تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
0
0

اصول لوله گذاری در سیمکشی ساختمان ۲

14787 بازدید

دوستان عزیزم سلام. انشاا… که در این ماه عزیز طاعات و عبادات‌تان قبول باشد. بنده همیشه در ماه رمضان همه کارها را تعطیل می کنم تا بتوانم روزه بگیرم. چون به خاطر سختی کار، نمی توان هم کار کرد و هم روزه گرفت. و در این یک ماه فرصت خوبی دست داده که روی کتاب نصب، عیب یابی و تعمیر آیفون ها کار کنم. این بار به خودم قول داده‌ام تا کتاب آیفون را تمام نکنم پروژه دیگری قبول نکنم و تا الان ۸۰ درصد کتاب آماده شده و اگر خدا بخواهد حداکثر تا پایان ماه رمضان این کتاب آماده خواهد شد. در این روزها حداقل ۱۴ تا ۱۵ ساعت پشت لپ تاپ مشغول فکر کردن و تایپ کردن متن کتاب هستم و وقتی از نوشتن خسته می شوم برای اینکه آب و هوایی عوض کنم به مجتمع مسکونی که در همسایگی ما در حال ساخت است سر میزنم. اگر خاطرتان باشد در مطلب اصول لوله گذاری در برقکشی ساختمان ۱ چند تا از اشتباهات و ایرادهای برقکار محترم این مجتمع را خدمتتان عرض کردم و حالا می خواهم به ادامه این مطلب بپردازم تا عزیزان برقکارِ دیگر، این اشتباهات را مرتکب نشود. این تصاویر را از هنرنمایی برقکار این ساختمان گرفته ام تا لابه لای آنها نکاتی را شرح دهم. به تصویر اول نگاه کنید.

لوله گذاری در سیمکشی ساختمان :

لوله کشی برق

تصویر بالا قوطی کلیدهای روشنایی برای پذیرایی را نشان می دهد. که ۴ تای پایین برای کلیدهای روشنایی و قوطی کلید بالای آنها هم برای محل نصب آیفون تصویری در نظر گرفته شده است.

اشتباه اول: این برقکار محترم دقیقاً در راستا و بالای کلیدهای روشنایی پذیرایی، قوطی کلید آیفون تصویری را نصب کرده است که باعث می شود بعد از نصب گوشی آیفون، سیم فنری هندست روی کلیدهای روشنایی آویزان شود. همیشه باید قوطی کلید پشت آیفون حداقل ۱۵ سانتی متر آن طرف تر باشد. به تصویر زیر که آن را برای «کتاب نصب، عیب یابی و تعمیر آیفون ها» آماده کرده‌ام نگاه کنید.

محل نصب کلید برق

همانطور که می بینید قوطی کلید پشت آیفون ۱۵ سانتی متر از راستای کلیدهای پذیرایی فاصله دارد تا سیم های فنری متصل به هندست روی کلیدهای برق آویزان نباشد. ارتفاع نصب کلیدهای روشنایی پذیرایی از کف تمام شده ۱۱۰ تا ۱۲۰ سانتی متر است و ارتفاع نصب قوطی کلید پشت آیفون هم بایستی ۱۴۰ سانتی متر بالاتر از کف تمام شده باشد پس می توان گفت که قوطی کلید پشت آیفون تصویری باید ۳۰ سانتی متر بالاتر از کلیدهای روشنایی باشد.

