0
0

آموزش آیفون صوتی

49813 بازدید

 

آموزش آیفون صوتی

آموزش آیفون صوتی اولین مقاله ما در مورد آیفون هاست که در سایت آموزش برق قرار می گیرد. سعی می کنیم در روزهای آینده بیشتر در مورد آیفون صوتی و آیفون تصویری آموزش دهیم.

ما در ۱۰۰ صفحه اولِ کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری در مورد آیفون صوتی آموزش دادیم و خیلی سخت است که بخواهیم همه آنها را در این مقاله خلاصه کنیم ولی در صورتی که تمایل داشتید اطلاعات کامل‌تری کسب کنید به کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری مراجعه کنید.

ما در این کتاب گفتیم که دربازکن های صوتی، بدون توجه به برند و کارخانه سازنده آن، در ۳ دسته کلی قرار می گیرند.

  1. آیفون های صوتی ۶ سیم
  2. آیفون های صوتی ۴ سیم
  3. آیفون های صوتی مدل الکتروپیک

آیفون صوتی ۶ سیم

از آیفون های صوتی ۶ سیم می توان به برندهایی مثل، تابا، تابان، الکتروآلا، الکتروگویا، کیهان، تامر، تاباک، سیماران و… اشاره کرد. به این خاطر به این آیفون ها می‌گوییم ۶ سیم، چون گوشی صوتی هر واحد برای اتصال به پنل به ۶ رشته سیم نیاز دارد. آیفون های قدیمی مدل تابا از اولین آیفون های صوتی بودند که وارد بازار شدند. و بیشتر شرکت های تولید کننده به نوعی الگو گرفته از تابا هستند. قطعاً این مدل پنل صوتی تابا را درب خیلی از منازل دیده‌اید. بنده در مقاله آموزش نصب آیفون صوتی تابا مدل ۶ سیم قدیمی بیشتر راجع به این آیفون توضیح داده‌ام.

آیفون صوتی تابا

اگر بخواهیم در آیفون های صوتی ۶ سیم، وظیفه هر کدام از ۶ رشته سیم هایی که بین گوشی و پنل قرار می گیرند را بیان کنیم به ترتیب عبارتند از:

  • سیم شماره A یا ۱، وظیفه‌ی انتقال صدای شخص مراجعه کننده از پنل به گوشی
  • سیم شماره B یا ۲، وظیفه‌ی انتقال صدای شخص پاسخگو از گوشی به پنل
  • سیم شماره C یا ۳، وظیفه‌ی منفی مشترک
  • سیم شماره D یا ۴، وظیفه‌ی انتقال صدای زنگ از پنل به گوشی
  • سیم شماره E یا ۵، وظیفه‌ی دربازکن
  • سیم شماره F یا ۶، وظیفه‌ی دربازکن

از مشکلاتی که این آیفون ها صوتی قدیمی دارند، مشکل بازکردن درب در فواصل طولانی ست و دوم اینکه نیاز به رشته سیم های بیشتری از پنل تا گوشی داخل واحدهاست.

آیفون صوتی ۴ سیم

شرکت تابا بعد از چندین سال تولید آیفون های ۶ سیم، به جهت اینکه این آیفون ها مشکلاتی داشتند، اعم از اینکه نمی توانستند در فواصل طولانی دربازکن را فعال کنند و دوم اینکه نیاز به رشته سیم های بیشتری بین گوشی و پنل بود، تصمیم به تولید آیفون صوتی جدیدی کرد که در این مدل بجای ۶ رشته سیم، تنها ۴ رشته سیم بین هر گوشی و پنل قرار می گیرد. که تصویر یک آیفون صوتی تابا مدل ۴ سیم را در پایین مشاهده می‌کنید.

