0
0

آموزش نصب آیفون صوتی تابا – مدل ۶ سیم قدیمی

3211 بازدید

دوستان عزیزم سلام. در این روزهایی که هیچ چیز مثل قبل نیست و افسردگی وجود همه ما را فراگرفته است، آرزو می‌کنم که هنوز ذره‌ای امید در دلهای‌تان باقی باشد تا برای یادگیری و پیشرفت خود وقت بگذارید. در این مقاله‌ی کوتاه می‌خواهیم در رابطه با روش نصب آیفون صوتی تابا مدل ۶ سیم صحبت کنیم. دربازکن های صوتی ۶ سیم از قدیمی ترین آیفون‌ها هستند و به این خاطر به آنها آیفون‌های ۶ سیم می‌گوییم، چرا که برای راه اندازی هر گوشی نیاز به ۶ تا رشته سیم داریم. از شرکت‌هایی که این مدل آیفون‌ها را تولید می‌کنند می‌شود به شرکت تابا، تابان، تاباک، سیماران، الکتروگویا، الکتروآلا، تامر، کیهان و … اشاره کرد.

آموزش نصب آیفون صوتی تابا

این برندهایی که نام بردم معمولاً در ۹۰ درصد موارد شبیه هم هستند، پس اگر شما فقط مدل تابا را یاد بگیرید بقیه مدل‌ها را هم به راحتی نصب و تعمیر می‌کنید. شرکت تابا از معروف‌های بازار آیفون صوتی و تصویری است، ولی دیگر چند سالیست که از این آیفون‌های صوتی ۶ سیم تولید نمی‌کند. ولی از آنجایی که هنوز در بعضی از خانه‌های قدیمی از این مدل استفاده می‌شود لازم است که یک تکنسین برق، روش نصب و تعمیر این آیفون‌ها را هم بلد باشد.

چون این اولین درس ما در رابطه با آیفون‌های صوتی و تصویری است، من می‌خواهم از ساده ترین چیزها شروع کنم، چون احتمال می‌دهم بعضی از دوستان این مطالب ساده و ابتدای را بلد نباشند. ابتدا خیلی سریع اجزای تشکیل دهنده آیفون‌ها را نام می‌برم.

اجزای تشکیل دهنده یک آیفون صوتی

از این به بعد در این درس و درس‌های بعدی، دستگاه زیر را پنل صدا میزنم، پس هر زمان گفتم “پنل”، منظورم این قسمتی است که بیرون از ساختمان، پشت درب حیاط و در داخل خیابان نصب می شود.

پنل آیفون صوتی

پنل آیفون صوتی

قسمت دوم گوشی است، که در داخل منزل نصب می‌شود. در تصویر زیر یک گوشی آیفون صوتی کوماکس را مشاهده می‌کنید.

گوشی دربازکن صوتی

گوشی دربازکن صوتی

قسمت سوم، ترانس است که در آیفون‌های صوتی برق کل مجموعه را تامین می‌کند. ترانس بعضی از آیفون‌های صوتی فقط برق AC تولید می‌کند و بعضی از مدلها هم برق AC و هم برق DC را در اختیار ما قرار می‌دهد. دلیل استفاده از ترانس این است که آیفون صوتی با برق ولتاژ پایین (۱۲ ولت) کار می کند پس لازم است برق ۲۳۰ ولت ساختمان را توسط این ترانس به ۱۲ ولت تبدیل کنیم.

ترانس آیفون تابا

ترانس آیفون تابا

قسمت چهارم، قفل بازکن است که پشت درب حیاط نصب می‌شود و کارش باز کردن درب حیاط است. این قفل بازکن هم می تواند زنجیری باشد مثل این تصویر سمت چپی و هم می تواند کله گاوی باشه مثل این تصویر سمت راستی. البته قفل بازکن‌ها مدل‌های دیگری هم دارند مثل قفل مقابل برقی، قفل درب حیاطی و… که تنها تفاوت این مدل‌ها در شکل و ظاهر و نحوه عملکرد آنهاست. ولی همه آنها در یک چیز با هم مشابه هستند، اینکه همگی توسط یک برق ۱۲ (یا ۲۴) ولت AC فعال می‌شوند و درب ساختمان را باز می‌کنند. اگر مایل بودید بدانید که چطور این قفل بازکن ها را نصب کنید به فیلمی که در کانال یوتیوب ما قرار گرفته مراجعه کنید.

