0
0

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

19688 بازدید

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری در این صفحه پاسخ داده می شود.

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

همانطور که می‌دانید تمام کتاب ها و دوره هایی که مختص انتشارات آموزش برق هستند و در این سایت عرضه می شوند، دارای بخش پرسش و پاسخ هستند و خوانندگان ما می توانند سوالات و مشکلات پیش آمده را مستقیم از نویسنده کتاب بپرسند. کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری هم از همان کتاب هاست و می‌توانید سوال خود را در پایین این صفحه مطرح کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

خوانندگان کتاب تا به امروز بیش از ۴۷۰ سوال مطرح کرده‌اند و پاسخ خود را دریافت کرده‌اند. که این خود می تواند یک منبع آموزشی مفید برای علاقه مندان به آیفون تصویری و آیفون صوتی باشد.

پیشنهاد می کنیم در حین خواندن کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری یک قلم و کاغذ کنار دستتان بگذارید و سوالاتی را که برایتان پیش می آید یاداشت کنید، و اگر تا پایان کتاب به جواب نرسیدید، آنگاه در فرم پایین این صفحه سوالتان را مطرح بفرمایید و چند ساعت بعد پاسخ سوالتان را دریافت کنید. لازم است که روز بعد برای دریافت پاسخ سوال خود به همین صفحه مراجعه کنید.

آدرس ایمیل خود را به دقت وارد کنید، زیرا پاسخ های شما بصورت ایمیل هم ارسال خواهد شد.

با تشکر: مهندس مرادی – ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=3783
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر

نظرات

552 نظر در مورد سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام مهندس عزیز درمورد ایفون صوتی الکتروپیک سوال داشتم که ایا می شود ازبرد ایفون که برای یک واحد بوده برای سه واحد استفاده کرد وانرا روی پنلی که سه شاسی داره نصب کرد؟ ممنون از لطفتون کهمیشه راهنمایی می فرمایید

    ۱

  2. با عرض سلام خدمت استاد عزیز وتشکر فراوان بابت کتاب سودمند و کاربردیتون که از خوندنش خسته نمیشم.
    سوالی داشتم از خدمتتون: بنده در کتاب، بخشی رو که نحوه ی باز و بست پنل انواع آیفون هارو توضیح بده رو ندیدم فقط پیچ های مخفی آیفون صوتی الکتروپیک بود. خواهشا اگر امکانش هست یک آموزش تصویری از محل قرارگیری پیچ های پنل در سایتتون قرار بدین. ممنون میشم لطف بزرگی میکنید.
    بازم از کتابای کاربردی خوبتون و سایت عالی تون و جواب دهی بسیار عالی تون خیلی خیلی سپاسگذارم.

    ۳

    1. سلام علی جان، ممنونم از شما، واقعیتش این چیزی که میگین اونقدر سادست که ما احساس کردیم نیازی به گفتنش نیست. فقط الکتروپیک سخت بود که بهش اشاره کردیم، بقیه مدل ها فقط ۲ تا پیچ بالا و پایین داره. البته در مدل تابا اول باید ۲ تا قاب کوچیک رو در بالا و پایین پنل کنار بزنید تا پیچ ها نمایان بشه.

      ۳

  3. سلام…وقتتون بخیر….می خواستم بدونم چطور میشه آیفون صوتی دو واحدی رو که یک پنل مشترک هست گوشی ها مجزا باشن و قفل باز کن هر کدوم جدا باشه…..همجین چیزی شدنی هست….
    آیفون هم تابا هست….

    ۳

    1. سلام. برای یکی از گوشی ها، پنل رو به حالت عادی وصل کنید، انگار که اون ساختمان فقط یک درب داره.
      برای گوشی بعدی و درب دیگر هم باید مدار آیفون های صوتی ۶ سیم قدیمی رو پیاده کنید.

