تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
0
0

کتاب اصول مهندسی و طراحی برق ساختمان

3650 بازدید

با سلام خدمت شما همراهان گرامی سایت آموزش برق.
از امروز دوست عزیزی به اعضای تیم آموزش برق اضافه شده که دارای تحصیلات کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق و الکترونیک صنعتی بوده و همچنین نویسنده کتاب اصول مهندسی و طراحی برق ساختمان هم هستند. مهندس حسین مهربانی از امروز با ارائه کتابی جدید و پر محتوا قصد دارند که قطار حرکت تیم ما را سرعت ببخشند.

کتاب اصول مهندسی و طراحی برق ساختمان

از آنجایی که قصد ما رشد و پیشرفت هرچه بیشتر تیم آموزش برق و در کنار آن پیشرفت شما عزیزانی است که تا به امروز برای ادامه مسیر ما را همراهی کرده اید، تصمیم گرفته ایم که از نویسندگانی که کتاب های مرتبط با برق ساختمان و سیستم های حفاظتی دارند دعوت کنیم که به جمع تیم ما بپیوندند. در این راستا با هماهنگی های انجام شده از مهندس حسین مهربانی  که شخصا مدتها به عنوان پیمانکار کار کرده اند و سپس شروع به ارائه مشاوره تاسیسات الکتریکی (البته با رعایت نکات اجرایی) و نظارت بر اجرای تاسیسات الکتریکال نموده اند، دعوت کردیم که کتاب اصول مهندسی و طراحی برق ساختمان(که شامل مطالب علمی و عملی می­باشد) را به منظور دسترسی راحت تر و سریعتر جهت خرید در سایت عرضه کنند.
در ضمن ما از مهندس مهربانی خواسته ایم که هر شب چند دقیقه زمانشان را برای پاسخگویی به سوالات و ابهامات شما دوستان خالی بگذارند و به سوالات شما پاسخ دهند. و به نظر ما این بهترین کاریست که یک نویسنده می تواند در حق خوانندگان کتابش داشته باشد. مخصوصاً کتاب های فنی …

از آنجایی که می دانیم روزانه حجم زیادی از اطلاعات برای شما از کتابها، اینترنت، شبکه های اجتماعی و … ارسال خواهد شد ما خود را موظف می دانیم امانت دار صادقی برای ارزشمندترین دارایی شما یعنی “زمان” باشیم. و کتاب ها و منابعی را به شما معرفی کنیم که ارزش خواندن و وقت گذاشتن را داشته باشند.
با این توضیحات خوشحال می شویم در صورتی که همانند سابق قصد رشد و پیشرفت در زمینه ی کاری خودتان را دارید، کتاب اصول مهندسی و طراحی برق ساختمان نوشته مهندس حسین مهربانی را هم مطالعه کنید. در خاتمه لازم به یاد آوری است که ایشان مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند و همچنین عضو هیات علمی دانشگاه Cyprus International University  در سال­های ۲۰۰۶-۲۰۰۸ بوده اند.

 

 

با تشکر: مرادی، مدیر سایت آموزش برق

 

روش خرید کتاب اصول مهندسی و طراحی برق ساختمان:

با عرض پوزش نسخه چاپی این کتاب در فروشگاه ما تمام شده است. و برای خرید آن می توانید از سایت مهندسین نیوز (mohandesinnews.ir) اقدام نمایید.

شاید تمایل داشته باشید که پیش از سفارش این کتاب نگاهی به فهرست و چند صفحه اول این کتاب داشته باشید. پس توصیه می‌کنیم حتماً چند صفحه اول این کتاب را به صورت رایگان دانلود کنید تا دیدگاهی نسبت به این کتاب به دست آورید. برای دانلود رایگان فصل اول کتاب اصول مهندسی و طراحی برق ساختمان روی این لینک کلیک کنید. نسخه کامل این کتاب ۱۷۰ صفحه است و قیمت کتاب جهت خرید ۱۴ هزار تومان است. هزینه ارسال پستی آن به سراسر کشور هم ۴۹۰۰ تومان است. و تمام هزینه کتاب را بعد از تحویل کتاب از مامور اداره پست به ایشان پرداخت می کنید.

اصول طراحی و مهندسی برق ساختمان – بخش اول

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=3241
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

32 نظر در مورد کتاب اصول مهندسی و طراحی برق ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام. این کتاب را چطور بخریم؟ در سایت مهندسین نیوز هم لینک ها مشکل دارند و راهی برای خرید نیست. راهنمایی بفرمایید.

    ۳

  2. سلام برادر می‌تواند برایم کتاب سیم کشی انترنت برایم بفرستید لطفا من در افغانستان زنده گی می کنم چون خرید آن برایم مان مشکل که از شما بخریم لطفا همکار کنید تشکر

    ۴

  3. سلام ، دو تا سوال دارم.

