تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
0
0

شغل برقکاری یا نصاب دوربین مداربسته را از کجا شروع کنیم؟

9428 بازدید

چندین سال قبل همین سوال در ذهن من بود، ولی کسی نبود که جوابم را از او بگیرم، امروز من می خواهم آن دوست یا برادر نداشته خودم باشم برای شما و به این سوال که در ذهن اکثر شماست پاسخ بدهم که: شغل برقکاری یا نصاب دوربین مداربسته را از کجا باید شروع کنیم؟
این سوال را خیلی از دوستان پرسیده بودند که ” می خواهند وارد شغل برقکاری و سیستم های حفاظتی (نصب دوربین مداربسته) شوند، ولی نمی دانند که از کجا شروع کنند”. حالا خداوند مجالی داده تا مطلبی بنویسیم و نظرم را در این مورد خدمت شما عرض کنم.

 

شغل نصاب دوربین مداربسته

چگونه وارد شغل سیم کشی ساختمان یا سیستم های حفاظتی شویم؟

خوشبختانه ورود به این شغل برای خیلی ها امکان پذیر بوده و در ایران عزیز ما برخلاف سایر کشور ها که نیاز به صدور پروانه و گواهی از سازمان های مختلف دارند، نیست. یک فرد با پشتکار و علاقه مند می تواند در کمتر از ۶ ماه به یک تکنسین نیمه ماهر و حتی ماهر در این رشته تبدیل شود. از آنجایی که مقدمه هر کاری نیاز به کسب دانش در آن زمینه است، در برق ساختمان و نصب دوربین مداربسته هم اینگونه است. به طور کلی آموزش هایی که شما می توانید در زمینه برق ساختمان و سیستم های حفاظتی کسب کنید در دو دسته دانش محور و مهارت محور قرار می گیرند.

این دو مقوله کاملاً با هم فرق می کنند.

آموزش های دانش محور، آموزش هایی هستند که اگر ما فقط شنونده آنها باشیم و یا فقط آنها را در کتاب ها بخوانیم، فقط بر دانش ما افزوده می شود نه بر مهارت ما.

و همه می دانیم که دانستن به معنای توانستن نیست.

اما آموزش های مهارت محور، قدم دوم و بعد از آموزش های دانش محور هستند. یعنی اگر فردی با داشتن دانش یک موضوع، شروع به تمرینات عملی در آن زمینه کند، آنگاه به دانش مهارت محور می رسد.
متاسفانه بسیاری از ما انتظار داریم که فقط با خواندن و حفظ کردن و بدون هیچ تمرینی در این رشته استاد شویم. درست مثل اینکه کسی ساعت ها در کلاس استاد شجریان بنشیند و بعد بدون هیچ تمرینی و فقط صرف شنیدن و خواندن توضیحات ایشان، توقع داشته باشد که مثل ایشان آواز بخواند. خنده دار است نه؟

شغل برق ساختمان و نصب دوربین مداربسته هم همین طور است. یادگیری این حرفه علاوه بر دانش علمی نیاز به تمرین و اجرای کار عملی دارد. یک فرد می تواند از طریق تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش هم به مهارت هایی در این زمینه برسد. ولی این راه کمی طولانی تر و پرهزینه ست. پس اگر از من بخواهید که یک برنامه راهِ بسیار سریع و کم هزینه را به شما نشان دهیم. به شما خواهم گفت: به مدت سه تا چهار هفته، روزی سه ساعت، در این زمینه مطالعه کنید. در سایت ها، فیلم های آموزشی، کتابها، یوتیوب، و حتی سایت خود ما، مطالب رایگان زیادی در این زمینه وجود دارد. آنگاه دوران کارآموزی و شاگردی را شروع کنید و هرگز مطالعه در رشته شغلی خود را قطع نکنید. در این صورت شما می توانید بعد از سه ماه به ۸۰ درصد مهارت یک تکنسین برسید. که البته این مدت، بسته به شرایط جسمی و مهارتی شما متفاوت است و قطعاً یک شخص فنی و دست به آچار، سریعتر، و یک فرد غیر فنی شاید نیاز باشد که شش ماه در جایی کارآموزی کند.