      لایک

  4. باسلام خدمت مهندس مرادی ممنون از بیان ساده وسهل هضم شما خدا قوت..‌.درقسمت عیب یابی وتعمیرات مدار زنگ الکتروپیک ص۷۵ تست شماره ۳فرموده ایدکه تست شماره۱در پشت گوشی۳و Bرا اتصال کوتاه کردید…..صدای فیدبک ازپنل شنیده نشد.‌….پشت پنل اتصال کوتاه بین۳و Bانجام داده…..اگر صدای فیدبک را شنیدید یعنی شستی سالم است درغیر اینصورت باید شستی را تعمیر یا عوض کنید.خوب اما درتست شماره۳ص۲۵و۲۶ شبیه همین مطلب آموزش داده اید ولی در آنجا وقتی صدای فیدبک رااز پنل شنیده نشد سیم هایC وD را در پشت گوشی درجای خودش گذاشتیم وپنل راباز کردیم اتصال کوتاه بین۲پایه برقرار کردیم و فرمودید اگر صدای فیدبک راشنیدید….یعنی شستی زنگ آن واحد خراب است.حال می خواستم بدانم که آیااین دو تست باهم فرق می کنند چون درآنجا گفته نشده سیم۳. Bدرمحل خود پشت گوشی وصل شود ونیز گفته شده اگر صدای فیدبک را شنیدید یعنی شستی سالم است.. ممنون از شما.

    ۵

    1. سلام جناب جاهد عزیز. ممنونم از شما. در تست صفحه ۲۵ لازمه که سیم های شماره ۳ و بی رو برگردونید سرجای قبلی ولی در تست صفحه ۷۵ لازم نیست.

      ۶

  5. مهندس مرادی گرامی، سلام وسپاس از ابتکار شما .
    دارم آیفون الکتروپیک مدل V1_1286 را به فاصله یک متر جابجا می کنم یک متر سیم به سیم اولیه اضافه کردم و سعی کردم سیمها را همان طور که جدا کرده بودم وصل کنم. امااحالا که آیفون را روشن می کنم صدا وتصویر بیرون را ندارم فقط صفحه به رنگ آبی در میاد. البته پشت دستگاه نوشته ” در صورت عدم استفاده از حافظه ،نقاط نشان داده شده در تصویر بوسیله کانکتور دو پین متصل گردد ” که من جرات نکردم اونارو بهم وصل کنم .راهنماییم کنید . متشکرم

    ۳

  6. سلام مهندس خدا خیرت بده ایفون دو واحد دارم همه چیز درسته اما صدا از گوشی به پنل نمیرسه ممنون از لطفتون که همیشه را هنمایی میکنید

    ۳

          1. سلام مجدد.خب با مولتی متر تست کنید که در پشت پنل بین پایه های ۰ و ۱۲ ولتاژ ۱۳ تا ۱۴ ولت ای سی رو دارید یا نه.
            فرمودین که همه عملکردها در هر سه طبقه، شامل قفل بازکن، صدای زنگ، صدای رفت و برگشت از کار افتاده؟
            اگر اینطور شده، بعدش یکی از گوشی ها رو باز کنید و ببرید و ببرید نزدیک پنل و با چند رشته سیم کوتاه به پنل وصلش کنید. اگر اون گوشی درست عمل کنه، یعنی سیمکشی تون در جایی مشکل پیدا کرده، و اگر عمل نکنه یعنی برد پنل آسیب دیده و باید بررسی بشه.

            لایک

  7. سلام مهندس خسته نباشید.مهندس من یک ایفون تصویری کوماکس از نوع لمسی وکارتی دوطبقه نصب کردم که فقط یک طبقشو نصب کردم طبقه بعدی رو فقط سیمبندی شو اجام دادم. وقتی سیم ۱۲ولت دی سی روبرای تغذیه پنل به پشت پنل وصل میکنم وزنگ پنل رو میزنم بعد از ان پنل به صورت ممتد صوت میکشد به نظر شما مشکل از کجا میتواند باشد ایا از وجود رطوبت که تازه ماژول رو با گج نصب کردم میتونه باشه لطفا راهنمایی کنید باتشکر

    ۶

    1. سلام. مرسی. بعد از اینکه سیم های پنل رو کامل وصل کردین، پیچ های پنل رو کاملاً سفت و محکم کنید تا پنل کامل به قوطی پلاستیکی پشتش بچسبه. اگر قوطی پلاستیکی رو موج دار نصب کرده باشین و پنل به قوطی کلید نچسبه این مشکل پیش میاد. در نهایت چک کنید میکروفن پنل از جاش در نیومده باشه.