آموزش آیفون صوتی

وظیفه‌ی هر کدام از این ۴ رشته سیم به ترتیب عبارتند از:

  • سیم شماره A یا ۱، وظیفه‌ی انتقال صدای شخص مراجعه کننده از پنل به گوشی
  • سیم شماره B یا ۲، وظیفه‌ی انتقال صدای شخص پاسخگو از گوشی به پنل و وظیفه‌ی دوم، تحریک رله دربازکن
  • سیم شماره C یا ۳، وظیفه‌ی منفی مشترک
  • سیم شماره D یا ۴، وظیفه‌ی انتقال صدای زنگ از پنل به گوشی

همانطور که می بینید عمل دربازکن در آیفون های صوتی ۴ سیم برعهده سیم شماره ۲ گذاشته شده است. یعنی وقتی شخص پاسخگو شستی دربازکن را فشار می دهد در واقع سیم شماره ۲ با ۳ برای لحظه ای اتصال کوتاه می شود و رله داخل پنل این پیغام را دریافت می کند و متوجه می شود که شخص پاسخگو شستی دربازکن را فشار داده است و به این صورت مسیر جریان برق ترانس به سمت قفل بازکن برقرار می کند و قفل بازکن عمل می کند.

 

آموزش آیفون صوتی مدل الکتروپیک

آیفون صوتی الکتروپیک

آیفون صوتی الکتروپیک تنها آیفونی است که با بقیه آیفون های صوتی تفاوت دارد. این شرکت آیفون صوتی خود را به گونه ای طراحی کرده که بین پنل و گوشی هر واحد نیاز به ۵ رشته سیم است. وظیفه‌ی هر کدام از این ۵ رشته سیم عبارتند از:

  • سیم شماره ۱، وظیفه‌ی انتقال صدای شخص مراجعه کننده از پنل به گوشی
  • سیم شماره ۲، وظیفه‌ی انتقال صدای شخص پاسخگو از گوشی به پنل
  • سیم شماره ۳، وظیفه‌ی منفی مشترک
  • سیم شماره ۴، وظیفه‌ی تحریک رله دربازکن
  • سیم شماره B، وظیفه‌ی انتقال سیگنال زنگ از پنل به گوشی

 

سوالات پر تکرار دوستان در مورد آیفون های صوتی:

چطور می توان یک گوشی آیفون صوتی با برند متفاوت را بجای یک گوشی دیگر نصب کرد؟
آیا می‌ توان یک گوشی ۴ سیم را با یک گوشی ۶ سیم جابجا کرد؟
چگونه می شود بجای یک گوشی تابا یک گوشی الکتروپیک نصب کرد و بالعکس؟

اگر وظیفه‌ی هر رشته سیم در هر کدام از این ۳ مدل را با هم مقایسه کنید می بینید که در عملکرد هر رشته سیم تفاوت های کوچکی وجود دارد. و ما در کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری به شما آموزش دادیم که چطور با ایجاد اندکی تغییرات در پشت هر گوشی، بتوانید همه گوشی های صوتی را جایگزین یکدیگر کنید. یعنی اگر گوشی صوتی ۶ سیم شما بسوزد و نتوانید در شهرتان یک گوشی صوتی ۶ سیم پیدا کنید، چطور یک گوشی صوتی الکتروپیک را جایگزین آن کنید و برعکس. پیشنهاد میکنم برای تهیه این کتاب ارزشمند، هم اکنون از بخش فروشگاه سایت، این کتاب را سفارش دهید. امکان ارسال پستی این کتاب به همه شهرها و روستاهای کشور با پست سفارشی وجود دارد. و اگر با خرید اینترنتی آشنا نیستید، از همکارم خانم داودی بخواهید تا کتاب را برای شما پست کند. شماره تماس ۹۱۳۰۵۷۷۰-۰۲۱

کتاب-آموزش-آیفون-های-صوتی-تصویری

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=3840
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

