نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
0
0

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

19103 بازدید

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری در این صفحه پاسخ داده می شود.

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

همانطور که می‌دانید تمام کتاب ها و دوره هایی که مختص انتشارات آموزش برق هستند و در این سایت عرضه می شوند، دارای بخش پرسش و پاسخ هستند و خوانندگان ما می توانند سوالات و مشکلات پیش آمده را مستقیم از نویسنده کتاب بپرسند. کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری هم از همان کتاب هاست و می‌توانید سوال خود را در پایین این صفحه مطرح کنید و پاسخ آن را دریافت کنید.

خوانندگان کتاب تا به امروز بیش از ۴۷۰ سوال مطرح کرده‌اند و پاسخ خود را دریافت کرده‌اند. که این خود می تواند یک منبع آموزشی مفید برای علاقه مندان به آیفون تصویری و آیفون صوتی باشد.

پیشنهاد می کنیم در حین خواندن کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری یک قلم و کاغذ کنار دستتان بگذارید و سوالاتی را که برایتان پیش می آید یاداشت کنید، و اگر تا پایان کتاب به جواب نرسیدید، آنگاه در فرم پایین این صفحه سوالتان را مطرح بفرمایید و چند ساعت بعد پاسخ سوالتان را دریافت کنید. لازم است که روز بعد برای دریافت پاسخ سوال خود به همین صفحه مراجعه کنید.

آدرس ایمیل خود را به دقت وارد کنید، زیرا پاسخ های شما بصورت ایمیل هم ارسال خواهد شد.

با تشکر: مهندس مرادی – ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=3783
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر

نظرات

542 نظر در مورد سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام مهندس.لطفا در مورد شستی که در فاصله دو سه متری از درب قرار میدن تا زمان خارج شدن از ساختمان بوسیله آن در باز شه راهنمایی کنین ۱ . چگونه شستی روی قفل غیرفعال کنیم.۲ .سیمهای شستی جدید چگونه و کجا سربندی میشن

    ۶

    1. سلام جناب صداقت جو، قصد داشتیم که چنین کاری رو در کنار سایت راه بندازیم ولی متاسفانه تورم و بیشتر از اون بی انصافی کاسب هایی که جنس ها رو احتکار کردن و نمی فروشن، مانع این کار شد. اگر بازار کمی آرام بشه، قصد داریم قطعات آیفون پر استفاده رو برای خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری در سایت قرار بدیم تا بتونید ازطریق سایت سفارش بدید.

      ۷

  2. سلام مهندس.ی آیفون تصویری الکتروپیک یک واحدی همه چیزش درست عمل میکنه بغیر از صدای از پنل به مانیتور.میکروفن عوض کردم نشد.سوال بعد:آیفون دیگه شاسی زنگ که میزنم داخل صدا زنگ میاد اما بیرون صدای شنید نمیشه.صدا رفت و برگشت هم خرابه.سیم ها چک کردم درسته.ی پنل دیگه بستم کار میکرد.چه چیز پنل خرابه؟ممنون بابت وقت گذاشتنتون.

    ۳

    1. سلام. مورد اول که فرمودین یا مشکل از کلید سلکتوری هستش یا از برد قلابک.
      مورد دوم: احتمالا برد صوت داخل پنل آسیب جدی دیده که هم رفت و برگشت خراب شده و هم صدای فیدبک.

      ۳

    1. سلام مجدد. با عقل جور در نمیاد. اگر مانیتور صدای زنگ رو در داخل واحد تولید کنه و رفت و برگشت صدا مشکلی نداشته باشه حتماً باید فیدبک صدای زنگ ایجاد بشه.

      ۲

  3. سلام و خسته نباشین به استاد عزیز و سایر دوستان گرامی
    از اینکه این کتاب رو تهیه کردم خیلی خوشحالم
    من یه سوالی داشتم
    خونه ما ۴ طبقه هست و وقتی زنگ آیفون تصویری زده میشه صدای نفری که جلو درب هست و زنگو زده نمیشه از داخل خونه صداشو شنید . کلا تصویر هست اما صدا نیست. کلا صدای رفت و برگشت نیست و بعضی وقتا هم صدای یک طرف هست یک طرف نیست . این مشکل فقط از واحد ماست و بقیه واحد ها مشکلی ندارن.
    مدل آیفون تصویری هم تابا هست TVD – 1040C

    اگر بخوام برد داخل خونه رو عوض کنم مشکل حل میشه؟ سیم گوشی رو هم چک کردم مشکلی نداشت

    ممنون میشم از راهنماییتون.

