نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
0
0

بخش پرسش و پاسخ برای پکیج نقشه کشی برق ساختمان در اتوکد

8772 بازدید

همانطور که می‌دانید تمام کتاب ها و دوره هایی که در سایت آموزش برق عرضه می شوند، دارای بخش پرسش و پاسخ هستند و تهیه کنندگان این دوره ها می توانند سوالات و مشکلات پیش آمده را مستقیم از مدرس دوره بپرسند. اگر شما هم پکیج آموزش نقشه کشی برق ساختمان در اتوکد را خریداری کرده‌اید و سوال یا ابهامی برایتان پیش آمده است، می توانید در پایین این صفحه سوال‌تان را مطرح کنید. معمولاً در کمتر از ۲۴ ساعت به سوالات شما پاسخ داده می شود.
تا امروز به بیش از ۱۵۰ سوال پاسخ داده شده است. در ضمن مطالعه سوالات پایین خالی از لطف نیست، شاید سوالات کاربران قبلی، سوال شما هم بوده باشد.

بخش پرسش و پاسخ برای خوانندگان کتاب برق ساختمان

 

پیشنهاد می کنیم در حین مشاهده پکیج آموزش نقشه کشی برق ساختمان در اتوکد یک قلم و کاغذ کنار دستتان بگذارید و سوالاتی را که برایتان پیش می‌آید یاداشت کنید، و اگر تا پایان این مجموعه به جواب نرسیدید، آنگاه در فرم پایین این صفحه سوال را مطرح بفرمایید و چند ساعت بعد پاسخ سوالتان را دریافت کنید.

آدرس ایمیل خود را به دقت وارد کنید، زیرا پاسخ های شما به همان آدرس ارسال خواهد شد.

آموزش نقشه کشي برق ساختمان در اتوکد

مهندس پژوهان (طراح و آموزش دهنده این مجموعه) فقط جمعه ها، ولی بنده تا جایی که در تخصصم باشد هر شب به سوالات شما پاسخ خواهم داد.
با تشکر: مهندس مرادی – ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

 

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=8209
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

266 نظر در مورد بخش پرسش و پاسخ برای پکیج نقشه کشی برق ساختمان در اتوکد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با سلام و عرض ادب
    من این محصول و خریداری کردم سورس پروزه ها رو میخواستم دانلود کنم لطفا لینک دانلود رو به ایمیلم ارسال کنید.با تشکر از زحمات شما

    ۱۲

  2. سلام و عرض خسته نباشید
    استاد مرادی من فایل آموزشی اتوکد رو دریافت کردم و مطالعه کردم خیلی خیلی ممنون هستم از این آموزش مفید و پر محتوای شما . واقعا دستتون درد نکنه .. فقط یک سئوالی داشتم در خصوص دفترچه محاسباتی که بایستی در ارائه نقشه های به سازمان نظام مهندسی جهت کنترل چیزی ندیدم و همچنین صاعقه گیر و سیستم مدار بسته و شبکه و صوتی و UPS . ممنون میشم علتش رو بفرمائید.

    ۱۷

    1. سلام حسین جان. ممنونم از شما. صاعقه گیر دوربین مداربسته شبکه و صوت شامل این مجموعه آموزشی نمیشه. و این مجموعه فقط برق ساختمان هست و ارتینگ. ولی در مورد دفترچه محاسبات که گفتین از مهندس پژوهان سوال میکنم و اگر باشه براتون ارسال میکنم.

      ۱۶

  3. سلام
    درمورد همبندی
    اگر ساختمان خرپشته هم داشته باشه همبندی بام در نظر گرفته شده کفایت میکنه یا باید یک شینه همبندی جدا برای آن در نظر بگیریم و به شینه اصلی وصل کنیم؟

    ۱۶

    1. سلام.
      در همبندی اصلی نیازی به شینه جداگانه نداریم و در مکان هایی که اجرای همبندی اضافی الزامی است باید ترمینال همبندی اضافی به شکل یک شینه مسی روکار یا یک بلوک ترمینال در داخل جعبه دردار قابل بازدید و کنترل نصب نمود که به آن جعبه همبندی اضافی (SBB) گفته می شود.
      کلیه تجهیزات الکتریکی و هادی های بیگانه واقع شده بر بام از قبیل برج های خنک کننده، اگزاست فن ها، میله آنتن، نرده فلزی پیرامونی بام ، کولرهای آبی و … بایستی در همبندی اضافی شرکت کنند. پس در قسمت بام بعد از اجرای همبندی اضافی بایستی از یک SBB استفاده کنیم.

