تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
0
0

آموزش نصب دوربین مداربسته IP به زبان ساده

7308 بازدید

آموزش نصب دوربین مداربسته IP به زبان ساده عنوان مقاله امروز ماست. فرض کنید تعدادی دوربین مداربسته IP و NVR و سوئیچ خرید کرده اید و قصد دارید تصویر آنرا روی مانیتور نمایش دهید. در ابتدا مانند شکل زیر همه دوربین ها و دستگاه NVR را با کابل شبکه به سوییچ وصل کنید.

آموزش نصب دوربین مداربسته IP

حال باید شما IP دوربین و NVR ی را که خرید کرده اید را بدانید که راحت ترین روش فهمیدن آن، سوال از خود فروشنده ای است که از آن خرید کرده اید. فرض کنیم که آی پی دوربین و دستگاه NVR بدین شکل هست:

IP CAMERA = 192.168.1.20
IP NVR = 192.168.1.21

در صورتی که آی پی ها به شکل بالا هم رنج نبودند، شما می‌توانید نحوه هم رنجی را از فیلم زیر به سادگی یاد بگیرید.

نمایشگر ویدیو

۰۰:۰۰

۰۵:۰۰

برای اینکه این آموزش کامل تر باشد ما از سوییچ POE هم استفاده می‌کنیم تا در صورتی که در پروژه شما بیش از یک دوربین بود، به مشکل نخورید.

روش نصب دوربین مداربسته آی پی :

خب دوربین را با کابل شبکه به سوییچ وصل می‌کنیم و با یک کابل شبکه دیگر سوییچ را به دستگاه NVR آنرا می زنیم.
پیشنهاد میکنم قبل از ادامه مطلب مقاله ی سوییچ شبکه را بخوانید.
حالا روی مانیتور ، وارد منوهای دستگاه NVR می شویم و دوربین خودمان را با آی پی بالا Add می کنیم. در صورتی که دوربین یوزر نیم و پسورد ورودی داشته باشد باید آنرا وارد کنیم تا به آن وصل شویم. در فیلم زیر نحوه اضافه کردن یک دوربین IP  را به دستگاه NVR نشان داده ایم.

در صورتی که تصویر دوربین روی مانیتور نیامد شاید به دلایل زیر باشد :
۱- تداخل آی پی بین دوربین IP و دستگاه NVR ، که باید با یکی از آی پی ها را تغییر دهیم .
۲- آپدیت نبودن دستگاه NVR یا دوربینIP که در این صورت باید با شرکت پشتیبانی تماس بگیرید و درخواست فایل آپدیت کنید .
۳- یوزر نیم و پسورد دوربین را فراموش کرده باشید که باید با خود شرکت پشتیبان تماس گرفته و از آنها درخواست یوزر و پس صحیح را نمایید .
۴- کار نکردن POE خود سوییچ که در این حالت بهتر است که بطور مستقیم یک آداپتور به دوربین وصل کنید و مطمئن شوید که دوربین مشکلی ندارد
۵- مشکل داشتن خود دوربین که در این حالت باید بطور مستقیم با کابل شبکه دوربین را به یک لپ تاپ وصل کنیم و ببنیم که آیا دوربین از طریق وب هم تصویر ندارد ؟
هم چنین بنده در کتاب آموزش دوربین مداربسته ۱ و کتاب آموزش دوربین مداربسته ۲ هم بطور کاملتر در این مورد توضیح داده ام. از طرفی شما هر گونه سوالی داشتید می توانید زیر هم مقاله سوالتان را مطرح کنید، خوشحال می شوم مشکلات شما را در زمینه دوربین های مداربسته حل کنم.
امیدواریم که مقاله آموزش نصب دوربین مداربسته IP مورد توجه واقع شده باشد.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=3503
اشتراک گذاری:
مهندس رضا شیخ انصاری
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

48 نظر در مورد آموزش نصب دوربین مداربسته IP به زبان ساده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام و عرض ادب ممنون از اطلاعات خوبی که بار گذاری کردین
    منم میخواستم بدونم میتونم برای ۳ تا دوربین ip یک کابل cat6 لوپ کنم و به یک سوئیچر وصل کنم ازسوئیچر هم مستقیم به dvr وصل کنم. یا برای و ۳ یا ۴دوربین یک سوئیچر۱به۴بذارم تا کابل کشی کمتر بشه.