اشتباه دوم: برق مانتیور آیفون تصویری از برق روشنایی گرفته شده است که طبق استاندارد باید از پریزهای برق پذیرایی یا از جعبه فیوز گرفته شود. چون مانیتور آیفون تصویری یک مصرف کننده است نه یک روشنایی.
البته بین خودمان بماند، بنده به برقکارهایی که برای من کار می کنند می گویم که این مورد را بیخیال شوند. چون معمولاً گوشی آیفون در نزدیکی کلیدهای روشنایی پذیرایی قرار می گیرد و این فاصله خیلی کم است، و می توان با یک لوله ۳۰ یا ۴۰ سانتی این دو را به یکدیگر ارتباط داد و برق آیفون را از کلیدهای روشنای گرفت. در این صورت به مقدار زیادی در مصرف لوله و سیم صرفه جویی می شود و نیازی هم به شیارزنی نیست. پس قرار نیست که همیشه حرف حرفِ استاندارد‌ باشد، من یکی که این مورد را رعایت نمی کنم. البته این نظر شخصی بندست و اگر شما خیلی مقرراتی هستید می توانید برق مانیتور آیفون تصویری را از پریزهای پذیرایی یا از جعبه فیوز بگیرید تا کاملاً طبق مقررات عمل کرده باشید.

اشتباه سوم: بوشن ها بصورت غیر اصولی ایجاد شده‌اند. همانطور که مشخص است این برقکار عزیز یکی از لوله‌ها را شکافته و لوله دیگر را در داخل آن قرار داده است.

زمانی که می خواهید ۲ عدد لوله برق شماره ۲ (یه با قول بعضی ها لوله نمره ۱۳) را به سر همدیگر وصل کنید یا باید یک تکه لوله ۲.۵ (به طول ۱۲ سانتی متر) بیاورید و سر هر دو لوله را داخل آن قرار دهید و بعد ۲ طرف آن را نوار چسب بزنید و یا اینکه سر لوله ای که در قسمت پایین قرار گرفته را با حرارت گرم کنید و آن را با یک لوله شماره ۲ دیگر گشاد کنید و بعد لوله بالایی را داخل لوله پایینی فرو کنید. یعنی همیشه باید لوله بالایی به داخل لوله پایینی برود. چون برقکار همیشه بایستی از سمت جعبه فیوز فنر سیمکشی را رد کند، در این صورت فنر سیمکشی به محل اتصال ۲ لوله گیر نمی کند.

اشتباه چهارم: یک لوله افقی در تصویر مشاهده می کنید (که از داخل آجر سفال بالای قوطی کلید آیفون رد شده) ، که گفتیم هیچ لوله ای نباید بصورت افقی یا مورب نصب شود. لوله های برق فقط می توانند در سقف یا کف اتاق ها مسیرهای افقی را طی کنند.

اشتباه پنجم: خط شیار با دستگاه فرز یا دستگاه شیار زن ایجاد نشده و این برقکار فقط از تیشه استفاده کرده است و باعث خرابی زیادی روی آجرهای سفال شده است.

اشتباه ششم: قوطی کلیدها کاملا محکم به دیوار نصب نشده‌اند و شاخک های دو طرف قوطی کلیدها آزاد هستند بطوری که به راحتی میشد با یک انگشت آنها را از دیوار جدا کرد.

اشتباه هفتم: این برقکار عزیز باید صبر می کرد و بعد از پایان مرحله گچ خاک اقدام به نصب قوطی کلیدها و لوله ها می‌کرد. ولی چون قبل از گچ خاک، قوطی کلیدها را نصب کرده است احتمالاً قوطی کلیدها داخل تر یا بیرون تر از گچ خاک قرار بگیرند. مثلاً وقتی به بالاترین طبقه این مجتمع رفتم که آقای گچ کار در آنجا مشغول کار بود قوطی کلیدها به این شکل در آمده بودند.

 

نصب قوطی کلید برق

یعنی یا مثل تصویر بالا ۱ سانتی متر از قوطی کلید از داخل گچ خاک بیرون زده بود و یا در بعضی موارد تا ۳ سانتی متر قوطی کلیدها به داخل گچ خاک فرو رفته بودند. که هر دو حالت هم اشتباه است و قوطی کلید بایستی کاملاً هم سطح با گچ خاک نصب شوند.