      ۱۰

  4. سلام خسته نباشید
    این پک رو تهیه کردم در مورد قسمت رایزر دیاگرام همبندی سوال دارم چطوری باید در ارتباط باشم و بپرسم؟

    ۱۷

  5. در قسمت همبندی برای شینه اصلی که در پارکینگ قرار داده شده ۱۳ دایره گذاشتید ۱۰ تا از اونها مربوط به طبقات و بام و پارکینگ در نظر گرفته شده اما اون ۳ تای باقی مانده مربوط به کدام قسمت ها میشود ؟ لطفا توضیح بدهید؟

    ۱۸

  6. با عرض سلام و وقت بخیر میخواستم ببینم طراحی برق اضطراری(ups) ساختمان در اتوکد به چه صورت انجام می‌شود؟ از لطف و عنایت شما سپاسگزارم.

    ۱۹

  7. سلام. من برنامه اتوکد را همراه با فیلم های آموزشی از شما خریداری کردم ولی الان غیر فعال شده و دیگه نصب نمیشه. چکار کنم؟ میشه یه بار دیگه لینک دانلود را برام بفرستید.

    ۱۴

  8. سلام
    استاد در چه ساختمان هایی برای نما سیستم روشنایی در نظر گرفته می شود؟ و نحوه طراحی روشنایی نما یک فیدر با ساعت نجومی (کنترل کننده دیگری) به چه صورت است؟ و به چه صورت در تابلو مشاعات در نظر گرفته می شود؟

    ۱۶

    1. سلام. ۱- در هر ساختمانی که مالک تقاضا کنه. ۲-و برای اون در تابلوی مشاعات یک کلید مینیاتوری ۱۰ آمپر نصب میشه و بعد از آن یک ساعت نجومی یا فتوسل نوری قرار میگیره.

      ۱۶

  9. سلام
    وقتتون بخیر
    استاد برای بنده چندتاسوال پیش اومده است
    ۱-درساختمان مدارپمپ آبرسان درنظرنمی گیریم؟به چه صورت طراحی می شود؟درچه ساختمان هایی این سیستم نصب می شود؟
    ۲-جعبهSSBکه درآشپزخانهو حمام نصب می شود چیست؟
    ۳-طراحی سیستم تهویه ساختمان به چه صورت است؟ودرچه ساختمان هایی طراحی می شود؟
    ۴-مخزن تاسیسات به صورت دفنی چیست؟وبه چه صورت طراحی می شود؟

    ۱۷

    1. سلام. ۱- این رو مهندس تاسیسات تشخیص میده اگر مهندس تاسیسات در نقشه هاش در نظر گرفته باشه طراح برق هم لحاظ میکنه.
      ۲- این رو نمی دونم.
      ۳- این رو هم مهندس تاسیسات تشخیص میده و اگر لازم باشه در نقشه تاسیسات به ما میده.
      ۴- ببخشید این سوالات شما همشون مربوط به طراحی تاسیسات میشه و در تخصص بنده نیست.

      ۱۶

  10. سلام وقتتون بخیر
    بنده تقریبا۲۰ روزپیش پکیج شمارو خریداری کردم چندتاسوال برام پیش اومده ممنون میشم جواب بدین
    ۱-برای طراحی کولرگازی فقط کافیه بلاک کولرگازی داخل هر اتاق و پذیرایی قراردهیم؟ولازم نیست به قطعه یابلاکی متصل شود؟چون من تو یک طراحی دیدم که به انگارقطعه ای شبیه مخزن متصل شده!!!!دلیلش چی بوده؟اگه درباره نحوه طراحی کولر گازی توضیح کاملی بفرمایید ممنون میشم
    ۲-لازم هست محل حفرچاه ارت دروسط پارکینگ یاحیاط باشه؟
    ۳-باکس کششی که درمقابل درهرواحدنصب میشودچی هست؟
    ۴-اگردرب پارکینگ برقی باشه طراحی پلان آن به چه صورت است؟ترمینال باکس درب برقیEDBبه چه صورت باید قراربدیم؟
    ۵-سیستم VVVFدرآسانسورچی هست؟
    ۶-چرادرپک آموزشی صحبتی ازطراحی پلان پریزوروشنایی و آنتن خرپشت نشده است؟درصورتی که طراحی های نظام مهندسی به صورت جداگانه پلان روشنایی و پریز و آنتن خرپشت درطراحی می شود
    ۷-آیافقط برای ساختمان های بیش از۵طبقه آنتن مرکزی نصب میشود؟برای برای ساختمان های باطبقه کمترآنتن مجزاقرارمی گیرد؟تفاوت طراحی درچیست؟
    ۸-چه جوری بایدبرای مرکزتلفن برق اضطراری یا UPSطراحی شود؟
    ۹-من فایل آموزشی شمارو به صورت دانلودخریداری کردم به چه صورت میتوان نسخه آپدیت شده فایل آموزشی تهیه کنم؟