696 نظر در مورد آموزش آیفون صوتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام سپاس از زحمات بی وقفه شما و پاسخگویی به سوالات بنده
    مهندس جان این ایفون های سیماران قسمت call چه کاربردی دارد و برای تک واحد باید سیمی برد برای زنگ یا نه چون توی کاتالوگ زده بود سیم call به شستی ها فککننم مشترک شستی هاست درسته؟ و زده بود که سیم زنگ به سبم شماره ۱ بره
    و قسمتی که کارتی هست و در باز میشه سیم کشس خاصی داره و منبع تغذیه یا چیزی دیگه داره برای نصب
    ممنون

    ۴

    1. سلام. خواهش میکنم، خیر اون ترمینال کال و NC در آیفون های تصویری سیماران آزاد هست و به جایی وصل نمیشه.
      برای قسمت کارتی هم سیمکشی خاصی نداره، و اون قسمت داخل خود برد تعبیه شده.

      ۴

      1. باسلام و احترام .بنده از آموزش این سایت به عیب سیم کشی خودم پی بردم. از شما بی نهایت سپاسگزارم..پاینده باشید

        ۴

  2. سلام
    آیفون صوتی تابا الکتریک هستش
    ساختمان سه طبقه ست فقط درب باز کن درب رو نمی کنه یعنی پشت پانل درب a و b و c هستش که همه این سه تا وصل هستن با شماره یک دو سه چهار که چون سه طبقه ست فقط یک و دو و سه وصل هستش دو قطب مثبت منفی هستش که از منبع تغذیه میاد بعد از c یه اتصالی که روش علامت زنگوله هس بدون سیمه مشکل اینجاست که دو تا سیم از درب بازکن میاد نمیدونم به کجا وصل کنم که!!؟؟ فقط یه اتصال که گفتم علامت زنگوله روش هس خالیه
    تو نمونه ها اتصال d1 و d2 و علامت مد آوردین که هیچکدام روی پانل درب نیس
    دو سر سیم درب بازکن رو به قطب مثبت منفی پانل وصل کردم که درب ۲۴ ساعته بازه
    راهنماییم کنید که دو سر سیم درب بازکن رو به کدوم قسمت پانل وصل کنم
    ممنون

    ۴

    1. سلام. یکی از سیم های دربازکن رو به یکی از ترمینالهای ac ترانس وصل کنید، از سیم دیگه دربازکن هم به سیم E وصل کنید، بعدش از سیم F هم به ترمینال دیگه AC ترانس وصل کنید.

      ۲

      1. آخه مشکل اینجاس که ترانسش دو سیمه ست و دو سر سیم منبع تغذیه به قطب مثبت و منفی پنل درب وصل شده تو این حالت دو سر سیم درب باز کن رو به کجا بزنم

        ۴

        1. سلام مجدد. من فکر میکنم اون ترانس مناسب اون پنل نیست. چون پنل های تابا که با برق ac کار میکنه، حتماً دو تا ترمینال D1 و D2 داره که به دربازکن وصل میشه. دقت کنید که از برق AC پنل به ترمینال های مثبت و منفی پنل وصل نشده باشه، چون در اینصورت ترانس میسوزه.

          ۴

          1. سلام مجدد
            بله چنین پنلی شماره ۱ و ۲ و ۳ و ۴ برای زنگ های سه طبقه که البته شماره ۴ خالیه و سه ترمینال a و b و c برای صدای رفت و برگشت گوشی و مشترک با دو ترمینال مثبت و منفی و یه ترمینال علامت زنگوله روی آن هس که به جایی وصل نیس
            ترمینال d1 و d2 رو نداره آخه اگه داشت وصل می کردم.

            ۴

          2. سلام. از پشت پنل و از ترمینال های ترانس چند تا عکس بگیرید و از قسمت تماس با ما ارسال کنید تا بتونم راهنمایی تون کنم.