اشتباه هشتم: بهتر است که قبل از مرحله گچ کاری ساختمان، سیم ها را در داخل لوله ها رد کنید. در اینصورت وجود سیم ها مانع از افتادن گچ یا نخاله به داخل لوله ها و مسدود شدن آنها خواهد شد. در ضمن اگر مرحله سیمکشی قبل از گچ کاری ساختمان صورت گیرد به راحتی می توان لوله های خراب و مسدود را تعویض یا اصلاح کرد. در اینصورت بعد از گچ کاری به مشکل نخواهید خورد. ولی اگر قرار شد که سیمکشی بعد از گچ کاری صورت گیرد حتماً باید سر لوله ها را با نوار چسب بپوشانید تا گچ و نخاله مسیر لوله ها را مسدود نکند.

اشتباه نهم: تعداد ساپورت ها برای نگه داشتن لوله های برق داخل شیارها کمه. و فقط در یک قسمت از مسیر ساپورت قرار گرفته است. که در تصویر مشخص نیست. برقکارها معمولاً از سیم رابیتس یا بست کمربندی یا تکه لوله های برق ضایعاتی ساپورت درست می کنن و جلوی لوله های برق قرار میدن تا لوله ها از دیوار جدا نشن.

اشتباه دهم: محل اتصال زانو به لوله باید با نوار چسب پوشیده بشه، ولی متاسفانه هیچ نوار چسبی استفاده نشده.

اشتباه یازدهم: که بنده اون رو فراموش کرده بودم و آقای شیخ زاده و آقای صداقت اون رو یادآوری کردن، نصب نکردن لوله مجزا برای کابل آیفون هستش. امروز بعد از یک ماه دوباره به این پروژه سرزدم و مشاهده کردم که آقای گچ کار روی لوله ها رو گچ خاک کرده و متاسفانه برقکار فراموش کرده که برای کابل آیفون یک لوله مجزا نصب کنه. و حالا باید دوباره تیشه دست بگیره و گچ ها رو خراب کنه و یک شیار برای کابل آیفون ایجاد کنه. همیشه بعد از اتمام کار چک کنید که آیا تمام لوله گذاری هاتون رو درست انجام دادین یا نه.

و حالا به یک تصویر دیگر از برقکاری همین پروژه نگاه کنید.

لوله گذاری در سیمکشی آشپزخانه

۱- نصب هرگونه لوله برق در کف آشپزخانه ممنوع است. ولی متاسفانه برقکار بالا تعدادی از لوله ها را در کف آشپزخانه نصب کرده است.

۲- جدای از اینکه لوله های برق نباید در کف نصب شوند، در داخل سایر اتاق ها، در قسمت هایی که باید لوله‌های برق و آب از روی یکدیگر رد شوند، همیشه باید لوله آب در زیر لوله های برق قرار بگیرد. که حتی این مورد هم در تصویر بالا رعایت نشده است.

۳- در محل اتصال زانوها و لوله های برق از چسب برق استفاده نشده است.

۴- ارتفاع پریزهای اجاق گاز و ماشین لباسشویی درست رعایت نشده است. ارتفاع این ۲ پریز از کف تمام شده آشپزخانه حداقل باید ۷۰ سانتی متر باشد.

۵- دقیقاً روی سینک ظرفشویی یک پریز قرار گرفته است. در صورتی که باید حداقل ۶۰ سانتی متر از لبه بیرونی سینک فاصله داشته باشند.

۶- در عکس کاملاً مشخص نیست. ولی تعداد پریزها هم کم بود. در صورتی که باید حداقل ۶ پریز برق در آشپزخانه نصب شود. که عبارتند از

  • پریز ماشین لباسشویی
  • پریز اجاق گاز
  • پریز هود
  • پریز یخچال
  • پریز پکیج
  • پریز بالای اوپن یا اُپن. برای مصارفی مثل چای ساز یا آبمیوه گیری
  • و اگر در نقشه آشپزخانه، ماشین ظرفشویی هم جا نمایی شده است، برای آن هم یک پریز برق قرار گیرد.

