تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
0
0

سوییچ شبکه و اتصال دوربین مداربسته IP به آن

6105 بازدید

سوییچ شبکه یکی از تجهیزات مهم در اجرای پروژه های نظارت تصویری و دوربین های مداربسته IP است.

 

سوئیچ شبکه

 

تصور کنید در یک پروژه قرار است که تعداد ۲۰ دوربین مداربسته IP با یک سوئیچ ۲۴ پورت را نصب کنیم (این سوئیچ ۲۴ پورت ۱۰۰ و ۱ پورت ۱۰۰۰ دارد). در این پروژه علاوه بر دوربین‌های مداربسته دام و بولتِ IP، دوربین‌های اسپیددام، کیبورد کنترل و NVR هم داریم.

 

سوئیچ شبکه

 

همانطور که در مقالهٔ NVR گفتیم، اکثر NVR های بازار یک پورت شبکه LAN روی خودشان دارند. خب با این تفاسیر اولین مشکل ما این است که چگونه این همه تجهیز را به دDستگاه NVR وصل کنیم.

وظیفه سوییچ شبکه

سوییچ شبکه وظیفهٔ ارتباط بین این تجهیزات را بر عهده دارد و ما به تعداد پورت‌های روی سوییچ می‌توانیم تجهیزات را به آن وصل کنیم. تعداد پورت‌های سوییچ ۴، ۸، ۱۶، ۲۴، ۴۸ و … هستند که عموماً سرعت‌های ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه یا ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه دارند. این سرعت بیانگر میزان انتقال دیتا می‌باشد.

خب ما تعداد ۲۰ عدد دوربین‌ IP را به پورت‌های سوییچ شبکه وصل می‌کنیم. در اینجا دو نکته مهم را باید در نظر گرفت.

الف –سرعت انتقال دیتا: هر دوربین IP مطمئناً پهنای باندی را نیاز دارد که اصولاً این عدد زیر ۱۰ مگابیت بر ثانیه است (وابسته به برند و شرایط). پس در صورت اتصال دوربین مداربسته IP به پورت ۱۰۰ مگابیت سوییچ هیچ مشکی از بابت انتقال دیتا به وجود نمی‌آید.

 

سرعت انتقال دیتا

 

ب-توان سوییچ : در دیتا شیت هر سوییچ یکسری استانداردهایی معرفی‌شده است مانند دو استاندارد IEEE802.3af و IEEE802.3at که استانداردهای POE هستند.

۸۰۲.۳af یکی از استانداردهای رایج POE است که تا حداکثر ۱۵.۴ وات توان تأمین می‌کند که این توان برای دوربین‌های دام و بالت کافی است. استاندارد ۸۰۲.۳at تا حداکثر ۳۰ وات توان تأمین می‌کند که این استاندارد برای دوربین‌های اسپیدام می‌باشد چراکه این دوربین‌ها توان بیشتری را نیاز دارند. البته این اعداد استاندارد هستند و مسلماً در شرایط نصب یک پروژه بسته به طول کابل شبکه، جنس کابل شبکه و … کاهش این اعداد طبیعی است.

 

نکته : برخی سوییچ ‌ها دارای پورت (SFP Small Form-Factor Pluggable) هستند. به این پورت بنا به نیاز می‌توان فیبر نوری متصل کنیم.

خب ما ۲۰ عدد دوربین دام و بالت و اسپیددام را به سوییچ شبکه وصل کردیم و برای اتصال کیبورد کنترل به آن هم کاملاً مشابه به یک دوربین IP عمل می‌کنیم.

سوییچ چگونه متوجه اتصال این تجهیزات می‌شود؟

دوربین‌های آی پی دام، بالت، PTZ و کیبورد کنترل دارای آدرسی به نام MAC Address هستند و سوییچ شبکه پورتی که هر MAC ای به آن متصل شده را نگه می‌دارد و آن را در جدول خودش ذخیره می‌کند. سوییچ از این جدول جهت شناختن تجهیزی که می‌خواهد برای آن بسته اطلاعاتی ارسال کند، استفاده می‌کند که این جدول به MAC Address Table معروف است.

 

MAC Address Table

 

خب دیتای دوربین‌ها به سوییچ منتقل شد و حالا باید این دیتاها به سمت دستگاه NVR ارسال شوند. ما الآن هم پورت ۱۰۰ خالی و هم پورت ۱۰۰۰ خالی روی سوئیچ داریم.

نکته مهم این است که ما نمی‌توانیم که از پورت ۱۰۰ این سوئیچ استفاده کنیم به این دلیل که اگر تعداد دوربین‌ها را در عدد پهنای باند مصرفی دوربین ضرب کنیم مسلماً این عدد بالاتر از عدد ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌شود. پس در صورت اتصال این پورت با کابل شبکه به دستگاه NVR، حتماً شما بر روی مانیتور تصاویری با تأخیر (delay) خواهید داشت. پس از پورت ۱۰۰۰ مگابیت بر ثانیه به دستگاه NVR وصل می‌کنیم.

 

پورت UPLINK

 

در پایان هم از خروجی تصویرِ روی دستگاه NVR به مانیتور اتصالی را برقرار می‌کنیم تا تصاویر را مشاهده کنیم.
در صورتی که علاقه مند به یادگیری مطالب بیشتری در مورد این موضوع هستید می‌توانید به فصل هفتم کتاب آموزش دوربین های مداربسته ۲ مراجعه کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=3108
اشتراک گذاری:
مهندس رضا شیخ انصاری
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

47 نظر در مورد سوییچ شبکه و اتصال دوربین مداربسته IP به آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام آقای مهندس کاش کتاب دوربینهای مدار بسته یک و دو را چاپی هم داشتین. چون بعضی دوستان با کتاب چاپی هم راحت ترند و هم دوست دارن اون رو نو کتابخانه شون نگهداری کنند. در ضمن هیچ کتابی به انداره کتابهای شما از صفر شروع به آموزش نمی‌کند و هم رنگی نیستن. کتابهای شما عالی هستن

    ۱۵

  2. سلام.شبتون بخیر
    این کتاب ها را از کجا میشه تهیه کرد.
    من تازه رفتم‌ تو کار دوربین مدار بسته و مایلم همه اینها را یاد بگیرم

    ۱۳

  3. سلام
    ایا درکتاب راجع به دوربینهای تحت شبکه ونحوه نصب ومواردی ازقبیل تغییرip وانتقال رادیویی توضیحات کامل هستش
    ونحوه دریافت وقیمت فعلی آن اطلاعاتی میخاستم
    متشکرم

    ۱۳

    1. سلام خدمت شما.
      بله تا حدودی این موارد در کتاب دوربین مداربسته ۲ و نصاب طلایی پوشش داده شده است. ضمنا در صورت خرید اگر ناراضی بودین، مبلغ شما برگشت داده خواهد داده شد.
      جهت دریافت این کتاب و دوره می توانید از طریق سایت اقدام کنید یا اینکه با خانم داودی تماس بگیرید تا شما را جهت خرید راهنمایی کنند. ۲۸۴۲۳۸۵۲-۰۲۱

      ۱۱

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853