    ۱-سطع مقطع سیم اصلی که از کنتور تا فیوز اصلی واحد می آید چند است و باید طبق استاندارد مفتولی یا افشان باشد؟

    ۲-موقعی که فندک اجاق گاز برای روشن شدن اجاق شروع به زدن می کنیم ، تا زمانی که فندک رو نگه داریم تا گاز ثابت بشه و روشن شه روی تلوزیون که در پذیرایی هست نویز می ندازه و صداش قطع میشه و شروع به نویز انداختن می کنه ، چون تعداد دفعات روشن خاموش کردن گاز بالاس هم این موضوع رو اعصاب شده و هم احتمال داره در آینده تلوزیون ۴۲ اینچ که داریم بخاطر این موضوع خراب بشه به همین خاطر میخوام مشکل رو پیدا کنم که چرا باید اینطور باشه و راه حل چیست؟

    تشکر

    ۶

    1. سلام. سیم اصلی از کنتور به واحد با توجه به امپراژ واحد و فاصله کنتور تا واحد تعیین می گردد. مثلا اگر واحد ۳ فاز و ۳۲ امپر باشد برای طول کمتر از ۵۰ متر باید از سایز ۱۰ کابل افشان یا سیم( در داخل لوله) استفاده کرد.
      یا اگر کنتور ۲۵ آمپر تکفاز است باید از کابل نمره ۴ استفاده شود. و اگر کنتور ۳۲ آمپر تکفاز است باید از کابل نمره ۶ استفاده شود.
      در کتاب اصول طراحی و مهندسی برق ساختمان نوشته مهندس حسین مهربانی که درسایت هم موجود است نحوه انتخاب کابل توضیح داده شده است.
      در مورد قسمت دوم. اگر تلویزیون شما با کابلhdmi به دستگاه دیجیتال یا ماهواره وصل شده است ابتدا کابل را تعویض کنید و یک کابل با کیفیت خریداری نمایید.

      ۳۳

  4. سلام
    در مورد نصب آیفون تصویری برای دو واحد با ۳ مانتور سوال داشتم
    مشکل پیش آمده به این صورت است که مانیتور اول واحد اول به درستی کار می کند اما مانیتور دوم واحد اول تصویر ندارد اما وقتی دکمه کلید را می زنیم زنگ و مانیتور واحد دوم کار می کند در صورتی که مانیتور واحد دوم هم به درستی کار می کند
    فقط مانیتور دوم واحد اول است که دچار مشکل است نه زنگ می خورد و نه می توانیم درب را باز کنیم
    مشکل از کجاست!؟

    ۴

    1. سلام آقا ایرج. مانیتور دوم واحد اول رو کلاً جدا کنید و ببرید جای مانیتور اول واحد اول وصل کنید. در این حالت مانیتور اول واحد اول رو بجایی وصل نکنید.
      و حالا بگین که آیا باز هم این مشکل وجود داره یا نه؟
      لطفاً مدل آیفون رو هم بفرمایید که چی هستش؟

      ۶

  5. با سلام وخسته نباشید.برای من یک سئوال بوجود آمده است.در یک ساختمان شش واحدی دو واحد از این ساختمان موقعی که لامپ دست شویی را میخواهند روشن کنند برای یک لحظه تلویزیون که روشن است خاموش می شود دوباره روشن می شود.ایراد در کجای کار است .با تشکر فراوان از راهنمایی که مبذول می فرمایید.

    ۴

    1. سلام.سه سوال:
      ۱.ایا مدار روشنایی و پریز یکی است؟
      ۲.ایا در مدار مهتاب وجود دارد؟
      ۳. آیا اتصال تلویزیون به ماهوارا از طریق کابل hdmi است؟؟

      ۴

  6. سلام.در مورد کتاب اصول مهندسی و طراحی میشه توضیحاتی بدین.سر فصلهاش.مهندس فاصله لوله برق با لوله آب و گاز چقدر باید باشد؟قیمت این کتاب میشه بفرمایید؟

    ۶

    1. سلام آقای صداقت. فهرست مطالب این کتاب رو از طریق لینک زیر دانلود کنید تا یک برداشت کلی دستتون بیاد.
      اصول طراحی و مهندسی برق ساختمان – بخش اول
      ۲- فاصله لوله برق از لوله های آب و گاز باید ۳۰ سانتی متر باشه.
      ۳- قیمت این کتاب ۱۴ هزار تومنه که با هزینه پست میشه ۱۸۹۰۰ تومن.

      ۷

  7. درکتاب مهندسی برق ساختمان ایاطریقه نصب کلید هوشمند کولر توضیح داده شده وچگونه میتوان این کلید را تهیه کرد

    ۷

  8. با سلام به مدیر عزیز ، سوالی در مورد نصب آنتن مرکزی داشتم ، دو نوع روش نصب که یکی با استفاده از اسپیلیتر و دیگری توسط تپ آف ، با افزایش تعداد طبقات ساختمان و یا تعداد واحدها در سیستم آنتن مرکزی چه چیزی تغییر میکنه ؟ تقویت کننده باید قویتر بشه یا چیز دیگه ؟ ( مثلا در مورد سیم های برق اصلی واحدها از طبقه اول تا خود پنجم رو سیم ۶ و برای طبقات بعدی سیم ۱۰ استفاده میشه که مربوط به افت ولتاژ و فاصله از کنتوره )