قفل بازکن آیفون

انواع قفل بازکن آیفون

قسمت پنجم، هندست است که یک بلندگو و یک میکروفن داخل آن است و توسط یک سیم فنری بلند به گوشی متصل می‌شود.

هندست آیفون

هندست و سیم فنری

قوطی پنل. به این قوطی سیاه رنگ پلاستیکی که داخل دیوار با استفاده از گچ یا سیمان نصب می‌شود و پنل با استفاده از ۲ عدد پیچ به آن متصل می‌شود، از این به بعد می‌گویم قوطی پنل. این قوطی معمولاً در مرحله نماکاری ساختمان توسط آقای سنگار یا نماکار داخل دیوار قرار می‌گیرد. ولی اگر خودتان باید آن را نصب کنید، کافیست با دستگاه شیارزن دیوار را شیار بزنید و بعد با تیشه داخل شیار را خالی کنید و آنگاه با مصالحی مثل سیمان، قوطی را همسطح دیوار نصب کنید. دقت کنید اگر قوطی پنل کج و معوج نصب شود، بطوری که چهار گوشه‌ی پنل بصورت کامل روی آن فیکس نشود، این باعث ایجاد سوت ممتدد و نویز در پنل می‌شود.

قوطی پنل

قوطی پنل

قسمت بعدی کابل آیفون است. کابل آیفون اصطلاحی است که بازاری‌ها استفاده می‌کنند ولی اسم تخصصی‌تر آن کابل مخابراتی هوایی است. در داخل این کابل تعدادی رشته سیم‌های نازک قرار دارد که بصورت دوتا دوتا به دور همدیگر تابیده شده‌اند. در اصطلاح به این سیم‌های تابیده شده زوج گفته می‌شود. یعنی اگر یک کابل آیفون ۸ رشته سیم داشته باشد به آن کابل ۴ زوج می‌گویند. کابل‌های آیفون در انواع ۲، ۴، ۶، ۱۰، ۱۵، ۲۰و … تا هر تعداد زوجی که بخواهید در بازار موجود است. ولی بیشترین کابلی که در آیفون‌های صوتی و تصویری استفاده می‌شود این کابل ۴ زوج پایین است که برای کابل شبکه هم از آن استفاده می‌کنند.

کابل آیفون تصویری

کابل آیفون تصویری فویلدار با سطح مقطع ۰/۶ میلیمتر

دقت کنید همیشه از مدل فویل‌دار با حداقل نمره ۰.۶ میلی‌متر خرید کنید. چرا که مدل‌های بدون فویل و با سطح مقطع نازک‌تر هم در بازار هست که روی کیفیت صدا و تصویر تاثیر منفی می‌گذارد.

فیلم آموزش نصب آیفون صوتی تابا مدل ۶ سیم

تمام محتوای این درس بصورت یک فیلم کوتاه در کانال یوتیوب ما قابل مشاهده است (لینک کانال یوتیوب سایت آموزش برق)، اگر با تماشای فیلم بهتر یاد میگیرید می توانید این فیلم را در پایین یا در کانال یوتیوب ما مشاهده کنید.

نقشه لوله گذاری برای آیفون صوتی و تصویری

حالا که با تجهیزات آیفون آشنا شدید، می خواهیم از مدل لوله گذاری برای آیفون های صوتی و تصویری بگوییم.

نقشه لوله گذاری برای آیفون صوتی

نقشه لوله گذاری برای آیفون صوتی و تصویری

فرقی نمی کند که آیفون شما صوتی باشد یا تصویری. اگر آن ساختمان ویلایی و تک واحدی است، لوله گذاری باید به شکل بالا انجام شود. یعنی از گوشی تا پنل یک لوله برق سایز ۱۳ قرار می‌‌دهید و داخلش یک کابل ۴ زوج فویل دار رد می‌کنید. از ترانس هم که معمولاً نزدیک کنتور برق نصب می‌شود، یک لوله تا پنل قرار می‌دهید و داخلش یک کابل حداقل ۲ زوج رد می‌کنید. از پنل تا پشت درب حیاط هم یک لوله قرار می‌دهید و داخلش ۲ رشته سیم افشان رد می‌کنید. این ۲ رشته سیم برای اتصال به قفل بازکن است.

