0
0

دستگاه NVR ( ان وی آر )

6146 بازدید

در مقاله ی دستگاه DVR در مورد پورت های پشت دستگاه صحبت کردیم. گفتیم که هر کدام از این ورودی و خروجی‌ها چه کاربردی دارند. در این مقاله در مورد انواع دستگاه‌های ذخیره ساز تحت شبکه با هم حرف می‌زنیم. هنگامی که از دوربین‌های مداربسته IP استفاده می‌کنیم، باید از دستگاه NVR به جهت ضبط تصاویر استفاده کنیم.

 

بررسی دستگاه NVR

 دستگاه‌های NVR از نظر پورت‌های lan پنل پشتی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

"پشت

الف – بررسی دستگاه NVR ی که نیاز به سوییچ مجزا دارد

در این حالت باید تک‌ تک دوربین‌های مداربسته تحت شبکه(IP) را به یک سوییچ شبکه وصل نماییم و سپس با کابل شبکه از یک پورت آن به پورت LAN پشت دستگاه NVR وصل کنیم.

در تصویر زیر اجزای پشت دستگاه رکوردر را ببینیم:

اجزای پشت دستگاه NVR

 

۱- شماره ۱، برای خاموش و روشن کردن دستگاه NVR استفاده می‌شود.

۲- ورودی مادگی که با شماره ۲ مشخص شده برای اتصال یک آداپتور ۱۲ ولتی با برق DC است. اصولاً بهتر است که آداپتور ۱۲ ولت با جریان بین ۳ تا ۵ آمپری برای دستگاه های ضبط کننده استفاده شود.

آداپتور 12 ولت

آداپتور ۱۲ ولت دستگاه ذخیره ساز

۳- پورت HDMI: از طریق این پورت کابل HDMI برای نمایش تصویر روی مانیتور، از دستگاه NVR تا مانیتور کشیده می‌شوند. این کابل متراژهای مختلفی از ۱ متر به بالا دارد. مزیت این کابل نسبت به کابل VGA، کیفیت تصویر بالاتر و هم انتقال صدا به همراه تصویر می باشد.

 

کابل HDMI

کابل HDMI دستگاه NVR

۴- پورت VGA: این پورت از طریق کابل VGA برای نمایش تصویر روی مانیتور از دستگاه NVR تا مانیتور کشیده می‌شود. این کابل متراژهای مختلفی از ۱ متر به بالا دارد. در حال حاضر این نوع کابل ها به نسبت کابل HDMI کاربرد کمتری دارند.

 

خروجی تصویر VGA

کابل VGA

 

 

۵- پورت LAN به دو شکل کاربرد دارد.

الف – هنگامی‌که می‌خواهید ارتباط بین سوییچ شبکه را با NVR برقرار کنید، با کشیدن یک کابل شبکه از سوییچ تا این پورت دیتا منتقل می‌شود.

ب – هنگامی‌که می‌خواهید دستگاه NVR را به‌ طور مستقیم از طریق کابل شبکه به لپ‌تاپ یا کامپیوتر دیگر وصل نمایید.

 

پورت LAN

کابل LAN

 

۶ – پورت USB دو کاربرد دارد:

الف – اتصال یک فلش به آن برای آپدیت کردن دستگاه

ب – اتصال موس به آن برای کنترل کردن منوهای دستگاه

موس دی وی آر

USB

 

۷ – پورت‌های آلارم دستگاه: ما از طریق این پورت‌ها می‌توانیم آلارم هایی را فعال کنیم. برای این کار باید در داخل منوی دستگاه ابتدا آن را فعال کنیم و سپس با اتصال مثلاً یک اسپیکر آن آلارم خروجی بدهد.

 

ب – بررسی دستگاه ضبط کننده که نیاز به سوئیچ مجزا ندارند .

دستگاه NVR بدون سوئیچ

۸ – پورت‌های سوییچ روی NVR: این پورت‌ها برای اتصال مستقیم دوربین IP به پشت دستگاه از طریق کابل شبکه هست. دیگر در این حالت نیازی به استفاده از سوییچ شبکه نیست. برای مثال این دستگاه NVR تا ۸ دوربین مداربسته IP را ساپورت می‌کند.

