نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
0
0

روش محاسبه قبض برق

18638 بازدید

آشنایی با کنتور های تک زمانه و سه زمانه.
اگر می خواهید بدانید که چرا در بعضی مواقع در قبض برق منزل یا محل کارتان با ارقام نجومی و سرسام آور روبرو می شوید، این مطلب را بخوانید. نحوه محاسبه قبض برق طبق فرمول خاصی حساب می شود که برای این منظور باید ابتدا با چند مفهوم آشنا شویم.

کیلو وات ساعت
یک قبض برق بردارید و ارقام روی آن را به دقت نگاه کنید، همانطور که می بینید روی قبض برق زیاد با واژه کیلو وات ساعت برخورد خواهید کرد. یک کیلو وات ساعت (kwh) در واقع مقدار مصرف یک وسیله برقی ۱۰۰۰ واتی در مدت زمان یک ساعت است. مثلاً اگر ما ۱۰ عدد لامپ ۱۰۰ وات رشته ای را به مدت یک ساعت روشن کنیم، یعنی یک کیلو وات ساعت برق مصرف کرده ایم و در این صورت کنتور برق یک شماره می اندازد. یا اینکه اگر یک کولر گازی ۲۰۰۰ وات را نیم ساعت روشن کنیم، یعنی یک کیلو وات ساعت برق مصرف کرده ایم . پس هر شماره ای که کنتور می اندازد، یعنی یک کیلو وات ساعت برق مصرف شده است.

کنتور برق

همان طور که در تصویر بالا می بینید، در کنتورهای برق قدیمی، مقدار کیلو وات ساعت مصرفی به صورت یکسری اعداد روی کنتور نشان داده می شود و یک صفحه نقره ای گردان در داخل کنتور هست که به ازای هر ۳۷۵ دوری که میزند، یعنی شما یک کیلو وات ساعت برق مصرف کرده اید.

محاسبه قبض برق برای کنتورهای تک زمانه

اصطلاحاً به کنتورهای قدیمی که تصویر آنها را در بالا مشاهده کردید، کنتورهای تک زمانه می گویند. به این خاطر به آن تک زمانه گفته می شود چون در آنها هیچ زمان سنجی تعبیه نشده است و برق مصرفی در هر ساعتی از شبانه روز که مصرف شده باشد قابل تفکیک نیست. یعنی این کنتورها نمی توانند بفهمند که برق مصرف شده در ساعت های اوج بار بوده یا ساعت های کم باری. پس اگر کنتور برق شما از مدلهای قدیمی ست. تمام مصرف برق شما به صورت میان باری محاسبه خواهد شد.

به قبض زیر نگاه کنید. و مقدار کیلو وات ساعت مصرفی را روی آن پیدا کنید (مصرف کل دوره). این قبض برای یک کنتور تک زمانه صادر شده است.
برای بهتر دیده شدن تصاویر روی آنها کلیک کنید.

قبض برق

همان طور که در قبض برق بالا مشاهده می کنید، مصرف کل دوره طی ۵۶ روز، ۱۴۴ کیلو وات ساعت (kwh) بوده است. پس ما باید عدد ۱۴۴ را بر ۵۶ تقسیم کنیم و مقدار به دست آمده را در ۳۰ (تعداد روزهای ماه) ضرب کنیم تا متوسط مصرف ۳۰ روزه به دست آید. اگر ما این محاسبات را برای قبض بالا انجام دهیم، رقم به دست آمده ۷۷.۱۴ کیلو وات ساعت (در یک ماه) خواهد بود.

آنگاه به جدولی که در میانه قبض بالاست نگاه کنید. این جدول را در پایین زوم کرده ایم تا بهتر ببینید.

جدول محاسبه قبض برق

جدول بالا، جدول محاسبه پلکانی در پله های مصرف ۳۰ روزه است. یعنی طبق تصمیمی که بعد از یارانه ای شدن اتخاذ شد، کسانی که بیشتر برق مصرف کنند باید طبق جدول بالا هزینه چند برابری پرداخت کنند.