    ۱۶

    1. سلام ۱- طراحی که در این دوره آموزشی انجام شد مربوط به کولر آبی است و برای طراحی آن فقط نیاز به جانمایی کلید کولر در قسمتی از پذیرایی است و نباید آن را در اتاق خواب ها قرار داد.
      برای کولر گازی کلیدی نداریم چون با ریموت کنترل میشوند و ترسیم کانال های ورود و خروج هوای آن را طراح تاسیسات مکانیکی انجام میدهد و شما به عنوان یک طراح برق ساختمان می توانید برای مشخص کردن مکان آن از یک لیدر استفاده کنید و تعداد رشته سیم های مورد نیاز ان را مشخص کنید. و نیاز است که در جعبه فیوز یک سرخط مجزا برای آن ترسیم کنید.
      ۲- چاه ارت را باید در جاهایی که پایین ترین سطح را داشته و احتمال دسترسی به رطوبت حتی الامکان در عمق کمتری وجود داشته باشد و یا در نقاطی که بیشتر در معرض رطوبت و آب قرار دارند مانند زمینهای چمن، باغچه ها و فضاهای سبز حفر نمود. و حدالمقدور نزدیک تابلوی کنتورها باشد.
      ۳- این باکس ها مربوط به جعبه تقسیم های تلفن، آنتن و آیفون است. چون این ساختمان ۵ طبقه است و طبقات آن زیاد است نیاز به قرار دادن این جعبه تقسیم هاست تا هم برقکار در زمان کشیدن و نصب کابل ها راحت باشد و هم در هنگام خرابی در یک واحد بتوانیم از این جعبه تقسیم ها خرابی را بازدید و کنترل کنیم. اگر ساختمان یک طبقه یا دو طبقه باشد ملزم به قرار دادن آنها نیستیم.
      ۴- تنها کافیست در تابلوی مشاعات یک کلید مینیاتوری مجزا برای آن ترسیم کنید و اشاره کنید که برای درب پارکینگ استفاده میشود.
      ۵-آسانسور در شروع حرکت با دور تند استارت می خورد و زمانی هم که می ایستد به یکباره متوقف می شود برای همین برای حرکت نرم اسانسور از vvvf استفاده میکنند. این سیستم با تغییر ولتاژ و تغییر فرکانس به اهستگی موتور آسانسور را به حرکت در می اورد و همچنین هنگام توقف نیز آنچنان سرعت را کاهش می دهد که به هیچ وجه تکانی را احساس نخواهیم کرد.
      ۶- برای خرپشت نیز مانند پاگرد پله ها عمل میکنیم و از یک چراغ سقفی سنسوردار برای ان استفاده میکنیم.
      میتوانیم در خرپشت یک پریز برای تقویت کننده آنتن مرکزی نیز قرار دهیم و یا اگر مسیر کوتاه باشد می توانیم این پریز را قرار ندهیم.
      در آپدیت جدید یکیج، طراحی خرپشت نیز قرار می گیرد. این آپدیت اوایل تابستان آماده می شود و لینک دانلود آن برای دوستانی مثل شما که قبلاً آن را تهیه کرده اند فرستاده می شود.
      ۷- در آپارتمان ها اگر هر خانه بخواهد از یک آنتن جداگانه بر روی پشت بام استفاده کند مشکلات، شلوغی ها و هزینه زیادی به وجود می اید برای همین برای رفع این مشکل ار آنتن مرکزی استفاده می کنیم. مقررات ملی میگه در ساختمان های مسکونی کمتر از ۵ طبقه از کف زمین آنتن مرکزی اختیاریه ولی برای ساختمان های مرتفع تر الزامیه.
      ۸- این موارد خاص رو می تونید در قسمت توضیحات نقشه قید کنید.
      ۹-در صورت آپدیت شدن به ایمیل شما ارسال میکنیم.

