0
0

بخش پرسش و پاسخ برای دوره آموزش عملی برق ساختمان

13711 بازدید

 

همانطور که می‌دانید تمام کتاب ها و دوره های سایت آموزش برق دارای بخش پرسش و پاسخ هستند و ما این را وظیفه خود می دانیم که به کلیه سوالات و ابهاماتی که برای کاربران پیش می آید، پاسخ بدهیم. این بخش مخصوص عزیزانی است که دوره فیلم آموزش عملی برق ساختمان را تهیه کرده اند و سوالات و ابهاماتی برایشان پیش آمده است. پس لطفاً سوالاتی را مطرح کنید که مرتبط با این دوره آموزشی باشد. این دوره، یک مجموعه فیلم از پیش ضبط شده است که برقکشی کامل یک واحد مسکونی را از صفر تا صد در طی مدت زمان ۱۸ ساعت آموزش می‌دهد.

هم اکنون می توانید سوالات پایین این صفحه را بخوانید، مطالعه سوالات دیگران قطعاً خود می تواند یک منبع آموزشی خوب برای شما باشد.

پیشنهاد می کنیم در حین تماشای فیلم های دوره آموزش عملی برق ساختمان یک قلم و کاغذ کنار دستتان بگذارید و سوالاتی را که برایتان پیش می آید یاداشت کنید، و اگر تا پایان دوره به جواب نرسیدید، آنگاه در فرم پایین این صفحه سوالتان را مطرح بفرمایید. حداکثر ۲۴ ساعت بعد پاسخ سوالتان را دریافت می کنید.

آدرس ایمیل خود را به دقت وارد کنید، زیرا پاسخ های شما به همان آدرس ارسال خواهد شد.

 

با تشکر: مهندس مرادی – ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=10305
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر

نظرات

283 نظر در مورد بخش پرسش و پاسخ برای دوره آموزش عملی برق ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام و عرض خسته نباشید خدمت مهندس مرادی گرامی
    مهندس من لوله گذاری کف ساختمان رو انجام دادم زمان فنر زدن فنر در زانو گیر میکند میشه راهنماییم کنید.

    ۲۲

    1. سلام. ممنونم از شما. آیا الان روی لوله های برق پوشیده شده یا هنوز روی لوله ها باز هست؟ از لوله پی وی سی استفاده کردین یا لوله خرطومی؟ از زانوی آماده استفاده کردین یا زانوی دستی؟
      تمام این موارد در گیر کردن فنر تاثیر دارن. بهتر بود قبل از اینکه روی کف پوشیده بشه سیم های کف رو رد میکردین. و استفاده از لوله پی وی سی که خودتون به صورت دستی خم میزنید باعث میشه که فنر گیر نکنه. در ضمن جنس فنر هم خیلی مهمه، ۹۵ درصد فنرهایی که در بازار هست آشغاله و به درد نمیخوره. باید بگردین و فنرهایی رو پیدا کنید که کلفت تر و سنگین تر از فنرهای معمولی هستن.

      ۱۹

  2. سلام . خسته نباشین
    آیا در فیلم مذکور به همبندی اصلی و اضافی و مراحل مربوط به چاه ارت اصلی و موقت هم اشاره شده ؟ ممنون میشم که پاسخگو باشین .

    ۱۱

    1. سلام. مرسی. خیر، فعلاً این موارد داخل مجموعه نیست، ولی اگر پروژه های این چنینی در روزهای آینده بهمون بخوره ، حتماً فیلم برداری میکنیم و داخل پکیج قرارش میدیم. البته می تونیم بصورت عکس یا روی تخته وایت برد هم این موارد رو آموزش بدیم، ولی چون هدفمون آموزش عملی هست، دوست داریم اگر چیزی رو آموزش میدیم بصورت فیلم برداری شده از پروژه های واقعی باشه.

