نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
0
0

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل – بخش دوم

5390 بازدید

اگر قسمت اول آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته را مطالعه نکرده اید هم اکنون به لینک زیر مراجعه کنید.
انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل – بخش اول

 

نصب و تنظیمات انتقال تصویر دوربین مداربسته

بعد از انجام موارد قبلی حال نوبت به توضیحاتی در مورد نحوه‌ی نصب و تنظیمات می‌باشد. تنظیمات دارای دو مرحله می‌باشد : سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جهت انتقال تصویر دوربین مداربسته

۱-تنظیمات سخت‌افزاری 

در تنظیمات سخت‌افزاری شما باید بعد از نصب دوربین‌های مداربسته و اتصال آن‌ها به دستگاه دی وی آر  یا NVR، از طریق کابل شبکه، پورت شبکه دستگاه دی وی آر را به پورت‌های مودم خود وصل نمایید.

 

تنظیمات سخت افزاری DVR

پورت شبکه دستگاه DVR

 

تنظیمات مودم برای انتقال تصویر

پورت های مودم اینترنت

 

 

نکته ۱: دقت کنید حتماً از سالم بودن پورت شبکه‌ی دستگاه دی وی آر خود مطمئن باشید. باید چراغ چشمک زن آن روشن باشد ( رنگ‌های سبز و زرد ) .
نکته ۲: حتماً از سلامت کابل شبکه خود مطمئن باشید.

 

تنظیمات نرم‌افزاری 

تنظیمات نرم‌افزاری شامل سه مرحله می‌باشد:

  • تنظیمات دی وی آر
  • تنظیمات مودم
  • تنظیمات نرم‌افزار موبایل

قبل از توضیح هر یک از موارد بالا باید این نکته را در نظر داشته باشید که انتقال تصویر دوربین‌های مداربسته از دو طریق با IP  استاتیک  یا  بدون IP استاتیک انجام می‌گیرد. در روش با IP استاتیک نیازی به خریداری IP VALID  از ISP می‌باشد. ما در اینجا به توضیحات کاملی در مورد انتقال تصویر بدون IP  استاتیک و به روش P2P می‌پردازیم.

 

۱- تنظیمات دی وی آر : 

بعد از واردکردن یوزر نیم و پسورد دستگاه دی وی آر شما باید از میان گزینه‌های تنظیمات، گزینه‌ی شبکه ( NETWORK ) را پیدا کنید .
اصولاً این گزینه را می‌توانید از زیرمجموعه‌ی تنظیمات (Configuration ) یا سیستم ( system ) انتخاب کیند. هر چند بسته به برند و نرم‌افزارهای آن منوهای دستگاه‌ها باهم متفاوت هستند.

تنظیمات دی وی آر

منوی تنظیمات سیستم

 

بعد از کلیک روی گزینه شبکه (network) دی وی آر، وارد آن شوید و سعی کنید کلیه‌ی اطلاعاتی که در آنجا نوشته شده است، را برای خود ثبت کنید.

 

تنظیمات DVR

 

شاید کلیه اطلاعات این صفحه بدرد شما نخورد اما مهم‌ترین قسمت‌ها عبارت‌اند از :
IP ADDRESS :
باید حتماً باید اعداد جلوی آن را ثبت نمایید . عموماً این اعداد به شکل زیر می‌باشند :
۱۹۲.۱۶۸.۱.X
صرفاً جهت اطلاع بدانید : این X می‌تواند عددی بین ۰ تا ۲۵۵ باشد . از طرفی این فرم نوشتن یعنی اینکه کلاس IP  دستگاه شما ، کلاس C  می‌باشد .

گزینه‌ی بعدی :
SUBNET MASK : 255.255.255.0
می‌باشد.
DEFULT GATEWAYE : 192.168.1.X
است . این آدرس IP نشانگر آدرس IP  مودم شما نیز می‌باشد . دقت داشته باشید که در صورت یکی نبودن این گزینه با آدرس IP   مودم شما در ادامه به مشکل بر می‌خورید .

