نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
0
0

بخش پرسش و پاسخ برای دوره آموزش عملی برق ساختمان

13359 بازدید

 

همانطور که می‌دانید تمام کتاب ها و دوره های سایت آموزش برق دارای بخش پرسش و پاسخ هستند و ما این را وظیفه خود می دانیم که به کلیه سوالات و ابهاماتی که برای کاربران پیش می آید، پاسخ بدهیم. این بخش مخصوص عزیزانی است که دوره فیلم آموزش عملی برق ساختمان را تهیه کرده اند و سوالات و ابهاماتی برایشان پیش آمده است. پس لطفاً سوالاتی را مطرح کنید که مرتبط با این دوره آموزشی باشد. این دوره، یک مجموعه فیلم از پیش ضبط شده است که برقکشی کامل یک واحد مسکونی را از صفر تا صد در طی مدت زمان ۱۸ ساعت آموزش می‌دهد.

هم اکنون می توانید سوالات پایین این صفحه را بخوانید، مطالعه سوالات دیگران قطعاً خود می تواند یک منبع آموزشی خوب برای شما باشد.

پیشنهاد می کنیم در حین تماشای فیلم های دوره آموزش عملی برق ساختمان یک قلم و کاغذ کنار دستتان بگذارید و سوالاتی را که برایتان پیش می آید یاداشت کنید، و اگر تا پایان دوره به جواب نرسیدید، آنگاه در فرم پایین این صفحه سوالتان را مطرح بفرمایید. حداکثر ۲۴ ساعت بعد پاسخ سوالتان را دریافت می کنید.

آدرس ایمیل خود را به دقت وارد کنید، زیرا پاسخ های شما به همان آدرس ارسال خواهد شد.

 

با تشکر: مهندس مرادی – ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=10305
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر

نظرات

283 نظر در مورد بخش پرسش و پاسخ برای دوره آموزش عملی برق ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام وقت بخیر جناب مرادی عزیز یه سوال داشتم خواستم بگم که ایا این دوره ابدیت هم داره اگر داره باید کسانی که خرید کردن دوباره باید آبدیت بخرن یا نه

    باتشکر

    ۸

    1. سلام، مرسی، بله به احتمال زیاد در آینده درس های دیگه ای هم اضافه میشه، ولی برای دوستانی که قبلاً خرید کردن این آپدیت ها رایگان هست.

      ۱۰

  2. سلام لطفا جواب منو هرچه زودتر بدید که خیلی استرس دارم

    بنده سقف کاذب انجام دادم

    دور سقف هالوژن کار گذاشتم

    اما پس از چند دقیقه از روشن شدن هالوژن ها شروع به سوسو زدن میکنن

    ضمن اینکه خرطوم برای سیم های هالوژن بکار نبردم ،کلید برق هم چندین مدل تست شد و مدل لامپی نبودن!، سیم کشی و کلید شل نیستن، با سیم جداگانه ای هالوژن ها رو وصل کردم و به پریز وصل کردم باز هم سوسو میزنن ،

    دلیل چی میتونه باشه آیا هالوژن ها درایور میخوان؟ آیا خرطوم واجبه که درست بشن؟

    پیشاپیش ممنون از جواباتون

    ۸

    1. سلام آقا صادق. این مورد قبلاً هم برای ما پیش اومده. و دلیلش این بود که یکی از هالوژن ها معیوب بود و باعث میشد بقیه هم سو سو بزنن. پس یکی یکی هالوژن ها رو از سوکتش جدا کنید تا به هالوژن معیوب برسید. به هالوژن معیوب که برسید و جداش کنید مشکل حل میشه، بعدش بقیه هالوژن ها رو دونه دونه وصل کنید.
      در ضمن سیمکشی تون رو هم باید بصورت موازی انجام داده باشید.
      از این به بعد هم همیشه لوله برق استفاده کنید.

