نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
0
0

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

19121 بازدید

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری در این صفحه پاسخ داده می شود.

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

همانطور که می‌دانید تمام کتاب ها و دوره هایی که مختص انتشارات آموزش برق هستند و در این سایت عرضه می شوند، دارای بخش پرسش و پاسخ هستند و خوانندگان ما می توانند سوالات و مشکلات پیش آمده را مستقیم از نویسنده کتاب بپرسند. کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری هم از همان کتاب هاست و می‌توانید سوال خود را در پایین این صفحه مطرح کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

خوانندگان کتاب تا به امروز بیش از ۴۷۰ سوال مطرح کرده‌اند و پاسخ خود را دریافت کرده‌اند. که این خود می تواند یک منبع آموزشی مفید برای علاقه مندان به آیفون تصویری و آیفون صوتی باشد.

پیشنهاد می کنیم در حین خواندن کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری یک قلم و کاغذ کنار دستتان بگذارید و سوالاتی را که برایتان پیش می آید یاداشت کنید، و اگر تا پایان کتاب به جواب نرسیدید، آنگاه در فرم پایین این صفحه سوالتان را مطرح بفرمایید و چند ساعت بعد پاسخ سوالتان را دریافت کنید. لازم است که روز بعد برای دریافت پاسخ سوال خود به همین صفحه مراجعه کنید.

آدرس ایمیل خود را به دقت وارد کنید، زیرا پاسخ های شما بصورت ایمیل هم ارسال خواهد شد.

با تشکر: مهندس مرادی – ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=3783
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر

نظرات

542 نظر در مورد سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام مهندس خسته نباشید
    ببخشید من سیم ترانس های ولتاژ لامپ تصویر کوماکس ۴HP رو جدا کردم اما الان نمیدونم دقیقن چه جوری باید وصلش کنم.
    در واقع من دو سر فلزی اش رو به سمت هم فشار دادم تا فشرده شه و بعد داخل اون سوراخه بردم و بعد دستمو ول کردم اما یکم شله. آیا همین جوری درسته یا خیر؟
    راستش جرعت نمیکنم تستش کنم!

    ۳

    1. سلام. مرسی.
      حتماً وقتی دارین به اون سیم دست میزنید مانیتور رو از برق جدا کنید. خیلی خطرناکه.
      اینکه می فرمایید یکم شله اشکالی نداره. فقط اون روکش پلاستیکی مشکی رنگی که سر سیم سفیده هست رو بکشین روی سر فنری تا دست باهاش برخورد نکنه.
      دل و روده مانیتور رو بریزید بیرون تا قشنگ یاد میگیرید، این بهترین روش یادگیریه.

      ۶

  2. با سلام وخداقوت ممنون از کتاب بسیار خوب ومفید وارزشمند شما د زمینه برق ساختمان وآیفون های صوتی وتصویری ( البته من همین دو کتاب را خریداری کردم). در صفحه ۲۸کتاب آیفون صوتی وتصویری سایتی برا آموزش کار لحیم کاری قرار دادید ولی فعلاً ویدوئویی وجود نداشت انشااله که آماده بشه

    ۴

    1. سلام. ممنونم ازتون.
      ولی تست کردم این لینک سالمه. با لپ تاپ یا کامپیوتر اگر این فیلم رو دانلود کنید، دانلود میشه.