این دوران، دوران سختی است، و از آنجایی که یک فرد کارآموز نه اینکه سودی برای کارفرمای خود ندارد، حتی هزینه هایی را روی دست او میگذارد، شاید لازم باشد که کسی شما را معرفی کند تا تقاضای شما برای کارآموزی پذیرفته شود. حتی شما می توانید پیشنهاد بدهید که هفته اول را به صورت رایگان برای استاد خود کار کنید. مطمئن باشید که هیچ برقکار یا تکنسین سیستم های حفاظتی (نصاب دوربین مداربسته) از یک شاگرد مجانی بدش نمی آید. اگر در این یک هفته کارآموز منظم و زرنگی باشید، مطمئن باشید که بعد از آن استادکارتان شما را رها نمی کند. و حتی حاضر خواهد شد که در دوران کارآموزی دستمزد خوبی به شما پرداخت کند.

از آنجایی که خودم چندین سال است در این رشته فعالیت میکنم، این به وضوح می بینم که تعداد افرادی که تمایل به شاگردی کردن دارند روز به روز کمتر می شود، به قول همکارم تا چند سال قبل باید شاگرد ناز استاد را میکشید تا مهارتش را به او آموزش دهد ولی امروز برعکس شده و استادکار باید ناز شاگرد را بکشد. دلیل اصلی آن را هم شبکه های اجتماعی می دانم. این شبکه های اجتماعی زمان زیادی را از جوان ها و نوجوان ها می دزد و خیلی از آنها ترجیح می دهند در خانه بنشینند و یک گوشی دست بگیرند، تا اینکه صبح زود از خواب بیدار شوند و دنبال یادگیری یک مهارت بروند. پس از این فرصت استفاده کنید. تا چند سال آینده ما با کمبود شدید نیروی فنی مواجه خواهیم شد. پس اشکالی ندارد که کمی ناز استادتان را بکشید که کار را به شما آموزش دهد.

نصب دوربین مداربسته

بعد از گذراندن دوران کارآموزی، شما به ۸۰ درصد مهارت لازم میرسید. البته در صورتی که مطالعه خود را قطع نکرده باشید. نگران ۲۰ درصد باقی مانده هم نباشید. آن ۲۰ درصد را سر پروژه هایی که اجرا می کنید یاد خواهید گرفت. در ضمن بعد از دوران کارآموزی با افراد زیادی آشنا خواهید شد که می توانید در صورت روبرو شدن با مشکل، سوالات خود را از آنها بپرسید. حتی می توانید روی کمک ما حساب کنید، ما در سایت آموزش برق ساختمان و سیستم های حفاظتی ، بخشی داریم که به تک تک سوالات کسانی که کتاب های آموزشی ما را می خوانند پاسخ می دهیم. شما هم می توانید سوالات خود را در این قسمت مطرح کنید،

سوالات خوانندگان کتاب آموزش برق ساختمان

سوالات خوانندگان کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

سوالات خوانندگان کتاب آموزش دوربین های مداربسته

 

شاخه های برق ساختمان و سیستم های حفاظتی بسیار گسترده است. از سیم کشی ساختمان، آیفون های صوتی و تصویری، آنتن مرکزی، سیستم های اعلان حریق گرفته تا دوربین های مداربسته، هوشمند سازی ساختمان، دزدگیر اماکن، تلفن سانترال، دستگاههای حضور و غیاب، درب برقی، و… . پشنهاد من این است که زیاد از این شاخه به آن شاخه نپرید و دورو برتان را هم زیاد شلوغ نکنید. و در دو یا سه شاخه از مهارت های برق به صورت تخصصی کار کنید و استاد شوید. این روزها رشته هایی مثل تعمیرکار برق خودرو، برقکار صنعتی، نصاب درب برقی جزو شاخه های پول سازی هستند.

سعی کنید در هر شاخه ای که هستید همیشه اطلاعات خود را به روز نگه دارید. شایسته یک تکنسین نیست که کاری را انجام دهد اما دلیل علمی آن کار را نداند. همیشه تصمیم بگیرید که ۳ درصد از درآمدتان را روی خود و ارتقای دانش و مهارتهایتان سرمایه گذاری کنید. کتابهای مرتبط با رشته کاری خود را خریده و بخوانید. و در کارگاههای آموزشی رشته خود شرکت کنید. در این صورت بعد از سه سال به یکی از حرفه ای های رشته خود در شهر یا حتی کشورتان تبدیل خواهید شد.