      ۳

      1. سلام مهندس.خیلی ممنون اون مشکل قبلی حل شد.در مورد آیفون تصویری لمسی کوماکس الان ایفون نصبه وهمه کارکردش درسته فقط اینکه ایفون کارتی هستش در مورد ست کردن کارتهاش اگه امکانش هست یه راهنمایی بدید.لطفا

        ۵

        1. سلام. خواهش میکنم، برای این مورد به دفترچه راهنمایی محصول مراجعه کنید. ولی بعضی مدلها یک کارت مستر داره که دست مدیر ساختمان هست، اون کارت رو باید ببرید نزدیک دستگاه، دو بار که بوق ممتد زد، بعدش اون کارت جدید رو نزدیک دستگاه میکنید تا با دستگاه ست بشه.

          ۳

  8. سلام جناب مهندس خسته نباشید
    توی نصب آیفون تصویری به مشکل بر خوردم اگه امکان داره بنده را راهنمایی کنید..
    نصب آیفون تصویری « مانیتور تابا »
    با « پنل سوزوکی » هستش ، بعد نصب صدای رفت و برگشت و تصویر داریم فقط تنها مشکلش اینکه زمانی که شاسی زنگ آیفون را می‌زنیم همزمان با زنگ زدن دربازکن عمل کرده و در را باز میکند اگه راهنماییم بفرمایید ممنون میشم

    ۷

    1. سلام. مرسی. سیم های شستی دربازکن که داخل مانیتور هست رو از شستی جدا کنید، شاید شستی خراب شده باشه. اگر نشد، بگردید و در جاهایی که سیم شماره ۱ از کنار سیم های برق رد میشه اطراف سیم آیفون با یک چیزی مثل لوله خرطومی برق فاصله ایجاد کنید تا سیم شماره ۱ به سیم های برق نچسبه.
      اگر ساختمان چند واحدی هست، مانیتور یکی از همسایه ها رو قرض بگیرید و جایگزین کنید، بعضی وقتها مشکل از خود مانیتوره

      ۵

  9. سلام مهندس مرادی عزیز.ممنون بخاطر کتاب عالی آیفون که نوشتین.
    میخوام چراغ بالای پنل الکتروپیک قرار بدم که با زنگ آیفون روشن بشه چگونه مدار ص۲۵۱ کتاب برای الکتروپیک اجرا کنم چون جای منفی و مثبت الکترو پیک با این مدار فرق داره و اتصالات داخلی سوئیچر تک .
    ممنونم اگر زود پاسخ بفرمائید

    ۵

    1. سلام. خواهش میکنم. در آیفون تصویری الکتروپیک ترتیب سیم ها برعکسه و ترمینال ۲ میشه مثبت و ۳ میشه منفی. پس این دو تا رو جابجا کنید ولی بقیه چیزها شبیه همون مدار صفحه ۲۵۱ هست.

      ۵

  10. سلام و ممنون به خاطر سایت خوب شما
    یک آیفون صوتی تابا برای دو واحد نصب کردم و همه چیز هم به طور عادی کار میکنه ولی یک کنتاکت روی پنل بعد از abc هست که علامت زنگوله روشه و به هیج جا وصل نیست. میشه لطفا توضیح بدید که کاربردش چیه و چطور میشه ازش استفاده کرد؟

    ۷

    1. سلام. مرسی. اون ترمینال برای ساختمان های تک واحدی هست و سیم زنگ به اون متصل میشه ولی برای ساختمان های چند واحدی کاربردی نداره.

