تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
0
0

روش محاسبه قبض برق

18555 بازدید

آشنایی با کنتور های تک زمانه و سه زمانه.
اگر می خواهید بدانید که چرا در بعضی مواقع در قبض برق منزل یا محل کارتان با ارقام نجومی و سرسام آور روبرو می شوید، این مطلب را بخوانید. نحوه محاسبه قبض برق طبق فرمول خاصی حساب می شود که برای این منظور باید ابتدا با چند مفهوم آشنا شویم.

کیلو وات ساعت
یک قبض برق بردارید و ارقام روی آن را به دقت نگاه کنید، همانطور که می بینید روی قبض برق زیاد با واژه کیلو وات ساعت برخورد خواهید کرد. یک کیلو وات ساعت (kwh) در واقع مقدار مصرف یک وسیله برقی ۱۰۰۰ واتی در مدت زمان یک ساعت است. مثلاً اگر ما ۱۰ عدد لامپ ۱۰۰ وات رشته ای را به مدت یک ساعت روشن کنیم، یعنی یک کیلو وات ساعت برق مصرف کرده ایم و در این صورت کنتور برق یک شماره می اندازد. یا اینکه اگر یک کولر گازی ۲۰۰۰ وات را نیم ساعت روشن کنیم، یعنی یک کیلو وات ساعت برق مصرف کرده ایم . پس هر شماره ای که کنتور می اندازد، یعنی یک کیلو وات ساعت برق مصرف شده است.

کنتور برق

همان طور که در تصویر بالا می بینید، در کنتورهای برق قدیمی، مقدار کیلو وات ساعت مصرفی به صورت یکسری اعداد روی کنتور نشان داده می شود و یک صفحه نقره ای گردان در داخل کنتور هست که به ازای هر ۳۷۵ دوری که میزند، یعنی شما یک کیلو وات ساعت برق مصرف کرده اید.

محاسبه قبض برق برای کنتورهای تک زمانه

اصطلاحاً به کنتورهای قدیمی که تصویر آنها را در بالا مشاهده کردید، کنتورهای تک زمانه می گویند. به این خاطر به آن تک زمانه گفته می شود چون در آنها هیچ زمان سنجی تعبیه نشده است و برق مصرفی در هر ساعتی از شبانه روز که مصرف شده باشد قابل تفکیک نیست. یعنی این کنتورها نمی توانند بفهمند که برق مصرف شده در ساعت های اوج بار بوده یا ساعت های کم باری. پس اگر کنتور برق شما از مدلهای قدیمی ست. تمام مصرف برق شما به صورت میان باری محاسبه خواهد شد.

به قبض زیر نگاه کنید. و مقدار کیلو وات ساعت مصرفی را روی آن پیدا کنید (مصرف کل دوره). این قبض برای یک کنتور تک زمانه صادر شده است.
برای بهتر دیده شدن تصاویر روی آنها کلیک کنید.

قبض برق

همان طور که در قبض برق بالا مشاهده می کنید، مصرف کل دوره طی ۵۶ روز، ۱۴۴ کیلو وات ساعت (kwh) بوده است. پس ما باید عدد ۱۴۴ را بر ۵۶ تقسیم کنیم و مقدار به دست آمده را در ۳۰ (تعداد روزهای ماه) ضرب کنیم تا متوسط مصرف ۳۰ روزه به دست آید. اگر ما این محاسبات را برای قبض بالا انجام دهیم، رقم به دست آمده ۷۷.۱۴ کیلو وات ساعت (در یک ماه) خواهد بود.

آنگاه به جدولی که در میانه قبض بالاست نگاه کنید. این جدول را در پایین زوم کرده ایم تا بهتر ببینید.

جدول محاسبه قبض برق

جدول بالا، جدول محاسبه پلکانی در پله های مصرف ۳۰ روزه است. یعنی طبق تصمیمی که بعد از یارانه ای شدن اتخاذ شد، کسانی که بیشتر برق مصرف کنند باید طبق جدول بالا هزینه چند برابری پرداخت کنند.

برای مثال در سطر اول جدول نوشته شده اگر در یک بازه ۳۰ روزه، بین صفر تا ۱۰۰ کیلو وات ساعت مصرف کنید، نرخ هر کیلو وات ساعت برای شما ۴۰۹ ریال خواهد بود.

حتماً با خود می گویید چقدر خوب که هزینه برق مصرفی یک لامپ ۱۰۰ وات رشته ای در ۱۰ ساعت روشن بودن – که جمعاً می شود یک کیلو وات ساعت – فقط ۴۰ تا تک تومانی ست!!! ولی متاسفانه این جدول هنوز ادامه دارد.

