تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
0
0

یک داستان طنز اما واقعی در مورد آیفون صوتی

5819 بازدید

این مقاله با سایر مقالات سایت آموزش برق متفاوت است و اصلاً مرتبط با برق یا آیفون صوتی و تصویری نیست، این یک داستان کوتاه و شنیدنی از زندگی بنده است که شاید دوست داشته باشید بشنوید. به این خاطر این داستان را برایتان تعریف می کنم چون یکی از کاربران سایت مدتی قبل به بنده ایمیلی زده بود و گفته بود که:

” احساس می کند که می تواند از پسِ انجام کارهای برق ساختمان یا تعمیرات آیفون بربیاید، ولی می ترسد که اگر به سرکار برود و در پروژه ای گیر کند یا خرابکاری کند، مالک آن خانه چه فکری در موردش می کند!!! او گفته بود که مثلاً اگر نتواند مشکل برقی آن مشتری را حل کند، مشتری او را تحقیر می کند یا از خانه بیرون میندازد”

واقعاً دلم به حال کسی که چنین تصوری دارد می سوزد. چون اگر اینطور اشخاص این افکار منفی را اصلاح نکنند. نه تنها در کار، بلکه در تمام جنبه های زندگی آسیب می بینند. این جور افراد هر کاری را که بخواهند شروع کنند، همیشه بدترینُ بدترین حالت ممکن را تصور می کنند، اتفاقی که شاید هیچ وقت هم اتفاق نیفتد.

پس حالا یک داستان از زندگی من بشنوید که فکر می کنم مرتبط با سوال این کاربر عزیز است.

یک داستان خنده دار در مورد آیفون صوتی

چندین سال قبل در کوچه ما زن بداخلاقی زندگی می کرد، که برای من مظهر همه ترس ها، پلیدی ها و صفات بد بود. او یک زن میانسال چاق بود، با لکه هایی قهوه‌ای و بزرگ روی صورتش، تازه سیگار فروردین هم می کشید و اسمش از خودش هم ترسناکتر بود، طوبی خانوم….
او در یک خانه تنها زندگی می کرد و در تمام آن مدتی که همسایه ما بود، حتی یک نفر را هم نداشت که برای سر زدن یا مهمانی به خانه او بیایند. و چون همیشه تنها بود، کارش فقط نشستن در کوچه و سَرَک کشیدن به زندگی اینو آن بود. بچه های محل آنقدر از او می ترسیدند که کسی جرات بازی کردن در داخل کوچه را نداشت.

یک روز آیفون منزل این طوبی خانوم خراب شد، و چون می دانست که پدرم برقکار ساختمان است به درب منزل ما آمد و من درب را باز کردم. او گفت که آیفون صوتی منزلش خراب شده و هرچه شستی دربازکن را فشار می دهد درب باز نمی شود، به پدرت بگو بیاید و این آیفون ما را درست کند. و من گفتم که پدرم خانه نیست. طوبی خانوم زیر لب داشت یک فحش هایی میداد که منِ بخت برگشته گفتم، می خواهی خودم بیایم و آیفون خانه شما را درست کنم؟؟؟!!! در حالی که آن زمان فقط ۱۲ سال داشتم.

طوبی خانم یک نگاهی به من کرد و گفت: هم تووووو؟؟؟ مگه تو هم بلدی؟؟؟ من هم با غرور گفتم بله که بلدم. چون قبلاً با پدرم چند جایی رفته بودم و چند تا سیم را به همدیگر چسب زده بودم، فکر می کردم که از پس این کار هم بر می‌آیم. درضمن پدرم یکی از سیم چین های خرابش را به من داده بود و چند بار هم مرا با خودش برای تعمیر آیفون برده بود، و این احساس به من دست داده بود که، خُب دیگر، من الان یک برقکار ماهر هستم و از پس همه کارها برمی‌آیم.

طوبی خانوم هم به اعتبار اینکه من پسر یک برقکار هستم، و لابد ژن برقکاری از پدرم به من منتقل شده، به من اعتماد کرد و رفتیم برای تعمیر. ولی در تمام مدت، کنارم ایستاده بود و با دقت نگاه می کرد تا مبادا آیفونش را خرابتر کنم.