برای مثال در سطر اول جدول نوشته شده اگر در یک بازه ۳۰ روزه، بین صفر تا ۱۰۰ کیلو وات ساعت مصرف کنید، نرخ هر کیلو وات ساعت برای شما ۴۰۹ ریال خواهد بود.

حتماً با خود می گویید چقدر خوب که هزینه برق مصرفی یک لامپ ۱۰۰ وات رشته ای در ۱۰ ساعت روشن بودن – که جمعاً می شود یک کیلو وات ساعت – فقط ۴۰ تا تک تومانی ست!!! ولی متاسفانه این جدول هنوز ادامه دارد.

حالا به سطر های پایین تر این جدول نگاه بیندازید.
همان طور که در سطر دوم این جدول مشاهده می کنید، اگر مازاد بر ۱۰۰ کیلو وات ساعت مصرف کرده باشید. هر کیلو وات ساعت مازاد برای شما ۴۷۷ ریال محاسبه خواهد شد. و در سطر سوم می بینید که اگر مازاد بر ۲۰۰ کیلو وات ساعت مصرف کرده باشید، هزینه هر کیلو وات ساعت مازاد ۱۰۲۳ ریال خواهد بود که به نسبت سطر اول بیش از ۲ برابر شده است.

حالا برمی گردیم سراغ قبض اولی که قرار بود هزینه برق آن را حساب کنیم. همان طور که می بینید در این قبض ما ۱۴۴ کیلو وات ساعت برق مصرف کرده ایم. که چون در طی ۵۶ روز مصرف شده است. پس تعرفه ما طبق سطر اول جدول پلکانی حساب می شود. یعنی باید ۱۴۴ را در ۴۰۹ ریال ضرب کنیم که می شود ۵۸۸۹۶ ریال. علاوه بر این مبلغ هزینه های دیگری همچون، عوارض برق، آبونمان، مالیات بر ارزش افزوده هم در قبض لحاظ می شود.
آبونمان در واقع همان حق اشتراک است و مبالغ دریافتی از آن صرف هزینه های تعمیر، نگهداری و بهسازی خطوط انتقال می شود.
همان طور که می دانید مالیات بر ارزش افزوده برای سال ۱۳۹۵، نه درصد است. و در قبض برق به این صورت محاسبه می شود که مبلغ مصرف شده را (۵۸۸۹۶ ریال) با آبونمان جمع می کنند و آنگاه نه درصد آن را به دست می آورند. مقدار به دست آمده همان مالیات بر ارزش افزوده است که در قبض برق لحاظ می شود.

توجه: جدول محاسبه پلکانی که در بالا مشاهده کردید برای سال ۱۳۹۵ است، با افزایش قیمت بهای برق در سال ۱۴۰۱ این جدول بصورت زیر تغییر کرده است. تعرفه های نوشته شده برای مصارف خانگی در تمام سطح کشور -بجز در برخی شهرهای کوچک و مناطق محروم- یکسان است.

قبض برق سال 1401

محاسبه هزینه قبض برق برای کنتورهای سه زمانه

به کنتور های دیجیتالی جدید اصطلاحاً کنتور سه زمانه گفته می شود. به این خاطر که در این کنتور ها یک زمان سنج تعبیه شده است که مصرف برق را به تفکیک در سه بازه اوج بار، میان باری و کم باری محاسبه می کند.

همان طور که می دانید ما در بحث مصرف برق سه اصطلاح اوج بار، میان باری و کم باری داریم. اوج بار یعنی ساعت هایی که بیشترین فشار روی شبکه برق کشور است و در این ساعت بیشتر مصرف کنندگان خانگی در حال استفاده از برق هستند. میان باری یعنی یک حالت نرمال، که نه در این بازه مصرف برق بالاست و نه خیلی پایین. کم باری هم زمانی ست که کمترین استفاده از برق صورت می گیرد، مثلاً ساعت ۱۱ شب به بعد که بیشتر مردم خواب هستند.
این ساعت ها برای نیمه اول و نیمه دوم سال متفاوت هستند. در جدول زیر این بازه های زمانی را مشاهده می کنید.

