0
0

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

19661 بازدید

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری در این صفحه پاسخ داده می شود.

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

همانطور که می‌دانید تمام کتاب ها و دوره هایی که مختص انتشارات آموزش برق هستند و در این سایت عرضه می شوند، دارای بخش پرسش و پاسخ هستند و خوانندگان ما می توانند سوالات و مشکلات پیش آمده را مستقیم از نویسنده کتاب بپرسند. کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری هم از همان کتاب هاست و می‌توانید سوال خود را در پایین این صفحه مطرح کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

خوانندگان کتاب تا به امروز بیش از ۴۷۰ سوال مطرح کرده‌اند و پاسخ خود را دریافت کرده‌اند. که این خود می تواند یک منبع آموزشی مفید برای علاقه مندان به آیفون تصویری و آیفون صوتی باشد.

پیشنهاد می کنیم در حین خواندن کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری یک قلم و کاغذ کنار دستتان بگذارید و سوالاتی را که برایتان پیش می آید یاداشت کنید، و اگر تا پایان کتاب به جواب نرسیدید، آنگاه در فرم پایین این صفحه سوالتان را مطرح بفرمایید و چند ساعت بعد پاسخ سوالتان را دریافت کنید. لازم است که روز بعد برای دریافت پاسخ سوال خود به همین صفحه مراجعه کنید.

آدرس ایمیل خود را به دقت وارد کنید، زیرا پاسخ های شما بصورت ایمیل هم ارسال خواهد شد.

با تشکر: مهندس مرادی – ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=3783
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر

نظرات

552 نظر در مورد سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام.خسته نباشيد.کتاب شما را قبلا خريداري کرده بودم مشکلي دارم که تو کتاب نبود.آيفون تصويري تابا ۱۹۱۰ از ديروز کلا کليد روشن رو ميزنم يه صداي رله اول مياد ولي هيچ تصوير يا نوري از ال سي دي ندارد.مشکل کجا ميتونه باشه.ممنون

    ۷

    1. سلام. مرسی. ۴ رشته سیم پشت مانیتور رو جدا کنید و فقط برق بهش وصل باشه، بینید آیا هنوز این مشکل برقراره یا نه؟ اگر باز هم مشکل برقرار بود اول باید برد منبع تغذیه و بعد برد تصویر رو چک کنید و اگر لازم باشه باید تعویض کنید.

      ۶

  2. با سلام و تشکر خدمت مهندس عزیز بابت دقت نظر در تالیف کتاب آیفون های صوتی و تصویری.
    بعد از خواندن کتاب برای بنده سؤال ایجاد شده که طبق شکل صفحه ۷۱ دو سیگنال زنگ که یکی از طریق R و دیگری منفی به
    بلندگو میرسد.
    در صفحه ۹۳ نیز عنوان شده که برای تست بلندگوی داخل پنل میتوان یک بلندگوی دیگر به ترمینال های ۳ و R وصل کنیم.
    تا اینجای کار قبول…
    اما در صفحه ۷۶ در تست ۵ که مربوط به مدار اصلی تولید سیگنال زنگ میباشد عنوان کرده اید که باید ترمینال ۳ و R را متصل کنیم.
    چگونه چنین چیزی امکان پذیر است؟
    سطح سیگنال ترمینال چگونه است؟
    پیشاپیش از پاسخ شما و زمانی که برای پاسخ می گذارید سپاسگزارم.

    ۶

    1. سلام جناب محسنی. ممنونم ازتون. ولی ما نگفتیم سیگنال زنگ از طریق منفی منتقل میشه، سیگنال زنگ فقط از طریق سیم r انتقال پیدا میکنه. سیم منفی هم که خب منفیه و باید باشه تا مدار راه بیفته.
      در تست ۵ در صفحه ۷۶ اشتباهی وجود نداره، کافیه ترمینال ۳ و r رو به همدیگه متصل کنید می بینید که زنگ میخوره. چون شما دارید همون کاری رو شبیه سازی میکنید که در داخل بلندگوی گوشی داخل منزل اتفاق می افته.