            ۴

  3. سلام مهندس چطورین
    میگم آقا یه ایفون تصویری تابا فیوزش سوخت از این گچی (سرامیکی)ها بودمن عوض کردم و از این شیشه ای ها انداختم این مشکلی نداره که؟
    این ایفون بعد از مدتی نصب صدا از بیرون به داخل ضعیف هستش میکرفون از جاش در نیومده بود و لق نشده بود، مشکل از چه چیزی است؟
    در ایفون های تصویری تابایی که داریم و ماینتورش مدل tvd:1043I هست زمانی که از بیرون زنگ میزنیم زنگ میخوره و زمانی گوشی را بر میداریم و دوباره از بیرون زنگ میزنیم بیرون صدای زنگ میاد و داخل گوشیم میاد صدای زنگ این عادیه؟

    یه ایفون کالیوزم هست صدای زنگ از بیرون و صدای بیرون به داخل نمیره و توجه کردم گایی درست میشه و گایی قطع میشه میشه مشکل از مانیتور باشه چون مانیتور بر داشته میشه فک‌کنم بعد زنگ میزنیم صدا و اینا داریم؟
    یا مشکل از چیزی دیگست؟
    ممنون از شما

    ۵

    1. سلام. مرسی. ۱- خیر مشکلی نداره. ۲- ولوم افزایش صدای پشت پنل رو چک کردین؟ شاید ولومش خیلی کم شده. یک میکروفن دیگه هم روی پنل بزارید شاید از میکروفن باشه. ۳- بله عادیه ۴-به احتمال زیاد مشکل ازکلید سلکتوری روی گوشی کالیوز هستش.

      ۴

      1. سلام مهندس خیلییی ممنونم
        این قسمتی که گفتید برای تنظیم صدا پشت ایفون تصویری تابا من پیداش نکردم بی زحمت بگید کدوم قسمته

        کلید سلکتوری اون کالیوز را باید عوض کنم یا گوشی را باز کنم شاید سیمی چیزی قطع شده باشه؟

        ۴

        1. سلام. خواهش میکنم،
          آیفون های تصویری تابا اون ولوم ها رو نداره.
          احتمال اول روی کلید سلکتوری هست. بقیه موارد در اولویت دوم هستش.

          ۴

      2. سلام مهندس گوشی را که برمیداری یه صدای خر خری هم میاد . من حتی پتانسیومتر را هم زیاد کردم تا اخر مشکلی پیش نیاد ؟

        ۴

          1. سلام هندست سالمه و بنظر میرسه مشکل نداشته یاشه پنلم باز نشده تا حالا زیاد و خازن ها باد نکردند ولی میکروفون را نمیدونم فک کنم مشکل از همونه. بنظرتون علت صدای خرخرم میتونه از همون میکروفون باشه؟

            ۴

  4. سلام مهندس
    ببخشید من یه ایفون الکتروپیک صوتی تک واحد نصب کردم
    ۱۲۳۴ گوشی به ۱۲۳۴ پنل ، ال یک و ال دو به قفل ، صفر و دوازده هم به ترانس ، B هم به یکی از پیچ های ترمینال روی برد ، اما کارکرد ایفون : صدا از گوشی ب پنل میرسد ، زنگ میخورد ، درب باز میکند ، اما صدا از پنل به گوشی نمیرود اما گاهی بعد از زدن یک یا چند بار کلید در بازکن صدا ازو پنل به گوشی میرسد ، میخواستم دلیلش رو بپرسم
    ممنون

    ۲

    1. سلام. اتصال سیم هاتون درست انجام شده ولی فقط اون قسمتی که فرمودین B به یکی از پیچ های ترمینال روی برد وصل شده رو متوجه نشدم. ترمینال B گوشی باید در زیر یکی از پیچ های پشت شستی زنگ بسته بشه.
      اون مشکلی هم که می فرمایید احتمالاً به خاطر خرابی کلید سلکتوری گوشی هست، و باید به این صورت تستش کنید، اینبار بجای اینکه چند بار کلید دربازکن رو بزنید، چند بار روی گوشی ضربه بزنید، اگر با ضربه زدن به گوشی مشکل صدای پنل به گوشی حل شد یعنی کلید سلکتوری گوشی خرابه

      ۴

      1. باسلام.مهندس در پنل ایفون صوتی الا یک عدد ترانزیستور وجود داره که سوخته وشمارش معلوم نیست می تونید راهنمایی کنید ممنون میشم با تشکر

        ۴

        1. سلام. این مدل پنل الان دم دست نیست که بتونم شمارشو بگم.
          دوستان اگر کسی پنل آیفون صوتی الکتروآلا داره جواب بده؟

          ۲

          1. باتشکراز شما که وقت گذاشتید وجواب دادید من همچنان متتطر می مونم اگه توانستید وپیدا کردید برایم بی زحمت ارسال کنید .مرسی از شما مهندس جان.