من همیشه تاکید می‌کنم برای قفل بازکن از سیم های افشان نمره ۰.۵ یا ۰.۷۵ استفاده کنید زیرا درب حیاط دائم باز و بسته می‌شود و سیم‌های متصل به قفل بازکن در معرض فشار و کشش هستند و اگر از سیم‌های مفتولی یا کابل مخابراتی استفاده کنید بعد از مدت کوتاهی سیم ها از داخل می‌شکند و اتصال قطع می‌شود. ولی سیم های افشان چون نرم و انعطاف پذیر هستند به راحتی خم می‌شوند پس برای این مسیر بهتر عمل می‌کنند.

در تمام این مسیرها از لوله برق سایز ۱۳ یا به قول بعضی برقکارها از لوله نمره ۲ استفاده کنید.

توجه: پس حالا متوجه شدید که در پشت هر پنل حداقل ۳ لوله برق وجود دارد، یکی به قفل بازکن می‌رود، یکی به ترانس و یکی هم به گوشی(ها)

برای ساختمان‌های با تعداد واحد بیشتر هم فقط در مسیر گوشی ها تا پنل تفاوت هست که من فقط این مسیر را در شکل زیر برای شما ترسیم کرد‌ه‌ام.

روش سیمکشی پارالل

روش سیمکشی پارالل

یعنی از پنل که کنار درب حیاط قرار گرفته، یک لوله قرار می‌دهید تا گوشی طبقه اول، از طبقه اول به طبقه دوم، از طبقه دوم به طبقه سوم و همین طور تا بالاترین طبقه پیش می‌روید. البته این مدل لوله گذاری فقط مناسب آیفون‌های صوتی است (تا ۷ طبقه) و برای آیفون های تصویری در درس‌های بعدی مدل‌های بهتری را به شما نشان خواهم داد. در ضمن در کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری ۸ مدل لوله گذاری و سیم‌کشی را معرفی کرده‌ام، که بسته به مدل ساختمان، هر کدام دارای مزیت‌هایی هستند، پس حتماً این کتاب را از سایت آموزش برق سفارش دهید و مطالعه کنید. از چاپ قبلی این کتاب تنها تعداد کمی باقی مانده است.

نقشه سیمکشی و نصب آیفون صوتی تابا

خب حالا برویم نقشه سیم‌کشی یک آیفون صوتی ۶ سیم را به شما نشان دهم.

آموزش سیمکشی دربازکن صوتی

آموزش سیمکشی دربازکن صوتی

همانطور که می‌بینید در پشت گوشی ۶ تا ترمینال داریم که با علامت های A B C D E F شماره گذاری شده‌اند. در پشت پنل هم ۶ تا ترمینال داریم، که با علامت – + C B A 1  شماره‌گذاری شده‌اند. در داخل ترانس هم ۴ تا ترمینال داریم که با علامت های AC AC مثبت منفی نام‌گذاری شده‌اند. در داخل قفل بازکن هم ۲ تا ترمینال داریم.

طبق شکل بالا، با استفاده از ۳ رشته سیم، ترمینال‌های A B C از پشت گوشی به ترمینال‌های A B C از پشت پنل متصل می‌شوند. آنگاه ترمینال شماره ۱ در پشت پنل، با یک رشته سیم دیگر به ترمینال شماره D در پشت گوشی متصل می شود.

بد نیست بدانید که اگر پنل شما یک واحدی باشد، پشت پنل فقط یک ترمینال شماره ۱ می بینید. اگر پنل دو واحدی باشد دو تا ترمینال ۱ و ۲ می‌بینید. و اگر پنل سه واحدی باشد سه تا ترمینال ۱ ۲ ۳ می بینید و… . پس به تعداد هر شستی زنگی که روی پنل تعبیه شده یک ترمینال به اینجا اضافه می‌شود. چون این ترمینال ها از پشت شستی زنگ هر واحد می‌آید. در بعضی از مدلها حتی این ترمینال ها را حذف کرده‌اند و خودتان می‌توانید سیم شماره D هر واحد را به سیم پشت شستی زنگ آن واحد که آزاد است وصل کنید.