حالا به سطر های پایین تر این جدول نگاه بیندازید.
همان طور که در سطر دوم این جدول مشاهده می کنید، اگر مازاد بر ۱۰۰ کیلو وات ساعت مصرف کرده باشید. هر کیلو وات ساعت مازاد برای شما ۴۷۷ ریال محاسبه خواهد شد. و در سطر سوم می بینید که اگر مازاد بر ۲۰۰ کیلو وات ساعت مصرف کرده باشید، هزینه هر کیلو وات ساعت مازاد ۱۰۲۳ ریال خواهد بود که به نسبت سطر اول بیش از ۲ برابر شده است.

حالا برمی گردیم سراغ قبض اولی که قرار بود هزینه برق آن را حساب کنیم. همان طور که می بینید در این قبض ما ۱۴۴ کیلو وات ساعت برق مصرف کرده ایم. که چون در طی ۵۶ روز مصرف شده است. پس تعرفه ما طبق سطر اول جدول پلکانی حساب می شود. یعنی باید ۱۴۴ را در ۴۰۹ ریال ضرب کنیم که می شود ۵۸۸۹۶ ریال. علاوه بر این مبلغ هزینه های دیگری همچون، عوارض برق، آبونمان، مالیات بر ارزش افزوده هم در قبض لحاظ می شود.
آبونمان در واقع همان حق اشتراک است و مبالغ دریافتی از آن صرف هزینه های تعمیر، نگهداری و بهسازی خطوط انتقال می شود.
همان طور که می دانید مالیات بر ارزش افزوده برای سال ۱۳۹۵، نه درصد است. و در قبض برق به این صورت محاسبه می شود که مبلغ مصرف شده را (۵۸۸۹۶ ریال) با آبونمان جمع می کنند و آنگاه نه درصد آن را به دست می آورند. مقدار به دست آمده همان مالیات بر ارزش افزوده است که در قبض برق لحاظ می شود.

توجه: جدول محاسبه پلکانی که در بالا مشاهده کردید برای سال ۱۳۹۵ است، با افزایش قیمت بهای برق در سال ۱۴۰۱ این جدول بصورت زیر تغییر کرده است. تعرفه های نوشته شده برای مصارف خانگی در تمام سطح کشور -بجز در برخی شهرهای کوچک و مناطق محروم- یکسان است.

قبض برق سال 1401

محاسبه هزینه قبض برق برای کنتورهای سه زمانه

به کنتور های دیجیتالی جدید اصطلاحاً کنتور سه زمانه گفته می شود. به این خاطر که در این کنتور ها یک زمان سنج تعبیه شده است که مصرف برق را به تفکیک در سه بازه اوج بار، میان باری و کم باری محاسبه می کند.

همان طور که می دانید ما در بحث مصرف برق سه اصطلاح اوج بار، میان باری و کم باری داریم. اوج بار یعنی ساعت هایی که بیشترین فشار روی شبکه برق کشور است و در این ساعت بیشتر مصرف کنندگان خانگی در حال استفاده از برق هستند. میان باری یعنی یک حالت نرمال، که نه در این بازه مصرف برق بالاست و نه خیلی پایین. کم باری هم زمانی ست که کمترین استفاده از برق صورت می گیرد، مثلاً ساعت ۱۱ شب به بعد که بیشتر مردم خواب هستند.
این ساعت ها برای نیمه اول و نیمه دوم سال متفاوت هستند. در جدول زیر این بازه های زمانی را مشاهده می کنید.

  نیمه اول سال      میان باری
    ساعت ۷_۱۹    نیمه دوم سال    میان باری
  ساعت  ۱۸-۶
  نیمه اول سال اوج بار   ساعت ۱۹_۲۳    نیمه دوم سال اوج بار   ساعت ۲۲-۱۸
  نیمه اول سال کم باری   ساعت  ۲۳_۷    نیمه دوم سال کم باری   ساعت  ۶-۲۲

اگر کنتور برق شما از نوع دیجیتالی ست، هزینه برق مصرفی شما بر حسب مقداری که در بازه زمانی میان باری، اوج بار و کم باری مصرف کرده اید، محاسبه خواهد شد. به قبض زیر نگاه کنید. این قبض برق برای یک واحد تجاری در استان تهران -برای سال ۱۳۹۵- است.