      ۳

  3. با سلام.مهندس من چند بار پیام فرستاد گویا دستتون نرسید.چندتا سوال پرسیدم که باز کتابو بخونم خدمتتون میگم و هم جواب سوال فرستادم.ممنون بابت کتابتون.دعا خیر پشت سرتون ست. بخاطر زحمتهاتون.جواب سوال مسابقه :سوییچر مرکزی صدا و تصویر را تقویت نمیکند بلکه …………

    ۷

  4. سلام.در صفحه ۱۲۹ درباره غیر فعال کردن سوییچر مرکزی و تک فرموده بودین که باید سیم قرمز و مشکی به هم اتصال کوتاه کنیم تا سوییچر غیر فعال بشه .خب اگه این کارو میکنم سه تاسیم ۱ و ۲ و ۳ با هم در ارتباط میشن ولی سیم چهار که به کنتاکت رله متصله چجوری به سیم چهار مانیتور ارتباط برقرار میکنه .پس نباید بیگم سوییچر از کار میفته چون رله باید کار کنه تا ارتباط سیم چهار همچنان برقرار باشه
    و در صفحه ۱۶۶ شکل شماره ۶-۳۲ تو کتاب موجود نیست
    بارم ممنون از کتاب بینظرتون

    ۵

    1. سلام. بله درسته. در صفحه ۱۲۹ در مورد غیرفعال کردن سوئیچر داخلی مانیتور صحبت کردیم.
      واقعیتش برای این عمل، اسم بهتری پیدا نکردم. و اسمش رو گذاشتم روش غیر فعال کردن سوئیچر داخل مانیتور، ولی به قول شما سوئیچر غیر فعال نمیشه بلکه فقط سیم زنگ و سیم انتقال صدا میره روی یک سیم.
      ۲- در صفحه ۱۶۶ فقط عکس نمای جلو و پشت یک lcd هست. منظورتون رو متوجه نشدم، یعنی در چاپ کتاب مشکلی پیش اومده؟

      ۳

  5. سلام مهندس خسته نباشید .خیلی عالیه کتابتون .ممنون.
    صحفه ۴۴ لینکش هنوز درست نشده .اگه زحمتشو بکشید خیلی ممنون میشیم

    ۴

    1. سلام. مرسی. شرمنده آقای یاری این روزها درگیر کاری هستم و خیلی وقت نمی کنم. انشاا… جمعه آمادش می کنم. ممنون از صبر و شکیبایی شما.

      ۵

  6. واقعا ازشما ممنونم مهندس جان.خوشحال میشم مقاله ای در مورد این مدار بنویسید ومن بازهم ازشما درسهای جدیدیادبگیرم

    ۴

  7. با سلام و تقدیر از پاسخگوئی شما
    آقای مهندس سوالی داشتم در کتاب تعمیرات آیفون تصویری به دو مدل تابا و کوماکس اشاره شده است اما امروز من به آیفون با مارک سیماران برخورد کردم که در کتاب نبود ممکن است در این مورد مرا راهنمائی فرمائید و یا اگر جزوه و یا کتابی در خصوص این برند موجود است اعلام نمائید با تشکر از زحمات جنابعالی

    ۳

    1. سلام جناب دانش. ممنونم از شما. ما در صفحه ۱۷۸ کتاب گفتیم که برند سیماران دقیقاً مثل برند کوماکس هستش. و هر چیزی که برای کوماکس یاد گرفتین برای سیماران هم قابل استفاده است.

      ۶

  8. سلام
    الحق و الانصاف بدون اغراق سایت واقعا مفید و کاربردی ست
    برای شما و همکاران در ادامه راه صمیمانه آرزوی موفقیت روزافزون دارم
    جناب مهندس درصورت اتمام موجودی هر کدام از کتابها آیا امکان تجدید چاپ وجود دارد؟ باتوجه به اینکه شما و دوستان بطور شخصی اقدام به تالیف نموده اید باتوجه به اوضاع نشر کشور از این نظر نگرانی وجود دارد.

    ۳

    1. سلام جناب جوادی. سپاسگذارم از لطف شما.
      بنده هم برای شما آرزوی سلامتی و آرامش رو دارم.
      متاسفانه قیمت چاپ کتاب های رنگی بعد از افزایش قیمت دلار، ۲ برابر شده. ولی ما تا به امروز روی درآمدی که از فروش کتاب ها عاید ما میشه فکر نکردیم، خدا از جای دیگه داره روزی ما رو می رسونه. و این زکات دانش ماست که داریم پرداخت می کنیم. و تا زمانی که چاپ کتاب برای ما ضرر مالی نداشته باشه، کتاب ها رو به همین صورت چاپ می کنیم. ولی افزایش بیش از حد قیمت چاپ، شاید ما رو مجبور کنه کتاب ها رو فقط بصورت پی دی اف به خواننده ها بدیم.

