0
0

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

19674 بازدید

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری در این صفحه پاسخ داده می شود.

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

همانطور که می‌دانید تمام کتاب ها و دوره هایی که مختص انتشارات آموزش برق هستند و در این سایت عرضه می شوند، دارای بخش پرسش و پاسخ هستند و خوانندگان ما می توانند سوالات و مشکلات پیش آمده را مستقیم از نویسنده کتاب بپرسند. کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری هم از همان کتاب هاست و می‌توانید سوال خود را در پایین این صفحه مطرح کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

خوانندگان کتاب تا به امروز بیش از ۴۷۰ سوال مطرح کرده‌اند و پاسخ خود را دریافت کرده‌اند. که این خود می تواند یک منبع آموزشی مفید برای علاقه مندان به آیفون تصویری و آیفون صوتی باشد.

پیشنهاد می کنیم در حین خواندن کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری یک قلم و کاغذ کنار دستتان بگذارید و سوالاتی را که برایتان پیش می آید یاداشت کنید، و اگر تا پایان کتاب به جواب نرسیدید، آنگاه در فرم پایین این صفحه سوالتان را مطرح بفرمایید و چند ساعت بعد پاسخ سوالتان را دریافت کنید. لازم است که روز بعد برای دریافت پاسخ سوال خود به همین صفحه مراجعه کنید.

آدرس ایمیل خود را به دقت وارد کنید، زیرا پاسخ های شما بصورت ایمیل هم ارسال خواهد شد.

با تشکر: مهندس مرادی – ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=3783
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر

نظرات

552 نظر در مورد سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام
    گوشی صوتی کیهان رو میشه به جای گوشی های شیش سیم دیگه استفاده کرد؟
    آخه دو سر e و f به دو سر شاستی در بازکن وصل نشده
    به e مثبت وصل شده و وقتی که شاستی در بازکن رو میزنی به f هم منفی میرسه

    ۷

    1. سلام. بله میشه. کافیه گوشی رو باز کنید و سیم های پشت شستی دربازکن رو از برد جدا کنید و سیم های E و F رو به پایه های شستی دربازکن وصل کنید.

      ۹

  2. سلام مجدد
    ترانس آیفون تابا برای پنل های قدیمی ۶سیم ولتاژ DC ۱۲ هست، آمپرش چقدر باید باشه ؟
    و ولتاژ AC ۱۲ چند آمپر هست ؟

    ۱۰

  3. سلام و عرض ادب، آقای مهندس مرادی عزیز، جاهایی از کنج در لوله های خرطومی که فنر رد نمیشه، چه ترفندهایی کارساز هست؟ روغنکاری و … هم جواب نمیده، ممنون.

    ۷

    1. سلام. اولا وقتی از لوله خرطومی استفاده می کنید، در گوشه ها لوله رو بیشتر از ۹۰ درجه خم نکنید و دوماً از فنر های خوب و کلفت استفاده کنید.

      ۷

  4. سلام

    آیفون تصویری آنالوگ چیست و در مقابل این آیفون دسته بعدی دیجیتال میشه یا نوع دیگه

    لطفا کامل توضیح بفرمایید

    متشکرم

    ۳

    1. سلام. بیشتر آیفون های تصویری که در بازار هست و مثل کوماکس با ۴ رشته سیم کار می کنه از نوع آنالوگ هستند. یعنی سیگنال های صدا و تصویر در اونها بصورت آنالوگ رد و بدل میشه. ولی آیفون های خیلی جدید مثل آیفون های کدینگ یا آیفون های مدل تکنما دیجیتال هستند.

      ۵

    1. سلام. مرسی.
      شرمنده این روزها کمی سرم شلوغه. البته این دلیل خوبی برای بد قولی نیست. سعی می کنیم تا روز جمعه آماده کنیم.

      ۵

  5. خسته نباشی اقای مهندس
    دوباره سوالمو میپرسم …….برای اولین بار رفتم تعمیر ایفون الکتروپیک پنج واحدی بود…..زنگ واحد چهارم و پنجم که میزدی کار نمیکرد…..واحد یک و دو سه درست بود….شصتی زنگ ظاهرا سالم بودن…وقتی سیم زنگ واحد چهار و پنج و از شصتی جدا میکردم با اون سیم سبز اتصال میدادم زنگ واحد کار میکرد ولی صدای فیدبک نمیومد…….جالبه هر وقت زنگ یکی از سه واحد پایین که سالم بودن و میزدم پشت بندش که زنگ واحد چهار یا پنج و میزدم درست عمل میکرد ………لطفا راهنمایی کنید

    ۶

    1. سلام آقای نیازی.مرسی.
      این جور مواقع برای اینکه گزینه های پیش روتون رو کمتر کنید. همیشه گوشی یکی از واحدها که سالم است رو باز کنید و ببرید جای گوشی معیوب نصب کنید. اگر مشکل واحد معیوب برطرف شد، یعنی مشکل از داخل گوشی اون واحد بوده و دیگه لازم نیست که در سیمکشی یا در پنل به دنبال مشکل بگردین و خیلی سریعتر مشکل رو پیدا می کنید.
      در کل فکر می کنم که مشکل از داخل مانیتور واحد ۴ و ۵ باشه، و احتمالاً از برق قلابک

      ۵

  6. ببخشید اقای مهندس یک سوال دیگه هم داشتم .صفحه ۲۶۴ راه حل چهارم خوب منوجه نشدم .میشه مداری که وصل میشه یکم بیشتر توضیح بدین .ممنون

