تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
0
0

دستگاه دی وی آر (DVR) چیست؟

9211 بازدید

در این مقاله قصد داریم که بصورت کامل و با جزییات پنل پشت یک دستگاه دی وی آر (DVR) را با هم بررسی کنیم . این دستگاه میتواند آنالوگ ، AHD ، HDCVI ، HDTVI باشد .

پشت دستگاه دی وی آر

قسمت هایی را که در تصویر بالا شماره گذاری کرده ایم به ترتیب توضیح می دهیم.

 

۱- ورودی تصویر (video in) : این سوکت های bnc به عنوان کانال های ورودی تصویر هستند که دوربین مدار بسته از طریق کابل کواکسیال به این سوکت ها متصل میشود. تعداد این سوکت ها میتواند ۴ ، ۸ ، ۱۶ ، ۲۴ ،۳۲ ، ۶۴ تا باشد. پس سوکت هایی که به این ترمینالها وصل می شود، مادگی های BNC هستند که از دوربین ها می آیند مانند تصویر زیر:

ورودی تصویر دوربین مداربسته

 

۲- خروجی صدا (audio out) : این سوکت که به عنوان خروجی صدا می باشد، بعد از اتصال میکروفون به audio in (شماره ۳) با استفاده از کابل کواکسیال، صدا را به تجهیزی مانند اسپیکر یا مانیتوری که ورودی AV داشته باشد منتقل میکند. شما صدایی که میکروفون متصل شده به قسمت شماره ۳ تولید میکند را میتوانید از این خروجی بشنوید.برای مثال می خواهید هر وقت موشن دتکشن فعال شد ،آلارم دستگاه هم فعال شود .

خروجی صدا

 

۳- ورودی صدا (audio in) : میکروفون دارای دو کابل می باشد . یکی کابل برق ۱۲ ولت و دیگری کابلی که سیگنال صدا را منتقل می کند . این میکروفون در صورت نصب صحیح می تواند صدای محیط را به دستگاه ارسال کند و شما در بازبینی تصاویر (playback) صدا را روی کانالی که تنظیم کرده اید ،بشنوید .

 

میکروفون دستگاه دی وی آر

 

۴- خروجی HDMI : از طریق این کانکتور شما تصویر خروجی توسط دستگاه را میتوانید روی مانیتور خود ببینید. کابل های HDMI در متراژهای مختلفی از ۱ متر به بالا وجود دارد.کابل HDMI بر خلاف کابل VGA می تواند صدایی که در قسمت قبل گفته شد را روی مانتیور پخش کند .

کابل HDMI

 

۵-پورت شبکه (LAN) : این پورت برای اتصال کابل شبکه به دستگاه دی وی آر (DVR) میباشد . برای مثال برای انتقال تصویر نیاز است که این پورت توسط کابل شبکه به مودم وصل شود.

از طرفی شما می توانید با این کابل شبکه دستگاه خودتان را مستقیم به یک سیستم کامپیوتر یا لپ تاپ وصل کنید و از طریق وارد کردن آدرس آی پی ذخیره ساز، به وب آن وصل شوید و تنظیمات دلخواه خود را انجام دهید .

 

کابل شبکه

 

۶- پورت (USB) : این پورت برای اتصال موس به دستگاه یا اتصال فلش به دستگاه دی وی آر (DVR) کاربرد دارد. از فلش جهت تنظیمات منوی آن استفاده می شود. با  USB به جهت بک آپ گرفتن از تصاویر ذخیره شده یا آپدیت کردن دستگاه می توانید استفاده کنید.

موس دی وی آر

 

 

۷- ورودی های RS485 : این دو ورودی به عنوان ارتباط بین دو سیم دیتای دوربین های اسپید دام با دستگاه به جهت کنترل دوربین اسپیددام می باشد . که با A – B یا مثبت و منفی شناخته میشود. در صورتی که ترتیب اتصال این دو را برعکس بزنید دیتایی از دوربین به دستگاه منتقل نمی شود و در واقع دوربین اسپیددام شما نمی چرخد .

