تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
0
0

آموزش نصب قفل بازکن زنجیری

15953 بازدید

سلام عرض می کنم خدمت شما عاشقان برق ساختمان. امروز برای شما یک فیلم کوتاه در مورد آموزش نصب قفل بازکن زنجیری آماده کرده‌ایم و همانطور که می‌دانید این مدل از قفل بازکن ها بیشتر از مدل های دیگر در آیفون های صوتی و آیفون تصویری استفاده می شود. لینک دانلود این فیلم برای خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری بصورت خبرنامه ارسال شده است. از قسمت پایین هم می توانید این فیلم را مشاهده کنید. امیدوارم اگر کم و کاستی مشاهده کردید از قسمت نظرات پایین صفحه ما را مطلع کنید. اگر نمی خواهید حجم زیادی از اینترنت شما مصرف شود کافیست از قسمت پایین روی دکمه play کلیک کنید تا نمایش فیلم شروع شود. البته چون فیلم ها در یوتیوب آپلود شده اند، نیاز است که با IP غیر ایرانی به اینترنت متصل شوید.

ولی اگر حجم و سرعت اینترنت شما مناسب است، می توانید این فیلم را با کیفیت HD از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود فیلم آموزش نصب قفل بازکن برای آیفون تصویری از یوتیوب

دانلود فیلم آموزش نصب قفل بازکن زنجیری برای آیفون از آپارات

 

مقاله آموزش نصب قفل بازکن زنجیری

از آنجایی که شاید حجم اینترنت بعضی از دوستان جوابگوی مشاهده این فیلم ها نباشد. ما موضوعات گفته شده در این فیلم را به صورت یک مقاله در پایین قرار داده‌ایم تا مطالعه کنید.

زمانی که شما یک قفل بازکن زنجیری می خرید، در بسته بندی این محصول، تعدادی قطعه دیگر هم وجود دارد که تصویر آنها را در پایین مشاهده می کنید. اولین قطعه که من اسم آن را آهن پشت دری گذاشته‌ام به شکل زیر است.

آهن پشت دری

تصویر آهن پشت دری

 

دومین قطعه مقداری زنجیر برای اتصال آهن پشت دری به قفل بازکن است، این زنجیرها این مدلی هستند:

زنجیر قفل بازکن

تصویر زنجیر قفل بازکن

و تعدادی پیچ جهت اتصال “آهن پشت دری” و قفل بازکن به درب حیاط در داخل بسته قرار گرفته است. این پیچ ها به شکل زیر هستند، از پیچ های سمت راست که کوتاه و نوک تیز هستند جهت اتصال آهن پشت دری به چهارچوب درب استفاده می کنیم و از پیچ های سمت چپ که مهره دارند و بلندتر هستند جهت اتصال قفل بازکن به درب استفاده می کنیم.

پیچ قفل بازکن

تصویر پیچ های نصب

 

تصویر زیر ترتیب قرار گرفتن این اجزا روی درب حیاط را نشان می دهد. همانطور که مشاهده می کنید از چپ به راست، اولین قطعه ای که قرار میگیرد، آهن پشت دری است. آنگاه مقداری زنجیر بلند قرار گرفته که اتصال آهن پشت دری را به زبانه کوتاه قفل بازکن برقرار می کند، آنگاه خود قفل بازکن را می بینید. و در نهایت مشاهده می کنید که زبانه بلند قفل بازکن به وسیله یک زنجیر کوتاه تر به قفل درب حیاط متصل شده است.آموزش نصب قفل بازکن زنجیری

ترتیب قرارگیری تجهیزات

روش نصب آهن پشت دری برای قفل بازکن

روش نصب آهن پشت دری بسیار ساده است، تنها باید دقت کنید که این قطعه را روی چهارچوب درب نصب کنید نه روی قسمت متحرک درب. برای این منظور کافیست آهن پشت دری را روی چهار چوب قرار دهید و جای سوراخ های آن را علامت گذاری کنید. آنگاه با دریل و مته شماره ۴ محل های علامت گذاری شده را سوراخ کنید. و با استفاده از ۳ تا پیچی که تصویر آنها را قبلتر به شما نشان دادم، آهن پشت دری را به چهارچوب درب متصل کنید. از آنجایی که در دراز مدت فشار زیادی روی این قطعه قرار میگیرد، از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

روش نصب قفل بازکن روی درب حیاط

نصب این قسمت هم ساده است، تنها کمی نیاز به دقت دارد. به تصویر زیر نگاه کنید:

قفل بازکن آیفون تصویری

زبانه کوتاه و بلند در قفل بازکن مدل تابا

 

همانطور که مشاهده می کنید، زمانی که قفل بازکن را مقابل خود قرار می دهید، یکی از زبانه ها کوتاه و زبانه دیگر بلند است. شما بایستی در زمان نصب این قفل بازکن ها دقت کنید که زبانه بلند قفل بازکن به سمت قفل درب حیاط قرار گیرد. همانطور که در تصویر ماقبل مشاهده می کنید، زبانه بلند به سمت قفل درب و زبانه کوتاه به سمت آهن پشت دری قرار گرفته است. حالا فرقی نمی کند که درب حیاط راست بازشو باشد یا چپ بازشو، در هر صورت بایستی زبانه بلند قفل بازکن به سمت قفل درب حیاط باشد.

بعد از نصب این قطعات نوبت ریگلاژ قفل بازکن و زنجیرهاست. از آنجایی که این قسمت یک کار عملی است و با توضیح نمی توان آن را آموزش داد، الباقی این آموزش را در فیلم بالا مشاهده کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=7795
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

159 نظر در مورد آموزش نصب قفل بازکن زنجیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام جناب مهندس.
    من تمام مراحل آیفون صوتی الکتروپیک را نصب کردم.درب باز کن برق ۱۲ ولت هم تا ترمینال قفل میاد و حتی بوبین هم عمل میکنه ولی در یاز نمیشه.حتی یه قفل دیگه هم امتحان کردم همینطور بود، بوبین عمل میکنه ولی زورش نمیرسه.چکار باید کنم؟
    زنجیر ها هم ،همه تو یه خط وصل کردم.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    ۳

    1. سلام محمدمهدی عزیز. خیر، در قفل بازکن های زنجیری، انرژی ذخیره شده در اون زنجیر هست که باعث آزاد شدن زبانه درب میشه. ولی در قبل بازکن های کله گاوی، یک زبانه کوچک داخل قفل این انرژی رو تامین میکنه.

      ۴

  2. سلام خوبی سلامتی خداقوت خسته نباشی مهندس میشه یک اموزش درمورد نصب دربهای بیرون باز شو بذارید واقعا نیاز محسوب میشه
    باتشکر

    ۱۲

    1. سلام داداش، شاید رگلاژ زنجیرها رو به درستی انجام ندادید. شاید مشکل از سیم متصل به قفل بازکن یا رله داخل پنل بوده و شما بی خودی قفل بازکن رو تعویض کردید.

      ۱۵

  3. سلام مهندس
    قسمت قفل باز کن پشت در به جای دو سیم D1و D۲ چهار سیم به رنگ آبی و کرمی و طوسی و قهوه‌ای هست
    باید چه رنگ هایی کنار هم باشن

    ۱۴

  4. سلام مهندس جان . وقت بخیر
    از اینکه در سایتون مشکلات مربوط به درب باز کن راهنمایی می کنید ممنونم .
    زنجیرهای درب باز کن رگلاژ کردم در صورت بسته بودن با زدن پیچ گوشی درب باز هم می شود ولی از بیرون که درب می بندی در بسته نمی شه و زبانه به حالت اول خودش بر نمی گردد که درب بسته شود . با تشکر

    ۱۴

    1. سلام، خواهش میکنم، شاید زنجیر رو بیش از حد کشیدید و اون زبانه فلزی نمی تونه برگرده سرجاش. لطفاً فیلم رو مجدد تماشا کنید و طبق فیلم پیش برید.

      ۲۰

  5. سلام مهندس قفل دربازکنا عوض کردیم ایفونمون تصویری تاباس دوطبقه دربازکنشا کالیوز بستیم تو هردوطبقه اکثرا وقتی میزنیم باراول درابازنمیکنه دوسه بار باید بزنیم چرا؟

    ۱۶

    1. سلام، احتمالا رله دربازکن داخل پنل، داره نفس های آخرش رو میکشه. استفاده از سیم های ضعیف و نازک هم میتونه باعث این مشکل بشه.

      ۱۴

    1. سلام، به احتمال زیاد، زنجیرش رو درست نصب و ریگلاژ نکردین. فیلم آموزش نصب قفل بازکن زنجیری رو مجدد مشاهده کنید.

