تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
0
0

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

18938 بازدید

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری در این صفحه پاسخ داده می شود.

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

همانطور که می‌دانید تمام کتاب ها و دوره هایی که مختص انتشارات آموزش برق هستند و در این سایت عرضه می شوند، دارای بخش پرسش و پاسخ هستند و خوانندگان ما می توانند سوالات و مشکلات پیش آمده را مستقیم از نویسنده کتاب بپرسند. کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری هم از همان کتاب هاست و می‌توانید سوال خود را در پایین این صفحه مطرح کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

خوانندگان کتاب تا به امروز بیش از ۴۷۰ سوال مطرح کرده‌اند و پاسخ خود را دریافت کرده‌اند. که این خود می تواند یک منبع آموزشی مفید برای علاقه مندان به آیفون تصویری و آیفون صوتی باشد.

پیشنهاد می کنیم در حین خواندن کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری یک قلم و کاغذ کنار دستتان بگذارید و سوالاتی را که برایتان پیش می آید یاداشت کنید، و اگر تا پایان کتاب به جواب نرسیدید، آنگاه در فرم پایین این صفحه سوالتان را مطرح بفرمایید و چند ساعت بعد پاسخ سوالتان را دریافت کنید. لازم است که روز بعد برای دریافت پاسخ سوال خود به همین صفحه مراجعه کنید.

آدرس ایمیل خود را به دقت وارد کنید، زیرا پاسخ های شما بصورت ایمیل هم ارسال خواهد شد.

با تشکر: مهندس مرادی – ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=3783
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر

نظرات

540 نظر در مورد سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1. سلام. متاسفانه امکانپذیر نیست. طبق قولی که به ناشر دادیم و سودی که ایشون میبرن از فروش کتاب ها امکان پذیر نیست.

      ۷

  1. سلام مهندس. ضمن تشکر وقدر دانی از از خدمات ومحصولات خوب سایتتون در مورد کتاب آیفونهای صوتی که به نظر من کتاب خیلی کاربردی است ولی کاش یه کلاس آموزشی دیگه ای هم بود در قالب یک کتاب یا فیلم که تعمیر بردهای داخلی آیفون رو به صورت تخصصی تر آموزش میداد وآموزشهای این کتاب را به سر انجام بهتری میرساند برای مثال وقتی واسه تعمیر یک آیفون به جایی رفتیم ومتوجه شدیم بر فرض مثال برد صدا خراب شده وباید عوض بشه در اینجا دو راه بیشتر نداریم یا باید برد رو عوض کنیم که خودتون بهتر میدونید برد همه آیفونها تو بازار پیدا نمیشه یا اگر هم پیدا بشه خیلی سخته وراه دوم اینکه کل آیفون را باز کنیم وببریم پیش یک تعمیرکار که هم باعث هزینه اضافی در رفت و امد و وقت برای ماخواهد شد وهم روی خوبی نزد مشتری نخواهد داشت که به عنوان تعمیر کار مراجعه کنیم ولی آیفون را پیش تعمیر کار دیگری ببریم فقط خواستم نظرم رابیان کنم وباتوجه به نظرم که خدمتتون عرض کرم پیش نهاد من هم کاملاروشن است ولارم به ذکر آن نیست تامتن من بیش از این طولانی نشود. در پایان باز هم تشکر وقدر دانی میکنم از زحمات بی دریغتون