بعد از یادگیری این شغل می توانید به صورت آزاد برای خود کار کنید و یا اینکه سازمان ها و شرکت های زیادی هستند که می توانید در آنجا مشغول به کار شوید و ماهیانه حقوق بگیرید. کافیست یک بار صفحه نیازمندی های روزنامه شهرتان را ورق بزنید یا اینکه در سایت های کاریابی عضو شوید تا ببینید که چقدر برای استخدام در رشته های برق تقاضا وجود دارد.

روزنامه نیازمندی ها

یک پیشنهاد برادرانه:

نمی خوام ناامیدتان کنم، ولی این مشکلی است که نه تنها برای تکنسین های برق، بلکه شاید برای تمام مشاغل آزاد پیش می آید. و شاید هم مقصر خودشان باشند که آینده نگری ندارند. ولی کسانی را در اطرافم می شناسم که بعد از مدت زیادی کار در این شغل، اکنون که سنی از آنها گذشته و توان بدنی خوبی ندارد، از نظر تامین مخارج زندگی و نبود حامی با مشکلات زیادی مواجه شده اند. به همین خاطر اگر وارد این شغل شدید، به عنوان “تکنسین برق ساختمان”خودتان را بیمه تامین اجتماعی کنید. این حمایتی است که دولت آقای احمدی نژاد از افراد شاغل در این رشته کرده، تا آنها تنها با پرداخت ماهیانه مبلغ ناچیزی بتوانند از تمام مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند. درست است که مراحل ثبت نام، نوبت دهی و کاغذ بازی های آن شاید تا یکسال هم طول بکشد، ولی هر چه باشد ارزشش را دارد. در ضمن این هزینه ماهیانه که بابت بیمه تامین اجتماعی پرداخت میکنید حتی از دستمزد یک روز یک برقکار هم کمتر است.

 

شغل برقکاری ساختمان

 

معرفی سایت استادکارُ شاگرد:

ما جهت ایجاد پیوند راحت تر و سریعتر بین استادکارها و کارآموزان عزیز، سایتی را راه اندازی کرده‌ایم که همه می توانند به صورت رایگان در این سایت ثبت نام کنند. روش کار این سایت بسیار ساده است، به این صورت که اگر کارآموز هستید اطلاعات تماس، مهارت ها و توضیحات مختصری از خود را در سایت وارد می کنید و منتظر می‌مانید تا یک استادکار با شما تماس بگیرد(ثبت نام کارآموزان فقط از طریق سایت انجام می شود). یا اگر استادکار هستید و به دنبال شاگرد می گردید، معمولاً ما در کمتر از ۲ روز شاگرد مورد نظر شما را پیدا می کنیم. برای این منظور کافیست.

  • نام و نام خانوادگی خود
  • حرفه ای که در آن نیاز به شاگرد دارید
  • آدرس
  • ویژگی هایی که از شاگرد خود انتظار دارید
  • و سایر توضیحات (مثل ساعت کاری، مبلغ دستمزد، مدت زمان آن پروژه )

را به شماره ۰۹۱۹۴۰۵۳۸۵۳ پیامک کنید. آنگاه ما آگهی شما را هم در کانال تلگرامی سایت آموزش برق به آدرس @amoozeshbargh قرار خواهیم داد و هم آگهی شما در سایت استادکار شاگرد نشان داده خواهد شد و شاگردها و کارآموزانی که شرایط لازم را دارند با شما تماس می گیرند. برای ورود به سایت استادکار شاگرد روی عکس زیر کلیک کنید.

 

استاد کار شاگرد

سایت استادکارُ شاگرد

 

آیا شغل برقکاری ساختمان با نصاب دوربین مداربسته مناسب من است؟

در اینجا سوال یکی از دوستان را مطرح می کنیم و به آن پاسخ می دهیم.