            ۲

  5. سلام و درود
    جسارتا صدا از پنل به گوشی میاد ولی از گوشی های تمام طبقات خروجی صدا قطع هست ، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    ۴

    1. سلام. بفرمایید آیفون صوتی هست یا تصویری؟چه مدلی؟ ساختمان چند واحدی هست؟فقط همین مشکل رو داره یا مشکلات دیگه هم داره؟

      ۶

        1. سلام. اوکی، این موارد باید بررسی بشه، اول بلندگوی داخل پنل، بعدش سیم شماره ۲ که به پنل وصل میشه. این سیم چون از پشت گوشی همه واحدها رد میشه، باید چک کنید که طبقات دیگه گوشی شون رو دست کاری نکرده باشن که اون رو قطع کرده باشن. و سوم هم احتمالش هست که برد پنل آسیب دیده باشه.

          ۳

  6. سلام جناب مهندس
    مجبور شدم سوال قبلی خود را با شرمندگی بیان کنم
    پنل اف اف تابای صوتی شش سیم که خراب شده بود بازکرده ام. یک پنل چهارسیم خریده ام، آیا میشود پنل چهار سیم را به گوشی های قبلی که شش سیم است وصل کرد
    منبع تغذیه هم لازم است عوض کنم، ممنونم از مساعدت شما
    باتشکر

    ۲

  7. سلام جناب مهندس
    آیا میشود پنل اف اف تابای صوتی سه طبقه چهارسیم را به گوشی های شش سیم وصل کرد. منبع تغذیه باید عوض شود. چون پنل چهارسیم گرفتم ولی گوشی ها شش سیم است، اگر نشود باید پنل جلوی در را شش سیم پیدا کنم. ممنونم از مساعدت شما

    ۲

    1. سلام جناب حمیدی، بله امکانپذیره و نیازی به تعوض پنل نیست، ولی چون توضیحات این بخش زیاده و نمیشه در اینجا پاسخ داد، لطفاً به کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری مراجعه کنید.

      ۲

  8. سلام مهندس جان گوشی تابا قدیمی دارم با گوشی کیهان عوض کنم جواب میده درب رو باز میکنه یا نه؟؟؟
    گوشی کیهان قبلی وقتی شاستی درب رو میزنم قفل باز بشه نه صدایی میاد از در و نه درب رو باز میکنه چیکار کنم مهندس جان؟؟؟؟

    ۴

    1. سلام. گوشی کیهان رو از نزدیک ندیدم، ولی بیشتر گوشی های صوتی رو میشه بجای همدیگه نصبشون کرد.
      برای گوشی کیهان که می فرمایید درب رو باز نمیکنه باید این موارد چک بشه، ۱-سیم متصل از قفل بازکن تا پنل ۲-خود قفل بازکن ۳-شستی قفل بازکن روی گوشی ۴-سیمکشی بین پنل و گوشی

      ۲

  9. سلام
    من میخواستم یک آیفون الکتروپیک تک واحدی را به یک لامپ ۱۲ ولت وصل کنم تا شخصی که ناشنواست بتواند متوجه حضور افراد در پشت در منزل بشود.
    این آیفون الکتروپیک در پشت گوشی دارای شش محل اتصال بترتیب از بالا B و ۱ و۲ و۳ و۴ و۵ میباشد.
    بسیار ممنون خواهم شد راهنمائی بفرمائید.
    با تشکر و امتنان

    ۴

    1. سلام دوست من، برای یک آیفون صوتی پیاده کردن چنین مداری ممکن نیست، ولی برای آیفون های تصویری در کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری توضیح دادیم.