ایرادات بعدی را شما بگویید. ممنون که در بهتر شدن سایت آموزش برق مشارکت می کنید.

 

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=3492
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

293 نظر در مورد اصول لوله گذاری در سیمکشی ساختمان ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام مهندس
    ۱)ایا این نوع لوله که برای کف استفاده کرده هست لوله مناسبی هست؟
    ۲)نباید محل اتصال لوله برق و اب داغ را عایق کرد تا حرارت سیم ها را به مرور زمان خراب نکند؟
    ۳) عبور دادن لوله برق در زیر لوله گاز ممنوع نیست؟
    با تشکر

    ۲

    1. سلام. ۱- بله مناسبه. فقط لوله های پلی آمید که یک خط وسطشون دارن و اصطلاحاً خودسوز هستند غیر مجاز هستند.
      ۲- در کل گفتیم که لوله های برق نباید در کف آشپزخانه نصب میشد ولی اگر منظورتون داخل اتاق های دیگه هستش، بله درست می فرمایید. در محل تقاطع لوله آب و برق باید روی لوله های آب با عایق های پلی آمید پوشیده بشه.
      ۳- تا به حال جایی نخوندنم که استاندارد روی این قضیه تاکید کرده باشه. ولی لوله برق بالاتر باشه بهتره.

      ۷

  2. مدیر سایت و استاد عزیز خواهشمندم در مورد نحوه قیمت دهی برای پروژه ساختمانی توضیح دهید ، مثلا برای ما که یک قیمت بر مبنای متراژ ساختمان و یک قیمت هم برای نصبیات میدهیم ، ولی متاسفانه امروزه برای کل پروژه قیمت کلی به همراه نصبیات میدهند و با قیمت پایین که اصلا به صرفه هم نیست کار میکنند ، اکثرپروژه ها بر اساس قیمت پایین و عدم توجه به کیفیت کاری واگذار میشه و کلافه کننده هست ، مایی که مثلا در همبندی اصلی فنداسیون از سیستم ارتینگ و در کنده کاری از شیار زن و در قوطی گذاری از تراز لیزری ودر نصبیات از سیم شو برای همه کلیدها و پریزها و در کل اجرای پروژه تمامی مباحث مبحث ۱۳ ساختمان رو رعایت میکنیم بازنده این اشفته بازاری هستیم که کیفیت کاری اصلا مهم نیست

    ۵

    1. جناب قربانی، بنده خودم هم بعضی وقتها از دست بعضی برقکارهای بی تجربه عصبانی میشم. چند هفته قبل پروژه ای رو با کارفرما قرارداد بستیم و دو نفر از نیروهای ما مشغول کار شدند. متاسفانه روز بعدش کارفرما تماس گرفتند و گفتند که برقکاری حاضر شده با نصف قیمت شما کار کنه. یا شما هم با این قیمت کار کنید یا کار رو میدم به ایشون. درسته که اوضاع بازار خرابه ولی این راه پروژه گرفتن نیست. اگر برقکاری نتونه چرخه هزینه های زندگیش با درآمدش رو هماهنگ کنه ، هی مجبور میشه به همین روند ادامه بده و همیشه پروژه ها رو با قیمت پایین تر برداره به امید اینکه بیکار نمونه و یک لقمه نون ببره خونش. البته این مثل بیماری هستش که به شدت درد داره ولی فقط می خواد که با قرص مسکن برای مدت کوتاهی دردش رو آروم کنه. از درد و دل ها که بگذریم …
      ۲- بنده در کتاب آموزش برق ساختمان در صفحه ۲۲۳ چند صفحه ای در مورد قیمت گذاری صحبت کردم. در صورتی که شما بر مبنای متراژ ساختمان پروژه ای رو بردارین دیگه برای نصبیات که نباید دستمزد جدا بگیرین. یعنی وقتی در قرارداد ذکر می کنید که هر متر برقکاری ساختمان مثلاً متری ۸ هزار تومن. دیگه این ۸ هزار تومن شامل همه چی میشه. یعنی شیارزنی، قوطی گذاری، لوله گذاری، سیم کشی، و نصب کلید پریزها پای شماست. تنها نصب آیفون ها، کولرها، لوسترها، هود، پنکه بصورت مجزا باید حساب بشه.