      ۱۰

  3. سلام مهندس جان خسته نباشید ،واقعا از نحوه پاسخ گویی شما به این حجم انبوه از سوالات اون هم با حوصله و دقت تشکر میکنم بابت این حسن واقعا لایق ستایش هستید ،
    مهندس جان در ساختمان موقع لوله کشی جای کلید روشنایها رو در چه فاصله از سطح زمین باید گرفت ؟بعد چی کار باید بکنیم که همه کلید وپریزها در یک سطح قرار بگیرند ؟ممنون میشم اگر راهنماییم کنید ،

    ۱۸

    1. سلام. ممنونم ازتون، این سرگرمیه لذت بخشیه برای من. چون اینکار مجبورم میکنه که همیشه مطالعه کنم.
      ۱- مقررات ملی میگه باید بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ سانتی متر باشه، ۱۰ سانتی متر هم برای کف سازی بهش اضافه میکنیم، میشه ۱۲۰ تا ۱۳۰ سانتی متر از کف تمام شده،
      ۲- قرار نیست همه کلیدها و پریزها در یک سطح باشن. ارتفاع نصب پریزها ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر از کف تمام شده است.

      ۲۱

  4. سلام خدمت مهندس مرادی
    عرض به حضورتان من برق کارم ولی میخواهم که کتاب آموزش برق ساختمان و نصب دوربین مداربسته رو سفارش بدهم آیا امکان پذیر هست ؟
    لطفا راهنمایی بفرمائید

    ۱۹

  5. سلام ازیه کابل برق شماره ۱۰ سیم خشک مثل کابلی که از ستون برق برای منازل میکشند چند هزار وات یا نمیدون ولت میشه عبور داد نهایتاً تشکر از رهنماییتون

    ۲۰

  6. سلام مهندس جان وقت بخیر ممنون از وقتی ک میزارین .میشه لطفا درباره نحوه همبندی فونداسیون توضیح کاملی بدین ک روش اجراش چطوره یا در صورت امکان در سایت فیلمی از نحوه اجراش قرار بدین؟

    ۱۰

    1. سلام آقای فیروزی، تصویر رو در سایت های آپلود تصاویر، آپلود کنید و لینکش رو در پایین سوال برای ما ارسال کنید.

      ۲۰

  7. دوستان من جاهایی که طول لوله زیاده و یا فنر رد نمیشه از جارو برقی استفاده میکنم
    یا جاهایی که لوله بین طبقات یا راه پله ردشده و فنر زدن طولانی و سخت میشه خیلی جواب میده
    بخصوص وقتی گچ یا سیمان داخل لوله بیفته و فنر رد نشه جارو برقی جواب میده و عالیه
    احتمالا بلد باشید
    من کلا خیلی کم از فنر استفاده میکنم
    اگر کسی دوست داره بگید تا توضیح کامل بدم نحوه کار با جارو برقی رو البته که همه استاد هستید و من درس پس میدم

    ۱۱

    1. سلام آقای خائفی عزیز. لطفاً بفرمایید که روش شما برای انجام اینکار به چه صورته؟ آیا بجای فنر سیمکشی از نخ استفاده میکنید؟

      ۲۱

      1. سلام مهندس جان
        در خصوص استفاده از جارو برقی
        بله وقتی لوله جارو برقی رو روی خروجی لوله بزاری قسمت ورودی لوله یا خرطومی مکش ایجاد میشه و کافیه نخ ابریشمی یا همون ریسمان کار بنایی رو داخلش بزاری با مکش جارو برقی به داخل میره تا از خروجی بیرون میاد و معمولا به همراه خودش سنگ یا گچ داخل رو هم در میاره و بعد سیم رو به نخ میچسبونی و ادامه کار
        بسیار کاربردی برای مسافت های طولانی مثل انتن
        وجاهایی که بیشتر از ۳زانو استفاده شده البته به اجبار راحت سیم ها. رد میشه البته مسیر پیچ دار زیاد باید یک نفر سیم ها رو هول بده و خودتون نخ رو بکشید
        ممنونم ازتون مهندس لطف کردید که خوندید