۹ و ۱۰ – ورودی و خروجی صدا: این ورودی برای دریافت و ارسال صدا از دوربینی که صدا را ساپورت می‌کند، استفاده می‌شود. نکته ی مهم این است که برخلاف دستگاه‌های DVR شما به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید به این پورت میکروفون مستقیم بزنید و صدا را ضبط کنید. برای مثال شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار انتقال تصویر روی موبایلتان صدا را ارسال و آن را از طریق پورت خروجی صدا روی مانیتور یا هر اسپیکری پخش‌کنید. به این قابلیت Two Way Talk یا همان صدای دو طرفه گفته می‌شود که در یک مقاله مجزا به صورت کامل در مورد آن با هم حرف می‌زنیم.

 

Two Way Talk icon

در این مقاله تلاش کردم تا بصورت ساده و روان به بررسی دستگاه NVR بپردازم تا شاید سوال تعدادی از همراهان جواب داده شود. به امید موفقیت شما.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=2826
اشتراک گذاری:
مهندس رضا شیخ انصاری
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

55 نظر در مورد دستگاه NVR ( ان وی آر )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. سلام
      اصولا هر nvr ای روی خودش پورت شبکه دارد . پس لن هم ساپورت می کند .
      در مجموع من nvr های وایرلس را پیشنهاد نمیکنم .

      ۱

  1. با سلام
    من ۴ تا دوربین ahd دارم , و برای تغذیه اش یک اداپتور صنعتی ۱۲ ولت ۱۰ امپر در نظر گرفتم : مشکل این هست که روی منبع تغذیه یک فن گذاشته اند که خیلی صدا دارد !! کل دوربین ها باید ۸ امپر بکشند: منبع تغذیه توی اتاق هست و خیلی صدا می کند ! آیا اگر برق فن را قطع کنیم برای دوربین ها مشکل پیش می آید؟
    بدنه منبع تغذیه فلزی هست گرما از طریق هت سینک به بدنه فلزی منتقل می شود…….
    سپاس

    ۳

    1. سلام
      حتما فنی که روی منبع هست وجودش ضروری هست و برای جلوگیری از عدم کارکرد دستگاه نیاز هست .
      به نظرم قطعش نکنید

      ۴

  2. با سلام بر مهندس یزرگوار
    فرض کنید میخواهیم برای ایپی کمرا سیم کشی کنیم تا ان وی ار و..
    الان برای انتخاب کابل باید cat5 انتخاب بشه یا cat6 ؟
    کلا چه فرقی دارند این دو با هم ؟ از نظر هزینه و کیفیت وسرعت و…
    سپاس

    ۳

  3. با سلام بر اساتید
    من میخوام یک ایپی کمرا را به nvr وصل کردم طبق مطالعاتی که داشتم توی چند سایت می گویند اکسس پوینت باید wds را پشتیبانی کند !! و حالت Ap+ WDS داشته باشد
    طبق توضیحات سایت زیر:
    http://iliadata.ir/post/181/%D9%86%D8%B5...D8%AA.html
    من الان یک اکسس پوینت تندا را در نظر گرفتم گمان کنم این حالت را نداره بجاش حالت client+ap را داره طبق عکس زیر: بنظر شما ایا این قابلیت client+ap همان قابلیت Ap+ WDS ؟؟
    http://s8.picofile.com/file/8317806934/ap1.PNG
    سپاس

    ۴

    1. سلام
      در صورتی که لطف کنید و بفرمایید دقیقا چه کاری رو میخواهید انجام دهید و چه چیزی در ذهن دارید و چه محدودیت هایی در کابل کشی دارید ، شاید بتوانیم در یک ایمیل کامل و بهتر شما را راهنمایی کنیم .
      با تشکر