      ۲

  3. با سلام و عرض خسته نباشید ، اولا که بی صبرانه منتظر کتاب نصب و تعمیر ایفون تصویری هستیم ، ثانیا با توجه به اینکه لوله کشی در کف حمام و دستشویی و اشپزخانه ممنوعه ، لوله کشی در اشپزخانه رو تو سقف به این صورت انجام بدیم که لوله خروجی از هر قوطی کاید پریز رو از قوطی کلید تا سقف بصورت عمودی بکشیم و در قسمت نبشی دیوار و سقف بصورت افقی لوله کشی کرده و سپس بصورت عمودی وارد قوطی کلید بعدی کنیم

    ۵

    1. سلام. مرسی از شما. واقعیتش بنده هم خسته شدم از بس منتظر دریافت مجوز از اداره ارشاد شدیم. هر روز داریم پیگیری می کنیم که انشاا… کتاب زودتر آماده بشه.
      ۲- مرسی از توضیحاتتون. در تکمیل صحبت های شما این رو بگم که در تنها جایی که برقکار مجاز هست که بصورت افقی شیار بزنه در داخل آشپزخانه ست. یعنی ۲۰ سانتی متر پایین تر از سقف روی دیوار مجاز هست که شیار افقی بزنه و اگر در نبش دیوار و سقف شرایط مساعد نیست در اون شیار لوله ها رو نصب کنه.

      ۲

  4. سلام مجدد. مهندس .واسه جاگذاری قوطی ها قبل از گچ دیوار من دیدم گچکار یه خط عمودی نمونه ایجاد میکنه واسه گچ دیوار تمام شده و برقکار بر مبنای اون قوطی هارو جا میزنه. اون گچ مبنا هم اسم خوبی داشت که الان یادم رفته. میشه بر اساس این هم قوطی گذاری کرد؟

    ۱

    1. سلام آقا محسن. اسم اون گچ مبنا، کروم گیری هستش. که بله براساس اون هم میشه قوطی گذاری کرد.ولی گچ کار وقتی می خواد یک واحد رو گچ کاری کنه فقط همون واحد رو کروم گیری می کنه بعدش گچ می کنه. نمیشه که وقتی گچ کار در یکی از واحدها مشغول گچ کاری هستش شما و آقایان گچ کار همگی برید تویه دست و پای هم کار کنید. بنظر من کار اونجوری اصلاً لذتی نداره. که بخواد با عجله و در شلوغی انجام بشه. در کل بعد از گچ خاک کامل و قبل از اینکه به مرحله کروم گیری برای گچ برسه شما باید لوله گذاری و قوطی گذاری تون رو انجام بدین.

      ۱

    1. سلام. بله. قیمت این کتاب هم مثل کتابهای قبلی ۲۹ تومن هستش. ولی برای فهم بیشتر مطالب، به همراه کتاب یک قطعه الکترونیکی (سوئیچر) هم ، به خواننده داده میشه. که قیمت اون قطعه هم ۵ هزار تومن هستش. البته اگر خواستین می تونید اون قطعه رو سفارش ندید.

      ۲

  5. با عرض سلام.مهندس.شما انقد مباحث رو قشنگ توضیح میدین و سوال بچه هارو با حوصله جواب میدین که من دوس داشتم کارآموزی خودم را پیش شما انجام میدادم.ایکاش بتونم یه استادکار خوب مثه شما پیدا کنم.راستش.شما تهران تشریف دارید؟

    ۲

    1. سلام آقای شیخ زاده. کتاب آماده شده و داره مراحل دریافت مجوز از اداره ارشاد رو طی می کنه. انشاا… این هفته چاپ میشه.
      بنا بر قراردادی که ما با ناشر داریم امکان ارائه نسخه پی دی اف این کتاب نیست و فقط بصورت چاپی ارائه میشه.