سلام وقت شما بخیر.
جناب من ۸۰ درصد کار برق ساختمان رو بلد هستم و نزدیک ۱ سال شاگردی کردم. اما خواستم از شما مشورتی بگیرم و امیدوارم کمکم کنید.
با توجه به شرایط حال حاضر کشورمون و رکود اقتصادی و اینکه ساخت و ساز کم هست و اصولا توی شغل برق ساختمان دست خیلی زیاد هست پیشنهاد میکنید من این شغل را ادامه دهم؟
من با خیلی از استادکار ها صحبت داشته ام همگی از شغل و شرایطشان ناراضی هستند و پشیمان که وارد این شغل شدند. میگن این شغل زحمت زیادی داره ولی درآمد ش کمه.
و اینکه جناب من چطوری میتونم برای خودم کار بگیرم چون نه اعتبار دارم نه کسی منو میشناسه که به من کار بده. با این وجود چطور میتونم پیشرفت داشته باشم؟
ممنون میشم جواب سوالاتمو بدید .
من ساکن اصفهان هستم و از مطالب سایت بسیار خوبتون هم تقدیر میکنم.

پاسخ ما به این دوست عزیز:

سلام دوست عزیز.اگر شما این شرایط رو دارین به نظر بنده شغل سیمکشی ساختمان مناسب شماست:

۱- همیشه دنبال یادگیری هستید و اطلاعاتتون رو بروز نگه می دارید. چون الان در برق ساختمان دست زیاد شده پس باید دنبال یادگیری باشید و همیشه در رشته خودتون بهترین باشید. درضمن در کنارش ۲ تا مهارت دیگه هم یاد بگیرید. مثلاً دنبال برق صنعتی یا هوشمند سازی ساختمان هم برید که در مواقعی که در برق ساختمان کار نیست بیکار نمونید.

۲- اگر تنها منبع درآمدتون فقط برقکاری هست، و برای اجاره خونه و قسط ماشین یا نیازهای اولیه زندگی تون فقط روی این درآمد حساب باز کردین، شاید پیش بینی هاتون درست از آب در نیاد و گاهی اوقات فشارهای مالی شما رو دلسرد کنه. پس اگر کنارش یک منبع درآمد خیلی کوچیک هم داشته باشید که برای نیازهای اولیه زندگی تون کم نیارید خیلی خوب میشه.
یک دوستی دارم که همیشه پروژه ها رو با قیمت خیلی پایین برمی داره. وقتی بهش میگم چرا این کار رو می کنی آخه اینجوری که چیزی واست نمی مونه و هیچ وقت پیشرفت نمی کنی، میگه کرایه خونم مونده اگر همین کار رو هم انجام ندم، چون درآمد دیگه ای ندارم، صاحب خونه منو میندازه بیرون. و چندساله که همینطوری در چرخه روزمرگی و بی پولی گرفتاره.
حالا من از شما میپرسم. اگر مثلاً ۳ ماه کار گیرتون نیاد از جای دیگه منبع درآمدی دارین که آرامش زندگی تون به هم نخوره و فکرتون درگیر نشه؟اگر دارین پس برین جلوتر و قسمت های بعدی رو مطالعه کنید.

۳- سود برقکاری بیشتر تو اینه که بعد از چند سال که اعتبارتون رفت بالا، شما بتونید پروژه بردارین و برقکار نیمه ماهر استخدام کنید تا واستون کار کنن و شما بیشتر نظارت و هماهنگی انجام بدین. پس از خودتون سوال کنید که آیا توانایی مدیریت یک تیم ۵ تا ۱۰ نفره رو دارید؟

۴- یک همکاری دارم که همیشه میگه « کار کردن ۵۰ درصدِ کاره، پول گرفتن از کارفرما و صاحبکار هم ۵۰ درصدِ کار». منظورشون اینه که سختی پول گرفتن از صاحبکار از سختی خود انجام کار کمتر نیست. حالا این سوال رو از خودتون بپرسید از نظر اخلاقی و رفتاری روحیه ای دارید که با کارفرما و صاحبکار سر چونه زدن و پول گردن کنار بیاید و اونها رو قانع کنید که در وقت مشخص دستمزد شما رو بدن یا اینکه آدم کم رویی هستین و راحت از حقتون میگذرید.