 

تنظیمات IP برای انتقال تصویر

 

در این مرحله شما تغییری فعلاً در این صفحه اعمال نکنید .
نکته ۱ : در برخی از برند ها در صورتی که شما برای انتقال تصویر دوربین‌های مداربسته  روی موبایل از طریق بدون IP  استاتیک اقدام کرده باشید ، در این صفحه شما بعد از اتصال سخت‌افزاری کابل شبکه بین مودم و دی وی آر ، یک ID که اصولاً به صورت ترکیبی از عدد و حروف می‌باشد  ظاهر می‌شود . که شما باید حتماً آن را یادداشت نمایید .
نکته ۲ : در برخی از برند ها نکته ۱ صادق نیست و به جای این ID شما باید سریال نامبر دستگاه را وارد نمایید . این عدد را ازعموما از  قسمت info ( اطلاعات ) و سپس version  ( ورژن ) گزینه‌ی serial number ( سریال نامبر )می‌توانید  یادداشت کنید .

تنظیمات دی وی آر

تنظیمات دی وی آر

CCTV

نکته ۳ : در برخی از برند ها برای داشتن سریال نامبر می‌توانید علاوه بر واردکردن به صورت دستی ، با استفاده از نرم‌افزار QR-CODE خوان ( این نرم‌افزار را می‌توانید از برنامه‌ی بازار دانلود کنید) ، اطلاعات را در گوشی خود بریزید .

 

CCTV2

 

 

ادامه این آموزش را در قسمت سوم مطالعه کنید.

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل – بخش سوم

 

این مطلب آموزشی از ” کتاب آموزش دوربین های مداربسته ” انتخاب شده بود. برای دانلود نسخه کامل این کتاب به بخش محصولات آموزشی سایت مراجعه کنید.

 

 

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=1398
اشتراک گذاری:
مهندس رضا شیخ انصاری
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

18 نظر در مورد انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل – بخش دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام وقت بخیر اقا مایه دستگاه داریم مشابه همین که توضیح دادین . وقتی راه اندازی میکنیم انتقال تصویر یکی دوساعت ارتباط برقراره جوری که با گوشی میتونیم چک کنیم . بعدش که میگذره دیگه کلا تصویر روی گوشی نمیاره . مودم هم سیمکارتی انلاک mr6400 هست . حتی پورت فورواردینگ هم انجام دادم رو مودم . اینگونه خطا از چی میتونه باشه . یا وقتی کارتخوان وصل به مودم یا کسی با مودم کار میکنه انتقال تصویر ارتباطش برقراره بعد چن ساعت دیگه تو نرم افزار هی مینویسه کانک ممنون میشم راهنمایی کنید

    ۶

  2. سلام وخسته نباشید خواستم بدونم میشه ازنقطه اتصال گوشی به دستگاه دی وی ار وصل شد وگوشی رو درکنار دی وی ار قرارداد
    باگوشی دیگه دوربین ها رو چک کرد چون مدم ندارم

    ۴

    1. سلام و ادب.
      برخی از دستگاه ها، از دانگل های سیم کارت خور پشتیبانی می کنند. می توانید به usbپشت دستگاه بزنید و به دستگاه نت برسونید

      لایک

  3. سلام خسته نباشید مهندس امکانش هست توضیح بدین فرق انتقال تصویر استاتیک با بدون استاتیک چیه؟ دربدون استاتیک که انتقال رایگانه پس تفاوتش چیه با استاتیک چیه؟؟

    ۳

    1. سلام علی آقا
      ممنونم بابت سوال خوبتون .
      شما در هنگام استفاده از آی پی استاتیک ، سرعت و امنیت و پایداری بالاتری دارید ولی در حالت p2p این گونه نیست

      ۳

  4. سلام و خسته نباشید ممنون بابت سایت بی نظیرتون من هم مشکل اقای درودی رو دارم ولی متوجه پاسخی که دادید نمیشم اگر میشه یکم سادتر برام توضیح بدید و بیشتر موضوع رو باز کنید من توی این ضمینه تازه کار هستم

    ۲

    1. جناب کریمی عزیزی سلام
      برای انتقال تصویر شما باید مطمین بشید که آیا اصلا دستگاه نت میگیرد یا خیر . صرف اینکه کابل شبکه به دستگاه وصل است دلیل بر اثبات این موضوع نیست. یا اینکه اگر مودم روشن باشد و نت داشته باشد هم دلیل بر موضوع نیست .
      پس در قدم اول باید چک کنیم که اصلا دستگاه میتونه ip بگیره یا خیر ؟
      برای این کار شما در صفحه network دستگاه آی پی رو روی حالت DHCP بذارید تا بطور اتوماتیک دستگاه آی پی بگیرد . باید دستگاه آی پی بگیرد ، اگر نگرفت دستگاه مشکل دارد و باید فلش شود .
      این مرحله رو باید چک کنید و بعدش بریم سراغ مرحله بعدی