    ۷

  7. سلام وخسته نباشید خدمت شما .در صفحه ۲۶۳ خط پنجم.هنگام استفاده از شستی فشاردی نوشتین سیم ها باید به پای های comو nc وصل شه .اگر اینطوری وصل شه که اژیر یا چراغ چشمک زن روشن میمونه دائما.چون شستی فشاری خودش در حالت وصله و وقتی به پایه nc وصل باشه برقو عبور میده /من اشتباه میکنم یا اشنباه چاپیه؟چون باید به پایه های comو no وصل شه نه nc .مثل شستیstop

    ۶

    1. سلام. بله دیگه باید در حالت عادی روشن بمونه. چون وقتی فرد پاسخگو در مقابل مانیتور قرار گرفت دستش رو روی شستی فشار میده و مدار قطع میشه. ولی در حال عادی همیشه باید مدار وصل باشه.

      ۷

  8. سلام مهندس وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم واسه یه ساختمان دوطبقه .چطوری برق ایفون روبگیریم ..که هر دوواحد مشترک باشه..ازیه کنتوراستفاده نشه

    ۴

    1. سلام. این دو واحد برق قسمت مشاعاتشون رو چطوری با هم حساب کتاب می کنن؟ منظورم اینه که برق راه پله، راهرو، حیاط، پشت بام رو کی میده؟ اگر کنتور مشاعات ندارن و یک جوری توافقی بین خودشون دارن حساب می کنن، خب برق آیفون رو از کنتوری بگیرین که فکر می کنید هزینه های کمتری روی دوش اون مالکه.

      در آخر اگر نشد، یکی از واحدها رو قانع کنید که آیفون برق خیلی خیلی کمی مصرف می کنه و اگر به کنتور هر واحدی هم وصل بشه هزینه برق مصرفی اون خیلی خیلی پایینه. مثلاً شاید ماهیانه ۵۰۰ تومن هم نشه.

      ۸

  9. ببخشید اقای مرادی .فکر کنم سوالو خوب متوجه نشدین .صفحه ۲۵۱ که مربوط به اتصال لامپ به ایفون .اونجا که سوییچر تک بخوایم به سوییچر پشت پنلی کوماکس وصل کنیم .منظورم اون قسمت بود که سیم قرمز و سفید میشه مثبت و منفیش ؟چون طبق قاعده ۲۴۱۳

    ۴

  10. سلام وخسته نباشید .مدار صفحه ۶-۲۲ اگر بخوایم واسه سوییچر پشت پنلی کوماکس ببندیم ایا دو تا سیم مثبت و منفی ما میشه سیم قرمز و سفید؟( یعنی سوییچر تک که استفاده بایرد این دو تا سیم بهش وصل بشه ؟)

    ۳

    1. سلام.مرسی.
      نه هر دوشون یک چیز هستند.
      ولی در گوشی های کوماکس سوکت دوم برای ارتباط داخلی با گوشی ۴vr هستش، که نمیشه بهش گفت یک ارتباط داخلی کامل

      ۷

  11. سلام.ادر صفجه۲۵۶روش نصب فلاشر چشمک زن….آیا میشه این کارو روی آیفون صوتی هم انجام داد؟اگه میشه لطف کنید مدارش تو سایت بذارید.ممنون

    ۱

  12. سلام و خسته نباشید خدمت شما اقای مرادی.در صفحه ۱۹۴ برای اتصال مانیتور تابا به پنل کوماکس مطلبی گفتین .اما یک سوال پیش اومده واسم .شما قبلا فرموده بودین پنل کوماکس با قاعده ۲۴۱۳ سیم های برد پنل به ورودی سوییچر پنل متصل هستن ولی شما یک جور دیگه این اتصال سیم انجام دادین فقط برعکس کردین سیم ها رو . در صورتی که طبق قاعده ۲۴۱۳ مثلا سیم خروجی برد رنگ سفید سیم منفی و باید با سیم نارنجی اتصال پیدا کنه .میشه لطفا بیشتر توضیح بدین این قسمتو .ممنون

    ۳

    1. سلام. مرسی از شما
      یکبار دیگه به شکل صفحه ۱۴۷ نگاه کنید. ما در اونجا گفتیم وقتی می خوایین قاعده ۲۴۱۳ رو پیاده کنید، همه سربندی ها رو مثل حالت عادی انجام بدید اما وقتی رسیدید به جایی که باید ۴ سیم اصلی رو به پنل متصل کنید اونجا طبق قاعده ۲۴۱۳ عمل کنید.

      ۷

  13. سلام.در صفحه ۱۹۳ و ۱۹۴ درباره ارتباط داخلی فرمودین که اگه سوکت چهار سیم به جای پنج سیم داشتیم میتونیم سیم مشکی رنگ از سوکت داخلی به سیم نارنجی سوکت p1 وصل کینم .این کار باعث چی میشه ؟اگر هم این کارو انجام بدیم واسه طبقات بالا که به پنل وصل نیستیم چجوری این دو تا سیم به هم ارتباط بدیم .ممنون میشم یکم بیشتر توضیح بدین این قسمت

    ۳

    1. سلام. چون هم سیم نارنجی و هم سیم مشکی برای منفی هستند، ما این کار رو کردیم که برای هر دوشون از یک منفی مشترک استفاده کنیم تا یک رشته سیم کمتر نیاز باشه.
      منفی که از پنل نمیاد، منفی از خود مانیتورها میاد و حتی اگر پنل هم نباشه ارتباط داخلی کار می کنه.

      ۹

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853