نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
0
0

بخش پرسش و پاسخ برای پکیج نقشه کشی برق ساختمان در اتوکد

8770 بازدید

همانطور که می‌دانید تمام کتاب ها و دوره هایی که در سایت آموزش برق عرضه می شوند، دارای بخش پرسش و پاسخ هستند و تهیه کنندگان این دوره ها می توانند سوالات و مشکلات پیش آمده را مستقیم از مدرس دوره بپرسند. اگر شما هم پکیج آموزش نقشه کشی برق ساختمان در اتوکد را خریداری کرده‌اید و سوال یا ابهامی برایتان پیش آمده است، می توانید در پایین این صفحه سوال‌تان را مطرح کنید. معمولاً در کمتر از ۲۴ ساعت به سوالات شما پاسخ داده می شود.
تا امروز به بیش از ۱۵۰ سوال پاسخ داده شده است. در ضمن مطالعه سوالات پایین خالی از لطف نیست، شاید سوالات کاربران قبلی، سوال شما هم بوده باشد.

بخش پرسش و پاسخ برای خوانندگان کتاب برق ساختمان

 

پیشنهاد می کنیم در حین مشاهده پکیج آموزش نقشه کشی برق ساختمان در اتوکد یک قلم و کاغذ کنار دستتان بگذارید و سوالاتی را که برایتان پیش می‌آید یاداشت کنید، و اگر تا پایان این مجموعه به جواب نرسیدید، آنگاه در فرم پایین این صفحه سوال را مطرح بفرمایید و چند ساعت بعد پاسخ سوالتان را دریافت کنید.

آدرس ایمیل خود را به دقت وارد کنید، زیرا پاسخ های شما به همان آدرس ارسال خواهد شد.

آموزش نقشه کشي برق ساختمان در اتوکد

مهندس پژوهان (طراح و آموزش دهنده این مجموعه) فقط جمعه ها، ولی بنده تا جایی که در تخصصم باشد هر شب به سوالات شما پاسخ خواهم داد.
با تشکر: مهندس مرادی – ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

 

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=8209
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

266 نظر در مورد بخش پرسش و پاسخ برای پکیج نقشه کشی برق ساختمان در اتوکد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام خدمت مهندس پژوهان و عرض خسته نباشید
    ۱- در فایل طراحی اتوکد و در بخش روشنایی و نحوه کلید تبدیلها:در طراحی اتوکد قاعدتا بایستی کلید تبدیلها رو به هم وصل کرد و از آخرین کلید به چراغ ها ، و سپس از کلید تبدیل اول به یک سرخط وصل شود در واقع نباید هیچ گونه مصرف کننده ای بیت کلید تبدیلات قرار بگیرد.در آموزش شما این قضیه رعایت نشده و از کلید تبدیل به چراغ و سپس از چراغ به کلید تبدیل دوم رفته .
    ۲-در پروژه های که طبقات به صورت تیپ هستند آیا در تحویل نقشه ها به شهرداری و نظام مهندسی ساختمان باید برای همه طبقات باید نقشه روشنایی و پریزها رو به صورت sheet مجزا تحویل داد.

    ۶

    1. سلام دوست عزیز. کاملا درست می فرمایید و ما هم در طراحی هامون به همین صورت عمل کردیم اما بخاطر اینکه در مصرف سیم و لوله صرفه جویی کرده باشیم لوله گذاری را به این صورت انجام داده ایم و بعد سیم ها رو به همون صورتی که شما توضیح دادید انتقال دادیم یعنی ابتدا کلید تبدیل ها رو به هم وصل کردیم بعد از کلید اخری به چراغ وصل کردیم. ابتدای فصل پلان روشنایی، انواع کلیدها رو توضیح دادم برید و مدار کلید تبدیل رو دوباره نگاه کنید.
      خیر نیازی نیست و تحویل پلان تیپ طبقات کافی است.