در بررسی هایی که انجام دادم، متوجه شدم که آن آیفون صوتی سالم است ولی وقتی کسی از داخل منزل شستی قفل بازکن را فشار می دهد، قفل بازکن بیچاره هرچه زور می زند نمی تواند درب را باز کند. قبلاً پدرم با زبان کودکانه برایم توضیح داده بود که کار ترانس این است که زور برق شهری را کم می کند تا آیفون بتواند از آن برق استفاده کند. و من فکر کردم که اگر برق شهری (۲۲۰ ولت) را مستقیم به پنل وصل کنم، پس پنل زور بیشتری می گیرد و آنگاه می تواند درب را باز کند (نخندید لطفاً، گفتم که آن زمان فقط ۱۲ سالم بود و پدرم با زبان کودکانه چیزها را به من یاد می داد).

پس پنل آیفون را باز کردم و چون نمی توانستم آن را به درستی نگه دارم، طوبی خانم گفت “ولش کن خودم نگه ش می دارم”.
دقیقاً یادم نیست که برق ۲۲۰ ولت را به کدام یک از ترمینال های پنل وصل کردم، ولی وقتی فیوز برق کنتور را بالا زدم، یک صدای انفجار از پنل شنیده شد. صدایی شبیه ترکیدن یک خازن یا همچین چیزی. و طوبی خانم بیچاره هم وحشت زده شد و پنل را رها کرد و پنل آیفون مثل آونگ، این طرف و آن طرف می رفت. برای چند ثانیه مغزم هنگ کرده بود. تا طوبی خانم برگشت که بگوید “خدا ذلیلت نکند!!!” با هر چه توان داشتم از مهلکه فرار کردم. این تنها راه حلی بود که در آن زمان به ذهنم رسید.

چند ساعتی در کوچه ها می گشتم که دیدم بچه های همکلاسی ام در حال رفتن به مدرسه هستند. و یادم آمد که الان وقت مدرسه رفتن است. ترسیدم که به خانه برگردم و کیف و کتابهایم را بردارم و آن روز را بدون کیف و کتاب به مدرسه رفتم. در زنگ اول مدرسه، از تصورِ اینکه اگر طوبی خانوم دستش به من برسد چه بلایی به سرم می آورد، تمام بدنم می لرزید. و حضور هیچ انسانی را در اطرافم حس نمی کردم. آنقدر ترسیده بودم که نوشته های روی تخته سیاه را نمی دیدم. خلاصه آن روز به اندازه یک سال بر من گذشت و احساس هایی را تجربه کردم که تا آن زمان نمی دانستم چنین احساس هایی هم وجود دارد.

زنگ آخر به یکی از دوستانم گفتم که با من بیاید و جلوتر از من حرکت کند و اگر طوبی خانوم در کوچه نبود، به من علامت بدهد تا من خود را به خانه مان برسانم. خلاصه به خانه رسیدم و دیدم که اوضاع امن و امان است. ولی مادرم گفت که امروز طوبی خانوم به درب منزل ما آمده و قشقرقی به پا کرده، او همه داستان را برای مادرم تعریف کرده بود. مادرم هم موضوع را به پدرم گفته بود و پدرم یک پنل آیفون صوتی نو برای طوبی خانم خریده بود و نصب کرده بود. خدا خیرشان بدهد (پدر و مادرم را) هیچ وقت پشتم را خالی نکردند و همیشه تشویقم می کردند حتی وقتی در کاری گند میزدم.

من در کودکی به پدرم می گفتم که می خواهم مثل تو برقکار شوم، و پدرم می گفت برو و درس ات را بخوان، تا اگر برقکار شدی، یک برقکار موفق باشی و بتوانی یک تیم بزرگ را مدیریت کنی نه یک برقکار معمولی. و من به دانشگاه رفتم ولی همیشه در کنار درس و دانشگاه، کار تعمیرات آیفون و برق ساختمان هم انجام می‌دادم.