      ۳

  4. با سلام بر شما مهندس عزیز
    من میخوام یک nvr و یک ای پی کمرا بخرم ولی واقعا ماندم چی بخرم مارک هایی مثل هایکویژن و داهوا و الندر خیلی از نظر قیمت سنگین هستند !!! دنبال یک برندی میکردم که قیمت اش معمولی باشد پس از بررسی به مارک juan رسیدم !!
    نظرتان در مورد این مارک چی هست؟ آیا برند هست یا no name هست؟ این برند چینی هست و سایت هم داره !! ولی کیفیت اش را نمی دانم واقعا چطوری هست!!
    سپاس

    ۲

    1. سلام بر شما
      این برند چینی هست و من فقط میدانم برای شرکت بنوان الکترونیک هست اما در مورد کیفیتش نظری نمیتوتم بدهم .
      من دقیقا نمیدونم شما چقدر قصد هزینه کردن دارید . شاید با دونستن این بتونم بیشتر کمکتان کنم .

      ۴

      1. ممنون مهندس: نظرتون در مورد برند داهوا چی هست؟بودجه ی من ۵۰۰ الی ۶۰۰ هست.
        یک ایپی کمرا و یک ان وی ار با مشخصات زیر پیدا کردم:بنظرتون خوب هست؟
        https://digihamkar.com/product/%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%d9%8a%d9%86-%d8%aa%d8%ad%d8%aa-%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87-%d8%a8%d9%88%d9%84%d8%aa-%d8%af%d8%a7%d9%87%d9%88%d8%a7-%d9%85%d8%af%d9%84-dh-ipc-hfw1230sp/

        https://digihamkar.com/product/nvr-%d8%af%d8%a7%d9%87%d9%88%d8%a7-dh-nvr2104hs-s2/?attribute_pa_garanti=25-%25d9%2585%25d8%25a7%25d9%2587%25d9%2587-%25d9%2581%25d8%25b1%25d8%25a7%25da%25af%25d8%25b3%25d8%25aa%25d8%25b1-%25d9%2586%25d9%2585%25d8%25a7%25db%258c%25d9%2586%25d8%25af%25d9%2587-dahua-%25d8%25af%25d8%25b1-%25d8%25a7%25db%258c%25d8%25b1%25d8%25a7%25d9%2586&attribute_pa_color=%25d9%2585%25d8%25b4%25da%25a9%25db%258c

        سپاس

        ۲

  5. با سلام
    من میخواستم ۱ دوربین ای پی را به صورت وایرلس توسط اکس پوینت به nvr ای که بهش اکسس پوینت متصل هست وصل کنم !! ۲ تا مبحث اینجا هست !! اکسس پوینت ۲ نوع indoor و ourdoor داریم !! به nvr میخوام اکسس پوینت indoor متصل کنم حالا مانده دوربینی که در خارج هست !! سئوال اینجا هست که اگر از اکسس پوینت indoor استفاده کنم برای دوربین ای پی آیا مشکلی پیش می آید ؟ با توجه به اینکه این نوع اکسس پوینت ها ضد آب نیستند !! و اینکه یک مشکلی دیگه هست در مورد نوع outdoor که میگویند این نوع اکسس پوینت ها به صورت نقطه امواج را پخش می کنند ولی اکسس پوینت indoor به صورت شعاعی امواج را پخش می کند!! آیا این خوداش در مورد وصل کردن اکسس پونت نوع indoor به نوع outdoor مشکل سار نیست!؟
    سپاس

    ۲

    1. در مورد ارتباط Access Point نوع Indoor به Outdoor هیچ محدودیتی وجود ندارد، در صورتی که Access Point Indoor در محیط داخلی و محافظت شده نصب شود مشکلی برای آن پیش نمی آید و در صورتی که بتواند سیگنال های Access Point خارجی را دریافت کند می تواند داخل ساختمان نصب شود و ارتباط را برقرار کند. توانایی دریافت و ارسال سیگنال نیز به توان هر دو Access Point و ضخامت، تعداد و جنس دیوار و موانع بین دو Access Point بستگی دارد. Access Pointهایی که به صورت شعاع سیگنال ها را ارسال و دریافت می کنند می توانند در هر زاویه ای قرار بگیرند اما رادیو هایی که به صورت خطی سیگنال ارسال میکنند حتما باید به صورت Face to Face نصب شوند. مساله اصلی در انتخاب رادیو و Access Point نوع ارتباطات و پروتکل های پشتیبانی شده توسط این دو و همچنین برد رادیویی هر دو می باشد که قبل از خرید باید به آن دقت کنید.