    ۹

    1. سلام جناب پارسافر. به احتمال زیاد کلید مشکل از کلید سلکتوری روی برد قلابک باشه. اون کلید رو شستشو بدید اگر مشکل حل نشد ببرید تعمیرگاه لوازم برقی بگین اون کلید رو واستون عوض کنن. کلید سلکتوری تابا خیلی راحت پیدا میشه.
      در ضمن برد قلابک ۱۰۴۰c رو نمی تونید پیدا کنید چون دیگه تولید نمیشه. مگر اینکه برد قلابک ۱۰۴۰m تابا بگیرید و پشت مانیتور رو به اندازه یک سوکت سوراخ کنید و این برد رو جایگزین برد قبلی کنید.

      ۸

      1. سلام و ممنون اقای مهندس
        خودم میتونم در بیارم کلید رو مشکلی ندارم
        فقط از کجا باید تهیه کنم کلید سلکتوری رو؟ لوازم برقی فروشی ها دارن تو خیابون جمهوری تهران؟

        ۸

        1. خب خیلی هم عالی. فکر کردم شاید قبلاً لحیم کاری نکرده باشید.
          بله فروشگاههای لوازم الکترونیکی جمهوری دارن. تویه بازار بهش میگن کلید قطع کن تلفن.
          البته بهتره کلید معیوب رو ببرید و نشونشون بدید.

          ۶

          1. با عرض سلام و خسته نباشین . مهندس از راهنماییتون و هم از کتابتون خیلی خیلی ممنونم و ایشالا تو زندگی و کارتون موفق و سربلند باشین .
            من کلید سلکتوری رو تعویض کرذم و صدای رفت و برگشت بعد از یک سال خرابی با کمک شما و کتابتون درستش کردم اونم فقط با ۳ هزار تومن در حالی که اگه میدادم بیرون ازم میگرفتن ۵۰ هزار تومن .
            مهندس منتظر کتابهای کاربردیتون هستممممممممممممم

            ۸

  4. با سلام خدمت مهندس جان پیک تصویری دو طبقه داریم که صدای فیدبک در طبقه بالا داریم ولی در طبقه پایین قطع میباشد علت چیست با تشکر

    ۵

  5. با سلام خدمت تمامی زحمت کشان این مجموعه مخصوصا مهندس مرادی ،من یه دو طبقه دارم که آیفون کاليوز ۴۲۲ نصب هستش اط چهار کار اصلی هر دوطبقه فقط زنگ میخوره ،صدانمياد و بره ،دوربین هیچی نشون نمیده،درب هم باز نمی کنه،می تونید کمکم کنید مشکل کدوم قسمت میتونه باشه؟ قابل ذکر هستش که برای درب باز کن طبق توضیحات کتاب پيشرفتم اما حل نشد

    ۶

    1. سلام.ممنونم از لطفتون. با این توصیف شما، به احتمال زیاد سیم شماره ۳ (سیم زرد رنگ ) در جایی از مسیر قطع شده و باید بگردبن به دنبال قطعی در مسیر سیم شماره ۳

      ۶

        1. خواهش می کنم.خب پس شما این کار رو بکنید. یک بلوک اس ام دی که با ۱۲ ولت کار می کنه. یا هر وسیله برقی دیگه که با ۱۲ ولت روشن میشه رو به سیم های شماره ۲ و ۳ پشت پنل وصل کنید و یکی از مانیتورها رو روشن کنید. ببینید اصلاً وقتی مانیتور روشن میشن،سیم ۲ دارای منفی و سیم ۳ دارای ولتاژ مثبت میشه و بلوک اس ام دی روشن میشه یا نه؟
          این رو بهم بگین.

          ۶

    1. سلام. عید شما هم مبارک. معمولاً بعد از مدتی خازن های داخل پنل نشتی پیدا میکنن یا اینکه اتصالات سولفاته میشن و باعث بروز چنین مشکلاتی میشن.

      ۸

        1. سلام. بله بنده هم خیلی با این مورد برخورد کردم و دلیلش استفاده از عناصر الکترونیکی بی کیفیت هم می تونه باشه.

          ۷

  6. سلام مهندس و عيدتون مبارك
    يه ايفون تابا يه واحدي مدل ٢٠٧٠ نصب كردم و همه جي اوكي هست ولي وقتي زنك پنل رو ميزنم اگر دستم رو جلوي بلندگوي پنل ببرم صداي جيغ ميايد از بلندگو. عيب از جي ميتونه باشه؟
    تشكر.

    ۲

  7. سلام مهندس ،داخل ترانس الکتروپیک یه فیوز شیشه ای ۲ امپر هست ،در صور ت نداشتن ۲ امپر میشه
    از چند امپر استفاده کرد.؟
    اگر از فیوز کمتر یا بیشتر از ۲ استفاده کنیم چه اتفاقی میفته؟ممنون

    ۵

    1. سلام. اگر ۲ آمپر پیدا نکردید از فیوز ۱ آمپر هم می تونید استفاده کنید. ولی در صورت بروز اتصالی و استفاده از فیوزهای با آمپر بالاتر به پنل و ترانس آسیب وارد میشه.