۵- اگر از نظر جسمی قوی نیستید و زود خسته میشید. این کار مناسب شما نیست.

۶- اگر آدم دست به آچاری نیستید، این کار مناسب شما نیست. از یک نفر که با شما خیلی صمیمیه سوال کنید که شما رو آدم دست به آچاری میدونه یا نه؟ اگر از نظر ایشون دست به آچار نیستید، وارد این شغل نشید.

۷- از خودتون بپرسید اگر از جای دیگه مثلاً ماهی ۵ میلیون درآمد داشته باشید حاضرید همیشه مجانی برای دیگران برقکشی کنید. اگر پاسخ شما بله باشه، یعنی عاشق برق هستید و تا همیشه میتونید این کار رو ادامه بدید. غیر اینصورت یعنی فقط دارین واسه درآمد برق ساختمان کار می کنید و تا عاشق اینکار نباشید سختی های این کار بعد از مدتی شما رو دلسرد میکنه.

این دوستان برقکاری هم که میگن از شغلشون ناراضی هستند، مطمئن باشید که چند تا از شرایط بالا رو ندارن.

۸- و برای پاسخ سوال آخرتون که فرمودین چطور برای خودتون کار گیر بیارید: شما فرمودین که ۱ سال شاگردی کردین پس حتماً چند تا استادکار برق می شناسید. بهشون بگید که اونها کار رو پیدا کنن ولی اجرای کار رو به شما واگذار کنن و در عوض مثلاً شما ۳۰ درصد پولش رو بدین به اونها، مطمئن باشید که هیچ کس این پیشنهاد رو رد نمی کنه. اگر این طوری چند تا پروژه گیر بیارین، می تونید با مهندس های برق یا چند تا بساز بفروش آشنا بشید و اینطوری هیچ وقت بیکار نمیشید. و همیشه دامنه آشنایی تون رو با این افراد گسترش بدین.
و یا اینکه مدتی برای شرکت های پیمانکاری روزمزد کار کنید تا به این طریق بتونید آشنا پیدا کنید.

 

تعدادی سایت  که مطالب آموزشی برای یادگیری برق ساختمان و سیستم های حفاظتی ارائه می دهند.

سایت آموزش برق ساختمان و سیستم های حفاظتی

وبلاگ آموزش برق ساختمان

http://www.necanet.org

http://electricaltrainingalliance.org

http://www.ibew.org/

ما هم در کانال تلگرامی خودمان به آدرس @amoozeshbargh  تا جای ممکن سعی داریم مطالب آموزشی را خدمت شما ارائه دهیم.

هم چنین شما می توانید با کلیک کردن روی هر کدام از کتاب های زیر اطلاعات خود را بالا ببرید و روی تجربیات و کمک ما حساب باز کنید.

کتاب آموزش برق ساختمان و سیستم های اعلان حریق

کتاب آموزش آیفون های صوتی و تصویری

کتاب آموزش سیستم های دوربین مداربسته  + ۲۶ فیلم آموزشی مفید

کتاب آموزش دوربین مداربسته ۲

 

 

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=1626
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

49 نظر در مورد شغل برقکاری یا نصاب دوربین مداربسته را از کجا شروع کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام مهندس
    دانشجو برقم
    نمیدونم برا موفقیت تو رشتم از کجا باید شروع کنم برق ساختمان دوره دیدم و یاد گرفتم مدتی هم کار کردم
    ولی خب اصلا پول و آینده خوبی توش ندیدم
    شما پیشنهادتون به من چیه.

    ۱۰

    1. سلام. خیلی کوتاه اگر توضیح بدم، هر کاری رو با نصفه و نیمه رفتن آینده و پول خوبی درش نیست. الان هم در برق ساختمان دست زیاده و قانون جنگل حکمفرماست. و من میگم یا باید جزو ۲۰ درصد برتر باشی یا توسط برقکارهای قوی تر خورده میشی.