      ۵

  10. سلام مهندس
    متوجه شدم پنل مورد سوال شب گذشته بنده چهارسیم است
    آیا میشود این پنل را برای گوشی شش سیم تابا استفاده کرد
    ممنونم

    ۴

  11. سلام آیفون صوتی الکتروپیک اگر بخواهیم سیم های چراغ محافظ باران آیفون راوصل کنیم سیم هارابه کجا وصل کنیم میخواستم راهنمایی کنید که هرهروقت آیفون زنگ میخورد گوشی داخل اتاق رابرمیداریم چراخهای محافظ آیفون صوتی الکتروپیک روشن شود تشکر

    ۴

    1. سلام در آیفون های صوتی این امکان وجود نداره که هر وقت کسی شستی زنگ رو بزنه اون چراغ ها روشن بشن، بلکه در این آیفون ها یا باید اون چراغ ها رو همیشه روشن کنید یا از خیرشون بگذرید و خاموششون کنید البته بعضی از این محافظ ها فتوسل دارن که فقط در شب ها ال ای دی ها رو روشن میکنه. اگر می خوایید دائم روشن باشن باید برق ۱۲ ولت ترانس رو به دو تا سیم اون ال ای دی ها وصل کنید.

      ۳

  12. سلام جناب مهندس
    یک پنل صوتی تابا شش سیم را به علت خرابی بازکرده ام. یک پنل بدستم رسیده که بغیر از ترمینال a .b.c و مثبت ، مخفیانه و ترمینال ۱،۲،۳،۴ یک جفت ترمینال دارد که زیرش نوشته d1 و d2 که در پنل قبلی نبود
    سه طبقه است، ممنونم مهندس

    ۴

    1. سلام. سوالتون واضح نیست. از ترمینال های پشت پنل عکس بگیرید و از قسمت تماس با ما ارسال کنید تا بتونم راهنمایی تون کنم.

      ۴

      1. سلام مجدد جناب مهندس. امکان ارسال عکس ندارم. منظورم این بود که پنلی که گرفتم. یک جفت ترمینال اضافه تر داره ، هر دو تابا صوتی سه طبقه است.

        ۲

        1. سلام. این ترمینال های d1 و d2 که می فرمایید اضافه شدن، در پنل های صوتی تابا مدل چهار سیم هستند، نه پنل های تابا مدل شش سیم.
          و شما باید از این d1 و d2 به قفل بازکن وصل کنید.

          ۲

      1. سلام مهندس ممنون از پاسختون
        این قطعه رله داخل مغازه ها و اینجا هستش که خودمون بتونیم عوض کنیم به راحتی؟
        یا باید تعمیر کار ها تخصصیتر روی پنل کار انجام دهند و رله را تعمیر کنند

        ۳

  13. با سلام
    یه ایفون صوتی ۶ سیم تابا رو رفتم برای تعمیر ، تمام عملکردش اعم از رفت و برگشت صدا و درب باز کن درست عمل میکرد ، تنها مشکلش این بود که ایفون زنگ نمیخورد. تمام مراحل رو انجام دادم سالم بود . بعد اومدم پنل رو تست کردم سیم مشترک c رو با سیمی ک با کلیدها سری شده بود رو اتصال کوتاه کردم هیچ صدای فیدبک شنیده نمیشه مدار برد رو چک کردم هیچ قطعی نداره حتا پیش یه نفری ک کارش صوتی تصویری هم بردم برای تست قطعات ظاهرا میگه سالمه دیگه موندم چیکار کنم، برای تعویض برد هم اقدام کردم پیدا نمیشه . لطفا کمکم کنید ایراد برد رو پیدا کنم . ممنون از لطف شما