    ۷

  2. سلام مهندس خسته نباشید
    بنده نصاب هستم دریک پروژه دامداری ازمن خواستند در پشت دیوارسالن نگداری دام سیستمی پیاده بشه که به ورود و حضور انسان حساس بوده ودر صورت وقوع دوربین به طرف سوژه بچرخد به نظر جنابعالی از چه المانهایی باید بهره برد؟
    آی دی تلگرام
    @pvmyan
    خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    ۷

    1. سلام خدمت شما .
      عذر خواهی می کنم بابت تاخیر در پاسخگویی
      من دو راه حل به نظرم می رسد – یکی این که از بیم دتکتور استفاده کنی تا در صورت قطع شدن ارتباط بین آنها ، یک آلارم به شما بدهد. اما اگر بخواهید که دوربین به سمت سوژه بچرخد حتما باید از PTZ استفاده کنید . ضما در حال حاضر اکثر برندهای معروف یکسری آنالیز های هوشمند دارند که شما می توانید از خط مجازی آنها استفاده کنید . من این حالت آخر را خیلی پیشنهاد نمی کنم چون شاید خطا داشته باشد.
      موفق باشید

      ۴

  3. سلام
    چرا تو قسمت آموزش نصب دوربین آی پی اینقدر کلی توضیح دادین مثلا گفتد وارد منوهای nvrمیشیم نگفتیدکدوم منو بعد فیلم آموزشی هم امکان دیدنش نیست باز نمیشه

    ۸

  4. با سلام، نحوه ارسال تصاویر از طریق رادیو و کار و آموزش نصب رادیو بر روی دستگاه رو توضیح بدید ، با تشکر
    شماره واتس اپ
    ۰۹۳۸ ۴۱۶ ۳۸۸۵

    ۹

  5. سلام خسته نباشی برای نصب دوربین از فضای باز زمین کشاورزی که طول ان ۸۰۰ متر وعرض ان ۴۰۰ متر میباشد میخوام در سه نقطه از زمین دوربین نصب که هر سه نقطه برق موجود هست و هر دوربین با همدیگر بین ۲۰۰ متر فاصله دارن ایا امکان دوربین بی سم ip وجود دارد که انتقال تصویر از طریق رادیو وایرلس به سه کیلومتر در نقطه دیگر که قابلیت دید به همدیگر دارند دستگاه انجا قرار بگیره و فیلم ضبط کند اگه امکان دارد چه چیزایی لازم است که هر سه دوربین به نقطه فیلم انتقال دهد لطفا راهنمایی فرمایید نوع دوربین و دستگاه و مارک که این قابلیت بی سیم داشته باشد معرفی کنید ممنون میشم

    ۹

    1. سلام خدمت شما.
      امکان این نوع نصب هست که شما از طریق رادیو تصاویر هر دوربین را به نقطه ی دیگر ارسال کنید.
      دوربین های IPکه میتوانید استفاده کنید، برندهای متنوعی هستند که در بازار موجود هستند. در مورد رادیو هم برند میکروتیک رو در حال حاضر پیشنهاد میکنم.

      ۱۱

  6. باسلام یه دوربین اچ دی دارم به تلوزیون قسمت آی وی وصل میکنم تصویر نداره باید چکار کنم مهندس بیزحمت راهنمایی کنین

    ۱۰

    1. سلام جناب حسینی
      دوربین های با تکنولوژی HD مانند AHD – HDCVI-HDTVI را نمی توان مستقیم با اتصال به تلویزیون مشاهده کرد. فقط تکنولوژی قدیمی آنالوگ امکان پذیر هست .