      ۴

  9. سلام مهندس جان…ولی من فکر میکنم وقتی دراین مدار استارت رو یه بار فشار بدیم دیگه کافیه و آژیر قطع میشه.طبق این نقشه بعدازروشن شدن مونیتور سوییچر تک به کنتاکت ۴ راه میده تا برق مثبت رو به پایه COM رله مخابراتی و هم زمان به ورودی استارت برسونه وچون درحالت عادی کنتاکت COM به NC وصله وچون سیم خروجی NC رله به آژیر وصله آژیر شروع به صدادادن میکنه تازمانی که شخص شستی استارت رو فشار میده…دراین هنگام برق مثبت رو که گفتیم هم به COM رله رفته و هم به ورودی استارت رفته با فشردن استارت به بوبین رله میفرسته وبوبین فعال میشه و کنتاکت NC رو بازمیکنه وصدای آژیر قطع میشه وهمزمان به کنتاکت NOوصل میشه.یعنی برقی که به آژیر میرفت حالا به NO بوبین وصل میشه.حالاچون ما از همین کنتاکت NO به همان پایه بوبین که خروجی استارت رو متصل کرده بودیم وصل کرده ایم وقتی شخص دستش رو از استارت برمیداره چوت از NO رله هنوز به بوبین برق مثبت میرسه بوبین فعال باقی میمونه و راه آژیر رو قطع نگه میداره تازمانی که مونیتور خاموش بشه وبالطبع رله هم ازکار افتاده ودوباره اتفاقات بالا درزمان زنگ خوردن آیفن تکرار میشه.تصویرش ررو از طریق ایمیل براتون فرستاده بودم.
    البته این طرح منه و ممکنه پراز اشتباه باشه و درست نباشه.امیدوارم شما منو راهنمایی بفرمایید

    ۸

    1. سلام آقا مهدی. من الان نقشه شما رو دوباره بررسی کردم. ماشاا… خودتون یک پا استادید. دم شما گرم. این مدار شما عالیه و کاملاً هم جواب میده.
      اصطلاحاً تویه برق میگن که شما از یک تیغه خودنگهدار استفاده کردین.
      اگر اجازه بدید این مدار رو به عنوان یک مقاله در سایت قرار میدیم.

