نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
0
0

آموزش نصب قفل بازکن زنجیری

16044 بازدید

سلام عرض می کنم خدمت شما عاشقان برق ساختمان. امروز برای شما یک فیلم کوتاه در مورد آموزش نصب قفل بازکن زنجیری آماده کرده‌ایم و همانطور که می‌دانید این مدل از قفل بازکن ها بیشتر از مدل های دیگر در آیفون های صوتی و آیفون تصویری استفاده می شود. لینک دانلود این فیلم برای خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری بصورت خبرنامه ارسال شده است. از قسمت پایین هم می توانید این فیلم را مشاهده کنید. امیدوارم اگر کم و کاستی مشاهده کردید از قسمت نظرات پایین صفحه ما را مطلع کنید. اگر نمی خواهید حجم زیادی از اینترنت شما مصرف شود کافیست از قسمت پایین روی دکمه play کلیک کنید تا نمایش فیلم شروع شود. البته چون فیلم ها در یوتیوب آپلود شده اند، نیاز است که با IP غیر ایرانی به اینترنت متصل شوید.

ولی اگر حجم و سرعت اینترنت شما مناسب است، می توانید این فیلم را با کیفیت HD از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود فیلم آموزش نصب قفل بازکن برای آیفون تصویری از یوتیوب

دانلود فیلم آموزش نصب قفل بازکن زنجیری برای آیفون از آپارات

 

مقاله آموزش نصب قفل بازکن زنجیری

از آنجایی که شاید حجم اینترنت بعضی از دوستان جوابگوی مشاهده این فیلم ها نباشد. ما موضوعات گفته شده در این فیلم را به صورت یک مقاله در پایین قرار داده‌ایم تا مطالعه کنید.

زمانی که شما یک قفل بازکن زنجیری می خرید، در بسته بندی این محصول، تعدادی قطعه دیگر هم وجود دارد که تصویر آنها را در پایین مشاهده می کنید. اولین قطعه که من اسم آن را آهن پشت دری گذاشته‌ام به شکل زیر است.

آهن پشت دری

تصویر آهن پشت دری

 

دومین قطعه مقداری زنجیر برای اتصال آهن پشت دری به قفل بازکن است، این زنجیرها این مدلی هستند:

زنجیر قفل بازکن

تصویر زنجیر قفل بازکن

و تعدادی پیچ جهت اتصال “آهن پشت دری” و قفل بازکن به درب حیاط در داخل بسته قرار گرفته است. این پیچ ها به شکل زیر هستند، از پیچ های سمت راست که کوتاه و نوک تیز هستند جهت اتصال آهن پشت دری به چهارچوب درب استفاده می کنیم و از پیچ های سمت چپ که مهره دارند و بلندتر هستند جهت اتصال قفل بازکن به درب استفاده می کنیم.

پیچ قفل بازکن

تصویر پیچ های نصب

 

تصویر زیر ترتیب قرار گرفتن این اجزا روی درب حیاط را نشان می دهد. همانطور که مشاهده می کنید از چپ به راست، اولین قطعه ای که قرار میگیرد، آهن پشت دری است. آنگاه مقداری زنجیر بلند قرار گرفته که اتصال آهن پشت دری را به زبانه کوتاه قفل بازکن برقرار می کند، آنگاه خود قفل بازکن را می بینید. و در نهایت مشاهده می کنید که زبانه بلند قفل بازکن به وسیله یک زنجیر کوتاه تر به قفل درب حیاط متصل شده است.آموزش نصب قفل بازکن زنجیری

ترتیب قرارگیری تجهیزات

روش نصب آهن پشت دری برای قفل بازکن

روش نصب آهن پشت دری بسیار ساده است، تنها باید دقت کنید که این قطعه را روی چهارچوب درب نصب کنید نه روی قسمت متحرک درب. برای این منظور کافیست آهن پشت دری را روی چهار چوب قرار دهید و جای سوراخ های آن را علامت گذاری کنید. آنگاه با دریل و مته شماره ۴ محل های علامت گذاری شده را سوراخ کنید. و با استفاده از ۳ تا پیچی که تصویر آنها را قبلتر به شما نشان دادم، آهن پشت دری را به چهارچوب درب متصل کنید. از آنجایی که در دراز مدت فشار زیادی روی این قطعه قرار میگیرد، از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