قبض برق کنتور سه زمانه

همان طور که در قبض بالا مشاهده می کنید، مصرف کل دوره ۶۳۰ kwh بوده که چون در طی ۶۱ روز مصرف شده پس متوسط مصرف ۳۰ روزه این مشترک ۳۰۹/۸۴ kwh است.پس از این ۳۰۹/۸۴ کیلو وات ساعت

  • ۱۰۰ کیلو وات ساعت به نرخ پله اول
  • ۱۰۰ کیلو وات ساعت به نرخ پله دوم
  • ۱۰۰ کیلو وات ساعت به نرخ پله سوم
  • و ۹/۸۴ کیلو وات ساعت باقی مانده به نرخ پله چهارم محاسبه می شود.

بعد از محاسبه مقادیر بالا، عدد ۱۰۸۱۱۱۳ به دست آمده است.

همان طور که می بینید در پایین این قبض یک جدول دیگر هم وجود دارد که تنها دو سطر دارد. در سطر اول نوشته شده که:
به ازای میزان مصرف در اوج بار باید ۵۹۵ ریال اضافه به ازای هر کیلو وات ساعت مصرفی در بازه اوج بار پرداخت کنید.
و به ازای میزان مصرف در کم باری ۲۹۸ ریال تخفیف به ازای هر کیلو وات ساعت مصرفی در بازه کم باری به شما تعلق می گیرد.

در جدول سمت چپ، بعد از اضافه شدن هزینه آبونمان، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض برق ، جمع کل این قبض را مشاهده می کنید.

نکته: تعرفه برق مصرفی برای واحدهای تجاری حدوداً ۴ برابر واحدهای خانگی ست که جدول آن برای سال ۱۳۹۶ در پایین آمده است.

قیمت برق واحد های تجاری

فیلم روش قرائت کنتورهای دیجیتال و مکانیکی

در پایان پیشنهاد میکنیم این فیلم را مشاهده کنید تا بتوانید مقدار برق مصرفی را از روی کنتور منزل خود قرائت کنید و با توجه به فرمول های بالا میزان برق مصرفی را محاسبه کنید.

محاسبه آنلاین بهای برق مصرفی :

همچنین جهت محاسبه آنلاین بهای برق مصرفی می توانید از طریق لینک های زیر به سایت وزارت نیرو مراجعه کنید و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده در جدول مربوطه بهای برقی مصرفی خود را حساب کنید.

محاسبه‌ آنلاین صورت حساب مصرف برق برای واحدهای خانگی

محاسبه‌ آنلاین صورت حساب مصرف برق برای واحدهای تجاری

روش-قرائت-کنتور-برق-دیجیتال

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=1989
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

184 نظر در مورد روش محاسبه قبض برق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام.من تازه مستاجرم دوطبقه خونه است که یک کنتور داره و قبض برق اومده ۶۵۰ هزارتومان.
    من کولر ابی مصرف میکنم و طبقه پایین کولر گازی توقع هم داره قبض برق ۵۰ ۵۰ حساب بشه چجوری باید محاسبه کنم مصرف واقعی من چقدره؟
    درضمن من نصف هفته خونه نیستم و بجز یخچال و لباسشویی که تو برقن هیچ وسیله برقی دیگه ای ندارم
    و کولر هم نهایتا دو یا سه روز روشن کنم و سه هفته است ک کلا خرابم شده.

    ۱۶

    1. سلام خانم امیری. این رو من طبق تجربه میگم. خونه ای که کولر گازی داره مصرف برقش حداقل ۳ برابر خونه ای هست که کولر آبی داره.
      ولی بعید می دونم همسایه شما این رو باور کنه. بهترین راه این هست که یک کنتور فرعی (بین راهی) بخرید و برای واحد خودتون نصب کنید تا برق مصرفی شما رو جدا محاسبه کنه. و انشاا… یک روز خودتون خونه بخرید و از شر این مشکلات راحت بشید.

      ۱۰

  2. با سلام
    برای قبض بنده عدد کیلوات ساعت مصرفی نسبت به همایسه ما کمتر ولی مبلغ بنده خیلی بیشتر است.
    قبض را بررسی کردم با وجود اینکه دارای کنتور ۳زمانه هستم.
    میان باری صفر
    کم باری صفر
    اوج بار تمام برق مصرفی در اوج بار ثبت شده حدود ۸۰۰

    چطور میشه که کم باری و میان باری صفر است؟ مصرف هم عادی دارای کولر و پنکه و تلویزیون و یخچال هر کدام یک دستگاه

    ۱۰

    1. سلام، احتمالا اینبار خونه نبودید و مامور قرائت کنتور اومده و خودش همین جوری یک عددی رو زده و رفته. دفعه بعد که بیاد اگر مبلغ اضافی پرداخت کرده باشید در قبض تون بستانکار میخوره و نیازی نیست چیزی پرداخت کنید.