      ۱۰

  3. سلام مهندس جان عزیز
    میخواستم بدونم قرار بود یک کتاب چاپ کنید از صفر تا صد انواع پروژه های سنگین مثل مجتمعات بزرگ و ادارات و بیمارستانها و پاساژها
    چی شد عزیزم در حال چاپ است یانه ؟

    ۱۰

    1. سلام جناب ابراهیم وند. شبتون بخیر. نه متاسفانه هنوز چنین کتابی رو چاپ نکردیم.
      ولی همه این مواردی که فرمودین قطعاً داخل یک کتاب جا نمیشه و لازمه که برای یادگیری این مهارت ها چندین کتاب خونده بشه.

      ۸

      1. سلام من کامل فیلم اموزشیتونو نگاه کردم تجربه خیلی عالی بود.فقط سوالم اینجاست که توش نگفته بودین جعبه فیوز را چجوری به کنتور وصل کنیم؟یا اینکه مامور اداره برق میاد وصل میکنه یا باید برقکار وصل کنه؟

        ۱۰

        1. سلام آقا احسان. اگر خاطرتون باشه در پایین جعبه فیوز شیاری قرار داشت که گفتیم این شیار تا سقف طبقه همکف امتداد داره. و ما یک لوله برق از جعبه فیوز امتداد دادیم و بردیم به سقف پارکینگ، و الباقی مسیر رو داخل سقف پارکینگ بصورت افقی امتداد دادیم و رسوندیم بالای سر کنتور و بعدش رسوندیم به کنتور برقی که داخل پارکینگ بود، و گفتیم اگر کنتور ۲۵ آمپر بود باید تویه این مسیر کابل نمره ۴ و اگر کنتور ۳۲ آمپر بود باید تویه این مسیر کابل نمره ۶ رد کنید. نصب این کابل هم با برقکار هست.

          ۱۰

        2. سلام واسه شروع برقکاری ساختمان چه مدرکی لازمه؟لیسانس هم ندارم که برم نظام مهندسی.
          آیا راهی هست؟یا بدون مدرک هم میشه؟
          البته بعضی اوستا ها رو دیدم بدون مدرک سال ها کار کردن.
          لطفا در مورد مدرک راهنمایی کنین.
          ممنون.

          ۱۰

          1. سلام آقا احسان. برای شروع برقکاری ساختمان در ساختمان های کوچیک هیچ مدرکی نیاز نیست. ولی در پروژه های بزرگ از شما مدرک فنی و حرفه ای می خوان، که اون هم گرفتنش خیلی ساده ست. کافیه کتاب آموزش برق ساختمان رو کامل مطالعه کنید و بعدش در آزمون فنی و حرفه ای شرکت کنید.

            ۱۰

      2. یه سوال دیگه استاد
        از همه واحد ها یه کابل بکشیم به محل کنتور؟؟؟
        اونجا به هم وصل میشن؟به عهده برقکار یا مامور نصب کنتور

        ۱۰

  4. سلام مهندس .ببخشید مزاحم شدم دومین ایمیل میزنم چند روزه منتظرم جواب ندادید.خواستم بپرسم ۱-از جعبه فیوز تا پمپ آب خانگی که طولش ۲۵تا ۳۰متره آیا کابل ۳در۲/۵جوابگوست.با افت ولتاژ و جریان مواجه نمیشم.روی پلاک پمپ رو به سیم پیچ نشون دادم گفت زمان استارت ۱۶آمپر جریان میکشه وزمان حرکت به ۲آمپر میرسه.۲-آیا روی عملکرد محافظ جان هم تاثیر نمیزاره.باتشکر.

    ۱۰

  5. سلام خسته نباشید
    لطفا مدار زیر را را میتوانید طراحی کنید؟
    مداری طراحی کنید که یک گروه لامپ ۲ تایی را از یک محل و یک گروه لامپ ۳ تایی را از محل دیگری کنترل کرد . (مدار روشنایی)

    ۱۰

    1. سلام آقا مهدی، این مدار بسیار سادست. یا شاید من سوال شما رو درست متوجه نشدم.
      کافیه ۲ تا لامپ گروه اول رو موازی کنید و به یک کلید تک پل وصل کنید، ۳ تا لامپ گروه دوم رو هم موازی کنید و به یک کلید تک پل دیگه وصل کنید. مدار همه کلیدها در سایت آموزش برق هست.