      ۳

    1. سلام دوست عزیز. منظورتون پاورپوینت های فصل سوم و نهم (روشنایی و محاسبات) است؟ بله اگه بخوایید براتون ارسال میکنم.
      ولی اون تصاویری که اول هر فصل استفاده میکنم و توضیحاتی روی اون ها میدم رو شرمنده ام نمیتونم براتون بفرستم.

      ۶

  2. سلام وقت بخیر چرا بعضی جاها با آرک لوله گذاری رو به پریز وصل میکنید بعضی جاها باهمون لاین؟مگع فرقی دارن؟نور خطی یا ریلی علامتش رو پلان به چه شکلی هست؟

    ۶

    1. سلام. هیچ فرقی نمیکند برای افزایش سرعت بعضی مواقع از ابزار آرک استفاده کرده ام.
      علامتی ندارد و بایستی با ابزار لاین مسیر آن را نشان داد.

      ۶

  3. سلام خدمت مهندس پژوهان بزرگوار بنده این آموزش را قبل از آپدیت شدن خریداری کرده ام آیا می توانم نسخه آپدیت شده فعلی را بدون پرداخت هزینه آن دانلود کنم یا اینکه ورژن جدید را دوباره باید خریداری کنم؟ با سپاس از شما

    ۴

    1. سلام جناب صنعتی، نیازی به پرداخت هزینه جداگانه ای نیست. با وارد کردن ایمیل و شماره تماستون در سایت حساب کاربری ایجاد کنید، بعدش به خانم داوودی در واتس آپ پیام بدید تا دوره رو در حساب کاربری تون قرار بدن. شماره واتس آپ ۰۹۱۹۴۰۵۳۸۵۳

      ۶

    1. سلام. در آپدیت جدید این دوره که در مرداد ماه روی سایت قرار میگیرد نحوه ی محاسبه روشنایی، محاسبه مقطع سیم ها و کابل ها و تعیین حفاظت برای مدار و دیماند بطور کامل آموزش داده میشود و برای هر کدام دفترچه محاسبه جدا هم در نظر گرفته میشود. دوره ی جدید شامل ۲۰ ساعت فیلم آموزشی است.

      ۵

  4. سلام وقت بخیر. میخواستم بدونم آپدیت جدید این آموزش کی آماده میشه؟ اگه من الان بخرم آپدیت جدید چقدر باید پرداخت کنم؟

    ۵

    1. سلام. آپدیت جدید مرداد ماه روی سایت قرار میگیرد. اگر میتوانید صبر کنید تا پکیج جدید آماده شود. آپدیت بصورت رایگان در اختیار کسانی که پکیچ قبلی را خریداری کرده اند قرار میگیرد.

      ۴

  5. سلام وقت شما بخیر
    ببخشید المانهایی مثل کلیدپریز، لامپ و…..از کدام سایت دانلود کنم؟راهنمایی کنید چون هر چه میگردم پیداش نمیکنم….
    ممنون

    ۵

  6. سلام
    من می خواستم این مجموعه اموزشی رو تهیه کنم. اما متوجه نشدم اگر اپدیت بشه باز هم باید برای دریافت فایل به روز شده مبلغی پرداخت بشه یا به صورت رایگان برایمان ارسال می کنید؟
    چون در واتس اپ همکارانتون گفتن باید مبلغ ۵۰ هزار تومن بابت اپدیت پرداخت کنید ولی اینجا به بعضی از دوستان فرمودید که به صورت رایگان هست.

    ۳

    1. سلام جناب بابایی، قیمت این دوره از ۲ سال قبل تغییری نکرده، اگر آپدیت بشه، ۵۰ تومن افزایش قیمت خواهد داشت و دوستانی که بخوان آپدیت جدید رو داشته باشن اون مابه التفاوت رو باید پرداخت کنن.

