0
0

آموزش نصب قفل بازکن زنجیری

16264 بازدید

سلام عرض می کنم خدمت شما عاشقان برق ساختمان. امروز برای شما یک فیلم کوتاه در مورد آموزش نصب قفل بازکن زنجیری آماده کرده‌ایم و همانطور که می‌دانید این مدل از قفل بازکن ها بیشتر از مدل های دیگر در آیفون های صوتی و آیفون تصویری استفاده می شود. لینک دانلود این فیلم برای خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری بصورت خبرنامه ارسال شده است. از قسمت پایین هم می توانید این فیلم را مشاهده کنید. امیدوارم اگر کم و کاستی مشاهده کردید از قسمت نظرات پایین صفحه ما را مطلع کنید. اگر نمی خواهید حجم زیادی از اینترنت شما مصرف شود کافیست از قسمت پایین روی دکمه play کلیک کنید تا نمایش فیلم شروع شود. البته چون فیلم ها در یوتیوب آپلود شده اند، نیاز است که با IP غیر ایرانی به اینترنت متصل شوید.

ولی اگر حجم و سرعت اینترنت شما مناسب است، می توانید این فیلم را با کیفیت HD از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود فیلم آموزش نصب قفل بازکن برای آیفون تصویری از یوتیوب

دانلود فیلم آموزش نصب قفل بازکن زنجیری برای آیفون از آپارات

 

مقاله آموزش نصب قفل بازکن زنجیری

از آنجایی که شاید حجم اینترنت بعضی از دوستان جوابگوی مشاهده این فیلم ها نباشد. ما موضوعات گفته شده در این فیلم را به صورت یک مقاله در پایین قرار داده‌ایم تا مطالعه کنید.

زمانی که شما یک قفل بازکن زنجیری می خرید، در بسته بندی این محصول، تعدادی قطعه دیگر هم وجود دارد که تصویر آنها را در پایین مشاهده می کنید. اولین قطعه که من اسم آن را آهن پشت دری گذاشته‌ام به شکل زیر است.

آهن پشت دری

تصویر آهن پشت دری

 

دومین قطعه مقداری زنجیر برای اتصال آهن پشت دری به قفل بازکن است، این زنجیرها این مدلی هستند:

زنجیر قفل بازکن

تصویر زنجیر قفل بازکن

و تعدادی پیچ جهت اتصال “آهن پشت دری” و قفل بازکن به درب حیاط در داخل بسته قرار گرفته است. این پیچ ها به شکل زیر هستند، از پیچ های سمت راست که کوتاه و نوک تیز هستند جهت اتصال آهن پشت دری به چهارچوب درب استفاده می کنیم و از پیچ های سمت چپ که مهره دارند و بلندتر هستند جهت اتصال قفل بازکن به درب استفاده می کنیم.

پیچ قفل بازکن

تصویر پیچ های نصب

 

تصویر زیر ترتیب قرار گرفتن این اجزا روی درب حیاط را نشان می دهد. همانطور که مشاهده می کنید از چپ به راست، اولین قطعه ای که قرار میگیرد، آهن پشت دری است. آنگاه مقداری زنجیر بلند قرار گرفته که اتصال آهن پشت دری را به زبانه کوتاه قفل بازکن برقرار می کند، آنگاه خود قفل بازکن را می بینید. و در نهایت مشاهده می کنید که زبانه بلند قفل بازکن به وسیله یک زنجیر کوتاه تر به قفل درب حیاط متصل شده است.آموزش نصب قفل بازکن زنجیری

ترتیب قرارگیری تجهیزات

روش نصب آهن پشت دری برای قفل بازکن

روش نصب آهن پشت دری بسیار ساده است، تنها باید دقت کنید که این قطعه را روی چهارچوب درب نصب کنید نه روی قسمت متحرک درب. برای این منظور کافیست آهن پشت دری را روی چهار چوب قرار دهید و جای سوراخ های آن را علامت گذاری کنید. آنگاه با دریل و مته شماره ۴ محل های علامت گذاری شده را سوراخ کنید. و با استفاده از ۳ تا پیچی که تصویر آنها را قبلتر به شما نشان دادم، آهن پشت دری را به چهارچوب درب متصل کنید. از آنجایی که در دراز مدت فشار زیادی روی این قطعه قرار میگیرد، از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