    ۶

    1. در مورد کابل کشی آنتن مرکزی اسپلیتر و تپ اف باید به طور همزمان استفاده شوند.باید دقت شود که سایز کابل هیچ تغییری نمی کند. در ساختمان ۱۴ یا ۱۵ طبقه باید هر ۵ طبقه یک زون در نظر گرفته شود و از هر زون باید ۱ کابل به پشت بام کشیده شود. با افزایش تعداد طبقات چیزی که تغییر می کند ظرفیت تقویت کننده اولیه است و شاید مجبور شویم وسط راه یک سری تقویت کننده قرار دهیم که به آن ها لاین آمپلی فایر می گویند. محاسبات آنتن مرکزی در فصل ۲-۶ کتاب اصول مهندسی و طراحی برق ساختمان نوشته حسین مهربانی بیان شده است.

      ۶

  9. با سلام به مدیر عزیز ، بنده کتاب آموزش برق ساختمان و سیستم های اعلان حریق را خریداری کرده ام ، که در انتهای آن خبری در مورد چاپ کتاب نصب و تعمیرات آیفون تصویری آورده شده است ، کی قراره این کتاب چاپ بشه ؟

    ۵

  10. سلام و خسته نباشيد ميخواستم ببينم فرق اين كتاب (اصول مهندسي وطراحي ) با محتويات كتاب آموزش جامع برق چيه؟ آيا لازم هست هر دو كتاب را تهيه كنيم ؟ممنون

    ۷

    1. سلام. در کتاب آموزش جامع برق بیشتر به مباحث عملی پرداختیم به همین خاطر بیشتر به درد برقکارها و علاقه مندان به کار اجرا می خوره. ولی باز هم خواندن کتاب اصول مهندسی و طراحی رو به برقکارهای عزیز پیشنهاد می کنیم.

      ۷

      1. با سلام
        جناب مدیر درصورتیکه قصد تهیه توأمان این کتاب و آموزش جامع برق ساختمان و سیستم های اعلان حریق را داشته باشیم از چه طریق اقدام نماییم؟
        باتشکر

        ۴

        1. سلام آقای جوادی. اسم کتاب هایی که می خوایین به همراه آدرس و نام و نام خانوادگی تون رو به شماره ۰۹۱۹۴۰۵۳۸۵۳ پیامک کنید.

          ۳

    1. سلام. تحقیق می کنیم که چه کسی کتاب خوبی در این زمینه نوشته. و ازشون دعوت می کنیم که کتابشون رو در سایت عرضه کنن.

      ۴

  11. آيا نقشه برق ساختمان توسط سازندگان براي ارائه به مالكين يا خريداران الزامي است يا خير ؟ چرا اين نقشه يا فايل تصويري نقشه برق سيم كشي – لوله كشي – آيفون – آسانسور حين ساخت براي رفع ايرادتوسط شهرداري ها هنگام انتقال ملك يا آپارمان اجباري نيست ؟ بنده مدير ساختمان هستم و بارها با سيم كشي واحدها مشكل پيداكرديم و بااينكه با برق آشنايي دارم اما براي يافتن سيمهاي ورودي با مشكل مواجه شدم كه اگر نقشه ايي وجود داشت اين سرگرداني و ابهامات بسرعت حل ميشد . با سپاس از سايت بسيار خوبتان .

    ۸

    1. سلام. ارائه نقشه به مالکین یا خریداران الزامی نیست و درستش اینه که نقشه داده بشه ولی در کشور ما فکر نکنم کسی چنین کاری بکنه.

      ۴

      1. مهندس سلام و خسته نباشيد از پاسخ بسيار خوبتان متشكرم آيا ميتوانيد يك نقشه برق كشي ساختمان را براي ديدن عموم و مالكين و مديران ساختمان و گسترش فرهنگ استفاده از اين روش براي بازديد كنندگان قرار دهيد تا ضمن آشنايي مردم به نقشه هاي برق كشي و توجه مسئولين به اين موضوع در سايت قرار دهيد تا حداقل شروع اين فرهنگ سازي از سايت شما آغاز شود و مسئولين شهري و شهرداري براي الزامات ايمني و آتش نشاني نقشه هاي برق + لوله كشي ووو در دسترس مديران و مالكان قرار گيرد تا تعميركاران برق هم با اطمينان بيشتري به تعمير سيم كشي وو گذر لوله و گاز و .. را تشخيص داده و با آرامش خيال به كارشان بپردازند با سپاس موفق باشيد .

        ۹

    2. با سلام. از نظر اخلاقی و اصول مهندسی باید تمام نقشه های برق که به صورت AS BUILT می باشد تحویل مالکین شود. دلیل آن هم آن است که درصورتی که اگر برق کار دیگری وارد ساختمان شد بتواند ایرادات را به راحتی پیدا کند. همچنین تمام نقشه های تابلوهای برق باید در داخل تابلوها قرار داده شود. لذا به دلیل آنکه شهرداریها و حتی نظام مهندسی از نظر قوانین از سایر کشورهای دنیا عقب است هنوز اجبار نکرده اند که تمام نقشه ها و سوابق ساختمان تحویل مالکین گردد.

      ۷

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853