      ۶

  3. با سلام و خسته نباشید
    در ایفون تصویری تابا سه واحده وقتی زنگ واحد دوم رو میزنیم اتوماتیک درب باز میشه بدون اینکه از مانیتور داخل ساختمان شاسی رو فشار دهیم. اگه میشه بفرمایید مشکل کجاست

    ۸

    1. سلام. مرسی. مانیتور واحد دوم رو با یکی واحدها که میدونید سالمه تعویض کنید و بعدش بهم بگین مشکل حل میشه یا نه؟

      ۶

      1. با سلام خدمت مهندس مرادی
        مانیتور یکی دیگه از طبقات رو جایگزین کردم درست شد. به نظرتون مشکل از کجاست؟؟ ممنونم بابت راهنماییتون

        ۷

        1. سلام جناب علیزاده. سال نوتون مبارک. احتمال اول خرابی یا گیر کردن شستی دربازکن روی مانیتور هست، کافیه سیم های پشت اون شستی رو قطع کنید و تست کنید که آیا مشکل حل میشه یا نه.
          احتمال دوم هم لخت بودن سیم های پشت مانیتوره. احتمال سوم هم خرابی برد قلابک هستش.

          ۸

          1. سلام خدمت شما
            سال نو شما هم مبارک. ان شالله که سال جدید پر انرزی تر از سال قبل باشید. واقعا ساییتون بی نظیره، فقط میتونم بگم خدا خیرتون بده که اطلاعات مفید رو در اختیار ما قرار میدین.
            مهندس مانیتور لمسی… حالا باید چیکار کنم؟

            ۶

          2. سلام مجدد.ممنونم ازتون و بابت انرژی که به ما میدن تشکر میکنم. اگر مانیتور گارانتی داره زنگ بزنید تا بیان و تعمیر کنن و اگر گارانتی محصول گذشته باشه هزینش رو ازتون میگیرن. آخه مشکل اینه که قطعات اون در بازار پیدا نمیشه که خودتون بگیرید و تعویض کنید.

            ۶

          3. خیر قدیمی نیستن. اتفاقاً جدید هستن، ولی چون قطعاتشون کم مصرفه در بازار پیدا نمیشه.

            ۷

    1. سلام.خیلی راحت. مثلاً اگر آیفون تصویری کوماکس باشه، همه سیم های قرمز در هر سه مانیتور به همدیگه وصل میشه، همه سیم های آبی در هر سه مانیتور به همدیگه وصل میشه. همه سیم های زرد در هر سه مانیتور به همدیگه وصل میشه. همه سیم های سفید در هر سه مانیتور به همدیگه وصل میشه. و از یکی از مانیتورها به پنل وصل میشه.

      ۵

    1. سلام. مرسی. ۵۰ درصد کتاب نوشته شده ولی چون مشغول طراحی مجموعه آموزش عملی برق ساختمان شدیم، فعلاً اون رو تعطیل کردیم، انشاا… برای سال ۱۳۹۹.

      ۲

  4. سلام خدا قوت بنده آیفون صوتی الکتروپیک ۸ واحدی نصب کردم یکی از واحد های با توجه به سالم بودن گوشی و شاسی زنگ و سیم کشی زنگ نمیخوزد لطفا راهنمایی بفرمایید
    با تشکر فروان

    ۲

    1. سلام. گوشی اون واحد معیوب رو باز کنید و ببرید نزدیک پنل و همون جا موقتاً به پنل وصلش کنید. در فاصله نزدیک مشکل بهتر خودش رو نشون میده. باز هم من فکر می کنم مشکل از گوشی یا شستی زنگ یا سیم شماره b باشه.

      ۲

  5. بار عرض سلام و خسته نباشید و تشکر بابت کتاب خیلی خوبتون
    میخواستم علاوه بر شستی دربازکن آیفون ، با استفاده از یک شستی مجزا دیگر هم بتونم همان درب را باز کنم و تا امکان داره نمیخوام از یک ترانس جداگانه برای این کار استفاده کنم
    اگر میشه لطفا راهنمایی کنید

    ۶

    1. سلام. مرسی از شما. این کار خیلی سادست. کافیه مدل آیفون رو بگین را راهنمایی تون کنم، و بگین صوتی هست یا تصویری؟

      ۲

  6. سلام خسته نباشید کاری گرفتم که لوله گذاریش انجام شده در مرحله سیم کشیه برقکار قبلی یک لوله برا برق و آیفون گذاشته یعنی مجزا نیست از جعبه تقسیم برق هم سیم آیفون باید رد بشه میشه بگین مشکلی پیش نمیاد پارازیتی در صدا و تصویر اگه هست چکار کنم مصافت حدود ۲۰ متر یک طبقه..مشکل سیاه سفید شدن تصویر چیه..خیلی ممنون

    ۵

  7. سلام مهندس جان
    بسیار تشکر می کنم بابت تألیف کتاب آیفون های صوتی و تصویری بی صبرانه منتظر کتاب تکمیلی هستیم انشألله هر چه زودتر چاپ بشه ؟
    پیروز باشید.