      ۲

      1. مچکرم
        والا من بیشتر نسخهء پی دی اف به دردم میخوره،اینجوری همیشه توی گوشی در دسترسه.حالا نمیشه یه رویی به ناشر بندازین که قبول کنه😃

        ۱

  6. با عرض سلام. یک سوال ابتدایی داشتم.وقتی دوسیم را با ترمینال اتصال میدیم نیاز هست برای محکم کاری از چسب برق هم استفاه کنیم؟ منظورم روی خود ترمینال را دوباره چسب بزنیم. تشکر

    ۲

  7. سلام مهندس عزیزخدا قوتتون بده
    اصول سیم کشی آشپزخانه خیلی برامون مهم میشه از اصول وروش سیم کشی آشپزخانه توضیحات کاملی بدین
    مثلا چندتا پریز میخواد و ارتفاع پریزها و فاصله پریزهاش چقد باید باشد
    مثلا بعضا خونه میرم برقکشی آشپزخانه شان طوری هه که مثلا پریز ماشین لباسشویی پشتش قرار نگرفته ونیم متر ویا یک مترو شاید هم بیشتر از پشت ماشین و از پیش شیر آب فاصله داره و پریز ماشین لباسشویی در پشت کابین ظرفشویی قرار گرفته و یاحداقل فاصله پریز روبرای یخچال از کمد دیواری و یا لباسشویی و پکیج و یا آب تصفیه و یا دیگر مصرف کننده های آشپزخانه را رعایت نکردند ممنون اصول و استاندارد سیم کشی نصب و ارتفاع و فواصلو تعداد پریزهارو از همدیگرتوضیح کامل بفرمایید
    با تشکر از سایت خوبتان

    ۱

  8. با عرض سلام.اول از همه تشکر میکنم از شما بابت کتاب آموزش برق ساختمان.من کتاب رو خریدم و بسیار راضی هستم.خیلی ساده و روان توضیح دادین تو این کتاب که فهمیدن برق رو آسون میکنه.
    سوالم این بود که برای برق ساختمان تمام مداراتی که داخل کتاب گقته شده کفایت میکنه یا چیزهای دیگه ای هم هست؟
    و سوال دوم اینکه واسه دوربین مدار بسته هر ۲ جلد رو باید بخریم یا کتاب دوم کفایت میکنه؟

    با تشکر

    ۴

    1. با سلام. متشکرم از حسن نیت شما نسبت به کتاب اصول مهندسی و طراحی برق ساختمان. باید توجه کنید که این کتاب باید تکمیل تر شود. لذا باید بیشتر مطالعه بفرمایید مانند نحوه محاسبه ارت و یا تلفن تحت شبکه(voip) و نکات دیگر. در مورد سوال دوم شما به نظر من هرچه بیشتر بخوانید و یاد بگیرید در زمینه شغلی به شما کمک خواهد کرد.

      ۱

  9. سلام: مدیر سایت محترم…….. : لطف کنید مشکل کاربران را حل کنید: چند بار بهتان ایمیل زدم ولی اصلا جواب ندادید !!! هدف تان فقط پول گرفتن نباشد !! بعد از اینکه محصولی خریدم از شما: برای حفظ اعتبار سایتان هم که شده : باید به کاربر احترام بگذارید و راهنمایی اش کنید!

    ۸

    1. با سلام. دوست عزیز. ممنون از انتقاد شما. ما در این سایت به پول فکر نمی کنیم بلکه هدفمان کمک به افزایش دانش دوستان است. اگر ملاحظه بفرمایید تمامی سوالات سعی می شود که جواب داده شود. شاید مشکلی در ارسال ایمیل بباشد. پیگیری خواهیم کرد.