      ۱۴

      1. با سلام
        با پیگیری از سوی بنده بلاخره شرکت برق مجاب شد بررسی کنه هم قبض رو بررسی کرد هم از نزدیک کنتور رو بررسی کردند.
        نتیجه این شد که کنتور خراب می باشد وکنتور تمام مصارف را در پرباری ثبت می کند.
        گفتند کنتور باید تعویض بشه ولی فعلا کنتور نداریم (البته بیشتر گفت بدنه کنتور نداریم)
        فعلا قبض جدید هم امد دوباره همش اوج بار ثبت شده .
        اداره برق هم میگه من کنتور ندارم.
        راه حل چیست؟
        با تشکر

        ۱۳

  3. سلام وخسته نباشید من مستاجرم و تازه از تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۰ اومدم و قبض برق هم از ۰۸/۱۶ تا ۱۰/۱۴ اومده واسم ۷۷۷۸۰۰ تومان منم همچین مصرفی نداشتم

    ۱۲

    1. سلام، چک کنید که تنها کابل برق واحد شما به کنتور وصل باشه و همسایه دیگری بصورت مشترک استفاده نکرده باشه. بعدش از یک برقکار ماهر بخوایید که بیاد و کنتور رو چک کنه که سالم باشه یا نشتی در داخل منزل اتفاق نیوفتاده باشه.
      در کل این رقمی که فرمودین برای یک واحد مسکونی بسیار زیاده و عدد معقولی نیست.

      ۱۶

  4. سلام مصرف برق دوره ما در ایرانشهر (منطقه ۲ گرمسیری) شده ۲۱۶۴ کیلو وات ساعت، محبت بفرمائید هزینه اش حدودا چقد میشه؟ سپاسگزار از لطف تون

    ۱۴

    1. سلام، از طرف اداره برق، پیامکی برای شما میاد که دارای شناسه قبض و شناسه پرداخت هست، پایینش هم یک لینک هست که اگر روی اون کلیک کنید وارد سامانه برق من میشید، در این سامانه جزئیات دقیق مصرف شما و قیمت هر کیلو وات ساعت برق برای شهر شما نوشته شده که فقط کافیه یک ضرب و تقسیم ساده انجام بدید.

      ۱۳

  5. سلام وقت بخير
    خواهش ميكنم يكى به من كمك كنه ، كنتور منزل ما تك فاز ، مث همه خونه ها تلويزيون و يخچال و لامپ كم مصرف فقط استفاده ميكنيم ، هفته اى يا دو هفته اى يك بار لباسشويى روشن ميكنيم ، جارو برقي ٢ ساله خرابه ، اتو نداريم ، وسيله برقيمون فقط يخچال و تى وى و لامپ و شارژ گوشى هست ، اون وقت قبض برق ما هميشه بيش از ديگران مياد ، تعداد اعضاى خانواده ما دو نفر ، قبض دوره قبل يعنى مرداد و شهريور ١٤٠١ اومده ٢٤٠ هزار تومن ، مهر و آبان ١٤٠١ اومده ٦٢٠ هزار تومن !! مقدار مصرف رو زده ١٠٠٢ كيلوات ساعت !!! براى يك دوره ، اين اصلا منطقى نيست !! اداره برق نه راهنمايى ميكنه نه كمكى ميكنه ، برقكار ماهر نميشناسم ، من با يه حقوق چندرغاز همشو كه بايد بابت برقى كه مصرف نكردم بدم.

    ۱۳

    1. سلام، ممنونم از شما، اگر وسایل برقی شما همین هایی باشه که فرمودین پس حق با شماست.
      بعضی وقتها که مامور قرائت کنتور میاد، اگر شما خونه نباشید یک مبلغی رو علی الحساب در سیستم وارد میکنه و میره. شاید این چند مدت مراجعه کرده و شما خونه نبودین و همین جوری شانسی یک عددی رو وارد کرده و رفته. قبلاً برای یکی از مشتریان ما هم این اتفاق افتاده بود.
      مورد دیگه هم اینکه از یک برقکار ماهر بخوایید که بیاد و تمام وسایل برقی خونه رو خاموش کنه و دوشاخه ها رو از پریزها جدا کنه، و بعد کنتور رو چک کنه که آیا شماره میندازه یا نه. چون احتمال خرابی کنتور یا نشتی برق هم وجود داره.