      ۱۶

  11. با سلام
    جدیداً اتوکد ۲۰۱۰ رو نصب کردم ولی هیچ کدام از سورس پروژه ها رو نمی تونم باز کنم حتی ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ موجود رو.
    ممنون

    ۱۷

    1. سلام افشین جان. تمام سورس هایی که در داخل پکیج براتون گذاشتیم، تست شده هستند. پس مشکل از اتوکد روی سیستم شماست. دقت کنید پوشه هایی که سورس اتوکد داخلش هست نباید اسمش فارسی باشه.

      ۱۷

  12. با سلام
    بنده آموزش شما رو خریداری کردم.
    دلیل باز نشدن سورس پروژه ها چیست؟
    (اتوکدی که من روی لپ تاپم نصب کردم نسخه ۲۰۱۳ هستش)

    ۱۷

    1. سلام افشین جان. در صفحه ای که فیلم ها رو دانلود میکنی، ۳ تا سورس پروژه هست. که در قالب اتوکد ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ و ۲۰۱۹ هستش. شما با اون اتوکدی که روی کامپیوترتون هست باید از سورس های ۲۰۰۷ یا ۲۰۱۰ استفاده کنید.

      ۱۲

      1. مهندس جان هر سه سورس رو امتحان کردم باز نمی شود!
        پیغام زیر نمایش داده می شود:
        The drawing file could not be opened because it was created with a more recent version of AutoCAD.
        To convert this drawing file to an earlier file format, download DWG TrueView from the Autodesk website, .
        در نتیجه باز کردن هر سه سورس ۲۰۰۷، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۹ پیغام بالا نمایش داده می شود.

        ۱۵

        1. سلام. در همون صفحه ای که فیلم ها رو دانلود کردید، دکمه دیگه ای اضافه کردم به نام “سورس پروژه در قالب اتوکد ۲۰۱۳” اون رو هم دانلود کنید و تست کنید.

          ۱۸

          1. سلام، خیلی ممنون، این بار باز شد.
            استاد ببخشید، صفحه ۲ (راهنما و توضیحات فنی پروژه) در ۳ کادر ترسیم شده، کادر سمت راست قابل خواندن نمی باشد و تمام متن با علامت سوال ؟؟؟…؟؟؟؟؟ نمایش داده شده است.
            تعداد زیادی فونت فارسی و کاتب رو هم نصب کردم ولی این متن قابل خواندن نیست!
            اگر راهنمایی بفرمایید ممنون می شوم.
            با تشکر از پشتیبانی خوب شما
            موفق باشید.

            ۱۷

          2. سلام. این جدولی که می فرمایید مربوط میشه به توضیحات فنی پروژه و تمام مطالب اون داخل یک فایل ورد به اسم توضیحات فنی قرار داره و این فایل ورد داخل پوشه ای که سورس پروژه قرار گرفته وجود داره.

            ۱۵

  13. سلام
    اگه در سالنی بیش از ۱۲ روشنایی بود چی؟خط روشنایی جدا و کلید جدا برای آن قرار میدهیم؟مثلا ۱۶ روشنایی باید و به دوتا ۸ تایی تقسیم کنید و برای هر هشت روشنایی یک دوپل قرار دهیم،گ و یک فاز جدا گانه از تابلو بیاوریم.اگر بله،نول و ارت جدا نیز بیاوریم یا از همان نول و ارت هشت روشنایی دیگر میتوان استفاده کرد؟
    در هر پل کلید محدودیت تعداد روشنایی وجود دارد؟مثلا ۱۲ روشنایی با یک دو پل روشن کرد

    ۱۶

  14. سلام من این اموزش رو تهیه کردم نوشته بودید که میتونیم سوال بپرسیم درمورد اموزش ها من یک سری سوال دارم کجا باید مطرح کنم؟

    ۱۵

  15. با سلام ،ضمن خسته نباشید و تشکر

    ۱-آیا در پلان روشنایی،نیاز به نوشتن و مشخص کردن تعداد سیم ها و مقاطع،برای چراغ های تونلی،چراغ ایمنی،خط ارتباطی بین تایمر راه پله و لامپ های آن نیست؟

