0
0

سوالات خوانندگان کتاب آموزش دوربین های مداربسته

8856 بازدید

بخش پرسش و پاسخ برای خوانندگان کتاب دوربین مداربسته

بخش پرسش و پاسخ برای خوانندگان کتاب دوربین مداربسته

پیشنهاد می کنیم در حین خواندن کتاب آموزش دوربین های مداربسته یک قلم و کاغذ کنار دستتان بگذارید و سوالاتی را که برایتان پیش می آید یاداشت کنید، و اگر تا پایان کتاب به جواب نرسیدید، آنگاه آنها را در فرم پایین همین صفحه مطرح بفرمایید و روز بعد پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

آدرس ایمیل خود را به دقت وارد کنید، زیرا پاسخ های شما به همان آدرس ارسال خواهد شد.

با تشکر

تیم سایت آموزش برق ساختمان و سیستم های حفاظتی

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=1520
اشتراک گذاری:
مهندس رضا شیخ انصاری
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

262 نظر در مورد سوالات خوانندگان کتاب آموزش دوربین های مداربسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام جناب مهندس کتاب آموزش دوربین های مداربسته بدستم رسید ممنونم ازتون واقعا کتاب جامعی هست.
    در ضمن یک سوال داشتم کتاب یا فایل آموزش دزدگیر اماکن و اعلان حریق نیاز دارم آیا شما دارید که ازتون تهیه کنم؟

    ۵

    1. سلام جناب کیانی عزیز
      خوشحال هستیم که عضو خانواده بزرگ ما هستید .
      کتاب برق ساختمان مهندس مرادی در مورد اعلان حریق توصیحات مفصلی دارد . اون کتاب کمکتان می کند .
      در مورد اعلام سرقت هم ایشالا در اولین فرصت ارائه خواهد شد .

      شاد باشید

      ۵

  2. مهندس سلام خوب هستین الحمدلله ؟ یه دوربین IP دارم، آی پی دوربین تو NVRبالا میاد ولی موقعی میخام کانکت بشم می نویسه یوزر نیم و پسورد اشتباهه چطور این مشکل را حل کنم.

    ۳

        1. شما باید دوربین را باز کنید و در صورتی که دکمه ی ریست شدن دارد ؛ آنرا برای ۱۰ ثانیه در حالت روشن ، نگه دارید یا اگر دکمه نداشته باشد باید دو تا پین روی برد را به هم اتصال کوتاه نمایید که این کار کمی دقت بالایی می خواهد . این کار در مورد برخی از برندها جواب نمیدهد و شما باید انرا بصورت نرم افزاری ریست کنید و برای همین بهتر است شما در ابتدا با پشتیبانی آن برند تماس بگیرید و ازشون سوال بپرسید .
          موفق باشید

          ۵

  3. مهندس سلام چرا دیدگاها را پاک کردین؟؟
    یه سوال فنی چرا دستگاه ۳۲ کانال از دو تا دستگاه ۱۶ کانال قیمتش بیشتره در حالی دو تا دستگاه هشت از ۱۶ کانال گرونتره یا دو تا دستگاه ۴کانال از یه دستگاه ۸ قیمتش بیشتره؟

    ۵

    1. سلام احمد آقا .
      متوجه سوالتون نشدم ، کدوم دیدگاه ؟ من دیدگاهی رو پاک نکردم. دیدگاههای قدیمی تر خودشون پاک میشن و دیدگاه های جدید جایگزین میشن.
      این دو تا عامل میتونه داشته باشه. یکی اینکه برای وارد کننده دستگاه واقعا قیمت تمام شده برد دستگاه ۳۲ کاناله گرون تر از ۲ تا برد ۱۶کاناله باشه.
      یکی اینکه بحث مارکت بازار هست که اصولا فروش دستگاه ۱۶ کانال را شرکت وارد کننده بخواهد بیشتر کند.

      سال نوت مبارک

      ۳

      1. ممنون از پاسختون سال نو شما مبارک ان شالله سالی پر از خیر و برکت داشته باشید.
        در مورد دیدگاه من معمولا چند وقت یکبار میام دیدگاها رو چک میکنم و سوالات کاربرا رو میخونم الان خاستم نگاه کنم دیدم فقط حدود شش هفتا نظر بیشتر بالا نیومده حالا نمی دونم شاید مشکل از مرور گر من بوده . بازم تشکر از پاسخگوییتون

        ۴

        1. خواهش می کنم. بله سایت ما این مشکل رو داره و در سال جدید انشاا… این مشکل رو حل می کنیم که بتونین به همه سوالات قبلی دسترسی داشته باشید.