  نیمه اول سال      میان باری
    ساعت ۷_۱۹    نیمه دوم سال    میان باری
  ساعت  ۱۸-۶
  نیمه اول سال اوج بار   ساعت ۱۹_۲۳    نیمه دوم سال اوج بار   ساعت ۲۲-۱۸
  نیمه اول سال کم باری   ساعت  ۲۳_۷    نیمه دوم سال کم باری   ساعت  ۶-۲۲

اگر کنتور برق شما از نوع دیجیتالی ست، هزینه برق مصرفی شما بر حسب مقداری که در بازه زمانی میان باری، اوج بار و کم باری مصرف کرده اید، محاسبه خواهد شد. به قبض زیر نگاه کنید. این قبض برق برای یک واحد تجاری در استان تهران -برای سال ۱۳۹۵- است.

قبض برق کنتور سه زمانه

همان طور که در قبض بالا مشاهده می کنید، مصرف کل دوره ۶۳۰ kwh بوده که چون در طی ۶۱ روز مصرف شده پس متوسط مصرف ۳۰ روزه این مشترک ۳۰۹/۸۴ kwh است.پس از این ۳۰۹/۸۴ کیلو وات ساعت

  • ۱۰۰ کیلو وات ساعت به نرخ پله اول
  • ۱۰۰ کیلو وات ساعت به نرخ پله دوم
  • ۱۰۰ کیلو وات ساعت به نرخ پله سوم
  • و ۹/۸۴ کیلو وات ساعت باقی مانده به نرخ پله چهارم محاسبه می شود.

بعد از محاسبه مقادیر بالا، عدد ۱۰۸۱۱۱۳ به دست آمده است.

همان طور که می بینید در پایین این قبض یک جدول دیگر هم وجود دارد که تنها دو سطر دارد. در سطر اول نوشته شده که:
به ازای میزان مصرف در اوج بار باید ۵۹۵ ریال اضافه به ازای هر کیلو وات ساعت مصرفی در بازه اوج بار پرداخت کنید.
و به ازای میزان مصرف در کم باری ۲۹۸ ریال تخفیف به ازای هر کیلو وات ساعت مصرفی در بازه کم باری به شما تعلق می گیرد.

در جدول سمت چپ، بعد از اضافه شدن هزینه آبونمان، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض برق ، جمع کل این قبض را مشاهده می کنید.

نکته: تعرفه برق مصرفی برای واحدهای تجاری حدوداً ۴ برابر واحدهای خانگی ست که جدول آن برای سال ۱۳۹۶ در پایین آمده است.

قیمت برق واحد های تجاری

فیلم روش قرائت کنتورهای دیجیتال و مکانیکی

در پایان پیشنهاد میکنیم این فیلم را مشاهده کنید تا بتوانید مقدار برق مصرفی را از روی کنتور منزل خود قرائت کنید و با توجه به فرمول های بالا میزان برق مصرفی را محاسبه کنید.

محاسبه آنلاین بهای برق مصرفی :

همچنین جهت محاسبه آنلاین بهای برق مصرفی می توانید از طریق لینک های زیر به سایت وزارت نیرو مراجعه کنید و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده در جدول مربوطه بهای برقی مصرفی خود را حساب کنید.

محاسبه‌ آنلاین صورت حساب مصرف برق برای واحدهای خانگی

محاسبه‌ آنلاین صورت حساب مصرف برق برای واحدهای تجاری

روش-قرائت-کنتور-برق-دیجیتال

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=1989
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

184 نظر در مورد روش محاسبه قبض برق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام.ما یه کنتوربرق تک زمانه داریم آیا درست هست که درساعات اوج مصرف برق ما از وسایل پرمصرف استفاده کنیم بااین فکر که نرخ قیمت برق میانه حساب میشود؟یا نه؟
    آیا فرقی بین مصرف برق در ساعت اوج مصرف با ساعت کمترین مصرف دارد؟

    ۳

    1. سلام بله درسته، کنتورهای تک زمانه قدیمی براشون زمان پرباری و میان باری معنی نداره و کلاً بصورت میان باری حساب می کنن.