      ۱۰

  6. سلام محدوده ما قطعی برق ۲ ساعته داریم من بخام سیم به موتوربرق وصل کنم وبزنم به یکی از پریزها وکلید کنتورهم قطع کنم آیا تمام ساختمان برق دارد و میشه استفاده کرد تاوقتی برق وصل بشه موتوربرق قطع کنم وکلیدکنتور برق وصل کنم

    ۱۰

    1. سلام، این کاری که شما فرمودین خیلی خطرناکه و اگر زمانی که دارین از موتور برق استفاده می کنید برق بیاد، تمام وسایل منزل تون می سوزه. شما باید از تابلوی چینج آور استفاده کنید.
      ولی اگر در محل کنتور یک کلید مینیاتوری دوپل نصب کنید که وقتی برق میره هم فاز و هم نول رو خودتون بصورت دستی وصل کنید، و حواستون باشه که کسی اون رو اشتباهی وصل نکنه، و اون پریزی که فرمودین از سیم حداقل نمره ۲.۵ براش استفاده کنید، میشه این کار رو کرد.

      ۱۰

  7. سلام آقای مهندس.وقت بخیر.
    من فیلم های دوره را کامل دیدم برقکاری هم شروع کردم.
    ولی یه ایده که ب ذهنم رسید با توجه به نوسانات برق و سوختن لوازم برقی میخواستم کلا یه محافظ لوازم برقی قبل فیوزها بذارم ک کل لوازم برقی منزل(ترجیحا روشنایی درگیر نکنم بهتره و فقط تمام فیوزها محافظت بشن) از نوسانات برق محافظت بشن.
    یه راهش اینه یه محافظ تابلویی آماده بخری نصب کنی.یه راهش اینه مدار محافظ رو خودت طراحی کنی یا با محافظ کنتاکتور و +یه کنتاکتور این مدار رو پیاده کنی…
    سوالی ک داشتم این هست ک یه محافظ چند آمپر در نظر بگیرم ک آسیب نبینه؟(به منزل مسکونی معمولی را در نظر بگیرید که لوازم خونگی متعارف از جمله یخچال تلویزیون لباسشویی کولر کولر گاز پمپ آب و لوازم آشپزخونه در حد متعارف رو داره ) چون شما تجربتون بیشتره و اینچیزا رو تخصصی تر برسی کردید بهتر میتونید راهنماییم کنید
    و سوال دومم در اینباره من یکم تو گوگل سرچ کردم کنتاکتور ۳فاز تا ۲۰امپر راحت گیر میاد قیمت هم مناسبه ؛ایا این ۲۰امپر مربوط به یه کنتاکت از کنتاکتور مربوطه یا اینکه هرکدام از کنتاکتها توان عبور ۲۰امپر جریان رو دارن و اگه هر ۳تا رو باهم موازی کنی میشه ۶۰آمپر؟

    ۸

    1. سلام آقا سعید، ممنونم از شما. من درباره مدار محافظ کلی برق ساختمان، در کتاب آموزش برق ساختمان توضیح دادم که البته چند روز دیگه این کتاب آماده و چاپ میشه. محافظی تابلویی که شما نیاز دارید باید هم آمپر با کنتور باشه، مثلاً اگر کنتور شما ۲۵ آمپر هست، شما باید از یک محافظ ۵۵۰۰ وات یا ۲۵ آمپر استفاده کنید. ولی اگر می خوایید از مدار محافظ کنتاکتور + کنتاکتور استفاده کنید، اون محافظ کنتاکتور ۱ آمپر هم که باشه کفایت می کنه.
      ۲- بله هر کدوم از تیغه هاش ۲۰ آمپر رو تحمل می کنه و اگر موازی کنید میشه ۶۰ آمپر.