روش نصب قفل بازکن روی درب حیاط

نصب این قسمت هم ساده است، تنها کمی نیاز به دقت دارد. به تصویر زیر نگاه کنید:

قفل بازکن آیفون تصویری

زبانه کوتاه و بلند در قفل بازکن مدل تابا

 

همانطور که مشاهده می کنید، زمانی که قفل بازکن را مقابل خود قرار می دهید، یکی از زبانه ها کوتاه و زبانه دیگر بلند است. شما بایستی در زمان نصب این قفل بازکن ها دقت کنید که زبانه بلند قفل بازکن به سمت قفل درب حیاط قرار گیرد. همانطور که در تصویر ماقبل مشاهده می کنید، زبانه بلند به سمت قفل درب و زبانه کوتاه به سمت آهن پشت دری قرار گرفته است. حالا فرقی نمی کند که درب حیاط راست بازشو باشد یا چپ بازشو، در هر صورت بایستی زبانه بلند قفل بازکن به سمت قفل درب حیاط باشد.

بعد از نصب این قطعات نوبت ریگلاژ قفل بازکن و زنجیرهاست. از آنجایی که این قسمت یک کار عملی است و با توضیح نمی توان آن را آموزش داد، الباقی این آموزش را در فیلم بالا مشاهده کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=7795
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

159 نظر در مورد آموزش نصب قفل بازکن زنجیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. سلام، امکانش نیست. برای درب های ضدسرقت شما نیاز به قفل بازکن هایی دارید که اسمشون هست قفل بازکن مقابل برقی

      ۵

  1. سلام مهندس خسته نباشی،من میخام قفل بازکن رو روی درب نصب کنم ولی متاسفانه درب خونه فقط یه لنگه هستش و چهارچوبش هم راه نمیده بهم واسه نصب اون آهن مثلثی،یعنی جا نمیگیره اصلا چیکار باید بکنم لطفا راهنماییم کنید. ممنون

    ۶

  2. سلام
    یک قفل زنجیری هست درب رو باز میکنه
    ولی بوبین تو همون حالت جذب باقی میمونه یعنی زبانه رو رها نمیکنه که برگرده

    کلید درب بازکن هم سالمه
    راهکار رو بفرمایید ممنونم

    ۳

    1. سلام بهنام جان، این قفل بازکن ها بعد از مدتی مستهلک میشن و این اتفاق براشون پیش میاد. مجبورید قفل بازکن رو تعویض کنید.

      ۵

  3. مرسی بابت آموزشی که گذاشتین سئوال داشتم اینکه میشه بجایی استفاده از ایفون با سوئچ استفاده کرد،اگه میشه چطوری این کارو انجام میشه با تشکر

    ۲

    1. سلام.خواهش میکنم، سوالتون رو متوجه نشدم، میشه واضح تر بفرمایید که منظورتون از سوئیچ چیه و می خوایید اون رو در کجا نصب کنید؟

      ۵

  4. سلام
    صمیمانه از اینکه دانش خود را با عشق و علاقه و با صرف وقت و انرژی و هزینه به طور رایگان در اختیار سایر علاقمندان قرار میدهید، بسیار سپاسگزارم و به وجود جوانانی چون شما افتخار میکنم.
    تردید نداشته باشید که این کار پسندیده شما قطعا موجب خیر و برکت دنیایی و آخرتی برایتان خواهد بود. ان شاالله.
    در آخر هم امیدوارم سلام گرم مرا به پدر و مادر گرامیتان هم برسانید و از آنها هم تشکر کنید.
    همواره موفق و پیروز باشید.

    ۱

    1. سلام. ممنونم از شما علی جان، همونطور که فرمودین واقعاً چند سالیه که متوجه این خیر و برکتی که بر سرم میباره شده ام و تردید ندارم که این نتیجه معامله با خداست. من تا جایی که در توانم هست به بندگانش کمک میکنم اون هم هر چیزی که بخوام بهم میده. خدایا صد هزار مرتبه شکر.
      بنده هم برای شما و خانواده گرامی آرزوی سلامتی دارم.

