تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
0
0

انتخاب مناسب ترین و بهترین دوربین مداربسته

3979 بازدید

بهترین دوربین مداربسته را از کجا بخریم؟ چه مارکی از دوربین مداربسته بهتر است؟ گارانتی دوربین مداربسته کدام شرکت بهتر است؟ گارانتی اصلی داهوا کدام شرکت است؟ آیا دوربین مداربسته هایک ویژن خوب است؟ داهوا بخرم یا هایک ویژن؟

 

انتخاب دوربين مداربسته مناسب

یک داستان واقعی در مورد خرید دوربین مداربسته

آقای محمدی قصد داره برای مجتمع مسکونی‌شون بعد از اینکه آقای دزد، دوچرخه پسرش رو برده، دوربین نصب کنه. همسایه ها هم راضی شدند که اگر هزینه نصب خیلی زیاد نشه، اونها هم بیان و در پرداخت مشارکت کنند.

ساختمان

خب وظیفه دشوار آقای محمدی انتخاب بهترین و ارزون ترین و با کیفیت ترین دوربین مداربسته در بازار است . یکی از اعضای ساختمون میگه که یک نفر آشنا به این کار رو سراغ داره و قرار میشه که فردا بیاد و اطلاعاتی به آقای محمدی بده.

آقای محمدی خودش شروع میکنه به سرچ کردن در اینترنت و بعد از بررسی، با چند تا مارک و اصطلاح آشنا میشه. داهوا با گارانتی فراگستر، داهوا ایران، هایک ویژن با گارانتی پارس ارتباط، دوربین ارزون AHD ، انتقال تصویر روی موبایل و ….

دوربین مداربسته پارس ارتباط

دوربین مداربسته فراگستر

جالبه تمام سایت هایی که بالا آمدند ، ادعای بهترین، با کیفیت ترین، ارزون ترین، بهترین گارانتی، فنی ترین و …. دارند و آقای محمدی گیج شده که چه خبره که همه‌ی این سایت‌ها میگن ما بیشترین تخفیف رو داریم و نماینده رسمی و اصلی شرکت فلان هستیم.

مقدار تخفیف در دوربین مداربسته

اینطوری فایده نداره و آقای محمدی تصمیم میگیره فردا بره خیابون جمهوری، پاساژ امجد و ببینه کدوم برند رو بهتره که بخره.

فردا صبح آقای محمدی متوجه میشه دقیقا همون ادعاهای دیشب توی سایتها اینجا هم داره تکرار میشه. ارزون ترین، با کیفیت ترین، نماینده رسمی داهوا، نماینده فراگستر ، نماینده پارس ارتباط ، دوربین ایرانی ، گارانتی عالی.

پاساژ امجد

و …. طبقه همکف ، طبقه اول و دوم امجد رو یک چرخی میزنه و با ابهامات بیشتر برمیگرده به سمت خونه. یک سوالی ذهن آقای محمدی رو درگیرتر کرده و اونم اینکه که با این بازار کساد و جنس های جورواجور ، چرا فروشنده ها اینطور برخورد می کنن؟ چرا مهارت های ارتباطی اونا اینقدر ضعیفه؟

درسته بازار کساده ولی فروشنده ها هم حوصله مشتری مداری ندارند ظاهراً …عجب …

 

سر کوچه آقای محمدی یک الکتریکی هست که کارش بیشتر فروش لامپ و چیزای برقیه. پیش خودش میگه برم ببینم که این چی میگه. فروشنده لوازم الکتریکی جوری در مورد دوربین مداربسته صحبت میکنه و کارتش رو برای نصب میده که آقای محمدی توی دلش میگه چرا همه توی این صنف متخصص هستند و …

مغازه الکتریکی

آقای محمدی دست از پا درازتر برمیگرده خونه و منتظر آشنای همسایشون میمونه که شاید اون بیاد و ابهامات رو برطرف کنه. اون شخص هم بدقولی میکنه و اصلاً خبری ازش نمیشه.