 

الان نزدیک ۲۰ سال از آن زمان میگذرد، و طوبی خانم بیچاره بعد از چند سال مُرد. ولی هنوز آن آیفون صوتی مدل تابا درب آن خانه، انجام وظیفه می کند. تا هر وقت که از کوچه‌مان رد می شوم و آن آیفون صوتی را می بینم، به من یادآوری کند از انجام هیچ کار تعمیراتی نترسم، چون نهایتِ ترس را در ۱۲ سالگی تجربه کرده‌ام.

آیفون صوتی

بعد از آن قضیه و کسب چندین سال تجربه در زمینه برق ساختمان و آیفون های صوتی و تصویری، تصمیم گرفتم آنقدر برق ساختمان و آیفون‌ها را خوب یاد بگیرم که برایش کتابی بنویسم. و نتیجه اش امسال به ثمر نشت و کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری را بعد از مدتها تلاش به پایان رساندم و با وجود اینکه تنها ۱۴ روز از چاپ این کتاب می گذرد، چند نسخه بیشتر نمانده که چاپ اول آن تمام شود. و از این بابت بسیار خدا را شکر می گویم و از استقبال و لطف تمام دوستانی که این کتاب را تهیه کردند تشکر می کنم.

 

حالا دوست عزیزی که در ابتدای این مقاله آن سوال را مطرح کردی، به این فکر کن که تو هم در شرایط آن روز من باشی و آیفون صوتی طوبی خانوم را منفجر کنی (البته این بدترین حالت ممکن است و مطمئنم که دیگر برای کسی اتفاق نمی افتد)، مثلاً طوبی خانوم می‌خواهد چکار کند؟ تو را که نمی کشد. نهایتش این است که از چند روز دستمزدت برایش یک پنل نو می خری (کاش آن زمان کسی بود که این حرف ها را به خودم بزند، تا آن روز آنقدر نترسم)، بهتر از این است که در خانه بنشینی و هیچ کاری نکنی. این جمله از وین دایر را خیلی دوست دارم که می گوید: اگر فکر میکنید هزینه رسیدن به اهدافتان زیاد است، پس صبر کنید تا صورتحساب تلاش نکردنتان را بیاورند.
پس اگر بخوایی این دیدگاه را داشته باشی که فعلاً صبر کنم تا کاملاً حرفه ای شوم آنگاه شروع به کار کنم، مطمئن باش که هیچ وقت به آن سطحی که می خواهی نمیرسی. و بدان تا چند بار دستگاه مشتری را خراب نکنی و در شرایط سخت قرار نگیری، هیچ وقت رشد نمی کنی و یاد نمی گیری. و به نظرم در شغلی مثل برقکاری ساختمان یا نصاب سیستم های حفاظتی، تجربه خودش بزرگترین استاد شماست، و هر چقدر که از استادهای دیگر چیز یاد گرفته باشید، تجربه چیزهایی را به شما می آموزد که قابل یادگیری از استاد نیست.

 

و در پایان این داستان این نکته را هم خدمت تان عرض کنم. بعضی ها فکر می کنند که انجام کارهای تعمیراتی یا به اصطلاح “خورده‌کاری” آسانتر است و نیاز به دانش و مهارت کمتری دارد و بهتر است که وقتی تازه شروع به کار می کنند از کارهای خورده‌کاری و تعمیرات شروع کنند. بنظر من این اشتباه است و اتفاقاً انجام آن کارها بسیار سخت تر است. و بهتر است که اگر تازه شروع به کار می کنید برای مدتی نزد یک برقکار یا تعمیرکار شاگردی کنید و مراحل اجرای برق ساختمان را از پایه مشاهده کنید. یعنی لازم است که قبل از شروع به کار، ببینید که برقکارها چطور شیار می زنند، چطور قوطی کلیدها را نصب می کنند و لوله ها را چطور داخل دیوارها نصب می کنند. سیم رد کردن داخل لوله های برق چگونه است و برقکارها بیشتر چه مسیرهایی را جهت عبور لوله های برق انتخاب می کنند. چون در مرحله تعمیرات هیچ کدام از این موارد قابل شناسایی نیست، چون ساختمان گچکاری شده و همه چیز زیر گچ ها مخفی شده و حالا تنها باید با دانش قبلی و تجربه خود، این موارد را حدس بزنید و مسیرشان را پیدا کنید. پس تا دو سه ماه را شاگردی نکرده‌اید بهتر است که کار تعمیراتی انجام ندهید.