      ۱۰

  2. سلام خدمت مهندس مرادی
    من درشهرستان زندگی میکنم پیش همه برقکارها رقته ام میگویند پول نمیدهبم تا دوسال هم بیاییدپولی درکارنیست به لطف شما همه کارهای برق کشی بلدم با این وضع اقتصادی نمیتوانم بی پول کارکنم حالانمیدانم ازکجا شروع کنم لطفا من را راهنمایی کنیدمننونم

    ۳۱

    1. سلام. ناامید نباشید و پیش چند نفر دیگه که مطمئن هستید تجربه شون و کارشون خوبه برید. اگر خودتون پرتلاش و با استعداد باشید، اونها هم وجدان دارند و این ها رو میبینن و چیزی به عنوان دستمزد بهتون میدن. لازم هم نیست دو سال شاگردی کنید، ۲ ماه هم کافیه، حتی اگر پول کمی هم بهتون بدن باید این ۲ ماه رو طی کنید.

      ۳۴

  3. سلام.ممنونم از مطالب خوبی که نوشتید.من تازه از طریق فنی و حرفه ای وارد دوره های برق ساختمان شدم اما استادش روز اول گفت برای شروع برق ساختمان خوبه اما پراکندگی کار توش زیاده و برا اینکه کارتون توی یک قسمت مشخص محدود بشه میتونید بعد از این دوره برید دوره های برق صنعتی یا همین دوربین مداربسته و آیفون تصویری اینطوری بهتر هست
    بنظر شما برای شروع رشته ی خوبی رو انتخاب کردم؟؟؟چون بعدش اگه بشه میخوام وارد دوربین مداربسته یا برق صنعتی بشم

    ۸

    1. سلام محمد رضا جان، سوال خیلی خوبی پرسیدی. بنظر من برق ساختمان پایه و بیس هست برای سایر شاخه های برق، درسته که پراکندگی تویه این شاخه زیاده ولی اگر برق ساختمان رو یاد بگیری شاخه های دیگه رو خیلی سریعتر یاد میگیری پس اول این دوره رو طی کنید بعدش در دوره های برق صنعتی و دوربین مداربسته شرکت کنید.

      ۱۰

  4. سلام مهندس خسته نباشین من شغلم برق ساختمان هستش اطلاعات کامل از برق ساختمان دارم ولی برق صنعتی و نصب دوربین مدار بسته اطلاعات زیادی ندارم تازه کتاب اموزش دوربین مدار بسته و برق ساختمان اعلان حریق رو سفارش دادم ولی متاسفانه به دستم نرسید سوال های که هم میپرسم جوابش نمیاد نمیدونم اشکال از چیه میشه بررسی کنید ممنون از لطف شما

    ۱۰

    1. سلام بهروز جان. ممنونم از شما. برای سفارش کتاب ها با خانم اوتویی تماس بگیرید تا پیگیری کنن. ۲۸۴۲۳۸۵۲-۰۲۱
      سوال هایی که میپرسید همشون برای من نشون داده میشه، ولی بعد از تایید مدیر برای شما نشون داده میشه.

      ۳۶

  5. باسلام واحترام.ببخشیدسوال بنده این بودکه برای نصب دوربین های مداربسته حتمابایدسیم کشی ساختمان روبلدباشیم یاخیر؟ودوم اینکه اگه سیم کشی ساختمان روبلدنباشیم دردوره های فنی وحرفه ای برای نصب دوربین آموزش مختصری ازبرق ساختمان هم ارائه میشه یاخیر؟
    باسپاس ازشما

    ۳۴

    1. سلام. مرسی. خیر برای نصب دوربین مداربسته نیازی نیست سیمکشی ساختمان رو بلد باشید.
      ولی در زمینه داکت کشی و سیمکشی بین دوربین و دستگاه کسی که قبلاً تجربه برقکاری داره بهتر عمل میکنه.
      در دوره دوربین مداربسته در فنی و حرفه ای در مورد برق ساختمان آموزش داده نمیشه.

      ۱۰

    1. برای شروع کار با یک جعبه ابزار ساده هم می تونید شروع کنید یعنی حدوداً ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومن، ولی برای پروژه های بزرگتر باید ابزار آلات خیلی زیادی بخرید.