      ۲۰

  6. سلام .خسته نباشید . اموزش تو جالب و کامل بود .ولی مشکل من چیز دیگریست. قفل بازکنی که روی در ما نصبه و اتفاقا ازهمین مارک اموزش هستش امروز مقداری درب رو رگلاژ کردیم چون گیر میکرد . قفل باز کن بعد از یکبار باز کردن دیگه کار نکرد .لطفا بفرمایید برای عیب یابی از کجا شروع کنم . اگه برق اومد داخل و اون قطعه ای که زبانه داخل رو حرکت میده کار نکرد چه کنم؟ چون برقش رو قطع کردیم مقداری سیم له شده بود. و اگر اون زبانه کار نکرد با وصل بودن برق ایراد از کجا میتونه باشه متشکرم

    ۱۲

    1. سلام، اگر سیستم دربازکن آیفون شما از نوع رله ای باشه، ابتدا تست کنید که با زدن کلید درب بازکن روی گوشی، یک صدای تق از داخل پنل میاد یا نه. اگر این صدای تق از پنل شنیده بشه، یعنی شستی و سیمکشی مدار دربازکن سالم هست. و اینجا باید سلامت تیغه های داخل رله پنل، بعدش سلامت دو رشته سیم متصل از قفل بازکن به پنل رو تست کنید.

      ۱۵

  7. سلام مهندس مرادی
    دربی که میخوام درب باز کن روش نصب کنم مشخصات ذیل داره ، آهن پشت دری کجا بزنم؟
    درب سه لت ، لت وسط به داخل باز میشه ولی سه لت با هم به بیرون باز میشن(لت وسط با لت سمت چپ با هم به بیرون باز میشن ، لت راست هم به بیرون باز میشه.)

    ۱۷

    1. سلام، شما فقط می تونید برای لت وسط که آدم رو هست قفل بازکن زنجیری نصب کنید. آهن پشت دری هم روی پروفیل اطراف لت وسط (یعنی جایی که لولاهای لت وسط جوش داده شده) می خوره.

      ۱۵

    1. سلام، به احتمال زیاد مشکل از خود قفل بازکن هست. چون زبانه کوچکی داخلش هست که بعضی اوقات درست ساخته نمیشه و همون باعث این مشکل میشه.

      ۱۴

        1. سلام، زنجیری که از قفل بازکن به چهارچوب درب متصل شده رو کمی سفت کنید، احتمالش هست که زیاد کشیده شده باشه و شل شده باشه.

          ۱۶

        1. سلام فرشاد جان، این مشکل به موارد زیادی مربوط میشه، ریگلاژ نبودن زنجیر قفل بازکن، قطعی سیم متصل به قفل بازکن، خرابی رله داخل پنل و …

          ۱۴

  8. باسلام خدمت مهندس مرادی،امکان داره نحوه عملکرد اجزا داخل باکس هنگام باز و بسته شدن درب توضیح بدهید.متشکرم

    ۱۶

  9. سلام مهندس مرادی
    ببخشید من میخوام برای یکی از بستگان آیفن تصویری بخرم

    اگه ممکنه راهنمایی کنید که چه آیفنی بخرم که کارایی و کیفیتش خوب باشه

    ممنونم از راهنماییهای همیشگیتون

    ۱۳

  10. سلام مهندس جان وقتتون بخیر ببخشید چرا زنجیر به حالت اول برنمیگردد و سرجایش میماند و باید با دست آنرا به حالت اول برگرداند تا زبانه نیز به حالت اول برگردد؟لطفا راهنمایی کنید مشکل کجاست باید خودمان زنجیر را بکشیم تا به حالت اول برگردد

    ۱۵

    1. سلام حسین جان، خرابی و مستهلک شدن فنر داخل قفل بازکن باعث این مشکل میشه، ببینید از جاش در نیومده یا نشکسته.

      ۱۳

        1. سلام حسین جان، تصاویر ارسالی شما رو دیدم، شما اشتباهی آهن پشت دری رو روی قسمت بازشوی درب نصب کردید، در صورتی که باید روی چارچوب نصب کنید.

          ۱۷

  11. سلام ببخشید من یه قفل زنجیری بستم .وقتی ایفون میزنه باز میشه .ولی از دوباره میزنی باز شه گیر میکنه انگاری بهش فشار میاد تا باز کنه ،ولی در رو کمی میدی جلو باز میکنه ،مشکلش چیه؟

    ۱۷

    1. سلام، درب رو در حالتی که بسته هست ، قاب روی قفل بازکن رو بردارید و اون زبانه نگه دارنده داخلش رو با پیچ گوشتی بدید بالا، اگر عمل کنه یعنی قفل بازکن سالم هست و ریگلاژ هم درست انجام شده، در غیر اینصورت یا فنرهای قفل بازکن مشکل دارن یا درست ریگلاژ نکردید.

      ۱۵

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853