      ۵

    1. سلام. بیشتر قفل های کله گاوی الان ۱۲ ولت هستند، ولی مدل ۲۴ ولت هم پیدا میشه که در اینصورت باید براش یک ترانس جداگانه تهیه کنید.

      ۵

    1. سلام هم می تونید از قفل بازکن کله گاوی استفاده کنید که نیاز به زنجیر نداره و هم اینکه از سیم کلاچ دوچرخه استفاده کنید.

      ۳

    1. سلام. در هر مدل متفاوت هست. مثلاً در پنل های تابا ترمینال D1 , D2 به قفل بازکن وصل میشن و در پنل های الکتروپیک ترمینالهای L1 , L2

      ۵

  5. با سلام خدمت مهندس مرادی
    طریق بستن قفل درب بازکن روی درب سه لنگه چطوریه منظورم اهن پشت دری را درکجا نصب کنیم روی قست ثابت درب یا روی لنگه وسطی اگر روی قسمت ثابت نصب کنیم زنجیر کم می اوریم لطفا توضیح دهید.

    ۴

    1. سلام. من نمی دونم درب سه لنگه شما به کدوم سمت ها باز میشه ولی آهن پشت دری نباید روی لنگه متحرک درب نصب بشه.

      ۱

    1. با سلام و وقت بخیر
      بله ممکنه ، ولی اینجا دو حالت پیش میاد
      ۱. درب باز کن ۲۲۰ ولت باشه : اینجا شما میتونید به راحتی کلید ریموت دار رو روی دیوار نصب کرده و خروجی برق اون را به درب باز کن وصل کنید ، میتونید ازکلید های لمسی و ریموت دار شاسی استفاده کنید (توجه کنید که کلید حتما باید از نوع شاسی یا لحظه ای باشه)
      ۲. درب باز کن ۱۲ ولت باشه : شما اینجا هم همین مدار رو میبندید فقط اونجایی که فاز و نول رو به درب باز کن وصل می کردید ، ابتدا فاز و نول رو به یه ترانس (پاور) آیفونی می برید و از اون پاور وارد درب باز کن می کنید (احتیاط کنید برق ۲۲۰ ولت رو به آیفون ۱۲ ولت نزنید وگرنه انفجار و فجایع این چنینی به وجود میاد)
      با آرزوی موفقیت

      ۴

  6. سلام ‌واقعا واقعا واقعا واقعا دست درد نکنه واقعا اموزنده بود ای کاش پنج روز جلوتر میدمش که بخاطر اشتباه بستن قفل عصبانی نشم که بژنم با چکش پنل دم درو خورد کنم بعد رفتم یکی خریدم ۹۵۰ هزار تومان حالا نگا ه کردم من قفل برعکس سوار کردم اون اهن رو جوش دادم به خوده در نه چهار چوبه در

    ۷

    1. سلام خواهش میکنم لطف زیادی دارید
      بله درسته ، کار کردن با وسایل برقی و نصب و سیم کشی اونها دقت بالایی لازم داره چون اکثر مواقع با یه نصب نادرست یا سیم کشی اشتباه دستگاه کاملا از بین میره و گارانتی هم زیر بار نمیره

      ۷

  7. با سلام…قفل در بازکن رو نصب کردم .وقتی در باز کن عمل میکنه در و باز میکنی و دوباره میخوای ببندی قسمت مکانیکی ش درست عمل نمیکنه و اون زبانه داخل قفل بازکن در گیر نمیشه تا حالت کشش زنجیر صورت بگیره…
    ممنون میشم راهنمایی کنید.سپاس🙏

    ۲

  8. سلام استاد.خوبید؟آیفون تصویری سیماران تک واحدی در رو باز نمیکنه.موقع بازکردن صدای وز وز هم ازقفل بازکن میاد.ترانس هم سالمه.مانیتور لمسی هست.قفل بازکن رو عوض کردم.سیمهای ترانس رو دوبل کردم بازهم باز نمیکنه..مشکل از کجا میتونه باشه؟

    ۴

    1. سلام. در پشت پنل، پایه های COM , NO رله داخل پنل رو برای یک لحظه اتصال کوتاه کنید، اگر در این صورت قفل بازکن عمل میکنه یعنی رله خراب شده.

      ۳

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853