    ۳

  2. سلام مهندس.ببخشید دوباره مزاحم تون شدم،بنده یکی ازخوانندگان کتاب آیفونهای صوتی وتصویری از سایتتون هستم واین کتاب خیلی برایم مفید بوده وهست. ولی مشکلی که برام پیش اومده اینه که؛ یه ایفون تصویری کالیوز رو باز کردم که وقتی شستی زنگ رومیزنم صدای زنگ از داخل واحد نمیادوهیچ صدای فید بگی هم از پنل شنیده نمیشه و در همون صورت وقتی گوشی رو دم گوشم بذارم وبادستم کلید قطع کن رو گرفتم صدای زنگ ازگوشی میاد ولی نه در اون حد که در واحد شنیده بشه ولی وقتی گوشی مانیتور رو بر مبدارم(یعنی کلید قطع کن رو ول میکنم صدای زنگ بیشتر میشه وحتی تو واحد هم نه در حد استاندارد ولی شنیده میشه وصدای فید بک هم از پنل شنیده میشه قبلا همدخدمت تون عرض کردم گفتید برد صوتش خراب شده وباید عوض بشه ولی برد صوت این آیفون رو نتونستم از بازار پیدا کنم اگه امکان داره یه راهنمایی بهم بدید که چطوری میتونم تعمیرش کنم کدوم قطعه امکان داره که خراب شده باشه وقابل تعویضه؟. با تشکر فراوان

    ۴

      1. سلام مهندس.اولش همین کار رو انجام دادم اول شستشو دادم بعد عوضش کردم ولی مشکل برطرف نشد.آیا ای سی تقویت صداLM386D رو عوض کنم امکانش هست؟

        ۳

        1. سلام. شما یکجا فرمودین “در همون صورت وقتی گوشی رو دم گوشم بذارم و با دستم کلید قطع کن رو گرفتم صدای زنگ ازگوشی میاد ولی نه در اون حد که در واحد شنیده بشه ولی وقتی گوشی مانیتور رو بر مبدارم(یعنی کلید قطع کن رو ول میکنم صدای زنگ بیشتر میشه وحتی تو واحد هم نه در حد استاندارد ولی شنیده میشه وصدای فید بک هم از پنل شنیده میشه”
          آیا حالا که کلید سلکتوری رو تعویض کردید هنوز هم این علائم رو دقیقاً مثل قبل دارید؟؟؟
          می خوام مطمئن شم که کلید سلکتوری رو به درستی تعویض کردید. چون هنوز شک من روی کلید سلکتوری هست.
          بعدش آی سی تقویت صدا رو عوض کنید.

          ۶

          1. بله مهندس قطع کن رو که عوض کردم هیچ تغیری ایجاد نشد چون قبلا هم درست همین ایراد رو داشت نه بیشتر ن کمتر

            ۴

          2. اوکی. پس پیشنهاد می کنم که برد صوت رو کامل تعویض کنید. چون احتمال داره روی چیزهای دیگه وقت بزارید و مشکل از اون قسمت نباشه.

            ۷

  3. سلام مهندس.یه آیفون تصویری کالیوز هست ‌ وقتی شستی زنگ را فشار میدم نه صدای فید بک زنگ از داخل پنل ونه صدای زنگ از داخل واحد شنیده میشود ولی وقتی گوشی آیفون را بر میدارم هم صدای فید بک پنل وهم صدای زنگ ازمانیتور شنیده میشود بقیه عملکردهای آن درست کار میکند(رفت و برگشت صدا،قفل بازکن،تصویر) فکر کردم مشکل از کلید قطع کنه روی برد قلابک هست عوضش کروم ولی مشکل حل نشد.راهنمایی کنید لطفا باتشکر فراوان

    ۷

    1. سلام. زمانی که مانیتور داخل واحد خاموشه، سیم های شماره یک و دو رو به همدیگه اتصال کوتاه کنید، اگر مانیتور زنگ خورد یعنی سالمه در غیر اینصورت برد صدای داخل مانیتور آسیب دیده و باید تعویض بشه.