      ۸

  7. با سلام
    به نظرشما بهترین برند حال حاضردوربین مداربستهدچیست؟درخصوص انتقال تصویر با استفاده هز انتنهای رادیویی میشه توضیح بدید ممنون

    ۷

    1. سلام آقا فرزاد .
      سوال خوب ولی کلی را پرسیدی. بهترین برند حال حاضر دوربین مداربسته سوالی هست که تا حدودی سلیقه ای با آن برخورد می شود. تمام تلاشم را می کنم که پاسخم بدون تعصب به برند خاصی باشد.
      از سال قبل و با تحریم ها، برندهای غول دنیا مانند اکسیس و سونی و موبوتکس و بوش و خیلی های دیگه حضورشان در بازار ما کم رنگ و کم رنگ تر شد. در حال حاضر متاسفانه در کشورمون تعداد برندها زیاد نیست و اگر باشد هم احتمالا بصورت غیر قانونی وارد شده اند و شاید در آینده به مشکلاتی مانند پشتیبانی فنی و گارانتی از سمت کمپانی مادر گریبان گیر آنها باشد.
      در حال حاضر یکسری برندهای مادر در کشور مانند هایک ویژن، داهوا، تیاندی، پاناسونیک، اویجیلون، یونیویو و مایلسایت و … هستند . یک سری برندها هم بعنوان oem آنها در حال فعالیت هستند مانند کورتک ، اکسوم و … یکسری برندها هم بعنوان تولید ملی و برند ایرانی تبلیغ می کنند که همگی جای بحث دارند. یکسری از برندهای نوظهور و زیر پله ای هم هستند که توسط عده ای اسمبل می شوند و اکثرا از تکنولوژی ahd سود می برند و در بازار هم خوب می فروشند . هر کدام از این دسته ها ساعت ها جای صحبت کردن دارد . برای همین در ابتدا گفتم که سوالات کلی هست .
      باید در ابتدا مشخص کنید که برای چه کاربری از دوربین می خواهید استفاده کنید و چقدر می توانید هزینه کنید و از سیستم چه انتظاری دارید . ؟
      در مورد سوال دوم هم باید بگویم که این مورد را در قالب یک مقاله ی مجزا در موردش توضیجح می دهم.
      با تشکر

      ۵

  8. با سلام خدمت جناب مهندس عزیز .
    یک سوال خدمت شما داشتم که آیا دوربین های اسپید دام ای پی ( Seepdome IP) تا دو کیلومتر قدرت زوم وجود دارند ؟
    در مورد دوربین های حرارتی نیز لطفا توضیح بدهید ! ممنونم

    ۳

    1. سلام.
      برخی برندها و مدلها این قابلیت را دارند. اما به شدت قیمت بالایی دارند.
      در مورد دوربین های حرارتی نیاز به یک مقاله مجزا می باشد. در اولین فرصت خواهم نوشت

      ۱۰

  9. سلام جناب مهندس من پول نصاب طلایی ودوربین مداربسته را برایتان بصورت اینترنتی ریختم حساب ولی چون اینترنتم قطع شد نتوانستم انها رادانلود کنم خواهش میکنم دوباره لینک دانلود را برایم بفرستید

    ۹

    1. سلام جناب ذوالفقاری.
      لطفا با شماره تماسی که در قسمت تماس با ما در وب سایت هست تماس گرفته و مورد را ذکر کنید
      با تشکر

      ۹

    1. سلام.
      شما می‌توانید از قسمت محصولات ما در وب سایت به قیمت ها و هم چنین سرفصل‌های کتاب ها دسترسی داشته باشید

      ۳

  10. سلام میشه کتاب اموزش دوربین های مداربسته رو از شهر خودمون(تبریز) تهیه کنیم اگه امکانش هست نام انتشارات رو بفرمایید خیلی متشکر

    ۴

    1. سلام جناب خاکی. خیر. فقط در کرج امکان مراجعه حضوری هست. برای تبریز باید بصورت پستی واستون ارسال کنیم.

      ۷

  11. با سلام ودعای خیر.وآرزوی توفیق روز افزون شما.مهندس ۵عدد دوربین در منزل من نصب است و الآن مدتی است که یکی از دوربین ها که بیرون ساختمان است حالت نویز یا همان حالت پرش دارد و این دوربینها حدودا یک سال ونیم نصب شده و مارک آنها داهوا میباشد چه قسمتهایی باید برسی شود

    ۹

    1. سلام جناب رحیمی عزیز .
      عوامل مختلفی میتونه داشته باشه ولی به نظر من در مرحله اول آداپتور رو بررسی کن و اون رو تعویض کن . بعدش فیش های bnc . بعد کابل و در نهایت اگر مطمین شدید که از خوددوربین هست اون رو ارسال کنید واحد گارانتی شرکت .