      ۳

    1. سلام. شما میتونید تمام المان هایی که میخوایید بعدا ازشون استفاده کنید رو بصورت جدا جدا بصورت بلاک دربیارید و اونها رو داخل یک فایل اتوکد با پسوند .dwg ذخیره کنید، بعداً توی هر پروژه ای که خواستید اون ها رو از این قسمت load کنید و ازشون استفاده کنید: داخل سربرگ home قسمت block برید و بر روی insert کلیک کنید و روی blocks from libraries کلیک کنید و فایلتون رو اونجا load کنید. تمام المان هایی که ذخیره کرده بودید براتون نمایش داده میشه هر کدوم رو که خواستید میتونید بردارید. پیشنهاد میکنم این فیلم رو هم مشاهده کنید. مواردی رو که گفتم داخلش آموزش داده شده: https://www.aparat.com/v/VdqBg

      ۵

  7. سلام خدا قوت
    میخواستم ببینم در صورتیکه این آموزش رو خریداری کردم آپدیت های بعدی شامل هزینه میشن یا به صورت رایگان در اختیار من قرار میگیره؟

    ۴

  8. سلام آقای مهندس مرادی
    من آموزش نقشه کشی برق ساختمان در اتوکد رو قبلاخریده ام و مطالعه کردم . واقعا دستتون درد نکنه ( شما و خانم مهندس پژوهان )فوق العاده هست, ولی قسمت هایی در آموزش وجود نداره مثل دفترچه برآورد , ترسیم شبکه , مجتمع تجاری و … در خود نرم افزار هم جاهایی هست که دستورات اتوکد بدونه اشاره عمل شده است.
    حال میخواه بدانم آیا برای تکمیل کامل آموزش اتوکد برنامه ای دارید؟ (تخصصی و عملی تر باشه) قبلا هم به شما و خانم مهندس پژوهان در این خصوص ایمیل کردم ولی تا کنون هیچ جوابی دریافت نکردم. ممنون میشم پاسخ بدید. ارادتمند شما اراوند

    ۵

    1. سلام حسین جان، ممنونم از شما، بله خانم مهندس پژوهان مشغول آپدیت این دوره آموزشی هستند و محتوای آموزشی حداقل ۲ برابر شده. و خیلی از مشکلات دوره قبلی برطرف شده. طبق گفته ایشون تا یک ماه آینده این محصول رو آپدیت میکنن.

      ۵

  9. سلام

    ایا حتمی باید سرخط روشنایی و سرخط پریز ها از هم جدا باشد نمیشه برای هر دو به جهت صرفه جویی در مصرف سیم از یک سرخط استفاده کرد….؟

    ۷

    1. سلام جناب سلیمانی، اشتباه می کنید، در پایین همون صفحه ای که فیلم ها رو دانلود کردید، یک دکمه هست به نام سورس، روی اون کلیک کنید تا دانلود بشه.

      ۳۴

  10. در شمارش المان های هر زون در پلان اعلان حریق چه چیزهایی شمرده می شود؟ آزیر هم شمرده می شود؟
    اگر دیزل در ساختمان وجود داشت کابل های آن په سایزی باید باشد؟ وضعیت تابلوی توضیع آن با تابلوی کنتری چگونه میشود؟ یعنی مشابه تابلو کنتری خروجی های تابلوی دیزل به عنوان یک مسیر موازی می رود و در ساختمان پخش می شود؟
    برای همبندی اسگلت ساختمان از کابل ۱۶میلیمتر استفاده می شود یا از سیم ۱۶؟
    اگر برای انباری ها هم سیستم اعلان حریق بگذاریم و همه را در یک زون قرار دهیم از دتکتور هر انباری به انباری بعدی مشابه طبقات که دو واحد به هم وصل بودند با سیم ۲*۱.۵ به هم وصل میشوند؟
    ۳ سیمی که در کابل نسوز سیم اعلان حرثق است هرکدام برای چه کاری است؟ فاز و نول در آن دارد آیا؟

    جنس کایل اعلان حرق کابل است یا وایر؟لیدر یا سرخط باید همیشه از آخرین پیریز یا اولین پیریز زده شود؟ اگر یکی از پیریز های وسطی نزدیک جعبه فیوز بود لیدر نزینیم؟