این را هم بدانید که قرار نیست شما از پس تعمیر همه قسمت های برق ساختمان و تعمیر همه مدل آیفون صوتی و تصویری بر بیایید. اگر بعضی قسمت ها را نمی دانید، نه خودتان را اذیت کنید و نه وقت مشتری را تلف کنید. خیلی واضح بگویید که مثلاً تعمیر این مدل آیفون در تخصص من نیست و بهتر است که از کس دیگری کمک بگیرد. مطمئن باشید که مشتری از این گفته شما ناراحت نخواهد شد. و به چشم یک غیر حرفه ای به شما نگاه نمی کند.

برای اینکه همیشه این دلگرمی را داشته باشید که کسی پاسخگوی مشکلات شماست، این را بدانید که بنده و همکارانم در سایت آموزش برق ، همیشه پشتیبان شما هستیم و می توانید روی کمک ما حساب کنید. هر سوالی که در زمینه برق ساختمان و سیستم های حفاظتی داشتید می توانید در سایت آموزش برق یا در بخش “سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری” مطرح کنید و پاسخ سوالتان را دریافت کنید. ما ۴ سال است که در سایت آموزش برق تا آنجایی که در توان و تخصص ماست به سوالات و مشکلات شما دوستان پاسخ می دهیم.

کوچیک شما، مهندس مرادی، مدیر سایت آموزش برق

 

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=4189
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

82 نظر در مورد یک داستان طنز اما واقعی در مورد آیفون صوتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. درود بر شما شما عالی بود ولی هنوز پس از ۴۳ سال از عمرم ترس از شروع هر کاری دارم .از تاسیسات تا برق کاری جزئی و جوشکاری..با سپاس فراوان از شما

    ۱۳

    1. سلام پارسا جان، ممنونم از شما. کمال گرایی رو کنار بزارید و هر کاری رو حتی شده دست و پا شکسته شروع کنید، خدا هم کمکتون میکنه. برای شروع نمیشه عالی بود، ولی برای عالی شدن باید شروع کرد.

      ۱۴

  2. با سلام و خدا قوت، ببخشید در یک ساختمان ۹ واحدی فقط آیفون ما نه صدا از بیرون میاد و نه از داخل ولی درب ورودی رو باز می کنه، یک سری بردم ،تعمیر کار گفته مشکل از مدار بوده و درست شده و چند وقتی کار می کرد که دوباره همان مشکل به وجود آمده، تعمیر کار میکه از آیفون نیست ، بی زحمت امکان راهنمایی هست که مشکل می تونه از کجا باشه

    ۱۲

    1. سلام، مرسی، این مورد باید از نزدیک تست و بررسی بشه، مشکل از قسمت های مختلفی می تونه باشه. از یک تعمیرکار ماهر بخوایید که حضورا مراجعه کنه.

      ۱۳

  3. سلام وقت بخیر.
    برای یک خانه ۲ طبقه که دو درب داره.که هر درب مربوط به یک واحد میباشد میشه از یک پنل استفاده کرد. که هر گوشی یک درب مربوط به خودش روباز کنه.اگه از یک آیفون تابا ۴سیم به علاوه یک گوشی ۶سیم با یک ترانس اضاف استفاده کنم بنظرتون میشه راه اندازی کرد؟

    ۱۲

    1. سلام میثم جان، بله ماشاا… خودتون استادین، این چیزی که فرمودین کاملاً قابل اجراست،
      یعنی گوشی ۴ سیم با رله داخل پنل درب رو باز میکنه و گوشی ۶ سیم، به روش آیفون های قدیمی تابا و با سری شدن ترانس، درب رو باز میکنه.

