نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
0
0

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

19106 بازدید

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری در این صفحه پاسخ داده می شود.

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

همانطور که می‌دانید تمام کتاب ها و دوره هایی که مختص انتشارات آموزش برق هستند و در این سایت عرضه می شوند، دارای بخش پرسش و پاسخ هستند و خوانندگان ما می توانند سوالات و مشکلات پیش آمده را مستقیم از نویسنده کتاب بپرسند. کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری هم از همان کتاب هاست و می‌توانید سوال خود را در پایین این صفحه مطرح کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

خوانندگان کتاب تا به امروز بیش از ۴۷۰ سوال مطرح کرده‌اند و پاسخ خود را دریافت کرده‌اند. که این خود می تواند یک منبع آموزشی مفید برای علاقه مندان به آیفون تصویری و آیفون صوتی باشد.

پیشنهاد می کنیم در حین خواندن کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری یک قلم و کاغذ کنار دستتان بگذارید و سوالاتی را که برایتان پیش می آید یاداشت کنید، و اگر تا پایان کتاب به جواب نرسیدید، آنگاه در فرم پایین این صفحه سوالتان را مطرح بفرمایید و چند ساعت بعد پاسخ سوالتان را دریافت کنید. لازم است که روز بعد برای دریافت پاسخ سوال خود به همین صفحه مراجعه کنید.

آدرس ایمیل خود را به دقت وارد کنید، زیرا پاسخ های شما بصورت ایمیل هم ارسال خواهد شد.

با تشکر: مهندس مرادی – ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=3783
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر

نظرات

542 نظر در مورد سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. سلام حسین جان، متن کتاب اندکی قدیمی شده، این روزها مشغول ویرایش و بروزرسانی محتوای کتاب هستیم، پیش بینی ما اینه که اگر خدا بخواد تا دو هفته دیگه آماده بشه.

      ۹

  1. سلام مهندس خسته نباشید کتابتون رسید واقعا عالیه خدا خیرتون بده .فقط من میخوام فایل pdf کتابو رو گوشیمم داشته باشم ایا لینکی هست که بتونم دانلود کنم یا اینکه دوباره باید فایلو خریداری کنم ؟؟؟؟؟

    ۹

  2. با سلام خدمت مهندس مرادی عزیز .
    لطفا در مورد آیفون های تصویری کدینگ مقاله ای در سایت قرار بدید .
    اکثرا در مورد این آیفونها اطلاعی ندارند و یا به صورت ناقص چیزی میدانند .
    توی اینترنت هم چیز برد بخوری پیدا نکردم .
    با تشکر

    ۹

    1. سلام، جناب فروزنده، ممنونم از شما، مشغول ویرایش کتاب آموزش جامع برق ساختمان هستم، چون قراره این ماه مجدد چاپ بشه، تمام بشه حتماً اینکار رو میکنم.

      ۷

    2. سلام مهندس.درسایت فیلم نحوه نصب قفل بازکن وزنجیر را دیدم ولی به سوال خودم نرسیدم که درمورد دروازه هایی که از خیابان باز میشوند یعنی لولای آنها ازسمت خیابان است ولی قفل آن داخل حیاط خونه چگونه قفل بازکن وزنجیروپایه اهنی رانصب کنیم من بعضی از دروازهارا که به این شکل هستندرا دیدم که برقکارها امدند پایه اهنی را ازسمت خیابان به چهارچوب نصب کردند ووسط دروازه را سوراخ کردند وزنجیر رو به سمت حیاط انتقال دادند وخود قفل بازکن را ازداخل یعنی سمت حیاط نصب کردند.برای چی که همه داخل حیاطه ولی پایه اهنی وزنجیر از سمت خیابان نصب شده.برای کسی میخواهم قفل بازکن نصب کنم همین جوری هستش دروازه اش یعنی لولا از سمت خیابان ولی قفلش داخله ودروازه از سمت خیابان باز میشه چون فضا نداشت ازداخل باز بشه مجبور شده از خیابان بازش کنه حالا نحوه نصبش چگونه است ایا مثل توضیح دادم هستش اگر هست علتش برام سواله اگر راهنماییم کنید یک دنیا متشکر ازشما.

