تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
0
0

آموزش نصب قفل بازکن زنجیری

15954 بازدید

سلام عرض می کنم خدمت شما عاشقان برق ساختمان. امروز برای شما یک فیلم کوتاه در مورد آموزش نصب قفل بازکن زنجیری آماده کرده‌ایم و همانطور که می‌دانید این مدل از قفل بازکن ها بیشتر از مدل های دیگر در آیفون های صوتی و آیفون تصویری استفاده می شود. لینک دانلود این فیلم برای خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری بصورت خبرنامه ارسال شده است. از قسمت پایین هم می توانید این فیلم را مشاهده کنید. امیدوارم اگر کم و کاستی مشاهده کردید از قسمت نظرات پایین صفحه ما را مطلع کنید. اگر نمی خواهید حجم زیادی از اینترنت شما مصرف شود کافیست از قسمت پایین روی دکمه play کلیک کنید تا نمایش فیلم شروع شود. البته چون فیلم ها در یوتیوب آپلود شده اند، نیاز است که با IP غیر ایرانی به اینترنت متصل شوید.

ولی اگر حجم و سرعت اینترنت شما مناسب است، می توانید این فیلم را با کیفیت HD از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود فیلم آموزش نصب قفل بازکن برای آیفون تصویری از یوتیوب

دانلود فیلم آموزش نصب قفل بازکن زنجیری برای آیفون از آپارات

 

مقاله آموزش نصب قفل بازکن زنجیری

از آنجایی که شاید حجم اینترنت بعضی از دوستان جوابگوی مشاهده این فیلم ها نباشد. ما موضوعات گفته شده در این فیلم را به صورت یک مقاله در پایین قرار داده‌ایم تا مطالعه کنید.

زمانی که شما یک قفل بازکن زنجیری می خرید، در بسته بندی این محصول، تعدادی قطعه دیگر هم وجود دارد که تصویر آنها را در پایین مشاهده می کنید. اولین قطعه که من اسم آن را آهن پشت دری گذاشته‌ام به شکل زیر است.

آهن پشت دری

تصویر آهن پشت دری

 

دومین قطعه مقداری زنجیر برای اتصال آهن پشت دری به قفل بازکن است، این زنجیرها این مدلی هستند:

زنجیر قفل بازکن

تصویر زنجیر قفل بازکن

و تعدادی پیچ جهت اتصال “آهن پشت دری” و قفل بازکن به درب حیاط در داخل بسته قرار گرفته است. این پیچ ها به شکل زیر هستند، از پیچ های سمت راست که کوتاه و نوک تیز هستند جهت اتصال آهن پشت دری به چهارچوب درب استفاده می کنیم و از پیچ های سمت چپ که مهره دارند و بلندتر هستند جهت اتصال قفل بازکن به درب استفاده می کنیم.

پیچ قفل بازکن

تصویر پیچ های نصب

 

تصویر زیر ترتیب قرار گرفتن این اجزا روی درب حیاط را نشان می دهد. همانطور که مشاهده می کنید از چپ به راست، اولین قطعه ای که قرار میگیرد، آهن پشت دری است. آنگاه مقداری زنجیر بلند قرار گرفته که اتصال آهن پشت دری را به زبانه کوتاه قفل بازکن برقرار می کند، آنگاه خود قفل بازکن را می بینید. و در نهایت مشاهده می کنید که زبانه بلند قفل بازکن به وسیله یک زنجیر کوتاه تر به قفل درب حیاط متصل شده است.آموزش نصب قفل بازکن زنجیری