      ۴

    2. مهندس ببخشید برد رو میشه تعمیر کرد مثلا آی سی تقویت صدا یا تولید زتگ؟اگه نه یه فروشگاه اینترنتی سراغ دارید که قطعات مختلف آیفونها را داشته باشه

      ۴

  4. سلام.یه آیفون مدل تابا از نوع ۶ سیم است که زنگ نمیخوره تمام مواردی که در کتاب اومده از جمله شستی زنگ-شیم دی و سی-کلید سلکتوری-سیم فنری و بلند گو رو تست کردم مشکلی نداشته ولی بازم زنگ نمیخوره ولی وقتی گوشی رو کامل با یک گوشی دیگه عوض کردم مشکل برطرف شده به نظر شما مشکل از چی میتونه باشه؟؟؟(یه بار با اینکه بلندگو داخل گوشی رو تست کرده بودم سالم بود عوض کردم برای یه روز گوشی درست شده بود ولی بازم خراب شد

    ۴

    1. سلام جناب حسینی. اگر با تعویض گوشی مشکل اون آیفون حل شده، یعنی یا اینکه کلید سلکتوری خراب بوده یا سیم فنری هندست یا خود هندست. و شما در زمان تست اینها دچار اشتباه شدین و گمان کردین که سالم هستن.

      ۴

      1. سیم فنری رو کامل عوض کردم مشکل برطرف نشد کلید سلکتوری رو هم تازه عوض کرده بودم بلند گو رو هم تعویض کردم برای یک ساعت مشکل برطرف شده بود ولی دوباره مشکل برگشت

        ۳

  5. سلام .کتاب دیروز به دست من رسید واقعا عالی و بینظیر مرسی از زحمات شما مهندس جان . فقط لینک های که داخل مطالب کتاب قرار دادی میگه اثری وجود نداره اگه باشن خیلی عالیه میشه .واسه ما تازه کار ها خیلی تکمیل میشه اموزش اگه فیلم ها و لینک ها باشن بازم تشکر

    ۳

    1. سلام. خدا رو شکر که از خرید کتاب راضی بودین.
      لینک های داخل کتاب رو چک کردیم سالم بودن، من فکر میکنم شما دارین با گوشی تون لینک ها رو باز می کنید و مرورگر گوشی تون به اشتباه بجای اینکه لینک ها رو باز کنه اون ها رو در گوگل سرچ میکنه. پس با لپ تاپ یا کامپیوتر تست کنید.

      ۴

  6. سلام آقای مهندس. وقت بخیر. تمام دستوراتی که دادین اجرا کردم عیب رفع نشد. وقتی عیب رفع نشد به برق شک کردم. رفتم جعبه آیفون که پنل دم در داخلش نصب هست رو از پایین با هویه سوراخ کردن. دیوار کنار در رو هم از یک وجب پایین تر از آیفون سوراخ کردم و برقو از این سوراخ دادم داخل کوچه و توی کوچه سیمو از پایین جعبه دادم داخل آیفون و سیمو وصل کردم مشکل حل شد. هر چند قبلاً هم خرطومی کابل آیفون از خرطومی کابل برق جدا بود اما نمیدونم چرا اختلال ایجاد میکرد. نصاب میگه ما همه جا همینجوری نصب میکنیم و فقط کافیه خرطومی برق از خرطومی آیفون جدا باشه اما نمیدونم چرا آیفون شما اینجوری شده. نمایندگی هم میگه بله فقط کافی خرطومی ها جدا باشند و نیاز نیست سیمو اونجوری از یک وجب دورتر رد کنین و پایین جعبه پنل رو سوراخ کنین. اما فعلا که همین ترفند مشکل ما رو حل کرده. این مدارات الکترونیکی هم از عجایب هفتگانه عجیب ترند.

    ۲

    1. سلام. مرسی که نتیجه رو اعلام کردین. لطفاً چند روز دیگه هم مجدد نتیجه رو گزارش کنید که آیا با این کاری که انجام دادین مشکل کامل حل شده یا نه. چون برای خودم هم خیلی عجیب بوده و فکر میکنم موقتی باشه.