    ۴

    1. سلام آقا مجتبی، سیم شماره ۴ یا همون d رو به مثبت بلندگو بزنید و بهم بگین که آیا با این کار صدای زنگ رو از پنل می شنوید یا نه؟

      ۴

  14. سلام‌ مهندس یک ایفون صوتی را رفتیم تعمیر کنیم دربازکن اون عمل نمیکرد و مدلشم الکتروپیک یک واحد بود l1 و l2 را زدم‌ سر Ac دربازکن کار کرد اما در قسمت و جای خودش کار‌ نمیکنه شستی داخل هم‌ بنظر سالمه و سیم کشی هم سالمه بنظرتون مشکل از کجاست؟ از برد پنل دم درب هست؟؟

    ۴

      1. سلام خسته نباشید مهندس
        یه آیفون کالیوز هست که سیم کشی اش هم سالمه
        ولی وقتی روی شستی میزنیم مانیتور زنگ میخوره ولی بیرون زنگ‌نیمخوره
        شاید خیلی کم و گایی اوقات بیرون زنگ بخوره و گرنه در بیشتر اوقات نه
        صدای بیرون به داخلم خیلی ضعیفه
        مشکل از بلندگو و میکروفون هست؟
        سیم کشیم تازه عوض کردم سالمه

        ۴

        1. سلام. مرسی. این مشکل از هر جایی می تونه باشه، هم می تونه از برد پنل بیرون باشه هم از برد قلابک داخل مانیتور. احتمال خرابی بلندگو و میکروفن هم هست ولی خیلی کمه.

          ۴

  15. سلام مهندس برق محله ما یک بار قطع و وصل شد و بعداز از اون دیگه آیفون زنگ نمی خوره، حتی شارژر گوشی که به پریز بود و کنترل از راه دور کرکره برقی کار نمی کنند.چه اتفاقی برای آیفون وبقیه افتاده؟ممنون و سپاسگزارم.

    ۴

    1. سلام آقا جمشید. احتمال اینکه همه این وسایل همزمان آسیب دیده باشن، خیلی کمه. پس فکر نمیکنم نگرانی بابت سوختن اونها وجود داشته باشه. ولی الان لازمه که یک برقکار رو خبر کنید تا بیاد و از نزدیک چک کنه و مشکل رو پیدا کنه.

      ۳

    2. سلام ولتاژ برق کم و زیاد شده همه با هم در یه دقیقه اتفاق افتادن.چند نفر از همسایه ها هم که شارژر به برق بود سوختن.

      ۴

      1. سلام. اوکی. در این صورت احتمال اول این هست که ترانس آیفون شما سوخته باشه، پس اول با ولتمتر از ترانس خروجی بگیرید و ببینید ترانس سالم هست یا نه.
        بد نیست بدونید اگر افزایش ولتاژ پیش اومده باشه در این مورد اداره برق وظیفه داره که خسارت وارده به مشترکین رو بده، پس پیگیر این قضیه هم باشید.

        ۴

  16. سلام وقتی که شاسی زنگ را فشار میدهیم به مدت نیم دقیقه خودش میزند تاقطع شود آیفون الکتروپیک صوتی است شاسی زنگ هم سالم است ضمنا برق اصلی آیفون راهم تاقطع ووصل میشود دوباره صدا شنیده میشود ازپانل درب خانه لطفا راهنمایی کنید

    ۵

    1. سلام اکبر آقا، دو تا سیمی که پشت شستی زنگ هست رو جدا کن و مستقیم برای یک لحظه به همدیگه اتصال کوتاه بده، و بهم بگو که آیا با این کار، باز هم به مدت نیم دقیقه خود به خود زنگ میخوره یا نه؟

      ۴

        1. سلام، فرمودین که این کار رو انجام دادین و مدتی درست کار میکرد و دوباره مشکل برگشت؟ منظورتون همینه؟
          اگر منظورتون همین باشه، پس مجدد مشکل از شستی هستش و جای دیگه دنبال مشکل نگردید.

          ۴

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853