روش نصب قفل بازکن روی درب حیاط

نصب این قسمت هم ساده است، تنها کمی نیاز به دقت دارد. به تصویر زیر نگاه کنید:

قفل بازکن آیفون تصویری

زبانه کوتاه و بلند در قفل بازکن مدل تابا

 

همانطور که مشاهده می کنید، زمانی که قفل بازکن را مقابل خود قرار می دهید، یکی از زبانه ها کوتاه و زبانه دیگر بلند است. شما بایستی در زمان نصب این قفل بازکن ها دقت کنید که زبانه بلند قفل بازکن به سمت قفل درب حیاط قرار گیرد. همانطور که در تصویر ماقبل مشاهده می کنید، زبانه بلند به سمت قفل درب و زبانه کوتاه به سمت آهن پشت دری قرار گرفته است. حالا فرقی نمی کند که درب حیاط راست بازشو باشد یا چپ بازشو، در هر صورت بایستی زبانه بلند قفل بازکن به سمت قفل درب حیاط باشد.

بعد از نصب این قطعات نوبت ریگلاژ قفل بازکن و زنجیرهاست. از آنجایی که این قسمت یک کار عملی است و با توضیح نمی توان آن را آموزش داد، الباقی این آموزش را در فیلم بالا مشاهده کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=7795
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

159 نظر در مورد آموزش نصب قفل بازکن زنجیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با سلام خدمت مهندس مرادی عزیز:آموزش درب بازکن شما بسیار جالب و دقیق بود.فقط جسارتاً عرض می کنم همیشه دربها به داخل بازنمی شوند اگر دربی بیرون بازبشه نصبش فرق داره. آن وقت به سیم ترمز نیاز نیاز است.بنده مشکل ندارم ولی اگر توضیح بدیدچیز بیشتری یاد میگیریم.تا کاربهتری به مشتری ارائه بدیم.با تشکر.

    ۶

    1. سلام. ممنونم از شما. بله برای درب های بیرون بازشو، با سیم ترمز هم میشه. ولی بهترین کار استفاده از قبل برقی کله گاوی هست.

      ۵

  2. سلام مهندس خسته نباشین.ی سوال داشتم هر چی گشتم پیدا نکردم.۱۶۶ کتاب ایفون تعویض ال سی دی.این سوکت سه سیمو به جای همون سوکت سه سیم روی بزد قلابک بزنیم؟؟؟این سوکت دیگه ای ک می گین باید ۱و۲ رو جامپر کنیم کدومه؟؟؟شکل ۳۲.۶ نداریم اصلا!!!!!!!!!منطورتون سوکت ۴ سیم بالای ترازیستورای برق برد لامپ تصویره؟؟ممنون میشم جواب بدین خیلی گیرم

    ۷

  3. سلام مهندس مرادی عزیز.من از طرف داران سف و سخت سایت شمام.اول ی تشکر و خسته نباشین به تیمتون بگم مخصوصا مهندس مرادی عزیز.مهندس ما همچنان منتظر کتاب ۲ ایفون هستیم.خواهش می کنم ی تایمی بذارین این در گران بها رو زود به ما برسونین.ممنون

    ۶

  4. سلام ایفون تصویری ما تابا هست مدل ۱۸۹۲ وقتی کلید درب بازکن رو.میزنیم در باز میشه اما صدای پشت در قطع نمیشه ممنون.میشم راهنمای کنید

    ۱۲

  5. سلام آقای مهندس وقتی دکمه در بازکن را در آیفون الکتروپیک لمس می کنم بوبین زورش نمی رسد صفحه فلزی را به طرف خود بکشه فقط ژیر ژیر صدا می دهد اما با دست امکان دارد

    ۶

  6. باسلام مهندس مرادی آیفن تصویری ب تازگی نصب کردم ولی قفل در باز نمی شه صدا ژر ژر میده اما قفل باز نمی شه ولی با عمل دستی راحت باز میشه درهم خلاصی داره ولی بازش نمی کنه بعضی موقع زیاد طول می کشه تا بازش می کنه دلیلش چیه همه چیز هم دقیق تنظیم شده است از ت ممنون میشم راهنمایی ام کنی ک مشکل چیه

    ۱۱

    1. سلام. مدل آیفون چیه؟ صوتی هست یا تصویری؟ تازه نصب کردین یا قبلاً بوده و الان به مشکل خورده؟ صدای ژر ژر از داخل قفل بازکن میاد یا از داخل پنل؟ بقیه قسمتها همه درست کار میکنه؟