      ۱۰

  8. سلام جناب مهندس مرادی عزیز؛ برای نصب لوستر زنجیری رو قبلش جوش ندادیم و الان گچ رومال خورده و سقف کاذب هم نداره باید به چه طریقی لوستر رو نصب کنیم ؟
    سوال ۲ اینکه جایی در مرکز سقف که رابیتس کار طرحی زده بود در یکی از اشکال اون پس از اتمام گچ کاری بنده با گرد بر مرکز آن را سوراخ کردم که دقیقا میلگرد از اونجا رد میشه و صفحه سنگ هم امکانش نیست که اونو ببره بایستی چه کنم که فضای هالوژن باز شود؟

    ۱۰

    1. سلام آقا محسن، لطفاً مقاله روش نصب لوستر رو در سایت ما مطالعه کنید،
      اون میلگردی هم که فرمودین اگر دقیقاً وسط سوراخ نیست، اشکالی نداره، با قرار گرفتن هالوژن روی اون پوشیده میشه، ولی اگر کاملاً وسط سوراخ قرار گرفته می تونید با دستگاه جوش اون رو ذوب کنید و جدا کنید.

      ۱۰

    2. سلام ، وقتتون بخیر
      من یک فتوسل ۶ آمپر خریداری کردم ولی بعد خرید تازه متوجه شدم که این فتوسل لامپ‌های کم‌مصرف و LED و SMD رو نمیتونه روشن و خاموش کنه و رله اش میسوزه چون این لامپ‌ها جریان هجومی بالایی دارند.
      الان حتما باید از یک کنتاکتور استفاده کنم؟
      البته من در کل دو تا LED شاخه‌ای میخواستم استفاده کنم.
      یکی ۲۲۰ ولت و دیگری ۱۲ ولت.
      اون ۱۲ ولتی رو هم میخواستم توسط آداپتور ۱۲ ولتی به فتوسل وصل کنم. یعنی خروجی فتوسل رو به دوشاخه آداپتور وصل کنم و خروجی آداپتور رو هم به LED وصل کنم.
      برای ال‌ای‌دی ۲۲۰ ولتی هم مستقیم از فتوسل خروجی بگیرم.

      ۱۰

      1. سلام جناب محسنی، ممنونم از شما، اون فتوسل شما حدودا تا ۵ تا لامپ ۱۵ وات رو هم جوابگو هست و نیازی به کنتاکتور نیست.

        ۱۱

  9. سلام جناب مهندس.
    ۱ برای شیارزنی مینی فرز بگیرم یا فرز؟
    خوبی و بدی هر کدوم را بگید.
    ۲. یه مدل هیلتی هم بگید ک نیازهامو برطرف کنه.
    تازه می‌خوام برقکاری شروع کنم
    (تو کتاب برق ساختمان گفتید ک چی لازمه.وشما با توجه به تجربتون اقلام برقی که لازمه اگه میشه مدلش را بگید من برم همونو تهیه کنم مدل زیاده و من بی تجربه)

    باتشکر از سایت خوبتون

    ۱۱

    1. سلام سعید جان، ۱-صد در صد فرز بزرگ. چون صفحه مینی فرز کوچیکه و زود به زود میسوزه، قیمت هاشون هم خیلی بالاست. ۲- اگر قیمت براتون مهم هست یک هیلتی پنج شش کیلویی مدل رونیکس یا توسن بخرید که قیمت های مناسبی دارند. فقط دقت کنید که حالت چکشی و هم حالت چرخشی داشته باشه.