      ۹

      1. سلام آقا اسماعیل، صحیح تر این هست که اگر هنوز قفل بازکن رو خرید نکردید از قفل بازکن های کله گاوی برای این جور درب ها خرید کنید، هم طول عمرشون زیاده، هم دنگ و فنگ برای نصب ندارن. ولی اگر از همین قفل بازکن های زنجیری معمولی خرید کردید، طبق فرمایش شما باید درب سوراخ بشه و یک سیم ترمز موتور یا دوچرخه رو از داخل سوراخ رد کنید و به آهن پشت دری که در سمت خیابان نصب کردید وصل کنید. خود قفل بازکن هم در سمت داخل حیاط نصب میشه.

        ۱۰

  3. باسلام خدمت مهندس مرادی و دیگر دوستان مهندس جان درکتاب ایفون در صفحه۱۸۹ درمود ترانس تابا فرمودید قفل اگر کله گاوی بود ترانس ۸۴۰۲را طبق نقشه که فرمودید انجام شود.یعنی نیاز به دو ترانس است درسته?.. حال اگر ۸۴۰۲ نبود فرمودید که از یک ترانس ۲۴ ولتacویک رله استفاده شود.سوال این ترانس را کجا نصب کنیم ایا بجای ۸۴۰۱ نصب شود? اگر بجای ان نصب شود اشکال ایجاد نمی شه.? چون این ۱۲ولته اون یکی ۲۴ولت..برق ۱۲ولت از D1D2 بگیرم به پایه بوبین نصب کنیم واز پایه ComوNoبه کله گاوی نصب شود چطور خروجی ۲۴ ولت شده? در صورتی که ورودی از D1 D2 ولت ان ۱۲ولت بود.سوالی درمورد خطهای راه راه درصفحه نمایش پرسیدم فرمودید از منبع تغذیه است ولی اپارتمان سه طبقه بود چطور ممکنه هر سه واحد منبع تغذیه شان مورد داشته باشد? ایا از پنل ممکنه باشه?(شوستشو توسط نظافتچی)

    ۹

    1. سلام، ۱- اگر قفل بازکن شما از نوع ۲۴ ولت باشه، بله باید هر دو ترانس رو نصب کنید. این ترانس در واقع کاری به پنل نداره، فقط هر زمان از طریق D1 و D2 تحریک بشه، خودش داخلش مداراتی رو داره که برق شهری رو تبدیل به ۲۴ ولت میکنه و میفرسته به سمت قفل بازکن کله گاوی
      ۲- اگر خط های راه راه برای همه واحدها نشون داده میشه ابتدا برد دوربین داخل پنل رو چک کنید که سالم باشه.

      ۹

    1. سلام.مرسی. متوجه سوالتون نشدم، اگر ساختمان ویلایی هست و می خوایید پنل ۳ واحدی دم درب بزارید کافیه ۲ تا از شستی ها رو در نظر نگیرید و به شستی طبقه اول وصلش کنید.

      ۷

  4. مهندس عزیز سلام در آیفون تصویری کوماس رنگی پنل دم درب منزل دوتا سیم مشکی دارد سیم آداپتورacنمیخواهم به قفل درب باز کن استفاده کنم سیمdc12v منفی و مثبت به چگونه پنل مانیتور روشن کنم البته من آیفون صوتی قفل درب باز کن استفاده می کنم هم آیفون صورتی برای درب قفل باز کن استفاده کنم الان سوال این است…..dc 12.v به کجا پنل نصب کنم تا ارتباط بین پنل ومانیتور داشته باشیم

    ۷

    1. سلام جناب قربانی، در سوال قبلی هم جواب رو براتون ارسال کردم.
      در پشت پنل، یک سوکت دوتایی هست که سیمهاش قرمز و آبی هست، و مثبت و منفی DC بهش وصل میشه، علامت مثبت و منفی هم در اون قسمت ترسیم شده تا اون رو با سوکت دیگری اشتباه نگیرید.
      یک رشته از AC رو هم میبرید به یکی از دو تا رشته سیم مشکی که از پنل خارج شده. از رشته سیم مشکی دیگه هم میبرید به ترمینال دیگه قفل بازکن. از ترمینال دیگه ac هم میبرید به قفل بازکن.