    ۲- در پلان روشنایی واحد دوم،گفتید که در فلان قسمت آشپزخانه مهتابی نمیذاریم چون در این ضلع،پنجره وجود داره،توی نقشه پنجره ای نبود،چطور باید حدس زد،آیا شما در سورس اصلی این نقشه پنجره رو داشتید و حذف کردید؟اگه پنجره مشخص نباشه از کجا میشه حدس زد؟

    ۳- مورد سوم که شبیه به سوال مورد دوم است،آیا در نقشه ای که تحویل طراح میدن،تمامی طول و عرض های مکان ها،و مکان قرارگیری وسایل آشپزخانه و … مشخص است؟اگر نباشه باید حدسی المان هارو گذاشت؟(مثلا محل اجاق گاز،برای قرار دادن صحیح دتکتور گازی و …)
    یا اینکه من میخوام بدونم عرض سالن چقدره که بتونم از تعداد لامپ و تعداد دتکتور صحیح استفاده کنم(بغیرسوال کردن از مهندس طراح معمار)

    ۴-آیا برای تراس، ورودی ای رسم نمیشود تا ما محل صحیح کلید رو رسم کنیم؟

    ۵- بجز باکس های داخل اتاق خواب ها و راهروی ورودی واحد ها،باقی باکس هایی که در نقشه است،محل رایزر تاسیسات مکانیکی و فاضلاب و .. است؟

    ۶- در رابطه با تعداد سیم های کلید های تبدیل،یا شما اشتباه توضیح دادید یا بنده بد متوجه شدم،ولی چیزی که مشخصه اینه که خیلی پیچیدش کردید،ورودی کلید تبدیل اول(فاز و نول و ارت)،ارتباط بین کلید ها(دو فاز غیر مشترک بعلاوه نول و ارت(برای لامپ) )، و درنهایت خروجی کلید تبدیل دوم به سمت لامپ(فاز مشترک و نول و ارت)
    اینکه در کلید های تبدیل واقع در پلان همکف (حیاط) گفتید ۴*۱.۵+PE،فکر میکنم اشتباه بیان شد

    ۷-در پلان روشنایی سالن واحد ۲، کلید های روشنایی در نهایت بهم متصل نشدند…

    ۸- در پلان پریز گفتین که،حداکثر فاصله دو پریز از هم میتونه ۳ تا ۵ متر باشه
    ولی حداکثر فاصله دو پریز که از یک مدار تغذیه میشن ۳ متر و فقط درصورتی که هر کدام از خط جداگانه تغذیه بشن،۵ متر است.

    ۹- در رسم کلید کولر،گفتین درصورتی که فاصله کلید کولر تا خود کولر کمتر از ۳ متر باشه،حفاظت مینیاتوری۱۶C و در صورتی که بیش از سه متر باشه ۱۰C،در حالی که در پلان از ۱۶C استفاده کردید،آیا اشتباهی صورت گرفت یا در توضیحتون اشتباها جا به جا گفتین؟

    ۱۰-در پلان تابلو مشاعات،خطی برای تغذیه MFF باکس رسم کردین،ولی در پلان مربوطه،لیدری به این باکس زده نشد که به کدام فلان مینیاتوری خواهد رفت…
    ۱۱- در رسم دیاگرام تابلو کنتور ها،گفتین که برخی طراحان بجای یک کنتور برای مشاعات،از دو کنتور استفاده میکنن(تکفاز۲۵آمپر و سه فاز ۲۵ آمپر)
    ولی تعداد و مقطع کابل کنتور سه فاز برای تابلو قدرت آسانسور رو در این مدل از طرح ۳*۴ نوشتین،مگه قبلا نگفتین کابل تغذیه تابلو آسانسور ۵*۶ هست؟
    – همچنین چرا در رسم رایزر تابلوی طبقات،کابل ارتباطی بین تابلو مشاعات با تابلو آسانسور ۳*۶ ذکر شد؟

    ۱۲-بصورت مشترک، جلو در واحد ها یک سنسور حرکتی برای روشنایی گذاشته شد و اونو با لامپ های پاگرد راه پله ها ،در یک سرخط قرار دادین، آیا با توجه به اینکه تغذیه راه پله ها با تایمر راه پله و فشردن کلید شستی های هر طبقه است،وقتی شخصی از واحد میاد بیرون،اون لامپ سنسور دار میتونه روشن بشه،با توجه به اینکه در اون لحظه فازی به لامپ سنسور دار نرسیده،امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم.