          ۳

  4. با سلام من کتاب آموزش برق ساختمان و سیستم های اعلان حریق نسخه ی PDF شما را یک الی دو سال قبل گرفتم و خیلی تشکر می کنم که مطالب بسیار مفید و بشکل واضح مطرح شده.
    سوالی دارم شاید بخشی که باید مطرح می کردم مناسب نباشه اما بجز این راهی نداشتم::
    در اتصال شستی اعلان حریق از نوع Zitex که اینجا هم نمی تونم تصویر پیوست کنم ، ۳ تا درگاه برای اتصال سیم در سمت چپ با شماره های ۱ ، ۲ ، ۳ و سه تا در سمت راست با نام های ۱A ، ۲A ، ۳A دارد ، پنل اعلان حریق هم از نوع Zitex هست ، من سیم ها ی ورودی را به کدام و خروجی ( که به دتکتور ها می رود ) را به کدام شماره ها متصل کنم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    ۳

    1. سلام آقای تقی نژاد. لطفا از این به بعد سوالاتتون رو در بخش “سوالات خوانندگان کتاب برق ساختمان” مطرح کنید.
      واقعیتش انقدر مدلهای مختلف زیاد شده که من تا به حال این برند رو ندیدم. ولی شستی های اعلان حریق متعارف در حالت nc هستند. یعنی کنتاکتهای داخلی اون همیشه در حالت بسته هستند و وقتی کسی اونها رو فعال کنه کنتاکتهای داخلی اونها باز میشن. پس شما می تونید با یک اهم متر و قرار دادن اون روی بیزر تست کنید که کدوم دو ترمینال در حالت عادی به همدیگه راه میدن. بعدش شستی رو فعال کنید اگر اتصال اون ۲ تا ترمینال قطع شد. یعنی همون ۲ تا ترمینال رو شما لازم دارید و با بقیه ترمینال ها کاری نداشته باشید.

      ۳

      1. جملاتم نمی توانند آنچه که لطف و محبت شما به مخاطبینتان را می رسانند توصیف کند و همچنین قاصر هست از آنچنانکه باید تشکر نمایم
        ممنون و متشکرم

        ۴

        1. سلام آقا جواد .
          ما هم از اینکه شما عضو خانواده بزرگ ما هستید ، به خودمون میبالیم .
          امیدوارم موفق باشید

          ۳

  5. سلام اقای مهندس انصاری از زحمات و تلاش شما برای بالا بردن سطح کیفی این کسب و کار بسیار متشکرم..
    من میخوام کتاب شمارو تهیه کنم آیا نیاز هست اول کتاب یک رو خریداری کنم یا کتاب ۲ شما یک رو هم در بر میگیره؟؟

    ۵

    1. سلام علی جان
      کتاب ۱ و ۲ در امتداد هم هستند . من پیشنهاد میکنم هر دو رو خریداری کن . اگرم بعد از خرید ناراضی بودی پول رو به حسابت بر میگردونم .

      برقرار باشی

      ۳

  6. سلام
    کتاب مداربسته ۲ تون رو خوندم. در فصل سنسور گفتید سنسور تصویر، نور آنالوگ رو به دیجیتال تبدیل میکنه ینی A/D .در فصل AHD گفتید اجزای برد دوربین متشکل از سنسور و واحد A/D هستش .سوال مگه نگفتید وظیفه سنسور دوربین تبدیل انالوگ به دیجیتاله پس واحد A/D چیه ؟ سوال: واحد DSP نداریم در ahd?

    ۵

    1. سلام
      شما با این دید کتاب رو مطالعه کنید که سنسور واحدی است که نور را از لنز گرفته و قرار است آنرا به سیگنال الکتریکی تبدیل کند ( مبدل ).
      dsp واحدی است که این سیگنال را گرفته و دیجیتالی میکند تا بتواند روی آن پردازش انجام دهد ( واحد پردازشی) .
      دوربین ها ی ahd حتما این واحد ها را دارند .