        ۱۱

  8. سلام مهندس
    ۱.ایا کابل ورودی ساختمان که از کنتور میاد داخل جعبه فیوز به همراهش میشه سیم تلفن یا ایفون رو اورد یا باید جدا باشه هم قانونی بگید هم شدنیه یا نه
    ۲.کابل ورودی چند باید باشه
    ۳.ایا ارت برای اشپزخانه ضروریه و نباشه مشکل داره؟ و تو اتاق ها نیاز به ارت داره یا نه؟
    ۴.داخل دستشویی کنار روشویی و اینه میشه یه پریز گذاشت یا نه؟ممنوعه
    ۵.داخل رختکن حمام یه شاسی زنگ در خواست شده از من و یک پریز ایا میشه این کارو کرد یا خیر؟
    ممنون میشم اگه سوال هامو جواب بدید حتی خیلی کوتاه و خلاصه هم باشه

    برام کافیه ممنون
    ببخشید سوالام زیاد شد احتمالا سوال دیگران هم باشه

    ۱۰

    1. سلام. ۱- خیر نمیشه، باعث نویز شدید روی تلفن و آیفون میشه. مقررات هم این اجازه رو به ما نمیده.
      ۲-اگر کنتور ۲۵ آمپره باید کابل شما نمره ۴ باشه و اگر کنتور ۳۲ آمپره باید کابل شما نمره ۶ باشه.
      ۳- بله ضروریه. در همه جا ارت ضروری هست.
      ۴-بله میشه گذاشت، مقررات ملی میگه اگر فاصله اون پریز با لبه بیرونی روشویی حداقل ۳۰ سانتی متر باشه پریز معمولی هم می تونید نصب کنید ولی اگر کمتر از ۳۰ سانتی متر باشه باید پریز آی پی ۴۴ نصب کنید.
      ۵- بله داخل رخکن مشکلی نداره.

      ۲۱

  9. سلام و عرض ادب و احترام خدمت مهندس مرادی عزیز ؛ ضمن تشکر از جنابعالی و همکاران که با سرعت و دقت به سوالات کاربران جواب می دهید؛ بفرمایید که اگر سیم روشنایی و پریز را به صورت موردی از یک لوله عبور دهیم از لحاظ فنی مشکلی دارد یا نه؟ و اگر جواب بله هست برای سه رشته روشنایی و سه رشته پریز از لوله شماره چند استفاده کنیم؟ با تشکر و امتنان مجدد

    ۱۰

    1. سلام جناب جعفری، ممنونم از شما. اگر فقط می خوایید بدونید که این کار شدنی هست یا نه، بله شدنیه و میشه تا ۸ رشته سیم ۱.۵ رو از داخل یک لوله رد کرد، و بعضی از برقکارها هم اینکار رو میکنن. ولی مقررات ملی میگه که لوله های مدار روشنایی ها باید از لوله های مدار پریزها جدا باشه.

      ۱۰

    1. سلام. در این دوره ما یک واحد مسکونی ۱۳۰ متری رو از صفر برقکشی میکنیم. پس نصب آیفون تصویری این واحد رو هم آموزش میدیم.

      ۲۰

  10. سلام استاد من کناب شمارا تهیه کردم وبیشترشو مطالعه کردم ممنون اززحماتتون
    دوتاسوال داشتم
    ۱ -خواندن کتاب کافی یا فیلم ها راهم باید ببینیم

    ۲۱

    1. سلام. در فیلم آموزش عملی برق ساختمان ما تمام موارد گفته شده در کتاب رو بصورت عملی آموزش میدیم. و اگر فیلم ها رو نگاه کنید کتاب رو بهتر متوجه میشید.

      ۱۰

  11. سلام مهندس من میخوام آموزشتون رو تهیه کنم ولی رمز پویام فعال نیس تو این شرایطم نمیتونم فعال کنم امکانش هست بتونم صد تومن صد تومن براتون کارت ب کارت کنم؟