      ۶

  7. ضمن سلام وتشکر از سایت خوبتون.آقا من یک مورد عجیب و نادر از تابا تصویری برام پیش اومده که همه توش گیر کردن میخواستم ببینم نظر شما چیه.تابا تصویری نو خریدم نصاب نصبش کرده روشنش که میکنی یکی دو ساعت خوبه بعدش شروع میکنه هر چند لحظه یک زنگ میزنه و مانیتور هم روشن میشه و نمیشه خاموش کرد و گوشی رو هم که بر میداری و دوباره میذاری تا خاموش بشه باز یک زنگ دیگه میزنه و خاموش نمیشه. آیفون رو دادیم تست کردن سالمه سیمکشی هم نو و تمیزه همینطور موندیم با آیفون نو که اینجوریه چیکار کنیم. آیا شما چیزی به ذهنتون میرسه؟ حتی سیم برق رو هم از توی خرطومی کابل آیفون درآورده و جدا ردش کردم داخل پنل دم در اما بازم درست نشد. آیفون دو واحدیه زنگ بالا درسته فقط زنگ پایین اذیت میکنه. گوشی بالایی البته صوتی تصویری تابا هست. صوتی که به پنل تصویری قابل اتصاله. واقعا همه موندن توش.

    ۴

    1. سلام. مرسی از شما، بیایید یک تستی انجام بدید. شک اول من روی کابل آیفونی هست که از پنل به مانیتور وصل میشه. احتمالاً در جایی اتصالی یا نشتی داره.
      بنابراین بیایید روی یک میزکار در مقابل خودتون با یک سیم کوتاه دو سه متری پنل رو به مانیتور وصل کنید، اگر مشکل حل شد یعنی کابل آیفون شما مشکل داره. اگر مشکل حل نشد یعنی ایراد از مانیتوره.

      ۸

      1. مهندس جان ممنون از توجه و پاسخگویی شما. این تابا که میگم همه توش موندن آخه عجیبه. ببینید ما برای محکم کاری موقع بنایی دو تا لوله خرطومی از دم در تا داخل کشیدیم و هر کدوم یک کابل آیفون جداگانه دارند. نصاب از کابل اول که استفاده کرد ودید مشکل داره دوباره سیما رو باز کرد و از اون کابل دیگه استفاده کرد باز هم همون مشکل باقی بود. گفتیم شاید عیب از کابل نیست و خود آیفون خرابه لذا مانیتور و پنل دم در رو بردیم دادیم با کابل دوسه متری روی میز امتحان کردن و ۲۴ ساعت زیر تست بود اما اونجا مشکلی نداشت و آیفون سالم از کار دراومد. حالا همه موندن چیکار کنن. عجیبه نه آیفون خرابه و نه میشه به کابل شک کرد چون همونطور که گفتم دو تا خرطومی با دو کابل جداگانه داریم. نمیشه که هر دو کابل همزمان خراب باشن. خیلی عجیب شده. لطفا اگه چیز دیگه ای به ذهنتون رسید ما رو بی خبر نذارین که توی این اوضاع گرونی ها اینهمه پول آیفون و نصبشو دادم مجبور نشم برم دوباره آیفون صوتی نصب کنم. ممنونم.

        ۴

        1. سلام امین جان. به اینکه آیفون تون رو تعویض کنید و یک آیفون صوتی نصب کنید، هیچ وقت فکر نکنید. هیچ مشکلی در هیچ آیفونی نیست که حل نشه. من عاشق مشکلاتی هستم که دیگران میگن حل نمیشه. فقط حیف که خودم اونجا نیستم.
          یک تست دیگه انجام بدید. فرمودین که دو تا کابل دارین. پس به اندازه کافی رشته سیم دارید، اینبار رشته سیم های زرد قرمز و قهوه ای رو از طریق یک کابل انتقال بدید و سیم نارنجی رنگ رو هم از طریق کابل دیگه. تمام اتصالاتتون رو با لحیم و وارنیش انجام بدید و از چسب برق استفاده نکنید.
          اگر جواب نداد تست سوم رو انجام بدید. به این صورت که تمام رشته سیم ها رو دوبل کنید. بعدش نتیجه رو بهم اطلاع بدید.