    ۶

  8. با سلام و خدا قوت.شما در صفحه ۲۳۳ کتاب راجع به اجرت نصب و تعمیرات صحبت کردید .سوالاتی که دارم ۱.آیا در نصب آیفون تصویری یا صوتی علاوه بر هزینه ای که برای نصب مانیتور و پنل و .. گفتید هزینه ایاب ذهاب هم باید اضافه شود یا نه ؟ ۲.اجرت عادلانه برای اضافه کردن شستی زنگ به پنل های صوتی و یا تصویری چقدر است؟ ۳.اجرت کابل کشی ۴زوج به صورت روکار هر متر چقدر است؟ ۴.اجرت نصب آیفون تصویری در حال حاضر چقدر است؟

    ۸

  9. با سلام
    مهندس من یک سوال مداری داشتم
    در بحث موازی کردن ترانس ها که گفته بودید اگر مسیر سیم کشی ایفون که طولانی بشه ترانس قادر به تغذیه درب باز کن نخواهد بود و باید یک ترانس دیگر با ان مواری کنیم….. طبق قانون اهم جریان برابر است با تقسیم ولتاژ بر مقاومت مسیر
    حالا اگر دوتا ترانس رو باهم موازی کنیم طبق این رابطه ولتاژ و مقاومت مسیر که تغییری نمیکند پس چگونه جریان زیاد میشود….؟

    ۲

  10. باسلام وخسته نباشید خدمت مهندس مرادی ۰دوعددمانیتور بایک پنل کالیوز روبرای ۲واحدمسکونی بادودرب مجزاچگونه می توان نصب کرد‌؟باتشکر

    ۷

  11. با سلام و عرض خسته نباشید، در فصل چهارم ایفونهای تصویری تابا صفحه ۱۸۱ در مبحث تعویض مانیتور کوماکس با مانیتور تابا ، آیا می توان با توجه به” وظایف تعریف شده هر یک از سیم ها برای آیفون کوماکس “سوکت مخصوص کوماکس را وصل کرده و به مانیتور کوماکس وصل نمود؟ و این در صورتی که پنل بیرونی تابا است.حالا درست یا غلط بنده این کار در یک مورد کاری انجام دادم ، اما در مانیتور فقط صفحه آبی نمایش داده می شود.مدار زنگ کار میکند و مدار در بازکن نه .! لطفاً جناب مهندس مرادی عزیز در صورت امکان راهنمایی بفرمایید

    ۱۰

  12. بسمه تعالی.
    سلام مهندس جان.
    یک آیفون تصویری با مارک تکنما دو طبقه هست که زنگ میخوره و گوشیم برمی داری میشه جواب داد ولی در را باز نمی کنه و تصویر را هم نشون نمیده و فقط تصویر سیاه نشون میده، چطوری میشه عیب یابی اش کرد؟؟؟ آیا سیستم این مدل با آیفون هایی که داخل کتاب آموزش دادید یکی است یا فرق می کنه؟؟؟

    ۷

  13. سلام، وقت بخیر
    ممنون از کتاب آیفون فوق العاده کاربردی حضرتعالی
    لطفا در رابطه با میکروسوئیچ دزدگیر پنل توضیح دهید که آیا بعد از میکرو سوئیچ نیاز به رله دارد و سیم های آن به کدام قسمت رله و پنل وصل می گردد؟

    ۲

    1. سلام. مرسی. خیر نیازی به رله نیست. این میکروسوئیچ یک کلید ساده کوچیک هستش که وقتی پنل از قوطی جدا میشه، میکروسوئیچ به سمت بالا میاد و سیم منفی رو به سیم زنگ وصل میکنه.

      ۲

  14. سلام مهندس جان خسته نباشید

    ۱. در موقع فشار دادن شستی زنگ هر واحد در آیفونهای تصویری چه ولتاژی با چه آمپری تولید میشه ؟

    ۲ . موقع روشن شدن مانیتور چه ولتاژی با چه آمپری به پنل بر میگرده ؟

    ۷

    1. سلام.مرسی.
      ۱- هیچ ولتاژی تولید نمیشه. بلکه فقط سیم منفی با سیم زنگ برخورد می کنه و ولتاژ روی سیم زنگ برای یک لحظه صفر میشه.
      ۲- حدوداً ۱۳ تا ۱۵ ولت.

      ۲

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853