      ۵

  2. سلام ما یک کنتور سه فاز داریم که ۲سال و۳ماه هست که انشعاب با حدود ۵۰ متر کابل کشی کردیم ویک کنتور تک فاز فرعی گذاشتیم حالا ۰۱۸۹۵ کنتور انداخته میخواستم ببینم چقدر قیمتش میشه

    ۴

    1. سلام، خیلی دقیق نمیشه حساب کرد ولی شما حدوداً ماهی ۷۰ کیلو وات ساعت مصرف کردید. اگر با آبونمان جمع بشه حدوداً ماهی ۶ تا ۷ هزار تومن مصرف شما بوده.

      ۳

  3. سلام ما یه کنتور میکانیکی در شهرستان داریم موقع مصرف کنتور برعکس میچرخه یعنی اعداد از بالا میاد پایین

    ۳

  4. سلام
    خسته نباشید
    در شیراز هستم آگه ماهانه ۱۷۰۰ کیلووات برق مصرفی داشته باشم هزینه برق در زمستان و تابستان برام محاسبه کنید ممنون میشم

    ۳

    1. سلام دوست عزیز. شما برای مازاد بر ۶۰۰ کیلووات ساعت باید به ازای هر کیلو وات ساعت ۴۰۲۰ ریال پرداخت کنید. یعنی هزینه از ۶۰۰ کیلو وات تا ۱۷۰۰ کیلو وات شما میشه ۴۴۲۲۰۰ تومن. اون ۶۰۰ تای اول رو هم اگر میانگین ۲۵۲۲ ریال در نظر بگیریم، حدوداً میشه ۱۵۱۰۰۰هزار تومن. یعنی جمع کل قبض تون حدوداً میشه ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومن.

      ۳

  5. با سلام
    کنتور ما ۱۵ آمپر سه فاز است و مساحت آپارتمان ۱۶۰ متر، اگر تبدیل به ۳۲ آمپر سه فاز کنم در مبلغ برق مصرفی تاثیر دارد؟

    ۳

        1. سلام، پس این دستگاه شما در هر ۲۴ ساعت ۳.۳۶ کیلووات ساعت برق مصرف میکنه، اگر میانگین قیمت هر کیلو وات ساعت رو ۱۴۰۲ ریال در نظر بگیریم، حدوداً میشه ماهیانه ۱۴ هزار تومن.

          ۳

  6. با سلام . جناب مهندس یه سوال دارم خدمتتون : قبض برق ما که در شهرستان سپیدان زندگی میکنیم هر ماه بین ۱۵ هزار تومان تا نهایتا ۳۰ هزار تومان میوند ولی ماه قبل یکباره قبض ما ۲۸۰ هزار تومان اومد بدون اینکه مامور برق بیاد و کنتور رو قرائت کنه و رفتم اداره برق و گفتن سه دقیقه از کنتر فیلم بگیر و بیار و این کارو کردم و بردم و متوجه شدن ارقام کنتر با رقمی که مامور برق داده زمین تا آسمان تفاوت داره و قرار شد اصلاحش کنن ولی امروز قبض جدید اومده و بدهی قبلی که ۲۸۰ هزار تومان بوده ثبت شده و ۱۷۰ هزار تومان دیگه برای این ماه اومده و نوشته با احتساب بدهی پیشین باید ۴۵۰ هزار تومان بپردازید و جالب اینکه بازهم مامور قرائت کنتر این ماه هم نیامد کنتور رو ببینه و یه رقم الکی خودش زده و حالا خواستم بپرسم بنده باید چکار کنم و آیا میتونم به دادگاه شکایت ببرم و باید از مامور قرائت کنتر شکایت کنم یا خود اداره برق ؟ میشه راهنمایی کنید . با تشکر 🙏🙏🙏🙏🙏

    ۶

    1. سلام ، حتما با مقام های بالا تر اداره موضوع رو مطرح کنید
      اگه جواب نداد متاسفانه باید به دادگاه مراجعه کنید و شکایت نامه بنویسید تا از راه های قانونی به موضوع رسیدگی بشه
      انشاالله که مشکلتون حل بشه