      با تشکر

      ۳

  7. با عرض سلام و خسته نباشید
    مهندس میشه لظف کنید و توی یکی از مطلب هاتون توضیح بدید که چجوری میتونیم به وسیله مدلاتور تصویر بگیریم و به عنوان مثال تمام واحد های آپارتمان بتونن تصویر دوربین ها رو داشته باشن
    ممنون

    ۵

  8. درضمن مهندس جان نصاب به ما گفته بود که اگه دی وی آر جدا بشه برای شما روی گوشی اطلاع داده میشه ولی هیچ اتفاقی نیفتاد ممنون

    ۳

  9. سلام خسته نباشید مهندس دزد وارد خونه شده و دی وی آر را با خودش برده آیا ما دیگه نمی تونیم کاری بکنیم آیا خود دوربینها تصاویری ضبط میکنند یا فقط یک رابط هستند مال شرکت فولکن هستش ممنون میشم اگه زود جواب بدید.

    ۸

    1. سلام آقا فرهاد
      شما کاری الان دیگه نمیتونید کنید .
      برای پیش نیامدن موارد مشابه باید دزدگیر مکمل دوربین استفاده میکردید

      ۵

  10. با سلام بر مهندس بزرگوار
    من یک دی وی ار no name گرفتم و شرکت دی وی ار برای انتقال تصویر رایگان اش (p2p) نرم افزار xmeye را معرفی کرده : مشکل اینجا هست که الان به صورت مستقیم وارد نرم افزار می شوم نه به صورت لوکال (یعنی یوزر و پس دارم): و زمانیکه از اینترنت ۴g استفاده می کنم میگه دوربین ها افلاین هستند در صورتی که مودم روشن است و روی adsl هیچ مشکلی ندارد ! از ایرانسل سوال کردم میگویند ما هیچ محدودیتی نداریم برای انتقال تصویر و… !! حالا من ماندم مشکل از چی هست؟ آیا می تونه از دی وی ار باشه؟
    سپاس

    ۳

      1. با سلام :منظورتان را متوجه نشدم: ولی تنظیمات شبکه توی دی وی ار به این صورت است:آیا زبطی به این تنظمات دارد و البته یکسری تنظیمات توی مودم ای دی اس ال کردم که برای ای پی استاتیک بود که الان ایپی استاتیک ندارم و میخوام p2p وصل بشم که روی ۴g جواب نمیده !!
        http://s8.picofile.com/file/8320274450/x1.JPG
        http://s8.picofile.com/file/8320274484/x2.JPG
        سپاس

        ۴

        1. سلام
          یکباردستگاه dvr را دیفالت کن / تنظیمات مودم را به حالت قبلی برگردان .
          دوباره تست بگیر و به من خبر بده

          ۵

    1. بله بعضی موقع پیش میاد که مشکل از DVR باشه .
      شاید با مودم ست نمیشه با یک مودم دیگه تست کنید احتمال داره مشکلتون حل بشه

      ۳

  11. مهندس یه سوال داشتم خدممتون. فریم ریت مربوط به دوربین میشه یا دستگاهDVR ,؟ یعنی ما میتونیم بگیم دوربین فریمش پایینه یا نه، فریم صرفا برای دستگاه دی وی ار به کار میره؟ یه سوال دیگه هم داشتم امکان اتصال دوربین مداربسته به کامپیوتر هم وجود داره بدون نیاز به دستگاه دی وی

    ۳

    1. سلام بر شما
      وقتی در مورد تخت شبکه صحبت می کنیم ، این دوربین هست که هر تعداد فریم ارسال کند دستگاه nvr باید بگیرد . وقتی در مورد تکنولوژی های دیگر صحبت میکنیم این دو طرف هستند که باید با هم هم خوانی داشته باشند
      خیر – در تکنولوژی های آنالوگ خیر

      ۵

        1. سلام
          بله دوربین تحت شبکه به خاطر داشتن پورت lan میشود به کامپیوتر وصل کرد . آموزش این کار رو هم در کانال تلگرامی قرار داده ام .
          هر دوربین وهر برندی برای خودش یک برنامه cms دارد ولی شما از طریق Ie هم میتوانید این کار را مستقیم انجام دهید .
          شاد باشی

          ۵

          1. یعنی این امکان وچود داره که برای دوربین های ip، از کامپیوتر به عنوان دی وی ار استفاده کنیم یعنی بخشی از هارد را به این دوربین اختصاص بدیم که مثلا دو روز ظبط کنه بعد فیلم های گذشته را پاک کنه و فیلم جدید رو ظبط کنه.؟

            ۳

          2. سلام احمد جان
            کامپیوتر شما میتونه از هاردش بعنوان فضای ذخیره ساز استفاده کنه که در حین نصب نرم افزاز این مورد از شما پرسیده می شود .