    ۱۳- در ترسیم تغذیه واحدها،اول کلید نشتی رو کشیدین بعد فیوز اصلی ۳۲b رو،آیا نباید اینکار برعکس انجام میشد؟

    ۱۴- در مبحث ۱۳ اومده که،پلکان ها باید در زون جداگانه قرار بگیرند،در حالی که دتکتور دودی واقع در پاگرد هارو با دتکتور واحد ها در یک زون قرار دادین.

    ۱۵- چرا بین خط ارتباطی آخرین دتکتور واحد اول،و اولین دتکتور واحد دوم،از ۲*۱.۵ بجای ۳*۱.۵ استفاده شد؟

    ۱۶- در انتهای آخرین دیوایس از اعلام حریق،لیدر میزنیم که به کدام زون بره،برای شروع زون چیزی اشاره و رسم نکردین،آیا باید مشخص کنیم؟

    ۱۷- با توجه به اینکه امروزه معمولا از کولر گازی استفاده میشه،اشاره ای به آن نشد،اگه قرار به این باشه که در نقشه بکار ببریم،فقط باید در پلان تابلو توزیع طبقات،بگیم که این خط برای کولرگازیه؟در پلان دیگه ای هم باید بهش اشاره بشه؟

    ۱۸- با توجه به اینکه خودتون هم اشاره کردین که امروزه از میله ارت استفاده میشه،پلان آماده برای میله ارت رو دارین؟
    ۱۹- کیفیت و رزولوشن دو سه تا از فیلم ها کم بود،آیا دارین با کیفیت اون قسمت هارو؟

    ۲۰- در توضیحات این پکیج،نوشته شده که محاسبات دیماند و مقاطع کابل و سیم و مینیاتوری هم هست،در حالی که همچین آموزشی داخل آموزش ها نبود،چرا؟

    ۲۱- در جایی گفتین که نقشه ها بصورت ازبیلت تهیه بشن،در رابطه با اینکه اصلا ازبیلت چیه،لطفا یه توضیح بدین
    تا اونجایی که من فهمیدم،یه نقشه ممکنه در اجرا متفاوت باشه با اونی که توی طرح کشیدنش،این نقاط علامت گذاری میشن و بعدا مجددا طرح جدید روی نقشه میکشن و …(لطفا شما بصورت ساده از دید طراح برق بگین که قضیش چیه)
    سوالی که ایجاد میشه اینه که آیا نقشه ای که تحویل طراح برق میدن ازبیلت هست؟ینی بعد از اعمال تغییرات نهاییه؟ اگر خیر،باید از کجا گرفته بشه و و و…
    فعلا بصورت گذرا این موارد رو دیدم،اگه سوال یا مورد دیگه ای بود در کامنت جداگانه مطرحش میکنم
    با نهایت احترام یه انتقاد کوچیک هم داشتم:
    (اینکه خود آموزش دهنده فقط روز جمعه پاسخگو هستن و اونم فقط از طریق طرح سوال در سایت،کمی انتقاد داره،چون شخص باید یک هفته منتظر جواب سوال باشه،امیدوارم مهندس مرادی و شما،این فاصله رو کمتر کنید یا راه ارتباطی دیگه ای رو معرفی کنین،چون ممکنه نیاز باشه برخی سوال ها رو خودتون پاسخ بدین)
    – در نهایت سوالی از شما و مهندس مرادی دارم و اونم اینکه،آیا این مجموعه،قراره آپدیت هم بشه؟
    چون ممکنه مباحث تغییراتی بکنن که نیازمند تغییراتی هم در طراحی باشه، یا ممکنه روند طراحی برای بخشی عوض بشه،آیا این مجموعه آپدیت و در اختیار خریدارن قرار گذاشته میشه؟