      ۲

  7. سلام ما در یک خونه ی ویلایی کوچک زندگی میکنیم و یک همسایه هم در زیرزمین داریم و یک کنتور بیشتر نداریم پول برق ما خیلی زیاد میاد یعنی ۴۷۵ تومن ۵۰۰ تومن میاد همسایه ما دائما میگه من مصرفی ندارم و ما مجبور میشیم بیشتر هزینه را ما متحمل بشیم میخواستم ببینم علت زیاد اومدن قبض چیه و آیا ساعت ۱۱ شب به مدت کوتاه با توجه به کنتور ما هزینه ای میفته یا نه خواهش میکنم جواب بدین خیلی برام مهمه

    ۲

    1. سلام آقای گرجی ، خب شما توی اون ساعت مورد نظر ابتدا تموم مصرف کننده هاتون رو خاموش کنین و اونایی که دوشاخ داره رو هم از برق بکشین ، البته میتونین مینیاتوری اصلی واحد تون رو هم قطع کنین ، حالا به کنار کنتور برین و اگه مکانیکیه ببینین اون دیسک فلزی رنگ میچرخه یا نه ، اگه میچرخه یعنی همسایه شما مصرف برق داره و اگه هم سریع میچرخه یعنی مصرف برق ایشون بالاس ، اگه هم کنتور دیجیتالیه ببینین آیا اون چراغ LED قرمز رنگ چشمک میزنه یا ثابته ، اگه ثابته یعنی مصرف برقی وجود نداره ولی اگه چشمک میزنه یعنی جناب همسایه مصرف برق داره و اگه سیکل چشمک زدنش بالاس (یعنی تند تند چشمک میزنه) ، یعنی مصرف برق بالایی دارند ، البته در این حالت باید به کل مصرف برق واحد شما صفر باشه یعنی عملا مینیاتوری اصلیتون رو قطع کنین و بعد اقدام به این عمل کنین
      البته اینم بگم که کنتور های دیجیتالی هوشمند قابلیت هایی نظیر نمایش جریان و یا توان مصرفی لحظه ای رو هم دارند که اگه شما چنین کنتور هایی دارین میتونین به راحتی میزان مصرف برق اونها رو هم محاسبه کنین
      موفق باشید

      ۲

  8. ۱. با سلام ، برای خانه ویلایی ما از یک سال قبل ، کنتور تک فاز ۳۲ آمپر ، و کنتور ۳ فاز ۱۰۰ آمپر دیماندی نصب کرده اند . مصرف کنتور تک فاز ماهیانه حدود ۶۰۰۰۰ تومان و مصرف کنتور ۳ فاز بیش از یک میلیون تومان است ، این در حالی است که آسانسور و چیلر که به این کنتور متصل است خاموش است و توجیهی برای این هزینه سنگین برق نداریم . اداره برق کنتور را سالم می داند و می گوید تعرفه کنتور دیماندی ۲۲ برابر کنتور تک فاز است .
    سئوال ۱ : ادعای فوق صحیح است ؟
    سئوال ۲ : برخی می گویند می توانید تقاضای تعویض کنتور به غیر دیماندی کنید . آیا اداره برق می پذیرد ؟ و در صورت تعویض کنتور به ۳۲ آمپر چنانچه زمانی بیش از ۳۲ آمپر مصرف کردید ، برای آن مورد شما را جریمه می کند . آیا چنین راه حلی وجود دارد ؟

    ۵

  9. سلام،وقت بخیر
    اگر کنتور ( کنتور های قدیمی) به صورت برعکس کار کم
    کنند و به عقب برگشته باشند،اداره برق هزینه برق مصرفی دوره را چطور حساب میکند،(فرضا ابتدای دوره ۲۴تیر و تاریخ اعلام خرابی ۱۳ شهریور)؟ و اینکه کنتور رو تعویض میکنند و آمپر رو هم الزاما افزایش میدهند؟( کنتور ۱۵ آمپری و ۲ واحد مجزا هستیم که کلا یک کنتور داریم)هزینه کنتور جدید و آمپراژ بیشتر به چه شکل هستش؟،ممنونم از پاسخگوئی شما.