      ۳

  6. خب مهندس به مطالب ارسالی دیگران ارزش قاعل بشید بنده ۲۹ خط تایپ کردم میتونستید لینک کاتال رو حذف و سپس تایید کنید . این جور به شعور مخاطب برخورد میکنه و از کاربران خودتون ریزش میکنه.

    ۲

    1. سلام.کامنت هایی که در اونها لینک سایت های دیگر، یا لینک کانال های تلگرام باشه تایید نمیشن. این محیط فقط برای پرسش و پاسخه.

      ۶

  7. در پاسخ به اینکه چطور میخاهید یوزر و پسورد رو پیدا کنید .
    یکی از روشها نفوذ و کرک صفحه لاگین ب روش بورت فورس با ابزارهای قدرتمند همچون hydra و medusa در لینوکس است و همچنین کشف باگ در صفحات لاگین اسیب پذیر همچون SQLi و Hijacking
    راههای رسیدن به خدا بسیار است 🙂

    ۳

  8. عرض ب خدمتتون که همان طور ک شما فرمودید افراد متخصص واقعی در حوزه امنیت که اگر باشند که باتوجه به حملات زیادی که همیشه شاهد آن هستیم و ایننشان دهنده مشکلات امنیتی متعدد در شبکه های مختلف و نبود دانش کافی در مدیران امنیتی . این تا اینجا.
    این شبکه داخلی که تحت پل ارتباطی میکروتیک میباشد و سیاست امنیتی اش بر پایه مک ادرس فیلترینگ بنا نهاده شده و بنده با توجه ب محدودیت ارایه شده مبتنی بر مک ادرس برای استفاده از اینترنت اومدم و تمامی دستگاههایی که به شبکه وصل هستند اسکن و مک ادرسها رو استخراج نمودم و مک ادرس های سالم رو مورد استفاده قرار دادم یعنی در واقع دو مک ادرس همزمان در یک شبکه و یکجورایی میکروتیک رو بایپس نمودم . در مورد قضیه دوربین ها نیز اومدم ای پی های داهوا رو اسکن و سپس از طریق وب و نرم افزار چک نموده و ب علت داشتن تنظیمات دیفالت به دستگاهها نفوذ کردم . الاحال حاضر بنده از بیرون سازمان با لب تاپ شخصی نیز مانند یک نود داخل شبکه از نت و دوربین ها استفاده میکنم .
    فقط بدنبال دستوراتی بودم که از دستگاهها ای پی استاتیک رو در بیارم.
    در مورد دوربین های ای پی نیز بمانند تمامی محصولات نرم افزاری که باگ های مختلف ریلیز میشود همیشه من جمله داهوا و … بنده همیشه بدنبال اکسپلویت کردن محصولات برای نفوذ اسان هستم.
    همانطور که محضررید چندی پیش یک وب سایت بنام insecam.com ارشیو خیلی سنگینی از دوربین های مناطق مختلف جهان و شهرهای مختلف ایران رو بصورت انلاین منتشر کرده بود از اماکن شخصی تا تجاری و…
    هر چقدر امنیت وجود داشته باشد همیشه باز خطا انسان راههای نفوذ را هموار خواهد کرد.
    متشکر

    ۴

  9. و یک سوال ویژه
    من تو یک شبکه داخلی کار میکنم که ادمین از میکروتیک استفاده کرده و اینجا دوربین های انالوگ استفاده شده است. بنده به کانفیگ دستگاه های دیوی ار دسترسی دارم و دوربین هارو می بینم . دستگاهها به اینترنت وصلن از میکروتیک جهت انتقال تصویر . میخاستم بدونم راهی وجود داره که ای پی اینترنتی انتقال تصویر رو بدست بیاورم برای دیدن دوربین ها از بیرون شبکه و از اینترنت بطور مستقیم؟