آقای محمدی میره سر وقت تلگرام و میگه دیگه از این طریق میشه بفهمم که چی بخرم.

جالبه هر چی کانال شرکت ها رو JOIN میشه همه یک حرفی میزنن، بیشترین تخفیف رو از ما بخواهید … ۴۰ درصد تخفیف …

عجب …مطالب کانالها هم قربونشون برم همه کپی پیست از روی هم دیگه هست.

جل الخالق – پیش خودم میگم که چه خبره و همه دارن تخفیف میدن – چقدر همه خوبن – همه نوشتن داهوا با گارانتی فراگستر با بیشترین تخفیف ، هایک ویژن با گارانتی پارس ارتباط با بالاترین تخفیف ، AHD با بهترین تصویر و پایین ترین قیمت را از ما بخواهید با ۱۲ ماه گارانتی …یکیشون که میگه هدف ما خدمت به جامعه IT کشوره (الله اکبر).

وااااای اینجا چه خبره ؟!

جالبه وقتی رفتم به سوپرمارکت سر کوچکمون هم دقیقاً مثل کسانی که این کاره هستند، بهم مشاوره میده و میگه که من خودم نصب کردم و الانم این مانیتورم. نگاه کن که داره تصویر میده.

دیگه کم کم داشتم دیوونه می شدم که این چه بازاریه که همگی توش نظر میدن و حتی از مسائل سیاسی کشور که همه منتقد هستند هم ، صاحبنظر بیشتری داره.

اما یک نکته جالب بود و اون این بود که ظاهرا دوربین های بازار ۴ دسته هستند:

۱-داهوا

۲-هایک ویژن

۳-AHD

۴- همه برندها غیر از موارد بالا

 

این داستانی واقعی بود.

اصل مطلب :

در طی روز بارها و بارها طی تماس تلفنی مشتریان و درخواست مشاوره با من گفته میشه . شاید در روز ۲ تا ۳ نفر هستند که میگن چی بخریم ؟ کدوم برند بهتره و …

از اینجای مقاله به بعد نظرات شخصی من رو در مورد انتخاب یک دوربین مداربسته خوب برای یک پروژه و نصب کوچک تا حدود ۱۰ دوربین هست و براساس تجربیات چندین ساله ی من هست.

 

چه مواردی را در انتخاب بهترین دوربین مداربسته رعایت کنیم؟

۱-رزولوشن و کیفیت تصویر :

دوربین مداربسته یک کیفیت برای وضوح تصویر دارد که واحدش مگاپیکسلی می باشد . مثل ۱ / ۲ / ۳ و …

پیشنهاد من اینه که برای کارهایتان از دوربین ۲ مگاپیکسلی استفاده کنید که هم توجیه قیمتی داشته باشه و هم همانطور که در کتاب سیستم های دوربین مداربسته ۲ گفتم ، تصویر دید در شبش بهتره.

 

مقایسه 1 پیکسل 2 پیکسل

۲- لنز دوربین مداربسته :

دوربین مداربسته همانطور که در کتاب سیستم های دوربین مداربسته ۱ گفتم ، لنز فیکس داره و لنز وری فوکال یا موتورایز.

در حال حاضر پیشنهاد من استفاده از دوربین های مداربسته با لنز فیکس هستش که زاویه دیدش حدوداً ۸۰ درجه هست که برای بیشتر پروژه ها کافیه.