RS485 Connector

 

۸- تغذیه ورودی ۱۲ ولت دستگاه : این سوکت به جهت اتصال آداپتور ۱۲ ولت به دستگاه کاربرد دارد.اکثر دستگاه های ضبط کننده ۱۲ ولت هستند .

آداپتور 12 ولت

 

۹- فن تهویه DVR : این فن به جهت تهویه هوای گرم داخل کیس رکوردر و خنک شدن آن کاربرد دارد. در صورتی‌که این فن از کار بیفتد و ضبط کننده داغ کند ،اصولا دستگاه هنگ می کند و فشار زیادی به CPU آن وارد می شود که هر چه زودتر و قبل از سوختگی باید اصلاح شود .

فن دی وی آر

 

 

۱۰- خروجی تصویر (video out)  : این سوکت به عنوان خروجی تصویر است که با استفاده از کابل کواکسیال به جهت نمایش تصویر روی مانیتورهایی که ورودی av دارند ، استفاده میشود.

فیش av

 

۱۱- خروجی تصویر (VGA) : این سوکت به عنوان خروجی تصویر است که با استفاده از کابل VGA به جهت نمایش تصویر روی مانیتور هایی که ورودی VGA دارند استفاده میشود.یکی از علت هایی که این کابل کمتر استفاده می شود ،کیفیت کمتر آن به نسبت کابل HDMI است .

خروجی تصویر VGA

 

 

۱۲- ورودی خروجی آلارم : این سوکت ها به عنوان ورودی خروجی های آلارم می باشند که می توانید آلارمی مانند موشن دتکشن را برای دستگاه تعریف کنید. از طریق خروجی های این قسمت صدا فعال شود.

 

۱۳-دکمه power : این دکمه به جهت خاموش روشن کردن استفاده میشود.

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=2780
اشتراک گذاری:
مهندس رضا شیخ انصاری
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

106 نظر در مورد دستگاه دی وی آر (DVR) چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با سلام،برای استفاده از موشن نظارت تصویری،استفاده از یک دوربین با قابلیت موشن کفایت میکنه یا دی وی ار هم قابلیت باید داشته باشه،این موشن رو برای استفاده برای درگیر میخام

    ۶

    1. سلام و ادب.
      مراحل این کار طولانی است و در قالب کامنت نمیشه پاسخ داد.
      لطفا در گوگل نام شرکت واردکننده RDS، “ایمن تصویر امرتات” را بزنید و باهاشون تماس بگیرید تا راهنمایی کنند.

      ۱۷

  2. سلام خسته نباشید یه dvr گرفتم بدنش برق داره البته وقتی کابل bncرو وصل میکنم برق دار میشه یه بارم درب بالای dvr بازو بسته کردم قطع شد ولی باز الان برق داره سر فیش های bnc رو هم نگاه کردم به هم نخورده باشن ولی باز درست نشد میشه راهنمایی کنید؟

    ۱۶

    1. سلام و ادب.
      مشکل از دوربین و دستگاه شما نیست. باید از سیستم ارت اونجا استفاده کنید تا این مشکل برطرف شود.

      ۱۵

  3. سلام
    برای مقدار برقی ک در دستگاه DVRهست میخوام پیچ ارت روی بدنه دستگاه رو به سیم ارت داخل
    ریز های برق وصل کنم خواستم بدونم ک با این کار برای دستگاه مشکلی پیش نمیاد؟

    ۱۴

  4. سلام چرا دوتا دوربین متفاوت به دستگاه وصل میکنم اون یکی کانال خاموش میشه باید حتما جدا بزنی والا تا یکیش وصل میشه اون یکی میده چرا میشه جواب بدید ممنونم

    ۱۴

    1. سلام
      احتمالا دستگاه شما از سری های قدیمی می باشد. این موارد در چند سال قبل بوده است. برند دستگاه را باید بفرمایید.

      ۱۲

        1. سلام، متاسفانه کتاب دوربین یک تمام شده. ولی فکر کنم چند نسخه از دوربین دو در انبار موجود باشه، با خانم داوودی تماس بگیرید تا براتون ارسال کنن. ایتا یا واتس آپ ۰۹۱۹۴۰۵۳۸۵۳

          ۱۶

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853