    ۲

    1. سلام
      اصولا در یک چنین پروژه هایی سطح بندی و محدودیت دسترسی برای کاربران ایجاد میکنند و به هر کاربری یک یوزر و پسورد می دهند .
      در بهترین حالت که شما بر فرض دسترسی به آی پی هم داشته باشید ، شما یوزر نیم و پسورد را می خواهید چکار کنید .
      من احساس میکنم که شما دسترسی های یک ادمین را ندارید و نمی توانید این کار را انجام دهید .

      برقزار باشید

      ۲

  10. ضمن عرض سلام . در مورد دسترسی و امنیت دوربین های شهری و اینکه ایا تمامی دوربین های شهر و سازمان هایی که ای پی استفاده میشه دارای ای پی های استاتیک هستند و از نظر امنیتی چقدر دارای ایمنی نسبت به اسیب پذیری ها هستند مباحث اکسپلویتینگ و حفره های سخت افزاری و نرم افزاری. ممنون

    ۴

    1. سلام خدمت شما
      این تصور که دوربین های آی پی امنیت کمتری به نسبت دوربین های آنالوگ دارند کاملا اشتباه است و برای همین است که سالهای سال در سازمانهای دولتی مقاومت شدیدی برای نصب دوربین های IP بوده است ولی الان خیر . کلا امنیت شبکه اکر اصولی رعایت شود و به دست افراد متخصص پیاده شود هیچ گونه خطری مجموعه را تهدید نخواهد کرد .

      ۳

  11. با سلام بر مدیران محترم من میخواستم سناریو زیر را پیاده کنم لطفا در مورد تنظیمات اش راهنمایی بفرمایید میخوام دوربین ای پی به اکسس پوینت وصل بشه و دوربینی که به اکسس پوینت اولی وصل هست به اکسس پوینت دومی که به nvr متصل هست وصل بشه!! اگر می تونید در مورد تنظیمات اش توضیح بدهید یا یک نمونه فیلم به من معرفی کنید توی یوتیوب فیلم زیاد هست ولی اصطلاح تخصص اش را نمی دانم که چی هست تا توی یوتیوب پیدا کنم!
    http://s8.picofile.com/file/8310669576/asa.jpg
    سپاس

    ۲

    1. سلام بر شما همراه گرامی
      در حال تهیه فیلمی با این مضمون هستیم که داخل منوی یک اکسس پوینت بریم و آنرا تنظیم کنیم . اما چون احساس میکنیم که شما کمی عجله دارید پیشنهاد می کنم این مقاله رو مطالعه کنید که شاید کمی مشکلات شما را برطرف کند .
      http://iliadata.ir/post/181/%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%AA%D8%AD%D8%AA-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%B3-%D9%BE%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AA.html
      موفق باشید

      ۳

      1. ممنون از پاسخگویی تان: یک سئوال دیگه داشتم: برای داخل ساختمان از اکسس پوینت indoor و خارج ساختمانout door مثل اینکه استفاده می کنند!من میخوام یکسری تجهیزات بخرم مثل همین اکسس پوینت و ان وی ار و دوربین ای پی ! میخواستم بدونم چه برندی بخرم خوب هست؟ از نظر قیمت و کیفیت هم مناسب باشد؟ تی پی لینک -تندا – دی لینک و….
        ان وی ار این خوب هست؟
        https://www.digikala.com/Product/DKP-382783/#!/displaycomment-0/page-1/sort-date/tab-comments/
        اکسس پوینت داخلی:
        https://www.digikala.com/Product/DKP-183733/%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D8%B3-%D9%BE%D9%88%D9%8A%D9%86%D8%AA-%D8%A8%D9%8A%E2%80%8C%D8%B3%D9%8A%D9%85-300Mbps-%D8%AA%D9%86%D8%AF%D8%A7-%D9%85%D8%AF%D9%84-AP4#!/tab-techspecs/
        اکسس پوینت خارجی:
        https://www.digikala.com/Product/DKP-165856/
        این مدل هایی که معرفی کردم به درد میخورند؟ یعنی به هم مچ میشند؟داستانی مثل اینکه وجود دارد به نام Onvif !!
        ای پی کمرا را هم نمی دانم چی بگیرم!!
        و….
        سپاس