طبق شکل بالا یک ترمینال مثبت و یک ترمینال منفی در پشت پنل است، که این دو باید به مثبت و منفی ترانس متصل شوند. زیرا پنل برق مورد نیاز خودش را از این دو ترمینال تامین می‌کند (برق ۱۲ ولت DC). دقت کنید که جای سیم‌های مثبت و منفی را جابجا متصل نکنید.

پس تا اینجا از دست ۶ تا ترمینال پشت پنل راحت شدیم. حالا در پشت گوشی ترمینال E باقی مانده است که باید با یک رشته سیم به یکی از ترمینال‌های قفل بازکن متصل شود. البته چون ما در لوله گذاری مسیر مستقیمی از گوشی به قفل بازکن نداریم، این رشته سیم ابتدا به داخل قوطی پنل می‌آید و بعد از آنجا ادامه مسیر می‌دهد و به قفل بازکن می‌رود. یک ترمینال F هم پشت گوشی است که با استفاده از یک رشته سیم به یکی از ترمینال های AC ترانس متصل می شود. چون ما از گوشی به ترانس لوله گذاری مستقیم نداریم، پس این رشته سیم F اول به قوطی پنل می‌آید و بعد از قوطی پنل دور می‌زند و به ترانس می‌رود. یک ترمینال AC دیگر در ترانس باقی می‌ماند که به قفل بازکن وصل می‌شود.

همانطور که دیدید سیمکشی یک آیفون صوتی تابا مدل ۶ سیم کار بسیار ساده‌ای است.

حالا می‌خواهم توضیحی در مورد علمکرد رشته سیم ها بدهم تا بدانید که هر کدام از این سیم‌ها چه وظیفه‌ای برعهده دارند.

  • سیم شماره A سیگنال صدا را از پنل به گوشی انتقال می‌دهد.
  • سیم شماره B برعکس سیم A است یعنی سیگنال صدا را از گوشی به پنل انتقال می‌دهد.
  • سیم شماره C منفی مشترک است و اگر وصل نباشد هیچ چیزی کار نخواهد کرد.
  • سیم شماره D زنگ واحد هست، که در واقع وقتی کسی می آید و شستی زنگ منزل شما را فشار میدهد، سیگنال زنگ را که دائما در پنل تولید می‌شود به گوشی داخل منزل هدایت می‌کند.
  • سیم‌های شماره E F هم مربوط به رفت و برگشت قفل بازکن هستند. و اگر یکی از آنها را قطع کنیم دیگر دربازکن کار نخواهد کرد.

پس موارد بالا را به خاطر بسپارید، زیرا اگر شما وظیفه‌ی هر سیم را بدانید اگر مشکلی در یکی از این عملکردها ایجاد شود، مستقیم می‌توانید همان سیم را تست و بررسی کنید و لازم نیست بقیه سیم ها را دستکاری کنید.

چون صحبت از سیمکشی شد می‌خواهم یک نکته از تجربیاتم را بیان کنم. چرا که می‌دانم توجه به این نکته هم می تواند سرعت کار شما را در عیب یابی و تعمیر آیفون‌ها بالا ببرد هم اینکه در زمان و مقدار دستمزد شما تاثیر دارد. اگر من ادعا کنم که برای تعمیرات آیفون به بیش از ۱۰۰۰ ساختمان مختلف سر زده‌ام، اغراق نکرده‌ام. چون مدت یکسال در خدمات پس از فروش یکی از شرکت‌های تولید کننده آیفون مشغول بکار بودم و بعد از آن هم نزدیک به ۹ سال در این کار بوده‌ام.

تجربه: طبق تجربه بر من ثابت شده که کمتر از ۱۰ درصد خرابی آیفون ها به مشکل قطعی سیم ها مربوط می شود.

به همین خاطر اگر برای تعمیرات به جایی مراجعه کنم، آخرین چیزی که چک میکنم مسیر سیمکشی هاست.

پس زمانی که برای تعمیرات به منزل یکی از مشتریان مراجعه می‌کنید و ایشان می‌گوید که همه سیستم درست کار می کند ولی صدای شخص مراجعه کننده از بیرون شنیده نمی شود، به آخرین چیزی که باید شک کنید مسیر سیم شماره A است. چرا که گفتیم احتمال قطع شدن سیم ها تنها ۱۰ درصد است. ولی بعضی از همکاران چک کردن مسیر سیمکشی را در مرحله اول قرار می‌دهند و وقت خود را بی خودی هدر می‌دهند. در حالی که باید ابتدا مواردی را تست و بررسی کنند که احتمال خرابی آنها بیشتر است.