      ۱۳

  6. سلام فایل اکسلی هست بتونم اعداد اوج بار و کم باری و عادی را در آن وارد کنم تا بتونم مقدار هزینه هر واحد را مشخص کنم لطفا در صورت موجود لطفا برای من ارسال فرمایید

    ۱۲

  7. سلام
    عرض ادب و احترام
    من میخاستم بدونم مبلغ برق کنتور قدیمی چقدر است
    آخرین کارکرد کنتور:۳۴۳۹۴
    فعلی کارکرد کنتور:۳۴۵۳۷
    ۱۴۳ کیلو وات مصرف شده میخاستم بدون مبلغ این کارکرد چقدر است
    با سپاس

    ۱۴

  8. سلام خسته نباشد خیلی خیلی متشکرم از این که مردم را آگاه میکنید نسبت به این مسائل سوال من اینه که تو قبض بنده یک آیتم هست که اضافه شده که مبلغش هم خیلی بالاست اونهم بهای قدرت هست تقریبا اندازه مصرف خالص هست دومی بهای فصل هست که اون هم قابل توجه به شکلی که قبض بنده مبلغش ۱۷۰۰۰۰۰ بوده ۱۰۰۰۰۰۰ بهای قدرت اضافه شده و ۲۷۰۰۰۰ هم بهای فصل اضافه شده که آیتم ارزش افزوده و آبونماه و بیمه هم جمع شده مبلغ کل ۳۷۰۰۰۰۰ شده آیا این موارد قانونی هست و به چه حسابی گرفته میشه؟متشکرم

    ۱۲

    1. سلام علی آقا، شما لطف دارید. آیا این فیش برق که فرمودین برای یک کنتور خانگی هست یا تجاری؟ کامل توضیح بدید.
      این بهای قدرت و بهای فصل رو اولین باره از شما می شنوم و برای مصارف خانگی اصلا چنین چیزی نبود، در واتس آپ یک عکس از فیش واریزی ارسال کنید تا از همکارانم جویا بشم.
      ۰۹۱۹۴۰۵۳۸۵۳

      ۱۴

  9. سلام جناب مهندس عزیز . تو یک‌دوره برق شیش میلیون هزینه برق برامون اومده بدون اظافه کردن وسیله برق . همیشه ۲۰۰هزار تومان می‌آمد . اگر جواب بدید ممنون میشوم

    ۱۰

    1. سلام، ممنونم، یک دلیل می تونه اشتباه مامور برق باشه، چون این مورد زیاد پیش میاد. پس ازشون بخوایید که مجدد برای قرائت کنتور مراجعه کنن.
      تست سیمکشی و وسایل منزل باید توسط یک برقکار ماهر انجام بشه. به این صورت که تمام لامپ های خونه رو خاموش کنید و پریزها رو از برق بکشید، بعدش ببینید که کنتور شماره میندازه یا نه. اگر شماره بندازه یعنی جایی برق دزدی یا نشتی اتفاق افتاده. بعدش دونه دونه وسایل رو بزنید به پریزها و چک کنید که مصرف هر وسیله متعادل هست یا خیر.

      ۱۴

    1. و علیکم السلام آقا محمد عزیز. ۶۰ ضربدر ۲۴ ساعت میشه ۱.۴ کیلو وات ساعت. هر کیلو واتی هم ۱۵۰ تومن (مثلاً در پله سوم) بگیریم میشه حدوداً ۲۲۰ تک تومن.

      ۱۴

  10. سلام و عرض احترام اقای مهندس
    ما یک جایی داریم که از سال ۹۵ میان باری ۳۰۶ تا امروز قبض نیامده و‌الان حدود ۳۶۰۰۰ میان باری است ظاهرا کنتور.(اوج ۱۳۰۰۰ و کمباری ۲۵۰۰۰)
    عکس کنتور رو براتون میفرستم لطفا بفرمایید هزینه برق ما به روز چقدر میشود اقای مهندس ممنونم

    ۱۱

    1. سلام آقا کیوان، قیمت های جدید دستم نیست، وارد سامانه “برق من” بشید و قیمت ها رو قبض هاتون رو اونجا نگاه کنید.

      ۱۵

    1. سلام، خیر، هزینه هر کیلووات ساعت فرقی نداره. ولی ساعات اوج مصرف تغییر میکنه که می تونه باعث تفاوت جزئی بشه.