      ۹

    2. سلام آقای مهندس مرادی در پنل درب بیرون سیم مشکی دو رشته سیم مشکی است…… علامت منفی و مثبت ندارد.

      ۹

      1. سلام، همونطور که گفتم به این دو تا سیم مشکی مثبت و منفی وصل نمیشه، بلکه یکیش به AC وصل میشه و یکیش به قفل بازکن درب.

        ۹

  5. سلام آقای مهندس مرادی در آیفون تصویری کوماس رنگی ترانس پنل حیاط ی منفی و مثبت دارد دوتاac دارید منفی و مثبت به کجایی آیفون تصویری کوماس باید نصب شود

    ۹

    1. سلام، در پشت پنل، یک سوکت دوتایی هست که مثبت و منفی بهش وصل میشه، علامت مثبت و منفی هم در اون قسمت ترسیم شده تا اون رو با سوکت دیگری اشتباه نگیرید.
      AC هم در بعضی پنل های تصویری مستقیم به پنل وصل میشه و در بعضی های دیگه یک رشته از AC رو میبرید به قفل بازکن و یک رشته از AC رو میبرید به یکی از دو تا رشته سیم مشکی یا سفید که از پنل خارج شده. از رشته سیم مشکلی یا سفید دیگه هم میبرید به ترمینال دیگه قفل بازکن.

      ۷

  6. مهندس سلام
    آیفون ۴ واحده مارک آلدو با سوئیچر مرکزی نصب کردیم
    تست گرفته شد و تحویل داده شد
    الآن بعد یک هفته زنگ زده میگه
    هر واحد خودش زنگ میخوره و در رو خودش باز میکنه
    میگه برق مانیتورها رو قطع کرد
    بنظر شما مشکل چی میتونه باشه؟؟؟

    تشکر

    ۷

    1. سلام. پیشنهاد میکنم خودتون مراجعه کنید و از نزدیک چک کنید و به صحبت های مشتری بسنده نکنید. احتمال اول اینه که مشکل از مانیتور یکی از واحدها باشه.پس دونه دونه مانیتورها رو از مدار جدا کنید. بعدش باید سوئیچر بررسی بشه که سالمه یا نه. در نهایت بایستی شستی زنگ های روی پنل چک بشه.

      ۹

  7. سلام مهندس کتاب رو خریداری کردم ۹۰ صفحه خوندم تا اینجا عالیه
    فقط یه مطلب اینکه لینک هایی که تو کتاب هست رو میزنم گوشیم باز نمی کنه
    علت چیه؟

    ۹

    1. سلام هادی جان، خداروشکر که مورد پسند واقع شد.
      لینک ها مشکل داشت که الان اصلاح شد و می تونید دانلود کنید.

      ۷

    1. سلام جناب اورنگی. در این صورت بهتره از قفل بازکن های کله گاوی استفاده کنید، البته می تونید درب رو سوراخ کنید و با یک سیم ترمز آهن پشت دری رو به قفل درب وصل کنید.