این در صورتی است که قبل از شما کس دیگری سیم ها را دست کاری نکرده باشد. در غیر اینصورت اگر مالک از بدترین سیم هم استفاده کرده باشد و مدتی آیفون برایش کار کرده باشد و بعد خراب شده باشد شما باید کمتر به سیمکشی شک کنید، و مشکل بیشتر از قطعات الکترونیک و قسمت‌های متحرک سیستم است.

پس مجدد تکرار می‌کنم، طبق تجربه‌ی بنده احتمال اینکه مشکل از قطع شدن سیم ها باشد تنها ۱۰ درصد هست. پس در زمان تعمیرات آخرین چیزی که چک می‌کنید مسیر سیمکشی باشد، مگر اینکه مطمئن باشید قبل از شما مالک کنجکاوی کرده یا یک تعمیرکار ناوارد قبل از شما سیم ها را دستکاری کرده یا طبق مشاهدات خودتان ببیینید که کابل آیفون دچار ضربه و آسیب شده، در اینصورت عاقلانه است که اول به سراغ سیم ها بروید. یک تعمیرکار ماهر تعمیرکاری است که در کوتاه‌ترین زمان پی به مشکل ببرد.

پس ۹۰ درصد خرابی آیفون ها برمی‌گردد به چیزهای دیگری که در درس‌های بعدی به آنها اشاره خواهیم کرد. پس آموزش ها و فیلم های بعدی که در کانال یوتیوب ما منتشر می‌شود را حتما دنبال کنید و اگر علاقه مند به بحث آیفون صوتی و تصویری هستید، کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری را که شامل تجربیات چندین ساله بنده است تهیه کنید و چندین بار آن کتاب را بخوانید. چون دوستان زیادی پیام فرستاده‌اند که ما تازه دور دوم که کتاب را خواندیم، اون موقع تازه اصل داستان رو درک کردیم.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=17397
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

45 نظر در مورد آموزش نصب آیفون صوتی تابا – مدل ۶ سیم قدیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام خدا قوت،
    مهندس
    من می‌خواستم پنل آیفون کوماکس رو باز بکنم، یه پیچ آلِن (پایین پنل) هرز شده و هر کاری می‌کنم (نه با آچار آلن ، نه با دم باریک) از قوطی پنل جدا نمیشه، این هم اضافه بکنم که پنل در وضعیت مناسبی تعبیه نشده و خیلی به المک(علمک؟) یا رگولاتور گاز شهری نزدیکه و امکان داغ کردن پیچ با فندک نیست!
    ترفندی سراغ دارید که از شر این پیچ آلن خلاص بشم؟
    با سپاس 🙂

    ۲

    1. سلام آقا میلاد عزیز. یک مته های خاصی هستند که می بندید سر پیچ گوشتی شارژی و خیلی راحت پیچ های هرز رو براتون باز میکنه. در گوگل سرچ کنید پیداش میکنید، خیلی از فروشگاه ها دارن.
      راه حل غیر حرفه ای هم اینه که یک پیچ گوشتی هم ساز اون آلن در داخلش بکوبید تا با زور به داخل آلن فرو بره، یکم از خشونت هم استفاده کنید، احتمالا جواب بده.

      ۲

  2. سلام وقت بخیر پنل کدینگ تابا نصب کردم صدا هست تصویر هم هست اما زنگ که میزنیم ارور میزنه مشکل چیه من کتاب شما رو کامل مطالعه کردم.

    ۶

    1. سلام. احتمال زیاد در کد دهی به مانیتور هر واحد اشتباه کردید و اون شماره ای که میگیرد در بین مانیتورهای داخل واحدها تعریف نشده. به دفترچه راهنما مراجعه کنید و کددهی رو مجدد انجام بدید.

      ۴

      1. دقیقا درست اجرا کردم اما وقتی زنگ واحد هارو میزنم ارور میزنه چرا پنل کدینگ تو کتابتون نیست؟
        دیپ سوییچ هارو اجرا کردم و کد درست دادم ولی نشد.