      ۸

  10. سلام جناب مهندس مرادی یک سوال داشتم، برای نصب کولر پنجره ای در شمال از سیم ۴ استفاده کردم، با توجه به موجودیه سیمم امکان داره از ارت کمتر مثل ۱.۵ استفاده کنم؟

    ۱۰

    1. سلام. خیر امکانش نیست اون هم باید نمره ۴ باشه. شما دارید اون همه هزینه می کنید برای محافظت از جان خودتون، پس درست هزینه کنید. استاندارد میگه سیم ارت باید همسایز با سیم فاز باشه.

      ۸

  11. من یه ساختمون سه طبقه دارم که در مرحله سفت کاری موند یه برقکار داشتم که پارسال مجدداً بهش گفتم بیاد همش کم کاری میکرد امروز آمد گفت قراداد بنویس م من باهاش قرارداد بستم ولی خودش نوشت بعد که قرارداد خواندم تمام آیتم ها بنفع خودش بود یعنی همه شعله نوشته هم لوله گذاری متری حساب کرده
    میتونم قرارداد فسخ کنم

    ۸

    1. سلام، آیا پارسال که ساخت ساختمان متوقف شد، قبلش برقکار کاری انجام داده بود؟ و آیا اون زمان دستمزدی دریافت کرده بود یا نه؟ قبل از اینکه شروع کنن، چطوری با هم صحبت کردید و چه مبلغی رو تعیین کردید؟
      یک عکس از قرارداد از طریق بخش تماس با ما ارسال کنید، تا آیتم های قرارداد رو مشاهده کنم.
      در کل اگر ایشون مدتی رو برای شما کار کرده و زحمت کشیده، فسخ قرارداد بنظرم کار درستی نیست. شاید آیتم هایی به نفع شما یا ایشون نباشه، ولی باید چونه بزنید و دوستانه این موارد رو با هم کنار بیایید.

      ۱۱

  12. با سلام و خسته نباشیدبه کادر سایت آموزش برق ساختمان اینجانب هاشم جشن پرورکان مجموعه فیلم های آموزش عملی برق ساختمان روخریداری وکاملادیده ام امامتاسفانه به دلایلی همه اش ازروی گوشی ام حذف شدند
    آیامقدورمیباشددوباره لینک دانلودش روبرام بفرستید ممنون میشوم ازسایت خوبتون ان شاءالله موفق ومویدباشید

    ۱۰

    1. سلام جناب جشن پرورکان، ممنونم از شما. بله سفارش قبلی تون رو پیدا کردم.
      در نوار بالای سایت، دکمه عضویت رو بزنید و فرم عضویت رو پر کنید، بعدش با خانم داوودی تماس بگیرید تا در حساب کاربری تون قرار بدن.تلفن ۹۱۳۰۵۷۷۰-۰۲۱

      ۱۰

  13. با سلام
    من یک مولتی متر دیجیتال دارم که آمپر را محاسبه می کند، چگونه می توانم توان واقعی یک دریل برقی را محاسبه نمایم.

    ۱۰

    1. سلام. دریل رو روشن کنید و با آمپرمتر اندازی گیری کنید که چقدر جریان میکشه، بعدش اون عدد رو در ۲۳۰ ضرب کنید، این میشه توان خروجی دریل شما.

      ۸

      1. با سلام به جناب مهندس
        ببخشید یه سوال داشتم خدمتتون
        ما وقتی تلویزیونون روشنه کلید مهتابی داخل سالن رو وقتی روشن میکنیم یه لحظه تلویزیون تصویرش در ۲ ۳ ثانیه ای خاموش میشه بعد روشن میشه
        روی پریز های مختلف و محافظ برق و چند تا سه راهه هم امتحان کردیم ولی باز همینجوره.
        عیب از تلویزیون هست یا از سیم کشی و مدار ساختمون؟ با سپاس

        ۱۰

        1. سلام، این مورد معمولاً زمانی پیش میاد که سرخط روشنایی پذیرایی با سرخط برق تلویزیون مشترک باشه. مورد دوم هم به خاطر استفاده از کابل های HDMI معمولی برای تلویزیون هستش و شما باید فاصله بین دستگاه گیرنده دیجیتال و تلویزیون رو از کابل های HDMI دارای نویزگیر استفاده کنید.