      ۸

  10. سلام مهندس…من چند تا سوال ازشما پرسیده بودم ولی مثل اینکه به دستتون نرسیده تا جوابشون رو بدین؟حتی من اونارو ایمیل کردم ولی جواب ایمیلم رو هم ندادین؟دلیلش رو نمیدونم؟سوالم رو باز میپرسم.
    مهندس جان باز هم سلام.وبازهم تشکر.خیلی زیاد یادگرفتم و خیلی زیاد ممنون شما هستم.درحین خوندن کتاب سوالاتی به ذهنم رسید که البته چون یادداشتشون نکردم همه رو یادم نیست ولی چون مطمئنم این کتاب رو حداقل باید چندین بار دیگه بخونم تو دفعه های بعدی هرسوالی رو که یادم رفته دوباره ازشما میپرسم.
    سوال اول:تو صفحه ۱۳۶ کتاب تصویر سوییچر مرکزی کوماکس کنار پیچهای ترمینال شستی های زنگ،قبل از زنگ واحد یک ،یک پیچ دیگه هم هست که هرچه فکر کردم متوجه نشدم مال چیه؟میشه توضیح بدین؟
    سوال ۲:درمورد وصل سیم بدون روکش کابل به سیم منفی،لطفا بفرمایید آیا درآیفن صوتی هم این سیم رو باید به جایی وصل کنیم یا اونجا دیگه نیازی نیست؟
    سوال ۳:در بحث روشن شدن چراغ بالای پنل همزمان باروشن شدن مونیتور،وباتوجه به حساسیت زیاد شما درمورد ردنشدن سیم برق ازکنار کابل آیفون،اینجا فرمودین که سیم لامپ از پشت پنل ردبشه.آیا مشکلی ایجاد نمیکنه؟
    سوال ۴:درمورد نصب وروشن شدن آژیر همزمان با مونیتور وراه حلهایی که فرمودین من رو خیلی به فکر فرو برد که آیا میشه راهی پیداکرد که دستمون دائم روی شستی استپ نباشه تا پایان مکالمه؟یک فکری به ذهنم رسید که به مدارمون به جای شستی استپ از یه شستی استارت به اضافه یک رله مخابراتی استفاده کنیم.یعنی سیم مثبتی که به آژیر میره رو بعد ازردشدن از ترمینال شماره ۴ سوییچر تک،همزمان هم به پایه com رله پنج پایه وهم به ورودی استارت بدیم واز nc رله به آژیر و از NO رله هم به یکی ازپایه های بوبین رله و هم به خروجی استارت بدیم.من عکس نقشه رو ازطریق ایمیل برای شما میفرستم وشما برام توضیح بدید که آیا مشکلی داره این نقشه یا که میتونه دراین مورد استفاده بشه؟بازم سپاس

    ۷

    1. سلام آقا مهدی. از این به بعد سوالاتتون رو فقط در همین صفحه مطرح کنید.
      ۱- اون ترمینال اضافیه. و کاربردی نداره.
      ۲- اگر در اون نزدیکی یک سیم ارت باشه و اون سیم بدون روکش رو بهش وصل کنید خوبه، ولی اگر نبود هم زیاد مهم نیست.
      ۳- اگر یکم دقت کنید و وقت بزارید، می تونید رله و سیم های برق پشت پنل رو طوری نصب کنید که چند سانتی متر فاصله بینشون ایجاد بشه.
      ۴- خب در این مدار چه فرقی هست بین شستی استپ یا استارت. در هر صورت باید انگشت شخص پاسخگو روی شستی استارت هم باشه دیگه، درسته؟

      ۵

  11. سلام آقای مهندس
    این کتاب هم مثل کتاب آموزش برق ساختمان واقعا عالی و درجه یک بود و خیلی کامل و مفید همه نکات رو توضیح داده بودین واقعا ممنون
    اگه میشد در زمینه تعمیرات وسایل الکتریکی هم کتابی چاپ کنین خیلی عالی میشد

    ۳

  12. سلام.با تشکر از کتاب عالی شما.آیا مدار آیفون تک نما با بقیه آیفون ها فرق داره یا نه چون مدل سیم کشی تک نما با بقیه مدل ها فرق میکنه.

    ۳

  13. سلام خدمت داداش گلم مهندس مرادی.خواستم بپرسم دوباره کتابی برای تکمیل کردن کتاب ایفونت چاپ می کنی؟؟مطالب ریزتر و تخصصی تر چون کتابت خیلی عالیه.منتظر شاهکار جدیدت باشم ایشلله؟؟