          ۴

  8. سلام و تشکر فراوان به خاطر کتاب مفیدتون که قیمتش واقعا عادلانست
    منتظر کتاب چاپی برق ساختمان و آیفون ۲ هستیم

    ۴

  9. ممنونم از پاسخگوییتون جناب مهندس
    فقط برای گوشی تست آیفون صوتی و گوشی و مانیتور تست برلی تصویری شما خودتون جایی رو سراغ دارید برای خرید قیمت پایین؟و اینکه گوشیها رو کاری میشه کرد که مثلا یک مدل گوشی تصویری به بقیه مارکهای آیفون بخوره؟
    با تشکر ازوقتی که میذارید

    ۶

    1. خواهش میکنم، مسیرتون خورد لاله زار، خیابان تئاتر دهقان، اونجا فراوانه.
      ۲- بله میشه. در کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری کامل توضیح دادیم که چطوری یک گوشی تصویری رو بجای مارک های دیگه نصب کنید.

      ۵

  10. با سلام و خدا قوت
    آقای مهندس تو کتاب گفتید که برای هندست تست میتونید به هر دو مدل ۶ سیم و ۴ سیم استفاده کنید چطوری؟

    ۴

  11. با سلام و خدا قوت خدمت شما
    در صفحه ۳۲ کتاب در تست شماره ۲ فرمودید سیمهای شماره aوdرو اتصال کوتاه کنیم.سوال من اینه که وقتی اول بریم بالا و گوشی رو باز کنیم و این سیمها رو اتصال کوتاه کنیم در صورتی که توی پنل هنوز وصل هستن مشکلی پیش نمیاد؟یا اینکه اول باید پنل رو باز کنیم و این سیمها رو آزاد کنیم و بعد از گوشی اتصال کوتاه کنیم؟
    با تشکر از وقتی که میگذارید

    ۷

    1. سلام. مرسی. خیر مشکلی پیش نمیاد. چون D سیم زنگ هست و در حالت عادی که کسی شستی زنگ رو نزده چیزی روش نیست.

      ۸

  12. سلام مهندس….
    وقت بخیر….
    لطفا اگر مقدوره روش نصب ایفون های کدینگ رو اموزش بدین یا راهنمایی کنید که از کجا مطالب رودر مورد نصب این مدل آیفون گیر بیاریم …(مثلا کد ۶۷۵ را روی پنل دم درب وارد میکنی و زنگ واحد مربوطه زنگ میخوره)

    ۷

    1. سلام. مرسی. در دفترچه راهنمایی هر محصول آموزش اون مدل آیفون اومده. سرمون خلوت بشه یک مقاله روی سایت آموزش برق هم قرار میدیم.

      ۵

  13. سلام من کتاب تون خریدم به غیر از دو سه فصل آخر مابقی خیلی ابتدایی بود من انتظار بیشتری داشتم مثلا تو آیفون های صوتی بعضی وقت تازگی ها هم زیاد دیدم مخصوصا تو الکتروپیک ولوم های صدا خراب میشن صدای رفت یا برگشت قطع میشه منم اونها یکسره میکنم که تو کتاب شما نبود درمورد خرابی قطعات الکترونیکی چیز زیاد نبود فقط به تعویض برد اکتفا کرده بودین مثلا چندتا ترانزیستور یا خازن که اکثرا خراب میشن نگفتین تو آیفون تصویری تو قسمت مدار صوت پنل یا تصویر چیزی نبود من کتابی میخواستم که در مورد بحث الکترونیکی بیشتر باشه تا وقتی میرم سر‌کار هم کار من راه بیفته هم کار مشتری و نیاز نباشه پنل یا گوشی ببرم تعمیرگاه یا نمایندگی برا تعمیر حالا اگه تو کتاب بعدی این مطالب در نظر بگیرین ممنون میشم