          ۱۰

  14. باسلام به مهندس مرادی ضمن تبریک سال نو امیدوارم سال خوبی داشته باشید.خواستم بپرسم که به غیر از کانکتور پیچی که نخواهیم به جای چسب برق استفاده کنیم .چه نوع مارک از چسب برق خوبه هر مغازه ایی که میریم یه مارک داره و تعریف چسب خودشو میکنه که ادم سر در گم میشه از کانکتور پیچی هم که هنوز کسی به گوششون نخورده و اطلاعی ندارند .اگر بخواهیم از چسب استفاده کنیم چه مارکی خوبه .؟دوتا مارک هم هستش شک دارم خوبه یا نه نترو ترک .ودیگری لگراند.لطفا چند مارک معتبر که شما استفاده میکنید نام ببرید.باتشکر.

    ۱۰

    1. سلام، سال نوی شما هم مبارک. به مارکش زیاد توجه نکنید، چون از مارک چسب برق هم سواستفاده میکنن و مدل فیک میزنن. چسب برق رو باز کنید، اگر انعطاف خوبی داشت و با کشیدن پاره نمیشد، یعنی مارک خوبی هست. من بیشتر از مارک jacksmith و لگراند استفاده میکنم.

      ۱۱

  15. ۱- با سلام خدمت اساتید محترم درود استاد مرادی میخواستم نقشه تابلو برق وکنتورها ونحوه لوله گذاری از تابلو کنتور به واحدها وفیوز سر راه انها وهمچنین لوله گذاری ایفونها ونحوه ارتباط ان با پنل درب ورودی وسایر اجزا را هم در قالب یک فیلم و همراه یک نقشه بزرگواری کنید ودر اختیار بنده ودانشجویان قرار دهید وهمچنین طول فنر سیمکشی در اجرای این مدارها را نیز توضیح ودر قالب یک فیلم ونقشه توضیح وارایه کنید ۲-لطفا نقشه و فیلم اموزشی لوله گذاری ارتباطی بین واحدها وپشت بام در انتن مرکزی و لوله گذاری کولر ومسیر انرا مثلا ازطبقه ۵ وازپشت بام تاطبقه ۱ یک را درقالب فیلم ونقشه و همچنین در اتوکد را ارایه بفرمایید وتوضیح دهید که چگونه با فنر سیمکشی دراین مسیرهای طولانی کار کنیم هزینه هم میپردازیم

    ۱۰

    1. سلام جناب پژمانیار. ممنونم از شما. حتماً می دونید که تهیه هر فیلم زمان بسیار زیادی میبره، و فعلاً امکان ضبط فیلم های جدید رو نداریم، ولی پاسخ خیلی از سوالاتی که طرح کردید در کتاب آموزش برق ساختمان و کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری کامل توضیح داده شده که می تونید از این کتاب ها استفاده کنید.
      در مورد فنر زنی در مسیرهای طولانی هم باید عرض کنم که در این مسیرها جعبه بازدید نصب میکنن تا لازم نباشه که یک مسیر طولانی رو یکباره فنر بزنن، مثلاً در هر طبقه یک جعبه بازدید نصب میشه که فنر زنی طی چند مرحله و به راحتی انجام بشه.

      ۱۰

  16. سلام استاد
    خسته نباشید، من با این بسته آموزشیتون تونستم به راحتی برقکشی کل خونم رو انجام بد خودم به تنهایی ، ازتون خیلی ممنونم 🌹 یک سوال داشتم، من سیم های ارت رو از شینه ارت به ارت کنتور وصل کنم یا باید چاه ارت درست کنم؟

    ۱۰

    1. سلام دوست عزیزم، سال نوتون مبارک، خداروشکر که از دوره راضی بودید، ولی بهتره که بعد از مشاهده دوره دو سه هفته هم شاگردی کنید تا جزئیات کار رو بصورت عملی یاد بگیرید.
      ۲- کنتور که خودش ارت نداره، شما باید یک میله ارت در نزدیکی کنتور در زمین بکوبید یا اینکه چاه ارت حفر کنید و از چاه ارت یک کابل مسی رو برسونید به یک شینه ارت در نزدیکی کنتور، بعدش همه سیم های ارت رو به اون شینه وصل کنید.