    ۷

  14. سلام
    مهندس تو صفحه ۲۶۴ کتاب فرمودید که برای شستی استپ مثلن برای فلاشر که میخوایم نصب بکنیم از شستی های اضافی مانیتور استفاده کنیم حال من یه سوالی دارم… مگر کلید سلکتوری آیفون ها ۶ دو تا پایه ندارند و در بین این پایه ها حتمن دو پایه پیدا میشوند که زمانیکه مانیتور روشن است و هندست سر جاش این دو سیم به هم وصل باشند و وقتی هندست را برمیداریم و کلید سلکتوری بالا می آید این دو پایه از هم باز شوند. و میتوانیم از این دو پایه وسط راه سیم منفی ورودی سوئیچر استفاده کنیم تا وقتی که شخص هندست را برداشت، شوئیچر و در نتیجه فلاشر، آژیر یا هر چیز دیگری که هست هم قطع شود.
    آیا این راه حل درست هست چون تو کتاب فرمودید که وقتی هندست را برمیداریم کلید سلکتوری مدار زنگ را غیر فعال و مدار مکالمه را فعال میکند و منطقن باید این دو پایه پیدا شوند. آیا این دو پایه واقعن وجود دارند و اگر وجود دارند میتوان یک سیم منفی را با دو سرش سری کرد یا خیر؟؟

    ۳

    1. سلام. آفرین به شما که دنبال راه حل های بیشتر هستید. بله. اگر پشت برد قلابک روبه سمت خودتون بگیرید از بالا به پایین، پایه سومی به این صورته که وقتی کلید سلکتوری پایینه، یک ولتاژ ۱۳ ولت مثبت داره و وقتی که کلید سلکتوری میاد بالا، اون ولتاژ ۱۳ ولت مثبت قطع میشه. شما می تونید همین ولتاژ ۱۳ ولت رو به پایه مثبت یک رله بدین و بعدش از پایه های COM و NC اون رله استفاده کنید.

      ۵

  15. سلام مهندس در آیفون های کوماکس لامپ تصویری فرمودید که یه ترانس های ولتاژ رو برد تصویر قرار داره. این ترانس برق ۱۲ ولت رو به ۲۰۰۰ ولت تبدیل میکنه؟؟ یعنی واقعن داخل اون محفظه آهنی کوچک ترانس ۲۰۰ ولت هست؟ و اینکه برق ورودی برد تصویر ۱۲ ولت DC هست و ترانس چه جوری برق dc رو تبدیل میکنه!؟

    ۷

    1. سلام. بله دقیقاً. کافیه با احتیاط و با یک انبر دست، سیم سفید رنگ خروجی از ترانس های ولتاژ رو نزدیک یک جسم فلزی ببرید. می بینید که از فاصله ۵ سانتی متری الکترون ها تخلیه میشن.
      بله ۱۲ ولت هستش
      روش کار ترانس های ولتاژ رو سرچ کنید پیدا می کنید.

      ۳

  16. سلام خدمت داداش گل خودم. ی سوال دارم تو صفحه ۵۶ کتاب شکل ۲۶.۱مثبت بوبینو واسه رله رو از کجا می گیری اگه ترانس جدید واسه ۴ سیمه دیگه مثبت و منفی نداره شکلشم کشیدی ولی من نمی فهمم ک مثبا این بوبین رله از کجا میاد .ممنون میشم راهنمایم کنی مهندس مرادی عزیز.
    بازم تشکر می کنم جدا ک کتاب فوق العاده ای نوشتی من هر خطشو می خونم عشق می کنم.ممنون

    ۷

    1. سلام. مرسی. معلومه که صفحه بعدش رو کامل نخوندین. گفتیم که مثبت بوبین از خود برد داخل پنل تامین میشه. و این مثبت از طریق یک پل دیود که روی برد پنل هست ایجاد میشه.
      ۲- خدا رو شکر. ممنونیم که اینقدر بهمون انرژی می دید.

      ۸

  17. با سلام
    امروز کتاب رو گرفتم واقعا عالیه هرجا هم بد متوجه شدم با جندبار خوندن متوجه شدم با این قیمت هم بنظر من نه تنها مفته ! بلکه با تلاش شما برای نوشتن این کتاب هزینه و مدت زمان یادگیری ما هم بشدت اومده پایین این یعنی کارایی دوستان اگه فکر کنن حرف منو تایید میکنن
    فقط میتونم بگم خیلی اقا تشریف دارین ممنون از شما

    ۳

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853