      ۶

  8. سلام و خسته نباشید خدمت مهندس عزیز. مهندس جان در داخل کتاب مبحث سوییچرها یه سوالی داشتم مزاحمت شدم ازتون بپرسم . مهندس در رابطه با سوییچر مجتمع یا سوییچر پشت پنلی همونطور که فرمودید کابل ۴ رشته از مانیتور وارد ترمینال ۴ تایی سوییچر میشه و از خروجیش که ترمینال ۵تایی هستش خارج میشه و وصل میشه به پنل پس با این حساب اگر سوییچر مشکل پیدا کنه احتمل خرابی در قسمت رفت و برگشت صدا و تصویر و زنگ خواهیم داشت . اگر اشتباه نکرده باشم . میخواستم بدونم راه طرز تست سوییچر چی هستش که بشه سوییچر رو تست کرد .. ممنونت میشم با تشکر

    ۷

    1. سلام. مرسی از شما. روش تست سلامت سوئیچر مرکزی خیلی راحته. گفتیم که وقتی سوئیچر فعال میشه ترمینال ۱ بالایی با ۱ پایینی و ۴ بالایی با ۴ پایینی تماس پیدا می کنه. خب شما می تونید همین کار رو بصورت دستی انجام بدید. یعنی اگر ۱ بالایی رو به ۱ پایینی وصل کنید، رفت و برگشت صدا برقرار میشه و اگر ۴ بالایی رو با ۴ پایینی اتصال کوتاه کنید، تصویر وصل میشه.

      ۶

  9. سلام و خسته نباشید

    در آیفونهای صوتی ۶ سیم تابا راهی هست که بشه صدای زنگ که دائم در حال تولید هست را نشنویم و فقط در موقع فشار دادن شستی زنگ فقط صدای فید بک را بشنویم

    سوال دوم کلا مسیر این مدار زنگ دایم کدام قسمت برد هست ؟

    راستش امروز دو تا پنل که هر کدوم یه مشکلی داشت با هم ترکیب کردم و یک پنل سالم درست کردم و با گوشی تابان ۶ سیم تست کردم و جواب هم گرفتم . فقط یه خورده صدای زنگ دائم زیاده .

    خازنهای پنل هم ظاهرا مشکلی نداره.

    مهندس جان ممنون میشم به شیوایی کتاب اینجا هم در این مورد یه توضیحی بفرمایید.

    ۱

    1. سلام.۲ عدد خازن الکترولیتی بزرگ (۱۰۰۰ میکروفاراد ۲۵ ولت) در داخل پنل هست که بعد از مدتی نشتی پیدا میکنند.اگر اونها رو تعویض کنید به مقدار زیادی مشکل حل میشه. ولی کامل کامل برطرف نمیشه، چون این ایراد در آیفون های صوتی هست.
      ۲- یک سیم که از زیر شستی های زنگ اومده و به برد وصل شده رو دنبال کنید به مسیر مدار زنگ میرسید.

      ۱۰

      1. سلام و ممنون بابت پاسخ شما
        بنده هر چقدر دنبال اون خازن های ۱۰۰۰ میکرو ۲۵ ولت گشتم چیزی ندیدم تنها یه خازن هست اونم ۱۰ میکرو ۳۵ ولت هست و ۲۵ ولتی دوتا ۴۷ میکرو هست .و یدونه ۳۳۰ میکرو ۲۵ ولت که سایزش از همه بیشتره

        ۷

        1. سلام. خواهش می کنم.
          عذرخواهی میکنم. اولش فکر کردم آیفون صوتی تابا ۴ سیم هستش.
          ولی در آیفون های صوتی ۶ سیم. وقتی پشت پنل رو به سمت خودتون می گیرید، در گوشه سمت راست بالا، ۳ تا خازن الکترولیتی هست که اگر نشتی پیدا کرده باشند با تعویض اونها این مشکل تا حدودی حل میشه (نه به طور کامل). دو تاشون ۵۰ ولت ۲.۲میکروفاراد هستند و یکی شون که بزرگتره ۳۵ ولت ۳۳۰ میکروفاراده.

          ۷

    1. سلام. خیر، حجم کتاب بیشتر از این جوابگو نبود. ولی اگر بخش آیفون های تصویری کوماکس رو خوب یاد بگیرید، الکتروپیک هم تا حدودی شبیه اونه.