            ۳

  12. مهندس سلام
    شما تو کتابتون نوشته بودید دوربین های مداربسته چهار مگا AHD با فریم پایین ظبط میکنه خواستم بگم من الان دارم دستگاه پنج مگا پیکسل ahd را تست میکنم این مشکل ظاهرا حل شده البته من دوربین چهار مگا روتست کردم و همچنین فیلم ظبط شده رو نگاه نکردم ببینم به چه شکله ولی درکل خیلی خوبه واقعا مشکل بزرگی رو حل کردند.

    ۵

    1. سلام احمد جان
      بله زمان نوشتن مطالب اون کتاب برمیگرده به حدود یک سال قبل که هنوز ۵ مگاپیکسلی وجود نداشت .

      موفق باشید

      ۳

  13. با سلام
    چطور می توان این ارور را غیر فعال کرد؟ برای هارد هست مثل اینکه : من روی overwrite گذاشتم برای زمانیکه هارد پر شد خوداش overwrite کنه ولی الان این ارور ظاهر میشه و زمانیکه کنسل می کنم ارور را : دوباره ظاهر میشه و قطع نمیشه!! علت چیست؟
    http://s9.picofile.com/file/8319155634/x1.JPG
    سپاس

    ۳

  14. با سلام و خسته نباشید
    فرض کنید دزدی در حیاط خانه ای هر شب وارد میشه و برای خوداش می چرخد !!! برای اینکه بفهمیم که دزد چه ساعاتی را وارد حیات خانه میشه باید فیلم ها دقیقه به دقیقه چک کنیم ! که خیلی زمان گیر و طاقت فرسا است !! آیا روشی هست که مثلا زمانیکه دزد وارد حیات شد دوربین هشدار بده یا لاگ بده (تایم ساعت)یا آژیر بزنه و…
    اینها به چه چیزی ربط دارند ؟ به دی وی ار – دوربین یا ……؟ ایا قابلیت خاصی باید داشته باشند این تجهیزات؟
    مثلا یک جا شنیدم که از pir و دوربین همزمان استفاده می کنند؟ یعنی زمانیکه pir تشخیص داد : دوربین ضبط می کند!!
    سپاس

    ۷

    1. سلام
      اگر درست متوجه سوالتون شده باشم، به نظر من بهتر است که از قایلیت motion detection دستگاه استفاده کنید . تا درصورتی که حرکتی توسط دوربین تشخیص داده شد دستگاه شروع به ضبط کردن کند

      ۳

      1. ممنونم: من تنظیمات ضبط هارد را روی manual گذاشتم و گمان کنم ۲۴ ساعته ضبط می کند !!! برای اینکه زمانیکه شخصی را دید اتومات خوداش ضبط کند باید تنظیمات اش را به چه صورت تنظیم کنم؟
        منظور با همین قایلیت motion detection است.
        سپاس

        ۳

  15. سلام مهندس
    وقت بخیر
    من یه سوالی دارم وآن اینکه اگر dvr را با پیچ ورولپلاک بصورت عمودی به دیوار ببندیم مشکلی برای هارد بوجود نمیاد زیرا درسیستم های کامپیوتری هارد بصورت افقی درسیستم نصب شده است

    ۳

  16. سوال دیگه ای هم دارم چرا من وقتی میخوام با نرم افزار ip camera viewer به دوربین وصل شم نام برند دوربین من که EBM هست در اون وجود نداره چطوری باید با اون نرم افزار به دوربین وصل شم یا اگر میدونید که نرم افزار دوربین های EBM چه نرم افزاری هست به من بگویید

    ۳

    1. سلام
      من حقیقتش تا بحال این برند رو بعد سالها کار کردن اصلا نشنیدم .
      به نظرم که اصلا برند نیست برای همین من تابحال نشنیدم

      ۳

  17. سلام من یک سوال دارم وقتی که همه چیز های دوربین نصب هست من چطوری روی کامپیوتری که به dvr وصله تنظیمات dvr را باز کنم
    ممنون

    ۵

    1. سلام آقا محمد
      شما از دو طریق میتوانید این کار را انجام دهید
      ۱- با استفاده از فیلم هم رنجی که در کانال تلگرام خودمون گذاتشیم ، ادرس ip دستگاه رو بزنید و وارد منوهای آن شوید
      ۲- نرم افزار cms دستگاه رو نصب کنید و از این طریق دسترسی داشته داشته باشید
      حالت اول اصولا کاملتر هست

      موفق باشید

      ۳

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853