      ۷

  8. سلام مهندس تشکر از زحمات شما
    فقط یک مورد اینم اینه که در بعضی از ایفون های الکترو پیک زمان زنگ زدن صدا در گوشی داخل هست ولی در پنل بیرون صدایی شنیده نمی شود من در کتاب حل این مشکل رو ندیدم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم
    در ضمن به جز این مشکل بقیه قسمت ها به خوبی کار میکنه هم در باز کن و هم رفت و برگشت صدا

    ۹

  9. سلام جناب مهندس مرادی عزیز خسته نباشید..
    برای یک آپارتمان یازده واحدی آیفون صوتی الکتروپیک نصب شده یکی از واحدهای طبقه آخر یک آیفون تصویری کوماکس تهیه کرده خواستم بپرسم آیا امکان نصب این دو آیفون در یک ساختمان باعث اختلال کارکرد هم نمیشوند؟ واینکه نحوه ی اتصال این دو آیفون به ترانس به چه صورت هستش؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید🙏

    ۷

    1. سلام جناب خطیبیان. ممنونم از شما. اگر سیستم این دو آیفون کاملاً از همدیگه مجزا باشه یعنی آیفون طبقه آخر هم گوشی و هم پنل و هم ترانس مجزا داشته باشه، هیچ مشکلی پیش نمیاد.
      دربازکن هم اگر مشترک باشه، اشکالی نداره.

      ۱۰

  10. سلام مهندس عزیز آیا برای آیفون ۴واحدی رو نصب کردم ولی درب بازکن کار نمیکنه ترانس هم تابا مدل (۸۴۰۱)هستش و قفل بازکن هم کله گاوی سیزا ۱۲ ولت ،آیا برای این نوع قفل بازکن باید حتما از ترانس ۸۴۰۲ استفاده کرد؟ یا همون ترانس ۸۴۰۱ جواب میده و مشکل از جای دیگه هست.
    با تشکر از کمک و همراهی شما

    ۷

    1. سلام جناب برخورداری، بله همون ۸۴۰۱ جواب میده و نیازی به تعویض ترانس نیست، دنبال مشکل در جای دیگری بگردید.

      ۹

  11. سلام جناب مهندس
    کتاب را سفارش دادم. اما قبل از رسیدن کتاب سوالاتی دارم
    چندسال قبل ایفون صوتی شش واحدی الکترونیک نصب کردم
    الان صدای زنگ مقابل پنل شنیده نمیشود. صدایی هم در گوشی ها و پنل شنیده نمیشود. فقط دربازکن عمل میکند
    لطفا راهنمایی فرمایید. سوال خودم را هم صفحه پاسخ ها نمیبینم. لطفا راهنمایی فرمایید.
    ممنونم . بزرگوارید

    ۷

    1. سلام جناب حمیدی، من یکبار دیگه سوالتون رو مطرح میکنم، ببینید درست متوجه شدم؟
      یک آیفون صوتی الکتروپیک ۶ واحدی، دربازکن عمل میکنه، صدای زنگ از گوشی داخل واحدها شنیده میشه ولی صدای رفت و برگشت شخص مراجعه کننده و شخص پاسخگو شنیده نمیشه، صدای فیدبک زنگ هم از پنل نمیاد، درست گفتم؟
      اگر اینطور باشه، مشکل از برد داخل پنل هست و احتمالاً آب باران به پنل رسیده و باید برد پنل عوض بشه.

      ۹

  12. سلام. ایفون تصویری ۱۰ واحد هستش.از هر واحد ۴ سیم به پشت پنل اومده.ولی صدای رفت وبرگشت تمام واحدها قطع میباشد.در باز میشود.پنل تست شده سالم هستش علت چیه.ممنون مهندس

    ۹

      1. سلام مهندس،در کتاب شما خواندم که برای عیب یابی ایفون صوتی مدار زنگ ،ابتدا سیمای قسمت CوDرا باز میکنیم و اتصال کوتاه میکنیم ،حال مگر cزمین مشترک نیست ،و سیگنال d مثبت نیست،ایا میشه اتصال داد؟c,dدقیقا چه سیگنال هایی هستند که اتصال کنیم مشکل پیش نمیاد؟

        ۷

        1. سلام. بله سی منفی مشترک هست ولی دی مثبت نیست بلکه سیگنال زنگ هست.
          زمانی که کسی شستی زنگ رو فشار میده همین اتفاق داخل گوشی می افته و عمل زنگ خوردن اتفاق می افته.

          ۷

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853