نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
0
0

دوربین مداربسته

3329 بازدید

دوربین مداربسته

 

کلمه “دوربین مداربسته” از کلمه انگلیسی closed circuit television یا به اختصار CCTV گرفته شده است . معنی لغوی آن تلویزیون مدار بسته می باشد. به این خاطر نام مداربسته بر آن گذاشته شده چون که هرکسی اجازه کنترل یا به اصطلاح مشاهده فیلم های آن را ندارد و فقط کسی که صاحب یا مالک آن سیستم است، می تواند فیلم ها و تصاویر آن را مشاهده کند.
دوربین مداربسته به کلیه دوربین هایی اطلاق می گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می کنند. اغلب این دوربین ها در حفاظت، نظارت و ترکیب حفاظت و امنیت بکار می روند.

 

تاریخچه دوربین مداربسته

 

تاریخچه دوربین مداربسته

 

 

کاربرد های حفاظتی و نظارتی

  • دوربین مداربسته ای که  برای افزایش امنیت و حفاظت بیشتر، در نقطه ای نصب می شود و بیشتر به منظور کاهش ارتکاب به جرم و جنایت استفاده می شود.

کاربردهای نظارتی

  • دوربین مداربسته ای که برای نظارت بر کارایی کارکنان  یا دستگاه های صنعتی و غیر صنعتی که حضور فیزیکی انسان خطرناک،دشوار یا حتی غیر ممکن است بهره گرفته می شود. در کارخانجاتی مثل کارخانجات شیمیایی یا نیروگاه های هسته ای استفاده می شود.

کاربردهای تحقیقاتی و پژوهشی

  • دوربین مدار بسته ای که جهت کارهای تحقیقاتی در موسسات پژوهشی و R&D ( تحقیق و توسعه ) استفاده می شود.

 

مقایسه دوربین های مداربسته آنالوگ و آی پی

 

دوربین مدار بسته IP دوربین مدار بسته آنالوگ نوع دوربین
دوربین های ip نسل جدید دوربین های مداربسته هستند. امروزه بازارهای جهانی تمایل زیادی به دوربین های دیجیتال نشان داده است. این دوربین ها از امواج کاملاً دیجیتال برای تحلیل و ارسال داده های تصویر و صدا استفاده می کنند. این دوربین ها نسل ابتدایی دوربین های مداربسته می باشند که برای دریافت و ارسال اطلاعات صدا و تصویر از امواج آنالوگ استفاده می کنند. تعریف
کابل شبکه Twisted pair کابل کواکسیال RG 59 بستر کابلینگ
 یا نرم افزارNVR DVR ضبط کننده ها
بالاتر کمتر قیمت
پیچیده تر ساده تر نصب
بالاتر پایین تر کیفیت
کمتر بالاتر نویز پذیری
بیشتر کمتر امنیت
آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=1882
اشتراک گذاری:
مهندس رضا شیخ انصاری
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

9 نظر در مورد دوربین مداربسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام.خسته نباشید
    من اطلاعات چندانی در مورد دوربین مدار بسته ندارم.میشه با مطالعه کتاب شما نصب این دوربین ها رو انجام داد

    ۴

    1. سلام / نصب دوربین مداربسته کاری مهارتی است که مستلزم شاگردی کردن در کنار نصاب های دیگر است و شما صرفا با خواندن هر کتابی به این مهارت نمی رسید .

      ۳

  2. سلام.بابت کتاب های نفیس تان بی نهایت متشکریم.
    سوالی که دارم اینه که
    ۱)در صفحه ۸۵ جزوه ی دوربین مداربسته مورد شماره ی ۶ در کجا ها کاربرد دارد.مثلا برای رفع چه نیازی میشود از این قابلیت استفاده کرد.
    ۲)پاساژ یا بازار یا کانال تلگرامی مورد اعتماد که تجهیزات دوربین مداربسته با کیفیت و به صرفه عرضه کند به من معرفی کنید.
    ۳)همچنین برندی که دوربین های دام و بولت حدود ۸۰ تا ۲۰۰ تومان برای مغازه ها ی کوچک مناسب باشد و کیفیت داشته باشد.

    ۵

    1. سلام و عذرخواهی از تاخیر در پاسخگویی . در مورد سوال ۱ شما ، i/o ها یا همان input/output ها روی دوربین عموما شامل صدا یا آلارم می باشد . از آنجایی ک هیچ یک از nvr ها دارای ورودی و خروجی صدا نمیباشند ، صدا در سیستم های تحت شبکه از طریق دوربین منتقل میشود . آلارم هم که مثلا شما میتوانید از طریق نرم افزاری تعریف کنید که اگر موشنی رخ بدهد ، بازری فعال شود که از آلارم میتوان استفاده کرد .
      سوال ۲ ) سوال خیلی کلی پرسیدید . اگر بفرمایید که از کدام شهر هستید شاید بتونم نمایندگان معتبر شهرتون رو بهتون با برندش معرفی کنم

      در حال برندهای زیادی در بازار هستند . در مورد دوربین ahd که من چیزی رو معرفی نمیکنم چرا که قبلا در آپارت در مورد این تکنولوژی حرف زده ام / اما شما در این محدوده قیمتی میتوانیداز تکنولوژی های HDCVI/HDTVI به نظرم با خاطری جمع تر استفاده کنید .

      ۳

  3. دورود باز من اومدم با سوالاتم!خوب من میخام یه دوربین برای خونه ام نصب کنم که مثلا وقتی در باز بشه فیلم بگیره!آیا همچین دوربینی هست!یا اگه نیست,یه دوربین نصب کنم که فیلم بگیره و ذخیره کنه ,قیمتش ولی خیلی زیاد نباشه,میخام فقط در ورودی رو پوشش بده! اگه هم بتونه فیلم رو تو گوشی هم نشون بده (پست های مربوط رو خوندم,تو سایت تون که برای نشون دادن فیلم روی گوشی بودن) باید چقدر هزینه کنم!!….شاد وپیروز باشید,راستی مارکشونم بگید که مناسب هست قیمتش!

    ۲۵

    1. سلام. این قابلیت (که در باز بشه و فیلم بگیره) روی تمام دوربین هایی که حالت موشن دارند قابل پیاده سازی هستش. اینکه شما بخواهید فیلم های دوربین مداربسته رو تویه گوشیتون هم ببینید باید دی وی آر شما قابلیت انتقال تصویر داشته باشه و روی گوشیتون اینترنت پر سرعت داشته باشید.
      یک دوربین معمولی با یک دی وی آر و سایر لوازم جانبی حدوداً از ۴۰۰ تومن شروع میشه که اون هم باز به خیلی چیزهای دیگه بستگی داره.

      ۳

    1. سلام. قیمت کتاب برق ساختمان ۱۵ تومن. که فعلاً فقط نسخه پی دی اف اون آمادست.
      قیمت کتاب دوربین مداربسته ۲۹ تومن بعلاوه هزینه پست.

      ۲۵

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853