    تشکر

    ۱۷

    1. سوال ۱) هر چیزی را که لازم است مجری برق ساختمان اجرا کند بهتر است گفته شود بنابراین ذکر آن ها در نقشه ها لازم است.
      سوال ۲) بله در نقشه اصلی داخل اشپزخانه پنجره وجود دارد و اینطور نیست که ما خودمان حدس بزنیم کجاها پنجره قرار می گیرد.
      نقشه کامل ساختمان شامل محل قرار گرفتن پنجره ها را سازمان نظام مهندسی باید به مهندس طراح برق ساختمان تحویل دهد تا براساس آن طراحی برق انجام شود.
      سوال ۳) با استفاده از نقشه های جانمایی لوله های اب و فاضلاب جای سینک و ماشین لباس شویی را می فهمیم وبا استفاده از نقشه لوله گاز، جای پکیج و اجاق گاز و هود را می فهمیم و یک جای خالی در ورودی اشپزخانه برای یخچال در نظر می گیریم. طول و عرض دیوار ها در نقشه ی جانمایی باید مشخص باشد و شما نباید خودتان چیزی را حدس بزنید.
      سوال۴) بله باید برای تراس و اتاق خواب ها، مکان درها مشخص باشد.
      سوال۵) بله
      سوال ۶)مقاله تحت عنوان ” نقشه کلید تبدیل” در سایت آموزش برق ما را مطالعه کنید.
      سوال ۷) کلید های برق راهرو و پذیرایی واحد دوم، از سرخط L7/DP2 تغذیه می کنند و مسیر اتصال این کلیدها در سورس پروژه مشخص است.
      سوال ۸) قسمت اول جمله شما صحیح است ولی قسمت دوم (درصورتی که هر کدام از خط جداگانه تغذیه بشن،۵ متر است) را در مبحث ۱۳ ندیده ام.
      مقاله ” نکاتی درمورد پریز برق ساختمان” را در سایت آموزش برق مطالعه کنید.
      سوال۹) معمولا در بالاترین طبقه چون کلید کولر به کولر نزدیک است( کمتر از ۳ متر) می توانید از C16 استفاده کنید ولی در طبقات پایین تر باید از C10 استفاده کنید.
      سوال۱۰) بله فراموش شده است.
      سوال۱۱) اگر کنتور ۲۵A سه فاز باشد یک کابل ۴*۵ به تابلو مشاعات می رود و اگر کنتور ۳۲A سه فاز باشد یک کابل ۶*۵ به تابلو مشاعات می رود آنگاه توان موتور آسانسور هرچقدر باشد با توجه به آن یک کابل ۵ رشته از تابلوی مشاعات به موتورخانه آسانسور می رود. مثلا برای یک آسانسور ۴ نفره یک کابل ۴*۵ کفایت می کند اگر در آموزش جمله ای غیر از این گفته شده اشتباه شده است.
      مقاله ” برق اسانسور و چاله اسانسور” در سایت اموزش برق را مطالعه کنید. پاسخ دقیق سوالتون رو اونجا پیدا می کنید.
      سوال ۱۲) یک سیم فاز مجزا باید از فیوز L3/DP0 به همه چراغ های سنسوردار وصل بشه تا برق چراغ های سنسوردار از چراغ های تایمردار جدا بشه.
      سوال۱۳) فرقی نمی کند.
      سوال ۱۴)در خیلی جاها دیده ام که دتکتور پاگرد راه پله روی زون آن طبقه قرار گرفته است. می فرمایید در بند چندم مبحث ۱۳ این جمله را خواندید؟
      سوال ۱۵) لوله ای که ارتباط بین دو واحد مختلف را برقرار می کند در سیستم اعلان حریق متعارف باید از داخل آن دو رشته سیم عبور کند.
      سوال۱۶) در پلان رایزر دیاگرام اعلان حریق تعداد زون ها و شروع و پایان هر زون مشخص شده و همه زون ها وارد پنل اعلان حریق M.F.A.P می شوند. در پلان سیستم اعلان حریق طبقات و پارکینگ فقط مشخص می کنیم که به کدام زون متصل شوند.
      سوال ۱۷)بله درسته. البته بهتره در پلان پریز طبقات هم محل قرارگیری کولر گازی مشخض میشه.
      سوال۱۸) نه متاسفانه دم دست نیست.
      سوال۱۹) این مجموعه در حال آپدیت شدن است، ولی فعلاً در دسترس نیست.
      ۲۰) مقاطع کابل و مینیاتوری تا اندازه ای که مربوط به نقشه میشه گفته شده ولی برای محاسبه دیماند می توانید به مقاله مهندس مهربانی در سایت آموزش برق مراجعه کنید.
      سوال ۲۱)به مقاله yun.ir/ccc مراجعه کنید.
      به بیشتر سوالات شما کاربران عزیز در همان روز پاسخ می دهم و فقط تعداد محدودی از سوالات به دلیل مشغله کاری ممکن است تا آخر هفته طول بکشد.
      بله. زمانی که پکیج آپدیت شد برای کسانی که آن را خریداری کرده اند نیز ارسال می شود.

      ۱۰

1 2 3 6
شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853