      موفق باشید

      ۵

  12. سلام, مهندس جان وقتتون بخیر
    مهندس ۲تا سوال دارم اول اینکه وقتی گفته میشه فاصله انتقال ۵۰۰متر در بستر کواکسیال یعنی فاصله کابلمون ازDVRتا دوربین باید حداکثر ۵۰۰ متر باشه؟؟
    دوم اینکه با وجود تکنولوژی هایی مثل HD TVI چرا از دوربین هایip استفاده میشه؟ ویژگی دوربین های ip چیه؟
    ممنون

    ۱۱

    1. سلام علی آقا
      الف – بایدی در کار نیست . این فاصله ماکزیمم فاصله مجازی هست که در شرایط آزمایشگاهی هر کمپانی تست کرده و گفته .
      در عمل و حین اجرا این عدد شاید کمتر هم بشود .
      ب- این سوال شما نیاز به مقاله ای جداگانه داره و من از بابت سوال خوبتون ممنونم . مثلا برخی پروژه ها نیاز به طول عمر بالای سیستم تصویر دارند که در ip این محقق می شود ، یا اینکه نویز پذیری در ip خیلی کمتر هست . براتون در اولین فرصت بیشتر می نویسم .
      شاد باشی

      ۳

  13. سلام مهندس خسته نباشی,آیا میشه از دستگاه DVR برای دوربین های ipاستفاده کرد به دلیل وجود خروجی LA’ در پشت دستگاه؟

    ۳

    1. سلام آقا علی .
      این بستگی به دستگاه شما دارد . برای مثال در تکنولوژی AHD دستگاه ها تقریبا همگی دوربین IP را ساپورت می کنند . در حالت کلی دستگاه های dvr جدید همگی این قابلیت را دارندولی قدیمی ها این گونه نبودند علی رغم داشتن پورت لن .
      شاد باشی

      ۳

    1. سلام علی آقا .
      بستگی به دستگاه dvr دارد . برای مثال در حال حاضر همه دستگاه های dvr با تکنولوژی AHD از دوربین های IP ساپورت می کنند به تعداد محدود . در واقع میشه گفت نسل جدید دستگاه های DVR این قابلیت رو دارند .
      شاد باشید

      ۵

  14. با سلام. من کتاب آموزش دوربین مدار بسته ۱ شما رو خریدم و خوندم. میخوام برای بهتر یاد گرفتن موضوع، واسه خونمون دوربین وصل کنم. چه برندی خوبه الان؟ دو چشمی و dvr چهار کاناله باشه. میخوام انتقال تصویر روی گوشی هم انجام بدم. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    ۳

    1. سلام آقا امید
      از اینکه همراهی مانند شما داریم ، خوشحالیم .
      اولا به نظر من با توجه به نیاز شما که مسکونی هست برید سراغ تکنولوژی های hdcvi یا hdtvi که هم هزینه شما زیاد نشه و هم کیفیت شما مطلوب .
      حالا برندهایی که این تکنولوزی ها رو میدن : داهوا / هایک ویژن / مکسرون / فنیکس / شیلد / و …
      با یک سرچ میتونید این برندها رو پیدا کنید .
      بازهم سوالی بود بپرسید

      ۳

    1. سلام خدمت شما
      دقیقا متوجه منظورتون نشدم . کیس دوربین ها اصولا توی چشم هستند . منظورتون دوربین مخفی هست ؟

      ۳

  15. با سلام، میخوام بدونم آیا میشه تصویر دوربین هایی که در فروشگاه ها و اماکن میبینیم که تصاویر رو روی یک تلویزیون داره پخش میشه و معمولا مردم خودشونو هم در اون میبینن،میتوان با اتصال به کامپیوتر ضبط کرد؟
    این دوربینی که من میگم یک آداپتور ۹ ولت داره کخ با اون کار میکنه، اگر ممکنه لطف بفرمایید روش نصب و چگونگی ضبط تصویر این دوربین رو به من بگید، بی نهایت سپاسگزارم

    ۵

    1. سلام
      بسته به برندی که شما استفاده میکنید می توانید از نرم افزار CMS آن دوربین استفاده کنید و تصاویر را روی کامپیوتر هم ضبط کنید .
      از جایی که خرید کرده اید این نرم افزار را بخواهید .
      موفق باشید

      ۴

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853