لنز فیکس دوربین مداربسته

۳-تکنولوژی دوربین مداربسته :

از بین تکنولوژی های HDCVI – HDTVI – IP – AHD کدام بهتر است ؟

بسته به کاربری شما میشه به این سوال جواب داد. از نظر قیمتی به ترتیب دوربین مداربسته IP بعد HDTVI بعدش HDCVI و نهایتا AHD می باشند. به نظر من از دوربین های HDCVI یا HDTVI (مقایسه رو اینجا بخونین ) استفاده کنید که به نسبت AHD کیفیت و طول عمر بیشتری دارند. HDCVI داهوا را با گارانتی فراگستر یا داهوا ایران و HDTVI هایک ویژن را با گارانتی پارس ارتباط تهیه کنید. به نظر من به خاطر خوش قیمت تر بودن داهوا به نسبت هایک ویژن، داهوا انتخاب مناسب تریست.

Difference cctv

۴- دام یا بولت :

اگر قصد نصب بهترین دوربین مداربسته در فضای داخلی دارید، حتما دام بهتره و اگر قصد نصب دوربین در فضای خارجی دارید که دوربین بولت یا بالت گزینه ی بهتری هست. دوربین های دام روی سقف و دوربین های بالت روی دیوار نصب میشن.

دوربین مداربسته دام بولت

۵-دید در شب دوربین :

اگر که می خواهید دوربین مداربسته را در محیط بیرون نصب کنید، ببینید که چه فاصله ای رو میخواد روشن کنه و متناسب اون دوربین انتخاب کنید.

به نظرم اگر دیدید که در کاتالوگ دوربین زده این دوربین تا ۴۰ متر IR اش متراژ داره، شما روی حدود ۲۰ متری حساب کنید. و به همین ترتیب به نظرم اعداد متراژ را حدود نصف در نظر بگیرین که ته ماجرا شاکی نشید، چون اونجا نگفته که این متراژ، متراژ مفید و عمقی نیست و خود فروشنده بنده خدا هم اطلاعات فنی نداره که بخواد این رو مطرح کند.

اگر می خواین دوربین مداربسته را در محیط داخلی نصب کنید که اصولا به متراژ پایین تر IR  نیاز دارید و زیاد روی آن حساس نباشید.

led دید در شب دوربین مداربسته

۶- صدا برای دوربین مداربسته :

در اکثر برندهای متوسط، دوربین هایی که میکروفون روی خودشان دارند، رو بی خیال دادن صدای خوب بشید. و اگر میکروفن مجزا به دوربین بزنید، اوضاع بهتر میشه.

صدا در دوربین مداربسته

۷-تصویر دبد در شب رنگی :

اگه می خواهید که تصویر شبتان رنگی باشه از دوربین هایی که میگن دید در شب رنگی یا استارلایت یا دارکفایتر و … هستند استفاده کنید .

استارلایت چیست

۸-دوربین مداربسته بی سیم بخریم؟

به نظر من به هیچ وجه این اشتباه رو نکنید و از این مدل دوربین ها نخرید. دلیل حرفم هم چند تا مورده که مهم ترینش اینکه که اگه این دوربین ها خوب بودند برندهای مطرح دنیا میومدن و به جای دوربین سیمی این دوربین ها رو در سطح انبوه تولید می کردند(شاید سالها بعد این اتفاق بیفته) . مطمئن باشید بعد از یک مدت زمان به مشکل می خورید و باید اون ها رو عوض کنید .

wireless cctv

۹-سنسور دوربین بهتره سونی باشه ولی ….

سنسور تصویر بهترین دوربین مداربسته بهتره که سونی باشه ولی سونی بودن الان توی بازار کشور ما پر شده ولی اینکه اصله یا تقلبیه و وارد کننده عزیز فیک اون رو آورده ، جای بحث داره. کلا اینو بدونین که مثلا دوربین های مداربسته AHD با سنسور سونی به نسبت دوربین با سنسور غیر سونی حدوداً حداقل ۲۰ هزار تومان ارزون تر هست .

در این ویدیو به شما آموزش میدم که چطور یک سنسور سونی اصل و فیک رو از همدیگه تشخیص بدید.

 

در مجموع بدونید دوربین با سنسور سونی طول عمر بیشتری داره و قیمت بالاتر.