    ۳

    1. سلام. اگر تشخیص بدن کنتور خراب شده و مشترک دستکاریش نکرده، معمولا طبق قبض برق ماه گذشته ازتون پول میگیرن.
      ۲- خیر اگر کنتور شما ۱۵ آمپر بوده باشه برای اینکه یک کنتور با آمپراژ بالاتر نصب کنن باید هزینه ای رو پرداخت کنید.

      ۴

  10. سلام آقای مهندس
    سوالی که دارم این است که چرا اداره برق خانه های دو طبقه را در قبض برق یک خانوار لحاظ می کند وقتی خانه ای دوطبقه باشد حتما دو خانوار هستند حالا یا خویشاوند یا مستاجر
    ۱.قبض نجومی است
    ۲.اداره برق جواب گو نیست
    ۳. چه مقدار اضافه می گیرند (نسبت یک واحد به دو واحد یک قبض برق مشترک)
    ۴. آیا قبوض قبلی که یک خانوار محاسبه شده قابل برگشت است
    ۴.

    ۴

    1. سلام. اگر این دو واحد دو تا کنتور مجزا نداشته باشند، کلاً یک واحد محسوب میشه و چون مصرف این دو خانوار پلکانی حساب میشه. حدوداً هزینه قبض ۵۰ درصد بیشتر میشه. البته باز هم بستگی به مصرف شما داره.
      قبوض قبلی هم قابل برگشت نیست.

      ۳

  11. سلام میخاستم ببینم چرامن که کولر۳۰۰۰۰دارم سیزده امپربرق مصرف میکنه ولی برای خانه همسایه همون کولر۹امپرمصرف میشه ایاتوی پول برق تاثیری داره یانه

    ۳۳

    1. سلام. بله صد در صد در هزینه تاثیر داره. احتمالاً کولر همسایه اینورتر دار هست یا اینکه فاصله یونیت داخلی و خارجی کمتر هست یا اینکه کولر نو هست یا تازه سرویس شده. خیلی از این موارد در مصرف برق تاثیر داره.

      ۴۳

  12. با سلام
    بنده به تازگی یک کنتور سه زمانه درخواست دادم اما به مسئول ثبت نام گفتم کنتور یک زمانه میخوام
    میخواستم بدونم میشه کنتور سه زمانه رو عوض کرد و یک زمانه گرفت یا همین سه زمانه رو بذاریم ولی قبضمون رو یک زمانه حساب کنن؟
    با تشکر

    ۳۵

    1. سلام. کنتورهای جدید همشون سه زمانه هستن و اگر تعویضش کنن حتماً از این به بعد برای شما سه زمانه حساب میشه.

      ۳۴

  13. سلام خدا قوت
    برای قرائت رقم اون نوار مشکی در کنتور برق ما ؛آخرین رقم دو عدد روی هم قرار گرفته برای ارسال به اداره برق لطفاً راهنمایی بفرمائید کدوم عدد درسته؟

    ۳۸

    1. سلام. مرسی. کلی فکر کردم تا منظور سوالتون رو فهمیدم، منظورتون اینه که اون اعداد گردون داخل کنتور تا نصفه ها چرخیده و بعدش متوقف شده، درسته؟
      اگر این اتفاق افتاده، شما عدد بزرگتر رو برای اداره برق پیامک کنید، قطعاً ماه بعدی که کنتورخوان بیاد برای قرائت کنتور، اون عدد میچرخه به سمت عدد بزرگتر و حساب کتابتون با اداره برق درست میشه.

      ۴۳

  14. سلام..چطور میتونیم از رو شماره های کنتور بدونیم چن کیلو وات برق رو در ساعات اوج بار ،میان باری و کم باری مصرف کردیم و اونو با قبض مطابقت بدیم ..ممنون میشم راهنمایی کنید🙏

    ۴۲

    1. سلام آقا سعید. در انتهای مقاله بالا یک فایل پی دی اف قرار دادم با عنوان روش قرائت کنتور برق دیجیتال . دانلود کن و مطالعه کن.