      ۵

  11. سلام جناب مرادی وقت بخیر؛ اگر موردی پیش بیاد که بالای مانیتور آیفون تصویری فلاشرچشمک زن ی آژیر نصب کنیم ، ودر بالای پنل هم (لامپ سردر حیاط) که بافشردن شستی پنل هردو عمل کنند در این صورت یک عدد سوئیچر تک برای هردو کافیه؟؟

    ۵

    1. سلام. ممنونم. این روزها درگیر دوره آموزش عملی برق ساختمان هستیم، اگر خدا بخواد بعد از اون آیفون ۲ رو شروع میکنیم.

      ۶

  12. درودمهندس، در آیفونهای جدیدتصویری اگرخط تلفن ثابت ب زیرقوطی مانیتور کشیده شود میتوان یک شماره موبایل درحافظه مانیتور ذخیره کرد که اگر کسی زنگ خونه ی واحدرو بزنه وکسی خونه نباشه شماره موبایل ذخیره شده درحافظه زنگ میخوره ، این مورد درکتاب نبود لطفا توضیح بفرمایید

    ۱۰

    1. سلام. بله بعضی از مانیتورهای جدید و گرون قیمت این قابلیت رو دارن و می تونن به خط تلفن وصل بشن ولی چون خیلی عمومی نیست توضیح ندادیم. اگر یک مانیتور اونطوری دستم بیاد، یک مقاله در این رابطه در سایت قرار میدم.

      ۵

  13. سلام مهندس وقت بخیر، درمورد روشن شدن چراغ سردر حیاط همزمان بافشاردادن شستی زنگ ( آیفون تصویری تابا) که یک سوئیچرتک قرارمیدیم بین پنل ومانیتور برای آیفون یک واحدی ، اگر پنل چندواحدی بود برای هر واحد بین سیم شماره ۲و۳ یک سوئیچر باید اضافه شود ؟ جواب بله ی خیر است لطفا توضیح بفرمایید

    ۳

  14. سلام جناب مرادی خوبید، ممنون از مطالب ارزنده وزحمات بی دریغتون درودبرشما پاینــــــــــــــــده باشی/ پناهی هستم ازکردستان شهرستان دریاچه زریوار ( مریــــــــــــــوان)

    ۸

  15. سلام
    آقاى مهندس مرادی
    آیفون صوتی برای ساختمان ۳طیقه که برای هرطبقه کابل جدا و روکار کشیده شده ،زنگ داخل طبقات شنیده میشود ولی فیدبک ندارد .اگه میشه راهنمایی کنید.ضمنا صدای داخل به پنل خیلی ضعیف شده.

    ۴

  16. سلام جناب مهندس
    خسته نباشی
    یه خونه دوبلکس داریم که درب ورودی انها جدا ولی در کنار هم هست و برای همین برای هر دو درب ، فقط یک پنل دوطبقه کار کرده اند که یک زنگ برای درب اول و زنگ دوم برای درب دوم.الان مشکلی که وجود دارد در قسمت درب باز کن هست که قابل تفکیک نیست ،به طوری که هر واحد که شستی درب باز کن رو بزنه، هر دو درب باز میشه. ایا راه حلی هست که مدار درب باز کن رو برای هر واحد جدا کرد؟

    ۵

        1. سلام محسن جان. پنل رو به حالت عادی به درب طبقه همکف وصل کنید، انگاری که فقط اون ساختمان یک درب داره. بعدش باید پشت مانیتور طبقه بالایی رو باز کنید و مدار دربازکن آیفون های صوتی ۶ سیم قدیمی رو روی اون پیاده کنید. یعنی یک ولتاژی از ترانس میره به پشت شستی دربازکن طبقه اول و با فشرده شدن شستی برمیگرده به قفل بازکن و درب باز میشه.

          ۴

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853