      موفق باشید

      ۷

  5. با عرض سلام و تشکر بابت زحمات شما . سوالی داشتم بابت انتقال تصویر من یه جا دوربین نصب کردم و تنظیماتش دقیقا شبیه به همینه هست که در سایت گذاشتید و نرم افزار انتقال هم xmeye هست بعد ورود و وارد کردن اسم دستگاه و سریال دستگاه رو اد میکنه ولی وقتی میزنی روی اسم دستگاه که تصاویر باز بشن میگه دستگاه انلاین نیست و من اینترنت و دستگاه رو چک کردم هر دو درست و به اینترنت متصل هستن و سرعت اینترنت ۱ مگ هست و هیچ دستگاه دیگه از این اینترنت استفاده نمی کنه می خواستم بدونم مشکل از چیه؟ ممنون (راستی بار اول روی یک گوشی اندرویدی نصب کردم درست بود بعد روی یک گوشی ایفون که نصب شد دیگه باز نکرد نه روی گوشی اندروید نه روی گوشی ایفون و پیغام بالا رو میده)

    ۴

    1. سلام آقا نوید
      ممنونم از اینکه به ما احترام میذارید و اصول اخلاقی رو رعایت می کنید .
      در صورتی که با ذکر منبع باشه از شما ممنون می شویم

      شاد باشید

      ۳

  6. سلام اقاي شيخ انصاري,من هم از مطالب سايتتون و هم

    از کتابي ک در اختيارمون گذاشتين استفاده کردم و

    واقعا راضي بودم ،خيلي ازتون ممنونم واسه زحمتي

    ک ب خودتون دادين واقعا خالصانه بود تجربيات با

    با ارزشتونو در اختيارمون گذاشتين.

    سوالي در مورد انتقال تصوير داشتم:ميشه براي همه

    دي وي ار موجود در بازار از برنامه q_meyeبراي انتقال

    تصويرمون استفاده کرد؟

    ۳

  7. با سلام خدمت شما دوست عزیز من یه نوجوان علاقه مند به برق هستم و در همین رشته هم ادانه تحصیل میدم علاقه زیادی به کار ازاد دارم و برق ساختمان و نصب ایفون را بلدم خواستم درباره تعرفه و هزینه سیم کشی ساختمان بگین و نصب دوربین مدار بسته اگه تعرفه یا همون اجرت نصب این دو کار رو برام ایمیل کنین ممنون میشم

    ۲۵

    1. سجاد عزیز سلام. بحث قیمت دادن برای برق ساختمان خیلی مفصله که در کتاب آموزش برق ساختمان در بخش ” اصول قرارداد نویسی با کارفرما” به صورت کامل در این مورد صحبت کردیم.
      ولی بحث آیفون ها:اجرت نصب برای یک آیفون صوتی در یک منزل ویلایی ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان، و برای یک آیفون تصویری ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان است.
      و مبلغ دستمزد برای یک ساختمان چند واحدی هم به این صورت است. برای نصب هر گوشی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان و برای نصب پنل دم درب و قفل بازکن هم ۳۰ هزار تومان. یعنی مثلاً برای یک ساختمان ۱۰ واحدی، هزینه نصب گوشی ها ۲۰۰ هزار تومان و برای نصب پنل دم درب هم ۳۰ هزار تومان، که جمعاً می شود ۲۳۰ هزار تومان که باید دریافت کنید.(برای آیفون تصویری تا ۲۰ درصد بالاتر از این هم راه دارد)
      موارد ذکر شده در بالا با این تصور بود، که آیفون ها لوله گذاری و سیم کشی شده باشند. در غیر اینصورت باید هزینه لوله گذاری و سیم کشی را جدا حساب کنید. ۵۰۰ تومان برای هر متر سیم کشی و ۵۰۰ تومان برای هر متر لوله کشی ( یا داکت کشی).
      تعرفه نصب دوربین های مداربسته هم حدوداً ۳۰ هزار تومان به ازای نصب هر دوربین و ۱۰۰۰ تومان به ازای هر متر سیم کشی و داکت کشی
      تمام قیمت هایی که در بالا ذکر شد در شهرهای کوچک و بزرگ متفاوت بوده،و بین ۳۰ تا ۴۰ درصد اختلاف قیمت وجود دارد.

      ۲

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853