      ۱۳

      1. لطف دارید مهندس.
        چون دیدیم اگه بخوام ۲تا پنل بزارم برای ۲تا درب. از اونجایی که مجبور بودم هر دوتا یه طرف بزارم هم از نظر زیبایی مشکل داشت هم از نظر فنی جالب نیست. گفتم یه تبادل نظر با شما داشته باشم. خیلی ممنون بابت راهنماییتون

        ۱۱

  4. سلام مهندس عزیز..شما در کتاب آیفون گفتید که سوئیچر تک، ترمینال های ۲و۳ بالا به۲و۳ پایین وصل هستن.حالا من ی سوئیچر تک که خریدم وتست کردم میبینم به هم راه ندارن..البته رله اش ۶ پایه هست.لطفا ی توضیح کامل بفرمایید..ممنونم.

    ۱۳

    1. سلام آقا ایمان، اگر سوئیچر شما از مدل کوماکسی یا تابایی باشه، این خصوصیت رو داره، مگر اینکه از برندی باشه که من ندیده باشه.

      ۱۴

  5. سلام مهندس عزیز..خوبید؟
    یک ساختمان پنج واحده آیفون تصویری کالیوز داره با سوئیچر مجتمع که یکی از سوئیچرهای واحد ها خراب شده وزنگ نمیخوره.حالا من یک سوییچر تک گرفتم که ظاهرا مال کوماکسه ومیخوام به این آیفون کالیوز ببندم..هرجوربستم جواب نداد..حالا سوالم اینه که برای هر آیفونی حتماباید سوییچر همون مارک آیفون وببندیم؟ یااگرفرقی نمیکنه نحوه بستنش چطوره؟ من طبق اون شماره های روی سویبچر سیمها رو بستم..ممنون از راهنماییتون

    ۱۳

    1. سلام آقا ایمان، کالیوز و کوماکس کاملاً مشابه هستند و می تونید سوئیچرهاشون رو جایگزین کنید. شاید مشکل اصلاً از سوئیچر نیست، گوشی یکی از واحدها رو قرض بگیرید و بجای گوشی معیوب وصل کنید، شاید مشکل از گوشی باشه.

      ۱۵

  6. باسلام خدمت مهندس مرادی عزیز بنده از ۱۲سالی شروع به برقکاری کردم داستان های زیادی مثل داستان فوق برام پیش اومده والان به جرات اینو میکم که رشته برق وکارهای برقی که درطول ۲۰سال انجام دادم برام عالی ومثل معما میمونه از روزی که سایت آموزش برق پیدا کردم دیگه درخصوص انجام کارهای که انجام میدم عالی تر شده به دوستان توصیه میکنم کتابهای مهندس مرادی رو مطالعه کنید عالی است.

    ۱۱

  7. سلام خسته نباشید
    ایفون صوتی تابا،۴سیم
    دربو باز نمیکنه.چک کردم ولتاژ دوسر قفل نداره و وقتی دربازکنو میزنم صدای تق تق از بلندگوی پنل میاد.واینکه در حالت عادی صدای زنگ خوردن ضعیفی از بلندگو شنیده میشه بدون اینکه شستی زنگ زده بشه،مشکل کجاست؟ایا رله مشکل داره

    ۱۳

    1. سلام، مرسی، با این توضیحاتی که فرمودین احتمال اول خرابی رله هست، پنل و گوشی رو روی یک میز کار به همدیگه وصل کنید و بعدش شستی دربازکن رو فشار بدید، ببینید آیا پایه های COM و NO به همدیگه راه میدن یا نه؟

      ۱۲

      1. پس از شستی رو فشار دادم.۱۲ ولت باید دوسر پایه های مثبت منفی رله بیاد‌؟اگه ولتاژنداشت پس مشکل از رله نیست جای دیگه باید مشکل داشته باشه،اگه ولتاژ به رله رسید و اون موقع پایه های com وno بهم راه ندادن مشکل از رله است درسته؟

        ۱۲

  8. سلام مهندس من پرسشی دارم شاید این هم طنز باشه آیا مگنت آیفون چپ گرد راست گرد داره یعنی از کارخونه در دو جهت چپ زنجیر و راست زنجیر ساخته می شوند ماجرا از آنجا شروع شد که به نصاب آیفون مگنت در باز کن ما را بر عکس نصب کرد یعنی چاره دیگری نداشت چون در ما راست گرد بود در معماری درها چپ گرد و بعضی درگوشت راست گرد هستند حالا مگنت بی زبون کار میکنه ولی بعضی وقتها مگنت می چسبونه و باز نمیتونه بکنه آیا اطلاع دارید کارخانه های سازنده آیفون اونا رو در دو مدل با مگنت برای در های راست گرد ویا چپ گرد می سازند . باتشکر فراوان

    ۱۵

    1. سلام محسن جان، خیر تمام قفل بازکن ها به یک شکل هستند و اون نصاب برای شما درست نصب کرده، منتها نتونسته زنجیر رو درست ریگلاژ کنه.