در مورد انواع سنسورهای بازار در کتاب سیستم های دوربین مداربسته ۲ کاملا صحبت کرده ام.

 

چند تا نکته در مورد نصب دوربین مداربسته

۱- قشنگیه تصویر به نوره محیطه:

این نکته رو از من داشته باشین که اگر نور محیطی که قراره دوربین توش نصب بشه، بیشتر باشه، تصویر قشنگتره، البته تا یک حدی.

۲-می خوام تصاویر دوربین رو روی کامپیوترم (لپ تاپ) یا موبایلم ببینم :

کلا هر کسی به شما گفت که با دوربین های من می تونین تصاویرتون رو به راحتی روی موبایل یا کامپیوترتون ببینین، تو دلتون بهش بگین خودتی. چون این مورد اصلاً آپشن نیست و بی کیفیت ترین تجهیزات چینی هم باید این کارو انجام بده.

۳- تا اینجای کار برای انتخاب دوربین مداربسته برای کارها و پروژه های کوچک مثلا مسکونی، تجاری تا حدود ۱۰ تا دوربین کافیه. فرض من اینه که شما کمترین هزینه رو میخواهید انجام بدین در حالی که کیفیت تصاویر خوب باشند. ولی اگر سوالی در مورد مطالب بالا داشتید در پایین همین مطلب بپرسید.

 

تیم آموزشی برق ساختمان و دوربین مداربسته  www.amoozesh-bargh.ir  با توجه به مسلط بودن به بازار و داشتن لینک هایی با وارد کنندگان از این به بعد برای اعضای وب سایت که قصد خرید دوربین مداربسته را داشته باشند، اقدام به تهیه جنس می کند . دقت کنید که فقط برای اعضای سایت و هم چنین در صورت موجود بودن کالا.

اگر قصد خرید دوربین داهوا یا AHD داشتید، من می تونم بهتون مشورت بدهم. شما می تونید با آی دی اکانت تلگرامی من به آدرس @ANSARI9060  در ارتباط باشید.

هم چنین شما می تونید دوره آموزشی نصب دوربین مداربسته که شامل ۲۶ فیلم آموزشی به همراه نسخه پی دی اف دوربین مداربسته ۱ رو تهیه کنید.

دانلود کتاب آموزش دوربین مداربسته 1

 

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=5998
اشتراک گذاری:
مهندس رضا شیخ انصاری
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

12 نظر در مورد انتخاب مناسب ترین و بهترین دوربین مداربسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام وقت بخیر مهندس کتاب دوربین مدار بسته ۱ را خواستم دانلود کنم وجود نداره خواهشن راهنمایی کنید چکار کنیم ممنون از آموزش های خوبتان

    ۱۰

    1. سلام و ادب.
      در مورد مارک خوب، برندهای زیادی در بازار هستند. بسته به بودجه شما میشه نظر داد. اما برندهای کستل، یونیویو به نظرم در رده قیمتیشون عالی اند. هر چند برندهای ارزان تر هم در بازار یافت می‌شوند.
      هارد هم وسترن بنفش با گارانتی اصلی.

      ۱۲

  2. سلام وقت شما بخیر.
    _ببخشید میخواستم بدانم دستگاه DVR ۸کانال و۴کانال در حال حاضر چ مارکی خوب هست؟؟
    _دوربین چ مارکی خوب هست؟
    و هارد برای دستگاه DVR بنفش خوب هست یا سبز؟
    اگر از ابتدا برای دستگاه DVR۸کانال موقتاً بخواهم دو دوربین وصل کنم،چ هاردی و با چ فضایی مناسب هست؟؟؟؟

    ۲

  3. درود.ببخشید من کتاب دوربین مداربسته ۱و ۲ قبلاخرید کردم .فایل Pdf نمیخوام.برا تهیه فیلم های آموزشی چکار باید کنم

    ۴۹

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853