      ۲

  15. ایا کنتوری که خراب بوده و ایراد بر میگرده به اداره برق و بعد از نصب قبض علی احساب میزنه برای ما این بر اساس چه قانونی محاسبه میشه ایا این عادلانه است که بدون محاسبه میزان مصرف برق مبلغ پرداختی بزنند این بر اساس چه قانونی محاسبه میشه اگه میشه توضیح بدهید

    ۴۱

    1. سلام محمد جان. اگر کنتور شما خراب بشه اداره برق نگاه میکنه به مصرف ماه های قبلی شما و یک مبلغ حدودی رو براتون میزنه. مثلاً اگر ماه های قبل حدوداً ۵۰ هزار تومن مصرف میکردین، اون ماه رو هم براتون ۵۰ تومن حساب میکنن.

      ۴۹

  16. سلام وقت بخیر
    ما یکساله در آپارتمان ۱۰ واحدی زندگی می کنیم و از همون ماه اول قبض برقمون بصورت نجومی و باورنکردنی اومد، تو رنج قیمت ۱ میلیون و بالاتر!!! از همون ابتدا رفتیم اداره برق پیگیری کردیم گفتن سیستم گرمایشی سرمایشیتون اسپلیته و بخاطر اونه و هیچ کس پاسخگو نبود، با صاحبخونه هم صحبت می کنیم پیگیری نمیکنه و همینو میگه، در واقع ما داریم به اندازه یک اجاره خونه پول برق میدیم! این در حالیه که محل زندگیمون هم جای متوسط و در بزرگراه جلال آل احمد با اجاره های معمولی هست. یکی از قبض هایی که برامون اومده مصرف کل دوره اش ۲۲۶۲ کیلووات هست!! و مبلغ قابل پرداخت ۱۱۱۱۸۰۰۰ ریال! و هیچ کس هم جوابگو نیستريال انقدر داره بهمون فشار میاره که ناچاریم اثاث کشی کنیم ولی امیدوارم راهی باشه که حداقل حق و حقوق این چندماه که به ناحق پایمال شد رو پس بگیریم. ممنون میشم اگر راهی برای پیگیری مشکل هست بفرمایید و اینکه چطور میتونیم این ۸ میلیون زبون بسته ای که در این ۱ سال پرداخت کردیم پس بگیریم. متشکرم

    ۳

    1. سلام. مرسی. آیا اسپلیت شما شبانه روز روشن هستش؟ اگر اینطور بوده باشه این مبالغی که فرمودین طبیعی هستش. شما میتونید یک تستی رو انجام بدین، به این صورت که تمام وسایل برقی منزل رو خاموش کنید و دوشاخه ها رو از برق بکشین. بعدش مقابل کنتور بایستید و دکمه ای رو که کنار صفحه نمایش کنتور قرار گرفته ، چند بار پشت سر هم فشار بدید تا علامت A نشون داده بشه. اگر عددی که کنار A هست عددی غیر از صفر باشه، یعنی برق منزل شما داره در جای دیگری استفاده میشه. مثلاً احتمال داره که برق راه پله رو به کنتور شما وصل کرده باشن.

      ۲

  17. با سلام خدمت شما
    مهندس برق مجموعه ما دیماندی ۱۲۵ آمپر هست وبرای هر بخش یک کنتور دیجیتالی جدا نصب شده حالا بخوام ببینیم هر بخش به چه میزان برق مصرف کرده است از روی کنتور هر بخش چطور محاسبه کنیم؟ در واقغ برق دیماندی وارد تابلو شده است و در تابلو تعداد ۴ عدد کنتور دیجیتالی که هر کدام برای بخشی مجزا اختصاص داده شده است.

    ۳

  18. سلام ایا پایان دوره مصرف برق میشه فهمید چه روزایی مصرف بیشتر بوده من شریکم با یه نفر تو مغازه بعضی روزا اون هستش بعضی روزا من.

    ۳۲

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853