      ۳۷

  6. سلام و خسته نباشید …

    شما تو بالا یه جمله ای گفتین که خیلی نگرانم کرد .
    یعنی سیم کشی آینده شغلی نداره؟
    یا من برم سیم کشی یاد بگیرم ممکنه به در بسته بخورم؟؟؟

    ۱۰

    1. سلام. مرسی. منظور ما سیمکشی به روش سنتی بود، چون به احتمال زیاد تا ۱۰ سال آینده دیگه سیمکشی خانه ها به این صورتی که ما الان داریم انجامش میدیم نخواهد بود. برای همینه که میگیم همیشه باید دانش برقکاری شما بروز باشه و در مقابل تغییرات مقاومت نکنید و همراه با اون پیش برید.

      ۱۰

  7. با سلام خدمت استاد محترم.دیروز دوره نصاب طلایی رو خرید کردم ولی متاسفانه نتونستم فیلمها رو دانلود کنم .راهنمایی می فرمائید.ممنون

    ۳۴

      1. همکارم میگن که آدرس ایمیل شما اشتباهه و لینک دانلود واستون نمیاد. آدرس ایمیلتون رو بصورت صحیح از قسمت تماس با ما ارسال کنید.

        ۳۶

  8. سلام مهندس وقت شما بخیر.
    ببخشید من سوالم درمورد انتقال تصویره،اینکه اگه چهارتا دوربین AHD داشته باشیم حجم مصرفی اینترنت رو باید حدودا چند گیگ در نظر بگیریم تا متناسب با اون،هر ماه بسته اینترنت روخریداری کنیم؟

    ۳۰

    1. سلام. میزان مصرف اینترنت خیلی زیاد نمی باشد. نکته مهمتر این هست که هر نتی که تهیه میکنید سرعت آپلودش بالا باشد.
      پاسخ از طرف مهندس انصاری

      ۱۰

    1. سلام. خیر. خیلی از برقکارها سواد خوندن هم ندارند. البته برقکارهای سنتی که بصورت استاشاگردی کار رو یادگرفتن.

      ۱۰

  9. سلام
    یه سوال از محضر شریفتون داشتم:
    من رشته برق خوندم متاسفانه چون تجربه و سابقه کار ندارم نتونستم جایی مشغول بشم الان فعلا شغلم فروشندگیه
    بعضی ها توصیه میکنن برم فنی حرفه ای بعضی از دوستان هم میگن ارشد بگیر.
    نمیدونم چکار کنم؟ لطفا شما استاد عزیز راهنمایی کنید .

    ۱۰

    1. سلام آقای ابراهیمی. بهتر بود که شما در زمان لیسانس به دنبال فنی و حرفه ای برین و الان توصیه می کنیم هم فنی و حرفه ای و هم ارشد رو با همدیگه ادامه بدین. فنی و حرفه ای فقط ۳ روز در هفته ست و می تونید طوری برنامه ریزی کنید که با کلاس های ارشد تداخل نداشته باشه.

      ۱۰

  10. سلام به دوستان خوبم در این سایت ومخصوصا مدیر صبور و پر تلاش سایت.عید مبعث دوستان هم مبارک..خیلی خیلی خوشحالم که میتونم بر اطلاعات خودم اضافه کنم وممنونم از شما که بی منت خواسته های دوستان رو به زبانی شیوا جواب میدین و بازم از سایت استاد و شاگردتون که کار بسیار قشنگیه تشکر میکنم.یه پیشنهادم دارم.اگه بشه تلگرام سایت هم راه اندازی و فعال کنین ممنونتون میشم.موفقیت روز افزون براتون خواهانم

    ۸

    1. سلام آقا محمود. ما هم از شما بابت انرژی و سوختی که به موتور ما می رسونید تا با قدرت این مسیر رو طی کنیم، بسیار ممنونیم.
      واقعیتش خیلی به کانال تلگرام فکر کردیم. ولی از اونجایی که اداره کردن یک کانال وقت زیادی رو می گیره، دیگه بیشتر از این نمی تونیم برای این دنیای مجازی وقت بزاریم.

      ۱۰

  11. سلام مهندس .
    سال نو مبارک
    امروز با این سایت آشنا شدم و خوشحالم که مرجعی برای رفع اشکال و یافتن پرسش هایم یافته ام.