ترتیب قرارگیری تجهیزات

روش نصب آهن پشت دری برای قفل بازکن

روش نصب آهن پشت دری بسیار ساده است، تنها باید دقت کنید که این قطعه را روی چهارچوب درب نصب کنید نه روی قسمت متحرک درب. برای این منظور کافیست آهن پشت دری را روی چهار چوب قرار دهید و جای سوراخ های آن را علامت گذاری کنید. آنگاه با دریل و مته شماره ۴ محل های علامت گذاری شده را سوراخ کنید. و با استفاده از ۳ تا پیچی که تصویر آنها را قبلتر به شما نشان دادم، آهن پشت دری را به چهارچوب درب متصل کنید. از آنجایی که در دراز مدت فشار زیادی روی این قطعه قرار میگیرد، از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

روش نصب قفل بازکن روی درب حیاط

نصب این قسمت هم ساده است، تنها کمی نیاز به دقت دارد. به تصویر زیر نگاه کنید:

قفل بازکن آیفون تصویری

زبانه کوتاه و بلند در قفل بازکن مدل تابا

 

همانطور که مشاهده می کنید، زمانی که قفل بازکن را مقابل خود قرار می دهید، یکی از زبانه ها کوتاه و زبانه دیگر بلند است. شما بایستی در زمان نصب این قفل بازکن ها دقت کنید که زبانه بلند قفل بازکن به سمت قفل درب حیاط قرار گیرد. همانطور که در تصویر ماقبل مشاهده می کنید، زبانه بلند به سمت قفل درب و زبانه کوتاه به سمت آهن پشت دری قرار گرفته است. حالا فرقی نمی کند که درب حیاط راست بازشو باشد یا چپ بازشو، در هر صورت بایستی زبانه بلند قفل بازکن به سمت قفل درب حیاط باشد.

بعد از نصب این قطعات نوبت ریگلاژ قفل بازکن و زنجیرهاست. از آنجایی که این قسمت یک کار عملی است و با توضیح نمی توان آن را آموزش داد، الباقی این آموزش را در فیلم بالا مشاهده کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=7795
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

159 نظر در مورد آموزش نصب قفل بازکن زنجیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام مهندس. از پاسخگویی و راهنمایی های شما سپاسگزارم. علت اینکه قفل‌درب بازکن باید نزدیک به قفل باشه تا لولای در چیه؟ ممنون میشم توضیح تکمیلی بدین.

    ۱۰

    1. سلام. به این خاطر که با باز و بسته شدن درب حیاط، کشش و برگشت زنجیر به حدی باشه که بتونه مجدد قفل بازکن رو شارژ کنه.

      ۶

      1. سلام مهندس خسته نباشی
        برای درب ریلی چجوری باید در بازکن بزاریم؟ چون وقتی در باز میشه سیم اجازه نمیده یا اگه سیم رو بلند بزارم مزاحمه و روی زمین میوفته موقع بستن در

        ۶

        1. سلام، مرسی، این درب ها قفل های مخصوصی داره. در گوگل سرچ کنید قفل برقی درب ریلی پیدا میکنید. بعضی ها با روش های خاصی از قفل بازکن های کله گاوی هم استفاده میکنن. اون قسمتی از قفل که سیم ها بهش متصل میشه روی قسمت ثابت درب قرار میگیره تا دیگه سیم ها مزاحم نباشه و به قول شما روی زمین نیوفته.

          ۷

    2. سلام. به این خاطر که با باز و بسته شدن درب حیاط کشش و برگشت زنجیر به حدی باشه که بتونه مجدد قفل بازکن رو شارژ کنه.

      ۱۳

  2. سلام خسته نباشید
    قفل دربازکن الکتروپیک تازه نصب کردم درب رو چند بار باز میکنه بعد از ۳تا ۴ روز دیگه عمل نمیکنه وبایدقاب قفل رو بازکنم و فنر رو جا بندازم

    ممنون از سایت خیلی خوب شما

    ۱۲

    1. سلام. تشکر، قسمت هایی از داخل قفل بازکن رو که با همدیگه اصطحکاک دارن کمی گریس بزنید، زنجیر بلند رو هم تست کنید که زیاد سفت نبسته باشید.
      اگر حل نشد، باید کل قفل بازکن رو تعویض کنید.