      ۸

  17. درود بر مهندس مرادی عزیز و دوست داشتنی
    ابتدا بی نهایت تشکر از آموزش های زیباتون، حقیقتا آموزنده و لذت بخش بود.
    فقط یه چند تا مطلب داشتم.
    خیلی دوست داشتم بدونم که یه ساختمون بزرگ تر که مثلا رایزر هاش رو دارین کار میکنین فیلم های حین اجراش رو نشون بدین
    یا از راه پله ها و پاگرد ها و مسیر سیم و کابل و چراغ های اونجاها یه سری فیلم بذارین
    یا از ساختمون های بلند مرتبه که کلی قوانین دست و پا گیر دارن برنامه آموزشی تهیه کنین.
    توی این فیلم مقدمات رو به نحو احسنت یاد گرفتیم، میخوام خواهش کنم اگه ممکنه واسه یه پروژه بزرگ مثل همین فیلم تهیه کنین و آموزشش رو تو سایتتون قرار بدین. با تشکر

    ۱۰

    1. سلام جناب حقی عزیز، ممنونم از شما و خداروشکر که از این دوره راضی بودید.
      چشم اگر سرپروژه ای رفتیم که رایزر داشت، فیلم برداری میکنیم و در درسی جدیدتر به دوره اضافه میکنیم.
      ۲-برای راه پله و پاگرد هم به روی چشم.
      ۳- ساختمان های بلندمرتبه رو فعلاً قول نمیدیم.
      موفق و موید باشید.

      ۱۰

      1. سلام آقای مهندس خسته نباشید. می خواستم بپرسم که:ساختمان ویلایی درحال ساخت که سقفش بتن هست وهنوزدیوارچینی نشده میشه لوله های روشنایی راخوابوندتابتن بیادروی لوله ها؟واگرجواب بله هست چگونه می تونیم جای کلیدهارادقیق مشخص کنیم؟وقتی فقط ستون هست؟ُ

        ۸

        1. سلام مهران جان، من یکی حاضرم کاری رو درست و با سختی بیشتر انجام بدم، ولی درگیر دوباره کاری نشم. این کاری که شما فرمودین رو بعضی از برقکارها انجام میدن، ولی نصف زحماتشون درگیر دوباره کاری میشه، چون تا وقتی دیوارچینی صورت نگرفته باشه و محل دقیق عبور لوله ها مشخص نباشه، بهتره لوله گذاری نکنیم. در ضمن بعضی از مهندسان عمران به برقکار اجازه نمیدن که لوله ها رو قبل از بتن ریزی سقف نصب می کنن، چون نظرشون اینه که باعث عدم یکپارچگی بتن میشه.

          ۱۰

  18. سلام استاد خسته نباشید.
    ممکن هست که از ۱ سر خط و فیوز به دو ته خط برسیم؟ مثلا ۲ تا از کلید ها در اتاق در جهت های مشترک نباشن و نشه به صورت سری به هم متصلشون کرد،
    برای مثال کلید حمام در جهت عکس بقیه کلید های اتاق قرار داره
    میتونم از کلید دم در از یک طرف ۱ انشعاب به کلید حمام بدم و از ۱ طرف دیگه ۱ انشعاب برای کلید دیگه ؟
    ممنون میشم بهم جواب بدین توی اجرا هستم

    ۸

    1. سلام. مرسی. اگر نظر استاندارد رو میخوایید بدونید، خیر این کار اشتباهه، ولی در عمل خیلی از برقکارها اینکار رو انجام میدن.

      ۱۰

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853