    یه سوال:
    از نظر نظام مهندسی ، در طراحی نقشه سیم کشی ساختمانهای مسکونی معمولی و با متراژهای حدود ۱۳۰ متری آیا طراحی و اجرای سیستم ارتینگ اجباری است یا اختیاری؟

    ۱۰

    1. سلام آقا سعید. سال نو شما هم مبارک. تا جایی که کمکی از دستمون بر بیاد جوابگوی سوالات کاربران هستیم.
      پاسخ: هر ساختمانی که طبق اصول نظام مهندسی ساخته بشه باید براش ارت اجرا بشه. و اجباری هم هست.

      ۹

  12. سلام مهندس بنده کارآموز هستم و خیلی دوست دارم این کار رو یاد بگیرم اگه کسی رو سراغ دارید برای ما معرفی کنید ممنون میشم اینم شماره منه ۰۹۱۹۰۶۲۲۴۴۸

    ۹

    1. سلام آقا طاهر. ما سایت استادکارُ شاگرد رو به این منظور ایجاد کردیم که به نوعی رابطه بین استادکارها و شاگردها رو برقرار کنیم. پس در اون سایت ثبت نام کنید و اطلاعاتتون رو اونجا وارد کنید، انشاا… یک استادکار پیدا می کنید که پیشش کار کنید و کار رو یاد بگیرید.

      ۹

  13. با سلام اقای مرادی
    من مقاله شما را درباره از کجا شروع کنم را چند با پی یا پی مطالعه کردم چون من در رشته برق هستم تمام انها را دیر یا زود یاد میگیرم ولی چون میخواهم هر چه زود تر روی پای خودم بایستم میخوام زود با شاگردی کردن یاد بگیرم از نظر شما در اینده دوربین های مدار بسته روی بورس میماند و اگر نمیماند از نظر شما کدام یک از سیستم ها طرف دار بیشتری پیدا میکند این سوال برام خیلی مهمه خواهش میکنم دقیق ج بدید

    ۹

    1. سلام. از اونجایی که رشد فناوری در این سالها به سرعت اتفاق می افته. دقیق نمی شه تخمین زد ولی بنظر من حداقل تا ده سال آینده دوربین های مداربسته روی بورس خواهد بود ولی به سرعت به سمت هوشمند شدن و ترکیب این سیستم ها با سیستم هایی مثل هوشمند سازی ساختمان پیش میرود. و خیلی زود این سیستم ها از کدهای کامپیوتری دستور می گیرند. همون طور که در این چند سال با اومدن دستگاهایی مثل plc، برق صنعتی به سمت برنامه نویسی و هوشمندشدن رفته
      برای همین پیشنهاد می کنیم که در کنار کار عملی همیشه اطلاعاتتون رو به روز نگه دارید.در این صورت هیچ وقت از بازار عقب نمی مونید.

      ۹۲

  14. شما بی نظیرید قربان.
    من برقکار ساختمان هستم ولی به سیستم های حفاظتی هم علاقه مند هستم، لطفاً در مورد دوربین مداربسته مطالب بیشتری در سایت بزارید.

    ۷

  15. سلام مهندس
    من کارمند اداری هستم کارم هم به صورت شیفتی هستش قبلا برق کاری ساختمان انجام می دادم ، خیلی دوست دارم سیستم های حفاظتی رو یاد بگیرم ، امکان این هست که به صورت پاره وقت براتون کار کنم ، یا من رو به یکی از همکاران نون معرفی کنین

    با تشکر

    ۹

    1. سلام. انشاا… تا چند روز آینده در این فکر هستیم که قسمتی رو ایجاد کنیم که بین افراد کارآموز و تکنسین های ماهر به نوعی پیوند ایجاد کنیم. تا افراد علاقه مند به این رشته بتونن کار پیدا کنن و در کنارش یاد هم بگیرن.
      منتظر خبر ما باشید.

      ۹

        1. سلام. کتاب های مهندس انصاری (دوربین ۱ و دوربین ۲ ) رو از قسمت محصولات آموزشی دریافت و مطالعه کنید. همزمان برای مدت یکی دو ماه پیش یک نصاب شاگردی کنید.

          ۳۳

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853