    ۵

    1. سلام آقای فرهادی. چشم در کتاب آیفون ۲ بیشتر در مورد تعمیر قطعات صحبت میکنیم. ولی اگر میخوایید از راه تعمیر آیفون کسب درآمد کنید. تعویض برد هم به نفع شماست و هم به نفع مشتری، به نفع شماست چون سرعت کارتون بیشتر میشه و به نفع مشتری هست چون بعد از تعویض، یک برد نو داره نه یک برد تعمیراتی دست دوم.
      در کنار آموزش تعمیر آیفون ها یک کلاس آموزش الکترونیک هم خیلی می تونه کمکتون کنه.

      ۸

  14. سلام آقای مهندس مرادی خسته نباشید
    مهندس در زمانی که ما باید سوییچر پشت پنلی رو جدا کنیم فرموده بودید برای استفاده از سوییچر تک باید به قاعده ۲۴۱۳ اول نصب کنیم حالا سوال من اینجاست اگه قرار به استفاده از سوییچر مرکزی باشه باز هم این قاعده باید رعایت بشه؟ خیلی ممنونم از پاسخگویی بی دریغتون
    با آرزوی موفقیت و پیروزی برای شما

    ۲

  15. با سلام و خدا قوت خدمت آقای مهندس و تشکر بابت زحمات شما
    یک سوال داشتم راجع به وصل کردن آژیر و چشمک زن برای آیفون
    شما فرمودید که سیم شماره ۲و۳ رو به سوییچر وصل میکنیم یعنی یک سر سوییچر رو سیم ۲و۳ که میره داخل گوشی وصل میشه و سر دیگه سوییجر به سیم ۲و۳ که میره داخل پنل وصل میشه درسته؟
    اگر نه توضیح میدید لطفا
    با تشکر از وقتی که گذاشتید

    ۶

  16. با عرض سلام و ادب خدمت مهندس گرامی و آرزوی سلامتی و موفقیت در سال جدید…
    در سوئچر ضد تداخل عنوان شده در کتاب، یک دیود و خازن و LED (برای جلوگیری از تداخل زنگ )بیشتر از سوئچرهای تک قدیمی دارا میباشند.
    اگر امکان دارد، محل این عناصر الکترونیکی را نیز بفرمائید که آنها نیز بین کدام پایه ها قرار میگیرند( مخصوصا نحوه قرارگیری دیود و بایاس آن).(برای فهم کاملتر جلوگیری از ایجاد تداخل)
    با تشکر فراوان

    ۶

      1. سلام جناب مهندس عزیز
        اولا باز یادآور میشوم که مطالب کتاب به گونه‌ای نگارش شده که مطالعه کننده کتاب، پیچیدگی‌های فنی را به شیوه‌ای آسان فرا می گیرد؛ در مورد«سوئیچر هوشمند» نیز مطالب کتاب به اندازه کافی حاوی نکات کلیدی و فنی میباشد؛ ولی با توجه به اینکه یکی از «هنرپیشگان اصلی»کتاب میباشد ، اگر لطف بفرمائید و امکانپذیر باشد، مدار و ترتیب عناصر اضافی آن را نیز در سایت بیان بفرمائید.
        البته باز هم تاکید می کنم خود سوئیچر کاملا واضح عنوان گردیده.
        با تشکر

        ۷

  17. سلام مهندس وقت بخیر واقعا بابت کتاب دستتون درد نکنه عالیه فقط ای کاش از کدینگ و دیکودر هم مطالب میزاشتین ببخشید پنل کدینگ تابا TVP 1800 که با فناوری NFC کار میکنه با چه کارتی و با چه فرکانسی کار میکنه؟؟ ممنون میشم جواب بدید خیلی خیلی مهمه، تشکر

    ۷

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853