        ۴

        1. سلام بر شما
          استاندارد ONVIF در مورد برندهای دوربین و دستگاه ها کار می کند و شما به نظر من ابتدا دوربین ها و دستگاه ضبط کننده خود را مشخص کنید و سپس اکسس پوینت بخرید چون هر اکسسی به هر برندی کار می کند و شما محدودیتی روی آن ندارید.
          در مورد برند هم که سوال فرمودید من در صفحه آخر کتاب سیستم های دوربین مداربسته ۲ تعداد ۱۰ شرکتی که وارد کننده اصلی و معتبری هستند معرفی کرده ام . ولی با اطلاعاتی که شما از پروژه اتان دادید به نظر من برندهای میانی مانند هایک ویژن و OEM های آن و برند داهوآ و OEM های آن برندهایی هستند که در حال حاضر قیمت و کیفیت قابل قبولی دارند . البته شما با یک سرچ بقیه برندها رو هم می توانید مشاهده کنید چون ما تعصب خاصی روی برند خاصی نداریم و شما با کمی جستجو می توانید این کار را انجام دهید .
          در صورتی که باز هم احساس کردید روی چند برند سوالی دارید به نظرم برندها رو ذکر کنید تا من بتونم بهتر کمکتان کنم .
          با تشکر

          ۶

        2. سلام. آنویف در دوربین و دستگاه ها معنی دارد . پس شما در ابتدا دوربین و nvr تان را انتخاب نمایید و سپس به سراغ اکسس پوینت بروید چون روی آن محدودیتی ندارید . به نظرم برندهایی مانند هایک ویژن و oem های آن و داهوآ و oem آن گزینه های خوبی هستند . هر چند برندهای خوب دیگری هم در بازار هستند

          ۳

  12. سلام وقتتان بخیر کتاب دوربینتونو خوندم مطالب خوبی بود توش و اما ای کاش درمورد انتخاب ضبط کننده و دوربین با مثال چه خانگی چه صنعتی توضیح میدادین و عنوان برندای خوب تا من بعنوان خریدار وسائل از نصابا بدونم چی بهم دارن میفروشن و آیا تجهیزاتشان خوبه یا فقط بفکر سودشان هستن و اینکه من یه راهنمایی میخوام در مورد نصب دوربین مدار بسته برای منزلم که چه دوربینی به کارم میاد با چه امکانات و بردنی و دستگاه ضبطش چه نوع هارد و بردی داشته باشه یا برند دستگاه ضبط تصاویر در کل چی باشه و خدمات پس از فروششان هم مهمه من رشت زندگی میکنم و برای پرستار بچه میخوام دوربین بزارم و اگه بشه صدا رو هم ضبط کرد که خیلی خوبه.
    البته یه نصاب بهم گفت برات دوربین اچ دی میزارم با دستگاه ۸ کاناله و همشون یک سال گارانتی دارن و خونه من ۵ تا دوربین نیاز داره میخوام نظر شمارو بدونم و راهنماییم کنین با تشکر

    ۲

    1. با سلام خدمت شما همراه گرامی.
      در مورد برندهایی که شما فرمودید من در انتهای کتاب جدیدم یعنی سیستم های دوربین مداربسته ۲ نام چندین شرکت را نوشته ام . هر چند شرکت های بسیاری هم از قلم افتاده اند .
      انتخاب برند بسته به میزان هزینه ای که شما می خواهید انجام دهید دارد . ولی در مجموع در حال حاضر برندهایی مانند داهوآ ، هایک ویژن ، مایلسایت ، سانل ، آر دی اس و …. برندهایی هستند که احساس می کنم به نسبت کاری که قرار است انجام دهید ، مناسب هستند . هر چند شما می توانید از شرکت هایی که رشت هستند هم درخواست مشاوره و پیشنهاد کنید .
      موفق باشید.