      ۵

    2. ممنونم: بزارید از اول توضیح بدم:
      من چند ماه پیش ۲ کتاب یکی در مورد همین برق کشی و یکی هم در مورد دوربین های مدار بسته بود از شما خریدم ولی از بد روزگار هارد سیستم ام سوخت و خیلی از اطلاعات مهم ام از جمله همین کتاب ها از بین رفتند از شما درخواست دارم که دوباره برام لینک را ارسال کنید چون قبلا پول اش را پرداخت کرده بودم: چند بار ایمیل زدم به مدیر سایت و کسی جواب نداد !
      سپاس

      ۱

    3. سلام آقا محمد. بابت تاخیر پیش اومده عذرخواهی می کنم. بنده چند روزی مسافرت بودم و مهندس مهربانی عزیز پاسخ کامنت ها رو می دادن ولی به بخش ایمیل ها دسترسی نداشتن. من پاسخ شما رو ایمیل کردم.

      ۲

  10. سلام مهندس مطالب عالی هستند. غیر از مبحث ۱۳ از کجاها میشه قوانین برق ساختمان رو پیدا کرد؟ به عنوان مثال همین فاصله ی نصب آیفون از قوطی برق استانداردش از کجا اومده؟

    ۵

  11. سلام
    یک نرده بود که یک ضلعش با یک قوطی ۳*۲ساخته شده من از توی این قوطی یک کابل رد کردم نرده هم توی محیط بیرونه آیا اکسید آهن به روپوش کابل صدمه میزنه؟

    ۲

  12. سلام مهندس

    یه ساختمان کار میکنم که صاحب کار قصد داره در واحدهای ساختمان رو کارتی بذاره
    من اطلاعی ندارم از محل قرار گیری لوله برقشون که کجا بذارم توی چه ارتفاعی و کدوم سمت باشه.
    لطفا اگه اطلاع دارید منو راهنمایی کنید

    ممنون

    ۱

      1. منظورم واحدهایی هستند که برای ورود بهشون از کارت های الکترونیکی استفاده میکنند

        منظورم تگ الکترونیکی که برای ایفون در نظر میگیرن نیست

        کارت الکترونیکی که بعضی از هتل ها هم ازش استفاده میکنند ولی اینجا میخوان درب ضد سرقت که با کارت الکترونیکی باز میشن استفاده کنند

        من درمورد برق این درها هیچ اصلاعاتی ندارم نمیدونم که اصلا نیاز دارن یا ندارن, اگرم دارن من کجا باید براشون در نظر بگیرم

        ممنون

        ۲

        1. سلام. بهتر ان است که حتما با سازنده یا فروشنده صحبت کنید و ببینید آن ها چه می خواهند تا بعدا مشکل دار نشوید.

          ۳

  13. مهندس سلام.خواستم بدونم ساختمانی که هیچ چاه ارتی نداره وسیم ارت هم همین طور…آیا میشه کلید نشتی جریان یا همون محافظ جان رابذاریم جواب میده مفید هست…

    ۲

  14. سلام مهندس. خسته نباشید.عیدتونم مبارک باشه.طبق قولی ک داده بودید ما منتظر کتاب آیفون هستیم.ممنون میشم بگید ب کجا رسیده و چقد مونده تا ما بتونیم استفاده کنیم.ممنون

    ۳

    1. سلام. مرسی از شما. کتاب آماده شده و برای ناشر ارسال شده. گفتن مجوزهاش تا از اداره ارشاد بیاد بین ۱ تا ۲ هفته زمان میبره. آماده بشه از طریق ایمیل بهتون خبر میدیم.

      ۳

    1. سلام جناب آذرپیوند. کتاب آماده شده و برای ناشر ارسال شده. گفتن مجوزهاش تا از اداره ارشاد بیاد بین ۱ تا ۲ هفته زمان میبره. آماده بشه از طریق ایمیل بهتون خبر میدیم.

      ۳

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853