      ۱۰

  11. سلام .وتشکر از زحمتتون یک سوال همیشه برام مطرح بوده هیچ کس جوابم رو نداده .سوال تعدا د چشمک کنتور چندتاش یک کیلو واته

    ۱۱

    1. سلام، ممنونم، شرمنده بنده هم نمی دونم. دوستان کسی می تونه جواب سوال آقا رضا بده؟ اگر می دونه، به این کامنت پاسخ بده.

      ۱۵

      1. سلام مهندس من خوزستان زندگی میکنم و از برج ۱۰ پارسال تا الان قبض برق واسم نیامده امروز رفتم از کنتور فیلم سه دقیقه ای گرفتم و بردم اداره برق گفت ۴۲ هزار کیلو وات مصرف کردید خواستن اگر ممکنه واسم محاسبه کنید که مبلغش چقدر میشه نخواستم اداره برق واسم قبض صادر کنه که بعد مهلت پرداخت واسم بزنن متشکرم دوستان هم اگر در این کار تخصص دارن لطفا واسم حساب کنن

        ۱۲

        1. سلام، فکر میکنم کسی که براتون حساب کرده، اشتباهی بهتون گفته ۴۲ هزار کیلو وات. چون این عدد خیلی بزرگ هست و خدایی ناکرده از شما اینقدر مصرف کرده باشید در حدود ۲۷ میلیون تومان هزینه مصرفی شما خواهد شد.

          ۱۳

  12. مهندس مرادی ممنونم بابت وقتی که میزارین خداوند ازتون راضی باشه مهندس کنتور منزل من دیجتالی هستش الان از صبح تا ساعت ۷ رو T2هستش ایا T2یعنی اوج بار ممنونم کلا درمورد تعرف هایی روی صفحه کنتورمنزلم توضیح کاملی بدین که T1.T2.T3.هرکدام مال چه اوجی از بار در طول روز میباشن مممنون مهندس مرادی عزیز 🙏🙏🙏🙏❤❤❤

    ۹

  13. سلام خدا قوت .سوالی داشتم که کنتور خانگی دیجیتالی من که در استان کرمانشاه شهرستان سرپل ذهاب قرار داریم متاسفانه ساعت کنتور ۲۲ دقیقه از ساعت رسمی کشور عقب میباشد که برای بنده مشگل ساز شده بخصوص در اوج بار و میان باری لطفا راهنمایی بفرمایید چکار کنم ممنون🙏🙏

    ۱۳

    1. سلام، متشکرم، اینبار که مامور قرائت کنتور به منزل شما مراجعه کرد بهشون بگین، شاید بتونن تنظیم کنن. در کل من فکر میکنم اون ۲۲ دقیقه تاثیری در هزینه کنتور شما نداشته باشه.

      ۱۲

    1. سلام دوست عزیز، در جدول بالا میان باری، اوج بار و کم باری رو قید کردیم، یکبار دیگه مطلب بالا رو مطالعه کنید.

      ۱۳

      1. سلام وقت بخیر
        به سوال داشتم ممنون میشم راهنمایبم کنید
        من یه انبار ۳۰ متری کرایه کردم و برقش مشترکه
        درب برقی داره و فقط یه لامپ ۱۰۰ ساده قدیمی دارم که حدودا ۳/۴ ساعت روشنه
        خواستم بدونم هزینه برق رو چطور باید بهش بدم
        ممنون میشم کسی راهنماییم کنه

        ۱۲

      1. سلام یک کنتور ۳۲ آمپر تا ۷۰۰۰ وات رو می تونه بهتون بده، پس از کنتور ۳۲ آمپر خانگی استفاده کنید چون هزینه ش کمتره.

        ۱۳

        1. سلام
          بنده مستآجرم
          چطور میشه فهمید قبض صادر شده برای یه کنتور تک واحدی است یا کنتور دو واحدی؟
          آیا هر واحد ۲۰۰ کیلو وات مصرف مجاز ماهانه دارد؟
          یعنی کنتور دو واحده ۴۰۰ کیلو وات ؟

          ۴

          1. سلام جناب دادور، قسمت اول سوالتون واضح نیست، ولی اگر دو واحد هستید و یک کنتور دارید می تونید یک کنتور بین راهی بگیرید و برای یک از واحدها نصب کنید تا مصرف اون واحد رو جداگانه حساب کنید.
            بله ۲۰۰ کیلو وات برای یک واحد کاملا عادی هست.

            ۴

1 3 4 5
شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853