      ۱۳

  9. سلام خسته نباشید
    یه ایفون تصویری تابا دو واحده دارم
    میخوام یه گوشی صوتی وصل کنم به واحد ۲،که همزمان واحد ۲ زده بشه گوشی صوتی هم زنگ بخوره،ایا امکانش هست؟

    ۱۲

    1. سلام. خیر این امکانپذیر نیست، ولی گوشی های در بازار هست که بهشون میگن ساده تصویری، یعنی در واقع یک گوشی تصویری هست ولی صفحه نمایش نداره و قیمتش هم خیلی ارزون تره. مثل مدل TVL-7810 تابا. اگر این ها استفاده کنید میشه.

      ۱۵

      1. پس اگه بخوام بجای گوشی صوتی از یه مانیتور تصویری واقعی بخوام استفاده کنم.که در واقع موازی بشه با واحد ۲ امکان پذیر است؟که وقتی واحد ۲ زده بشه هر دو مانیتور زنگ بخوره.که هر کدومو بخوای جواب بدی؟درسته این روش؟

        ۱۲

  10. باسلام وممنون اززحمات شما.تعدای سوال وابهامات داشتم ممنون از پاسخگویی شما مهندس و استاد خوب.💓 ۱.شما در قسمت تعویض سایر گوشیهای صوتی با یکدیگر استثنا آوردید آیا راهی برای تشخیص این استثناها قبل از نصب گوشی وجود دارد؟ ۲.چگونه از سوکت۷ پین که پشت مانیتور جهت ذخیره عکس است استفاده کنیم (مموری-رم ویا…) ؟ ۳.در شکل ۳-۳۱ اگر مطابق شکل ۳-۳۰ انجام بشود خلوت تر نخواهد شد؟ ۴-در آیفون های تصویری اگر برد تغذیه ضعیف شود.آیا تمام مطالبی که در موردش فرمودید همه را با هم نشان میدهد یا قسمتی را مثلا قفل بازکن بعضی وقتها عمل میکندوبعضی وقتها عمل نمکند؟ ۵- اگر بردی را بخریم چگونه از سلامت آن آگاه شویم وآیا برد ها گارانتی دارند؟ ۶-در برد تغذیه بعد از سوکت ورودی۲۲۰ ولت فرمودید یک فیوز ۲ آمپر وجود دارد که اگر جریان عبوری از ۲ آمپر بیشتر شد می سوزد(کنترل جریان) حال اگر بسوزد جریان در این مدارهای الکترونیکی قطع میشود. پس چطور دیود یکسوساز در آنطرف برد تغذیه می سوزد در صورتی که جلوتر فیوز سوخته است!؟ ۶-هنگام کار با اسپری روغنی ناهید آیا باید برق را از مدار خارج(قطع) کرد. یعنی اتصالی در اثر اسپری ایجاد نمی شود.۷- کتاب چاپیه آموزش برق…. کی چاپ می شود.چون خواندن با کتاب برام راحت تر است… باز ممنون از توجه و پاسخگویی دقیق شما مهندس عزیز.✌