      ۳

  13. با سلام و خسته نباشید
    یک دستگاه nvr میخواستم بگیرم که ۴ کاناله باشد به نظر شما چه برندی بگیرم و قیمت اش هم میخوام زیر ۳۰۰ تومن باشد و همچنین قابلیت اتصال به اکسس پوینت را داشته باشد: میخوام طبق عکس زیر یک دوربین شبکه را به اکسس پوینت وصل کنم و. اکسس پوینت ها به هم لینک بشوند و…

    سپاس

    ۲

    1. سلام بر شما
      در حال حاضر اگر بخواهم از برندهای no name صرفنظر کنیم ، با این قیمت مد نظر شما شاید برندهایی مانند داهوآ یا هایک ویژن و oem های آنها به کار شما بیاید.
      برقرار باشید

      ۵

  14. سلام
    خواستم بگم لینک مربوط ب قسمت دزدگیر اماکن ساده خرابه و اصلا باز نمیشه
    میدونم ب این قسمت مربوط نمیشه ولی چون لینکش خراب بود نمیشد اونجا مطرح کنم.
    با تشکر

    ۵

  15. باسلام خدمت استادمحترم من به تازگی درسایت شما عضوشده ام واقعاً سایت بینظیری دارید ومطالبتان خیلی کاربردی وآموزنده است ازصمیم قلب از شما تشکروقدردانی مینمایم

    ۳

  16. با سلام خدمت استاد محترم
    یک سوال داشستم خدمت شما.
    در شرکت ما که این حقیر بتازگی مسولیت فنی دوربینهای مداربسته آن را بعهده گرفتم تعدادی سوئیچ سیسکو۲۹۶۰ استفاده شده (چه در قسمت اتاق مانیتورینگ و چه در واحدهای زیر مجموعه) . با توجه به گرانی سوئیچ ۲۹۶۰سیسکو ، میشه لطف کنید سوئیچ های معادل رو که ارزانن قیمت تر هم باشند بعنوان جایگزین معرفی بفرمائید منظورم برای واحدهای زیر مجموعه شرکت بزرگ ما.در کل آیا امکانن چنین جایگزینی وجود داره.
    با تشکر و سپاس بسیار

    ۳

    1. سلام. سوییچ شما ۲۴ پورت با ۲ پورت گیگ با فیبر نوری هست. شما با هر برندی ک سوییچ تولید میکند همین اطلاعات را بدهید ،میتوانید سوییچی معادل تهیه کنید.

      ۲

  17. سلام. تا ابنجا مطالب عالی بوده ،
    لطفا بگید چرا تمایل عموم به استفاده از دوربین ای پی کمتره
    در مورد مدارات دنصب دوربین مطلب بذارید
    در مورد ترانس اداپتور و انتخاب صحیح هم بنویسید

    ممنون از سایت عالیتون

    ۳

    1. سلام . در مورد تمایل عموم به استفاده از دوربین های آی پی به نظر من مهمترین دلیل قیمت بالاتر هست و از طرفی نگه داری سیستم تحت شبکه نیاز مند داشتن دانش شبکه است که عموم مردم این دانش را ندارند .
      در مورد سوال مدارات نصب دوربین ، در حال ضبط کردن فیلم هایی هستم تا این روند نصب را به صورت ساده بیان کنم .
      ترانس های آداپتوری در بازار انواع مختلفی دارند و حقیقت امر روی یک برند خاصی نمی شود نظر داد . ولی نکته ی مهم این است که بدانیم که قرار نیست بر فرض آداپتور ۲ آمپری حتما ۲ آمپر واقعی هم به شما جریان بدهد . در مجموع به نظرم در پروژه ها بهتر است که برای هر دوربین یک آداپتور مجزا ی ۲ آمپری تعبیه شود .

      ۴

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853