    ۲۰

  12. سلام آقای مهندس مرادی
    من درس ۶ شما رو مشاهده کردم و خیلی خوب بود.ولی میخواستم ببینم که وقتی حجم دانلود فایل ها زیاده وسرفصل ها هم مشخصه و همه تمام سرفصل ها رو لازم ندارند (مثل من)ولی بعضی از سر فصل رو لازم دارم , نمیشه به تفکیک دانلود هر سرفصل این مجموعه قیمت گذاری کنید تا هر کسی هر کدام فصل لازمش بود مبلغش رو پرداخت کنه و اونو دانلود کنه که هم باصرفه باشه از نظردانلود و هر کسی کاملشو میخواهد تماما یکجا با یک مبلغی مثل ارقام اعلام شده شما خرید بکنه.ممنون

    ۱۰

    1. سلام حسین جان. چون ما تو این دوره داریم از صفر یک واحد مسکونی رو برقکشی میکنیم و چون تمام این سرفصل ها با هم مرتبط هستند نظرم اینه که اگر کسی درسی رو مشاهده کنه و درس های قبلیش رو ندیده باشه یک عالمه سوال براش پیش میاد. مثلاً برای همین درس ششم که در بالا منتشر کردیم، می بینم دوستان سوالات زیادی میپرسن که جوابش در درسهای قبلی هست ولی چون درسهای قبلی رو ندین اینجا براشون ابهام پیش میاد و فکر میکنن که ما اون موضوع رو نگفتیم. ولی حالا بزارید دوره کامل تموم بشه، شاید بشه روی این قضیه تفکیک درس ها هم فکر کرد.

      ۲۲

  13. سلام مهندس
    -در مورد سقف های کناف در چه مرحله ای باید لوله گذاری کنیم بعد از نصب سازه که هنوز پنلاشو نزدن ؟
    چون دیدم موقع نصب هالوژن ها که کار نصب کناف تمام شده از سوراخ های هالوژن لوله خرطومی رد می کنن.

    ۲۱

    1. سلام احسان جان. معمولاً کناف کارها به محض اینکه سازه ها رو در سقف نصب میکنن بعدش پنل ها رو هم نصب می کنن پس شما این وسط فرصت نصب پیدا نمیکنی و باید قبلش لوله های برق رو در زیر سقف ها نصب کنی.
      ۲- لوله های اصلی رو شما نصب کنید، بعدش اگر تغییرات کوچیکی خواستین انجام بدین، مثلاً بین هالوژن ها رو لوله گذاری کنید، میشه از داخل اون سوراخ ها دستتون رو ببرید داخل سقف کاذب و لوله های جزئی رو هم نصب کنید.

      ۲۱

  14. سلام مهندس.وقت به خیر
    من این دوره رو تهیه کردم. عالی
    فقط اگر ممکنه به همراه ویدئوها pdf کتاب آموزش برق ساختمان رو هم هدیه بدین تا ما با کتاب هم بتونیم پیش بریم
    ممنونم

    ۲۱

    1. سلام محسن جان. خدا رو شکر که راضی بودید. قطعاً برای کسانی که این دوره رو تهیه کردن تخفیف خیلی خوبی برای کتاب آموزش برق ساختمان میدیم.
      تا فردا برای شما دوستان در همون صفحه ای که فیلم های دوره آموزش عملی رو دانلود میکنید یک لینک خرید قرار میدیم تا بتونید کتاب رو با ۶۰ درصد تخفیف تهیه کنید. چون اعتقاد ما اینه که کتاب های رایگان هیچ وقت خونده نمیشن و الان داخل لپ تاپ من و شما پر از کتاب های رایگان هست که سالهاست منتظرن تا ما بریم اونها رو بخونیم.

      ۲۴

  15. سلام و عرض ادب خدمت مهندس مرادی و دست اندر کاران که باعث پیشرفت و دلگرمی چشم گیرو فراوانی در قلبو روح ما هستید ، سلام ایا در این دوره اموزش از لوله های برق پی وی سی هم اموزش داده شده یا فقط از خرطومی هست ممنون

    ۱۹

    1. سلام یوسف جان. من هم ممنونم از شما که بهمون قوت قلب میدین برای طی کردن ادامه مسیر. بله در این ساختمان هم از لوله خرطومی استفاده کردیم و هم از لوله پی وی سی که کار با هر دو رو یاد بگیرید.

      ۱۹

1 2 3 7
شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853