        ۳

  3. سلام خدمت مهندس مرادی عزیز،
    خدا قوت
    دو سئوال مهم داشتم
    اولی در رابطه با این شیلد کابل های آیفون داشتم. اونم اینکه آیا این شیلد حتما باید وصل شود؟ و اینکه در واحدها به منفی وصل شود در انتها یعنی پشت پنل به کجا وصل شود(همون منفی واحدها)؟
    سئوال دوم در رابطه با اینکه در،دربازکن های تگی(دربازکن برقی)که سیم تغذیه رو از پشت پنل آیفون می گیرن در ایجاد نویز صدا و تصویر تاثیر داره؟
    ممنون میشم توضیحات کامل بفرستید.
    باتشکر🙏🌷

    ۶

    1. سلام، متشکرم، ۱- وصل کردنش اجباری نیست ولی میگن اندکی باعث کاهش نویز میشه. بله در پشت پنل هم به سیم منفی مشترک وصل میشه.
      ۲- خیر مشکلی نداره.

      ۶

  4. سلام من کتاب آموزش آیفون صوتی وتصویری را چند بار مطالعه کردم خیلی کتاب خوبی است از شما تشکر می کنم اگر قطعه نیاز داشته باشم ازکجا تهیه کنم

    ۹

    1. سلام جناب ناصح، خیلی خوشحالم که راضی بودید، قطعات رو می تونید از لاله زار تهیه کنید، اونجا هر قطعه ای رو که بخوایید پیدا میشه.

      ۸

  5. سلام وقت بخیر و خداقوت
    ما یک پکیج آیفون تصویری تابا مدل TVD-1090M200 داریم و دو واحده هست در یک واحد پنل گوشی تصویری هست وصل هست می خواهیم در یک واحد دیگر پنل گوشی صوتی ۶ سیمه مدل tl633 وصل کنیم چطور می تونیم این کار انجام بدیم؟؟؟
    ممنون

    ۱۵

    1. سلام جناب جعفری، به هیچ صورتی امکان پذیر نیست. چون سیستم این دو تا کاملاً با هم فرق می کنه. مگر اینکه یک گوشی موازی با تصویر تابا مدل TVL-7810 بخرید. که این در واقع یک گوشی تصویری هست فقط صفحه نمایش نداره و ارزون تر هست.

      ۱۷

  6. درود.مهندس بهتر بود به اون مشکلات ۹۰درصدی میپرداختید و اونو آموزش میدادید.شما فقط طریقه نصب آیفونو گفتید اونم که دیگه داره منسوخ میشه و تصویری جاشو میگیره.

    ۱۶

  7. باسلام مهندس خسته نباشید من آیفون تصویری تابا داخل خانه دارم وایفون درب حیاط سرقت کردند می‌شود ایفون صوتی به جای تصویری درب حیاط بگذارم با آیفون تصویری داخل منزل هم خوانی دارد بجای تصویر درب حیاط صوتی بگذارم ممنونم خدا خیرتان بدهد

    ۱۶

  8. باسلام وخسته نباشید من آیفون صوتی تابا دارم زنگ آن خراب شده وزنگ کار نمیکند وبرد پنل خراب شده شکست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    ۱۳

  9. با عرض سلام و خداقوت خدمت مهندس مرادی
    اول از همه بابت وقت و انرژی که برای تولید و انتشار مطالب همچنین پاسخگویی به سوالات میذارین واقعا ازتون ممنونم
    یه سوال داشتم از خدمتتون اگه صدای فیدبک زنگ از کار بیفته ولی با زدن شستی زنگ صدای زنگ داخل خونه پخش بشه این مشکلو چطور باید برطرف کرد؟
    منظورم اینه فرد مراجعه کننده با این فرض که زنگ نخورده چندین بار شستی زنگ رو میزنه

    ۱۶

    1. سلام جناب ذلقی، ممنونم از شما، این مشکل بیشتر زمانی اتفاق می افته که نم یا رطوبت باران به برد پنل برسه، و راه حلش هم تعویض برد پنل هست.

      ۱۹

    1. سلام، اون مدل ترانسی که شما گرفتین از ترانس های جدید تابا هست، اون رو ببرید تعویض کنید و یک ترانس قدیمی که خروجی AC هم داره بگیرید.