      ۷

  3. سلام مهندس ممنون از توضیحاتتون چطورمیشه یک آیفون تصویری دوطبقه دودرب روبازکنه به طورمجزا؟آیفون وینتااست بعدمیشه ازرله استفاده کردلطفاتوضیح بفرمایید

    ۶

    1. سلام.مرسی. بله میشه. ساده ترین راهش اینه که پشت یکی از مانیتورها رو باز کنید و از پشت شستی دربازکن ۲ سیم بکشید بیرون و مدار دربازکن آیفون های صوتی قدیمی رو روی اون پیاده کنید.

      ۱۲

  4. ی سوال داشتم من چند سالی هستش که توکار برق هستم ی یک سالی هستش تعمیر تخصصی انواع آیفون ها انجام میدم خاستم بدونم شما میتونین کمکم کنین واسه بعضی از عیب ها یا حداقل بگین به کجا باید مراجعه کنم؟
    ممنون میشم کمکم کنین ۰۹۱۳۹۷۰۷۸۵۱

    ۱۳

  5. سلام دوسوال داشتم اول اینکه در ص۱۸۹کتاب آیفون تصویری فرمودید… وشما نمی‌توانید دربازکن کله گاوی را به d1&d2وصل کنید. خب مگر رله هر ولتاژی را که ما به آن بدهیم قطع و وصل نمی‌کند خب پس ترانس ۲۴ را به رله میدهیم
    دوم دریک ساختمان آیفون صوتی ب تصویری تبدیل و دربازکن گله گاوی کارشده ولی ترانس همان ۱۲ قدیم هست که قدرت بازکردن ندارد آیا با تعویض ترانس به ۲۴ مشکل حل میشود یا تغییراتی در سیم‌کشی لازم دارد؟

    ۱۶

    1. سلام. خب برق اون رله میره از داخل برد آیفون میچرخه و بعد برمیگرده و به رله میرسه. شما که نمی تونید برق ۲۴ ولت رو بفرستید به داخل برد، برد میسوزه.
      ۲- دقت کنید که شاید قفل بازکن کله گاویش از نوع ۱۲ ولت باشه، چون نوع ۱۲ ولتش هم هست. کافیه از ترانس مستقیم به قفل بازکن وصل کنید و تست کنید با ۱۲ هم عمل میکنه یا نه. اگر عمل نکرد یا باید یک ترانس TVD-8402تابا تهیه کنید یا یک رله ۱۲ ولت رو نصب کنید.

      ۵

  6. باسلام و خسته نباشید
    پیرو متن باز نشدن قفل درب آیفون صوتی تامر ، چون جوابی از طرف شما دریافت نکردم ، مجدد به طور کامل مشکل را عرض می کنم . چون پنل و ترانس این آیفون خراب بود هر دو را با نو تعویض کردم ولی قفل آن عمل نمی کند . وقتی دکمه گوشی را میزنم قفل وز وز می کند ولی فنر عمل نمی کند تا درب باز شود و از لحاظ سفتی و شلی زنجیر و یک راستا بودن ، چک کردم فایده نداشت حتی قفل را هم نو کردم فایده نداشت . در ضمن قبل از خرابی ، درب باز می شد و همه مدل هایی که در اینجا عوض کردم دقیقا از یک نوع می باشد .
    ممنون

    ۱۳

  7. با سلام و تبریک سال نو و با تشکر از آموزش عالی شما .
    قفل باز کن درب ما برق به بوبین می رسد و وز وز می کند ولی قسمت مکانیکی قفل هیچ واکنشی ندارد و درب باز نمی شود
    و تمام قسمت زنجیر از لحاظ سفتی و شلی را امتحان کرده ام باز فایده نداشت ، حتی قفل را هم نو کردم باز افاده نکرد . لطفا راهنمایی کنید .