    ۳۵

    1. سلام میعاد جان، یکخورده تمیز بنویس، با شماره گذاری، تویه دفترت هم اینجوری شلوغ پلوغ می نویسی؟
      ۱- آژیر باید روی یک سرخط جدا باشه، اصلاً آژیر روی سرخط سایر المان ها نیست که بخواییم اون رو در شمارش بیاریم یا نیاریم. ولی اگر برای هزینه نصب میپرسی، بله جداگانه حساب میشه و دستمزد جداگانه داره.
      ۲-کابل دیزل بستگی به توان اون دیزل داره. خیر. کلمه تابلو برق چنج آور رو سرچ کنید و توضیحاتش رو مطالعه کنید.
      ۳- برای همبندی اسکلت از سیم تک رشته ۱۶ میلیمتر استفاده میشه.
      ۴-بله برای اعلان حریق انباری ها درست فرمودین.
      ۵-کابل نسوز اعلان حریق دقیقاً مثل کابل های دیگست که ۲ یا ۳ رشته سیم داخلش داره فقط روکش اونها در برابر شعله مقاومه. سرچ کنید کابل نسوز اعلان حریق عکسش میاد.
      ۶-کابل های اعلان حریقی که من دیدم رشته ای بودن نه مفتولی، و تا به حال ندیدم مفتولی استفاده بشه.
      ۷-بله سرخط از آخرین یا اولین زده میشه. بستگی به فاصله داره و باید کمترین فاصله رو انتخاب کنید.
      ۸- بله از پریزهای وسطی نباید لیدر بزنید.

      ۳۲

      1. با سلام و خسته نباشید
        خواستم از خانم مهندس بپرسم زمان آماده شدن آبدیت آموزش اتوکد کی هست؟؟؟!!!
        و آیا در نسخه جدید برای دفترچه محاسبات هم فکری شده؟

        ۴

        1. سلام، مرسی. به ما گفتن حداقل یک ماه زمان میبره. و تا جایی که اطلاع دارم برای طراحی بخش روشنایی ها، دفترچه محاسبات قراره اضافه بشه.

          ۶

  11. با سلام و تشکر از زحمات شما ، ایا میتوان از نرم افزار اتوکد الکتریکال به جای نرم افزار اتوکد ارشیتکت استفاده کرد

    ۶

    1. سلام. از اتوکد ارشیتکت برای طراحی نقشه های ساختمانی و معماری استفاده می شود اما اتوکد الکتریکال برای ترسیم نقشه ها و مدارات برقی، اختصاصی شده است. بنابراین بهتر است برحسب نیازتان از هر کدام از آن ها استفاده کنید.
      در کل این دو نرم افزار ۸۰ درصد شبیه هم هستند و محیط کاربری یکسانی دارند اما همانگونه که گفتم تفاوت هایی نیز با هم دارند.

      ۶

        1. سلام. مرسی. اگه المان های شما توی یک فایل اتوکد با پسوند dwg هست، با کلیک کردن روی اون فایل، براتون توی اتوکد باز میشه و بعد میتونید از هر المانی که خواستید کپی بگیرید و جاهای مختلف past کنید. اگه منظورتون اینه که چطور باید المان ها رو توی اتوکد سیو کرد شما میتونید به این صورت عمل کنید: تمام المان هایی که میخوایید بعدا ازشون استفاده کنید رو بصورت جدا جدا بصورت بلاک دربیارید و اونها رو داخل یک فایل اتوکد با پسوند .dwg ذخیره کنید، بعداً توی هر پروژه ای که خواستید، اون ها رو از این قسمت load کنید و ازشون استفاده کنید: داخل سربرگ home قسمت block برید و بر روی insert کلیک کنید و روی blocks from libraries کلیک کنید و فایلتون رو اونجا load کنید. تمام المان هایی که ذخیره کرده بودید براتون نمایش داده میشه هر کدوم رو که خواستید میتونید بردارید. پیشنهاد میکنم این فیلم رو هم مشاهده کنید. مواردی رو که گفتم داخلش آموزش داده شده: https://www.aparat.com/v/VdqBg

          ۴

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853