      ۱۶

      1. امکان تعویض نیست چون برای سال ۹۶هست
        چون سرقت سیم انجام شد دوباره می‌خوام نصب کنم راهنمایی بفرمایید
        چون قبلش با همین منبع تغذیه کار میکرد

        ۱۴

  10. باسلام خدمت مهندس مرادی و همکاران گرمی ایشان و تمام دوستان

    ببخشید مانیتور آیفون تصویری بعضی اوقات خودبه خود روشن میشه دلیلش چی می‌تونه باشه؟ممنونم راهنمایی کنید

    ۱۴

  11. باسلام و درود خدمت شما مهندس گرامی و ارجمند
    توضیحات شما بسیار کامل و صددرصد مفید هستند .
    انشاالله که سلامت و تندرست باشید و مطالب جدیدترین را به اینجانب آن تعلیم دهید ،
    اگر نظری راجع به کم شدن صدای زنگ آیفون صوتی تابان دارید بفرمائید تا استفاده کنیم.
    ومن الله التوفیق 🙏
    مهندس موسوی

    ۱۷

    1. سلام جناب موسوی عزیز. باعث خوشحالیه که دوستانی مثل شما داریم. چشم در روزهای آینده مطالب بیشتری در سایت منتشر میکنیم.
      استفاده از سیم های ضعیف و فرسودگی خازن های داخل پنل دلیل عمده این مشکل هست.

      ۱۴

    2. درود
      بسیار زیبا بود انچه در این جا نوشته اید …
      پرسش من اینه : یه تابا صوتی دو طبقه که فقط زنگ طبقه ۱ اش رو گوشی نمیاد چشه؟(یه صدای ضعیف بی نظمی هم از رو پنل شنیده میشه )
      اینجا شما گفته اید : سیگنال زنگ داخل پنل در کوچه ساخته میشه … و خازن ها خراب میشن …
      پس مشکل زنگ از داخل پنله یا از بیزر صوتی روی گوشی در دخل خونه؟
      با سپاس فراوان. زنده باشید و تندرست.

      ۱۷

        1. ممنون از پاسخ به موقع و اینکه ایمیل زدید و منو با خبر کردید از پاسختون…
          میدونید مهندس مشکل همون روز اینطوری حل شد:
          گوشی طبقه ۱ رو همراه با پایه گوشی از دیوار جدا کردم دیدم که: سیم ها ی چندگانه پشت ان که به ترمینالهای مجاور متصلند، از محل بدون عایقشون روی هم اتصال خفیفی داشتن … مشکوک شدم و سعی کردم از هم جداشون کنم و مشکل حل شد

          دل همتون شاد و امسال و هر سال همه تون پر از پیروزی

          ۲۰

      1. آقای مهندس ممنون زحمات تون . واقعن برای برخی در روستاها و شهرها به دلایل مختلف امکان آوردن تعمیرکار یا متخصص نیست و اقدام امثال شما در نشر آموزشهای تخصصی یک نوع کار ارزشمند است که کم از کار خیرین ندارد . گاهن چنان فرصت کم است و مشکل حیاتی است که آموزش های شما نجات جان و مال انسانها را بهمراه دارد . اگرچه آموزش ها رایگان است اما حتمن خداوند اجرتان را در رزق و روزی و سلامتتان لحاظ میکند . متشکرم

        ۱۸

          1. سلام مهندس خسته نباشید من یک آیفون صوتی تابا دارم همچیش درسته فقط نمیدونم سیم ها رو به کدوم باید وصل کنم پشت گوشی ABCDEF نوشته و سیم ها هم رنگی است الان نمیدونم کدوم سیم رو به کدوم یک از این حروف وصل کنم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

            ۱۶

    1. سلام پنل تابا قدیمی ۲ واحدی هست و گوشی هم تابا ۶ سیم اما فقط درب باز کن کار می‌کنه و صدای بیرون خیلی خیلی ضعیف میاد ولی صدای داخل بیرون نمیره و زنگ هم نمیخوره علت چیه ؟

      ۱۴

      1. سلام، اگر یکی از واحدها این مشکل رو داره احتمالا هندست و سیم فنری یا کلید سلکتوری اون واحد مشکل داره. ولی اگر هر دو واحد مشکل دارن به احتمال زیاد مشکل از برد پنل هست.

        ۱۴

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853