    ۱۳

    1. سلام. سپاسگذارم.۱-اگر پشت گوشی رو باز کنید بله متوجه مشید. به این صورت در گوشی هایی مثل تابا که صدای زنگ در پنل تولید میشه، سیم شماره دی رفته به بلندگو ولی در گوشی هایی مثل الکتروآلا رفته به یک آی سی که وظیفه تولید سیگنال زنگ رو داره.۲-در گذشته یک مموری هایی بود که کشویی بغل مانیتورها جا میخورد و سوکتی داشت که میرفت به سوکت هفت سیم وصل میشد. ولی الان دیگه اونها قدیمی شدن و در بازار پیدا نمیشن. ۳- بله همین طوره ۴- بله همه معایب رو از خودش نشون میده ۵-تا برد رو بندین نمیشه، بله بردها معمولاً گارانتی دارن ۶-برای سوختن دیود های یکسوساز لازم نیست که حتماً جریان به ۲ آمپر برسه ۷-بله باید از برق جدا کنید ۸- این روزها درگیر دوره فیلم آموزش عملی برق ساختمان هستیم، این دوره که تمام بشه بعدش یک اصلاح و تغییرات کوچیکی روی اون کتاب باید انجام بدیم و بعدش چاپ مجدد میشه. احتمالاً سه چهار ماه طول بکشه.

      ۱

  11. درود و خدا قوت
    ممنون بابت مطالب مفیدتون
    سوالی خدمتون داشتم
    یک ایفون صوتی سه واحدی ک پنل ان و گوشی های ان سالم است دچار نویز شدیدی میباشد
    میتواند مشکل از ترانس باشد؟
    یا سیم ها مشکل داشته باشند؟
    و سوالی دیگر
    برای وصل شدن مدار صدای ایفونی صوتی ابتدا باید فوتی در میکروفن گوشی کرد.مشکل از چ چیزی میتواند باشد؟

    ۱۰

  12. سلام خسته نباشین اول خواستم تشکر کنم از سایته خوبتون. ی مشکلی برای آیفون تصویری سیمارن دو واحدی ک نصب کردم پیش اومده مشکلش اینه ک از بیرون صدای بوق ممتد تا تقریبا وسط کوچه پخش میشه احتمال داره مشکل از قاب پنل بیرون که کامل کیپ نشده باشه؟چون قاب پنل قبلی از ایفون صوتی تابا بود و قالبش هم بزرگتر بود مجبور شدم اونو خارج کنم و قاب ایفون سیمارانو جا بندازم ولی بازم کامل ننشسته پنل تو قاب ی مقدار فضای خالی بین قاب با پنل مونده

    ۹

  13. سلام. ضمن تشکر از داستان جالبتون. من هم پدرم برق کاری رو خیلی خوب بلد بود ولی هیچ وقت نمی ذاشت اینکار رو ازش یاد بگیرم و همیشه تا می خواست جاهای اصلی کار رو انجام بده الکی من رو می فرستاد دنبال نخود سیاه بعد کار رو جمع می کرد!!! البته پدر من در هر زمینه ای خیلی خوب بود (لوله کشی، نجاری، بنایی، تعمیرات و …) و توی همه این زمینه ها همینطور بود!!! ولی من با سماجت تمام سعی می کردم هر طور شده ازش چیزی یاد بگیرم. حالا ایندفعه تا اینجاش رو یاد گرفتم دفعه بعد از اینجا به بعد رو یاد می گیرم!!! خلاصه اینکه ۲۰ سال قبل که از خانواده جدا شدم و زندگی خودم رو شروع کردم یک روز خانوادم اومده بودن خونم پدرم با تعجب دید که برای گاز سه شعله م یه چهار پایه ساختم، لباسشویی رو خودم نصب کردم، برای چند نقطه از خونه م کلید و پریز اضافه کردم و این چیزا!!! و یک علامت سوال در ذهنش باقی ماند؟؟؟ من که همه تلاشم رو کردم که این پسر چیزی یاد نگیره، پس کی تونست اینها رو از من یاد بگیره!!!؟؟؟ و باید خدمتتون عرض کنم من برای یادگیری همه این چیزها شاگردی پدرم رو نکردم، بردگی کردم!!! ولی یاد گرفتم. چون می خواستم که یاد بگیرم.
    اینها رو گفتم که به اون عزیزانی که از کار می ترسن یا فکر می کنن ممکنه به غرورشون لطمه بخوره عرض کنم اون موقع سیستم آموزشی اینقدر همه چیز رو آسون تر نکرده بود و همه چیز اوستا شاگردی بود. و متاسفانه اوستای دلسوز که برای شما وقت بذاره و آموزش بده خیلی کم بود. ولی امروز کتابهای آموزشی، سایت های اینترنتی و کلاس های آموزشی خیلی خوبی در کشور وجود داره که یادگیری رو به مراتب راحت تر کرده. ببخشید که زیاد صحبت کردم.
    برای تک تک هموطنانم آرزوی موفقیت و شادکامی دارم