      ۱۰

  7. سلام . آیفون تصویری زنگ میخوره درب رو که باز میکنیم قفل دوباره سرجاش نمیره باید درو کامل باز کنیم تا برگرده سرجاش تا در دوباره بسته بشه مشکل چیه

    ۵

  8. سلام اقای مهندس
    یک آیفون تصویری تکنوتل نصب کردم که صدا نویز زیادی داره. هم از سمت پنل شنیده میشه، هم گوشی. ولی تصویر خوبه. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    ۸

    1. سلام. پیچ های پنل رو کامل سفت و محکم کردید؟ زمانی که هندست رو روی گوشی میزارید این صدای نویز از داخل پنل قطع میشه؟ آیا از سیم مناسب ۰.۶ فویل دار استفاده کردید؟

      ۹

  9. باسلام و عرض خسته نباشید خدمت شما مهندس مرادی .ایفون تصویری سوزوکی داریم که بعد از زنگ خوردن از طرف پنل جلوی درب قبل از اینکه گوشی ایفون رو برداریم صدا از مانیتور به سمت پنل جلوی در میره علتش چی هست/ ممنون

    ۹

    1. سلام. ممنون از شما، کلید سلکتوری زیر گوشی رو اول با اسپری روغنی شستشو بدید و اگر با شستشو حل نشد بعدش تعویض کنید.

      ۸

  10. باعرض سلام وخسته نباشید خدمت جناب مهندس مرادی عزیز:
    جناب مهندس آیا بایک آیفون ( تصویری) امکان بازکردن دو درب وجود دارد؟ ( یک درب ورودی از ساختمان و درب دوم ورودی از حیاط یا پارکینگ)سوال جور دیگری می پرسم یک آپارتمان ۳واحدی داریم رفت وآمد از درب کوچک ساختمان است و درب حیاط مخصوص طبقه اول است یا به اصطلاح ساختمان دوبرخیابان است
    لطفا راهنمایی فرماید باتشکر فراوان از لطف شما.

    ۴

  11. سلام مهندس
    میخواستم ببینم آیا ترانس مورد استفاده برای فتوسل و آیفون ها یکیه و میشه از یک ترانس مشترکا برای فتوسل و آیفون استفاده کرد؟

    ۳

    1. سلام نادر جان، فتوسل هایی که در برق ساختمان استفاده میشه که ترانس نمیخواد. چه فتوسلی رو منظورتون هست؟

      ۷

  12. سلام استاد.خوبید؟آیفون تصویری الکتروپیک سه واحدی رو میشه بدون سویئچر مجتمع بست؟یعنی هر سه کابل واحدها رو مستقیم به همون سوکت ۱۲۳۴پشت پنل ببندم؟

    ۴

  13. سلام، پنل آیفون صوتی الکتروپیک را چطور باید باز کنم؟چون بر خلاف پنل تابا که پیچها روی پنل قرار دارد در مدل الکتروپیک هیچ پیچی روی آن نیست.
    با تشکر

    ۹

    1. سلام. یک آرم الکتروپیک روی پنل هست، پیچ گوشتی رو بکنید زیرش و بکشید به سمت خودتون تا پیچ ها رو ببینید.

      ۹

  14. سلام. جناب مهندس مرادی نصب ترانس ریموتی سیماران به پنل های سیماران طبق نقشه مدار ارائه شده شرکت انجام می پذیرد و نیز در معرفی این ترانس های ریموتی گفته می شود که به همه آیفون ها از هر مدلی قابل نصب است . ولی در نصب این ترانس ریموتی به پنل الکتروپیک بنده موفق نشدم به طریق پنل سیماران بستم، ریموت کار میکنه ولی مانیتور در را باز نمی کند ممکنه راهنمایی کنید چگونه این ترانس ها رو به پنل های الکتروپیک. و یا تابا نصب می کنند میشه مدارش رو بگید چه جوریه؟

    ۶

    1. سلام آقا مجید. از پشت پنل و ترمینال های ترانس ریموتی، و نقشه همراه ترانس چند تا عکس برای ما ارسال کنید تا بتونم راهنمایی تون کنم. عکس ها رو ایمیل کنید (contact-us@amoozesh-bargh.ir) یا واتس آپ کنید به شماره ۰۹۱۹۴۰۵۳۸۵۳

      ۵

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853