      ۲

  10. با سلام خدمت مهندس گرامی
    آیفون الکتروپیک صوتی یک واحدی زنگ نمیخورد
    فرستادمش برای تعمیر
    بعد از تعمیر زنگ میخوره ولی زنگش خش خش میکنه
    اگر راهنمایی کنید که مشکل تز کجاست ممنون میشم
    با تشکر ایزدی

    ۶

    1. سلام خدا قوت، با اجازه از مهندس مرادی
      شما کلید فشاری زنگ رو از پنل باز کنید و کنتاکت ها شو با سمباده یا تیغ کاتر تمیز کنید .
      یا علی

      ۷

  11. سلام مهندس خسته نباشید
    یه پنل ۱۲واحدی الکتروپیک تصویری مدل ۱۰۸۶ نصب کردم.
    تو بعضی واحد ها مانیتور ساده ۱۲۸۶ رو نصب کردیم و تو بقیه واحد ها لمسی ۸۸۹ نصب شده. اون واحد هایی که ۸۸۹ نصب شده، درب رو باز نمیکنن و اون یکی ها درست و حسابی باز میکنن اما لمسی ها هیچ کدوم باز نمیکنن. مشکل از چی میتونه باشه؟
    باتشکر از شما

    ۳

    1. اگر روی گوشی های ۸۸۹ همه چیز اوکیه، یعنی صدای رفت و برگشت دارید، زنگ می خوره و تصویر هم دارید.
      در حالتی که مانیتور روشنه و تصویر بیرون رو روی مانیتور دارید، قسمتی از روکش سیم های سفید و قرمز رو لخت کنید و اونها رو اتصال کوتاه کنید، اگر قفل بازکن عمل کرد، یعنی یا مانیتورها مشکل دارن یا شما دارین دکمه قفل بازکن رو اشتباهی فشار میدین.

      ۲

  12. با عرض سلام و ادبی خدمت جناب مرادی عزیز.
    خیلی ممنون از نوشتن این کتاب مفید و ارزشمند.واقعا خسته نباشید.
    از شما می خواستم خواهش کنم اگر امکان دارد کتابی هم در خصوص آزمون نظام مهندسی بنویسید که بتونیم خودمون را برای این آزمون آماده کنیم.
    واقعا شیوه نگارش این دو کتاب را خیلی دوست داشتم چون خیلی ساده و صمیمی تمامی جوانب را بیان می کردند.
    با تشکر

    ۸

    1. سلام آقا مهرداد عزیز. بنده خودم هنوز در آزمون نظام مهندسی شرکت نکردم که بتونم براش کتابی آماده کنم. برای این منظور کتاب های آقای مهندس سریری و آقای ساسانفر رو مطالعه کنید.

      ۶

  13. سلام
    برا اولین بار امروز با نگرانی رفتم عیب یابی و تعمیر ایفون صوتی الکتروپیک!
    دوتا عیب داشت یکی در باز کن عمل نمی کرد که فهمیدم رله خراب شده و اومدم منزل تعویض کردم و درست شد!!!!
    و دوم اینکه در منزل صاحب خانه وقتی هندست رو بر میداشتم سوت میکشید و وقتی جابجا میکردم صدای سوت کم و زیاد میشد ، گوشی دیگه جایگزین کردم بازم خوب نشد مشکل از چیه؟
    البته بعد از تعویض رله و امتحان در منزل خودمان سوت نمیکشید

    ۳

    1. سلام. خداروشکر، خبر خوشحال کننده ای بود.
      ۲- اگر منظورتون اون صدای سوتی هستش که اولش که گوشی رو برمیدارید برای یک لحظه کوتاه ایجاد میشه، نگران کننده نیست. بعضی وقتها بخاطر جابجا شدن میکروفن داخل هندست یا قرار گرفتن میکروفن در معرض یک میدان مغناطیسی اون صدای سوت ایجاد میشه.
      آیا منظورتون از سوت همین بود؟

      ۸

        1. سلام. به احتمال خیلی زیاد میکروفن داخل پنل جابجا شده، میکروفن داخل پنل رو با چسب حرارتی در جای خودش محکم کنید. اگر نشد، میکروفن رو در بیارید و تا می تونید از بلندگوی پنل فاصله بدید و در گوشه پایین پنل نصبش کنید.

          ۲

  14. و اینکه شما گفتید همه هندست های گوشی صوتی به هم میخوره ولی من یه هندست تابان روی گوشی آلا بستم جواب نداد و یک هندست کیهان هم بستم روی آلا بازم جواب نداد

    ۵

    1. سلام آقا میثم، تابان و آلا رو تست کردم جواب داده. شاید مدلی که شما دارین فرق می کنه.
      ولی هندست کیهان رو تست نکردم.

      ۶

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853