    ۸

  14. طلام آقای مهندس عزیزخسته نباشید
    من یه آیفون تصویری سوزوکی میخوام نصب کنم به مشکل برخوردم میخواستم یه توضیح دربارش بهم بدین با اگه ممکنه نقشه نصب آیفون سوزوکی رو برام بفرستید ممنون میشم

    ۴۳

  15. با سلام.ی ساختمان دو طبقه و یک زیر زمین ست که من برا لوله کشی آیفون طبقه دوبه طبقه یک با یک لوله بهم وصل کردمو به سمت درب بیرونو یک لوله مجزااز زیرزمین به سمت درب بیرون آوردم و از درب اول یک لوله به درب دوم.آیا روش بهتری ست؟در ضمن راهی وجود نداشت که زیر زمین به طبقه یک ارتباط بدم با لوله.

    ۳۸

  16. سلام آقاي مهندس مرادي بنده ايده پردازم و در هر شغلي سرك ميكشم و تا حد امكان همه مشاغل را امتحان ميكنم و با اصول آن سعي مي كنم آشنا شوم تا بتوانم در خصوص ايده هاي كه ارائه ميدهم با واقعيت و عقلاني و به روشهاي آسان كار و هزينه كمتر فكر مي كنم در خصوص موضوعات فكر ميكنم و راههاي مختلف را مرور ميكنم در مورد آيفون تصويري دهها ايده دارم كه ميخوام بدانم ميشه براي آنها روشهاي معقول و كم هزينه ايجاد كرد كه آيفون تصويري را با كاربرد بالاتري براي مردم فراهم كرد من از خلاقيت شما در خصوص سيم كشي سنسور براي دزدگير و … خوشم آمد و اينكه ميشود براي آيفون تصويري ضبط تصاوير كساني كه پشت آيفون است در فلش مموري ذخيره كرد يا با كنترل از راه دور درب را باز كرد يا با كارت درب را باز كرد در حالي كه امنيت و ايمني را افزايش دهيم و يا اينكه براي سالمندان كاري كرد كه نياز نباشه از كليد استفاده كنند و اينكه دوربين دوم يا سومي به آيفون تصويري متصل كنيم كه پاركينك يا زواياي ديگري از تصوير پشت آيفون را بتوانيم ببنيم و يا اينكه بتوان آيفون تصويري را كه پشت آن خودرو پارك شده بعنوان يك دزگير استفاده كرد و يا آيفوت تصويري بتواند افراد ساكن همان ساختمان را شناسايي كند و درب را باز كند و يا اينكه آيفون تصويري را در تلويزيون بتوان مشاهده كرد و مسائلي از اين دست كه اينها نمونه ايده پردازي بنده در خصوص آيفون است كه ضمن افزايش قابليت آيفون بتوان امنيت آن را با هزينه كم افزايش داد لطفا نظر خودتان را بفرمائيد و با ايميل بنده ارتباط برقرار كنيد شايد بتوانيم كارهايي با هم انجام دهيم با سپاس موفق باشيد

    ۳۶

    1. سلام آقا مهران.باید بگم که دقیقاً مثل خودمی. و بنده راه حل خیلی از این مواردی که فرمودین رو پیدا کردم و چند تاش رو در کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری به کاربران آموزش داده ام و الباقیش رو هم در سایت آموزش خواهیم داد.
      در کل اگر برای سرگرمی و افزایش دانش خودتون دنبال این موارد هستید خوبه. چون خیلی حوصله می خواد که مشتری ها رو قانع کرد که چنین امکاناتی رو به آیفون خودشون اضافه کنن.مگر اینکه مثل مورد کمک به سالمند بهش نیاز ضروری داشته باشن.
      ما در سایت آموزش برق در زمینه آموزش فعالیت می کنیم و با هر همکاری در این رابطه استقبال می کنیم.

      ۳۷

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853