    ۷

    1. سلام.سال نوی شما هم مبارک. آیفون رو تازه نصب کردین یا قبلاً نصب شده و الان به مشکل خورده؟
      از سیم نمره چند از پنل تا گوشی استفاده شده؟
      آیفون صوتی هست یا تصویری؟

      ۱۲

      1. ممنون
        آیفون صوتی تامر می باشد که قبلا بوده ولی چون قطعی سیم داشت کلا سیم ها را نو کردم با نمره ۰.۶ و همچنین پنل دم درب و ترانس را هم عوض کردم چون خراب بود . در ضمن قبل از مشکل قطعی سیم درب باز می شد ، همچنین از قفل تا پنل دم درب از سیم نایلون ۰.۷۵ استفاده کرده ام .

        ۱۷

        1. خواهش میکنم. این مورد رو پس تست کنید و بهم بگید چه اتفاقی می افته.
          درب رو ببندید و سیم هایی که به قفل بازکن وصل شده رو جدا کنید، بعدش یک سیم سیار بیارید و مستقیم از ترمینال های ac ترانس به قفل بازکن وصل کنید، ببینید در این حالت قفل بازکن عمل میکنه یا نه؟
          معمولاً وز وز کردن قفل بازکن یا به خاطر رگلاژ نبودن زنجیر قفل بازکن هست یا به خاطر افت ولتاژی که میره و از گوشی برمیگرده به قفل بازکن.

          ۱۳

  8. سلام.
    قراره سیم کشی یک آیفون الکتروپیک را عیب یابی کنم.
    این آیفون دارای دو پنل چهار واحدی هست.اما در هر واحد یک عدد گوشی وجود دارد.که با توجه به اینکه کدام پنل تحریک شود همان در را باز میکند.در ضمن هر پنل یک عدد سویچر هم دارد.لطف کنید در مورد این نوع سیم کشی توضیح دهید.مشکل این آیفون اینست که در را باز نمیکند و مشکل تصویر هم دارد.با سپاس

    ۸

  9. سلام . خسته نباشید . فیلمتون عالی بود . کتاب رو هم گرفتم . نحوه آموزشتون عالیه . خیلی کتاب مفیدی تالیف کردید . دستتون درد نکنه . امیدوارم کتابهای بیشتری به همین خوبی تالیف کنید

    ۱۰

  10. فیلم نصب درب بازکن رو دیدم . بسیار خوب و مفید بود . ممنون از شما.
    درخواست خرید کتاب مرتبط با آموزش آیفون رو هم دادم.

    ۶

    1. خواهش می کنم.خدا رو شکر که مفید واقع شد. نهایتاً تا شنبه کتاب به دستتون میرسه. البته اگر کرونا بزاره.

      ۴

  11. دستتون درد نکنه کار من رو راه انداختی داشتم میرفتم یک نو بگیرم ولی با اموزش تنظیم زنجیر مشکل حل شد میگن معما چون حل شود اسان بود یک فوت اخر لازم داشت که من بلد نبودم

    ۱۱

  12. با سلام و تشکر از سایت خوب و آموزنده شما در مورد قفل درب بازکن یک پیشنهاد دارم که بنده تقریبا ۱۲ سال هست دارم انجام میدم
    برا درب های که گودی دارن و قفل را بخواهیم هم سطح درب بکنیم بنده از بوش برنجی دست دوم که در پنکه دستی استفاده میشه استفاده میکنم هم محکم و هم زیبا با این روش فقط از پیچ و مهره بلند تر باید استفاده کرد اگر خوشتون آمد عکس براتون ارسال میشه

    ۱۹

  13. سلام خسته نباشید مهندس. من چندمین بار هستش ک سوال میپرسم و متاسفانه پاسخگو نیستید. کتاب تکمیلی ایفون چقدر زمان میبره تا چاپ بشه. ما خیلی وقته منتظریم. با تشکر از زحمات جنابعالی

    ۱۱

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853