0
0

سوالات خوانندگان کتاب آموزش دوربین های مداربسته

8870 بازدید

بخش پرسش و پاسخ برای خوانندگان کتاب دوربین مداربسته

بخش پرسش و پاسخ برای خوانندگان کتاب دوربین مداربسته

پیشنهاد می کنیم در حین خواندن کتاب آموزش دوربین های مداربسته یک قلم و کاغذ کنار دستتان بگذارید و سوالاتی را که برایتان پیش می آید یاداشت کنید، و اگر تا پایان کتاب به جواب نرسیدید، آنگاه آنها را در فرم پایین همین صفحه مطرح بفرمایید و روز بعد پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

آدرس ایمیل خود را به دقت وارد کنید، زیرا پاسخ های شما به همان آدرس ارسال خواهد شد.

با تشکر

تیم سایت آموزش برق ساختمان و سیستم های حفاظتی

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=1520
اشتراک گذاری:
مهندس رضا شیخ انصاری
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

262 نظر در مورد سوالات خوانندگان کتاب آموزش دوربین های مداربسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. با سلام
    من کتاب شما را مطالعه کردم خیلی خوب یود
    یک سئوال» میخواستم بدونم ایا دی وی اری هست که با ۳g کار کنه برای مواقعی که دسترسی به خط تلفن نداریم؟
    سپاس

    ۱

    1. سلام
      بله همه دی وی آر ها با دانگل ۳g کار می کنند ولی نکته مهم این است که قبل از خرید دانگل باید از فروشنده بپرسید که این دستگاه با چه برندی از دانگل ها کار میکند و همان برند را خریداری کنید .

      ۱

    1. سلام. سوال شما خیلی کلی هست. در برق دی سی ما افت ولتاژ داریم که سهم زیادی از آن به نوع کابلی که استفاده می شود ، بستگی دارد. بهتر است از این منبع تغذیه فقط برای نصب های کوچک و با تعداد کم دوربین استفاده شود.

      ۱

  2. سلام وخسته نباشید
    چه نرم افزاری که بشه باهاش همزمان با مطالعه کتاب ازش به صورت عملی استفاده کرد توصیه میکنید ؟

    ۱

      1. سلام مجدد

        نرم افزاری مثل اتو کد برای نقشه کشی

        منتها ابزار ئ المان های برق کشی ساختمان توش باشه که بشه مجازی تو پی سی باهاش کارای نقشه کشی رو شبیه سازی کرد

        ۱

  3. سلام مهندس نظرتون درباره دوربین های no name یا برند های نامعتبر چینی تو بازار چیه چون خیلی ها با از این دوربین ها استفاده میکنند و خیلی وقت هم هست که براشون کار میکنه به نظر شما کار بکنیم با این دوربین ها یا فقط به دنبال برند های معتبر باشیم و چه تفاوتی تو این دوربین ها هست

    ۱

    1. سلام . از نظر ظاهر و رزولیشن و … شاید مثل هم باشند ولی باید دید که قسمت های اصلی دوربین مثل cpu ،سنسور و … از کدام کمپانی هست / به نظر در حال حاضر آ نچنان اختلاف قیمتی بین دوربین برند و غیر برند نیست که قابل توجه باشه و اگر هم دیدید که خیلی زیاد است ،بهتر است که خرید نکنید

      ۱

  4. مهندس سلام وقتتون بخیر من یه دی وی ار آنالوگ دارم موقعی که خاموش میکنم و بعد روشن شدن تاریخ دستگاه بر میگرده به سال ۲۰۱۱ و ساعتش هم ۰۰:۰۰ میشه باطری عوض کردم تنظیم کارخانه هم کردم درست نشد مشکل از چیه ممنون میشم پاسخ بدین!! !!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ۱

  5. سلام جناب مهندس کتاب دوربین مداربسته آموزش کامل ازنحوه زاویه دید دوربین تنظیم دی وی ار
    وانتقال تصویر را داره یا فقط اشاره کرده
    متشکرم

    ۱

  6. سلام
    پیشنهاد شما برای خرید دوربین اورجینال چیست؟
    گارانتی معتبری برای هایک ویژن و یا داهوا وجود داره؟
    آیا دوربین ها و ضبط کننده های داخل بازار، نمونه های تقلبی دارن؟
    اگر بله ، ایا امکان تشخیص هست؟

    ممنون

    ۳

    1. سلام. گارانتی داهوا شرکت فراگستر هست و هایک شرکت پارس ارتباط وارد کننده اصلیش هست

      اگر از نمایندگیهاشون خرید کنید خیالتون راحت است

      ۳

  7. سلام مهندس انصاری
    من کتابتونو مطالعه کردم اما به جواب سوالم نرسیدم.برای انتخاب دوربین ip،به چه مواردی باید توجه کرد؟
    پروتکل ها چه نقشی دارند آیا باید پروتکل های دوربین و nvr یکسان باشد؟انتخاب پروتکل ها به چه صورت هست؟

    چه سیستمی را برای یک ساختمان پیشنهاد میکنین؟(دوربین های بیرون ساختمان در حدی باشن که بتونن چهره فرد جلوی در یا پلاک ماشین جلوی در قابل مشاهده باشد)

    تفاوت hdcvi و hdtvi چیست؟

    ۱

    1. سلام دوست عزیز . ممنونم بابت فیدبکت . برای دوربین آی پی باید موارد مختلفی را درنظر گرفت .مانند اینکه واقعا رزولیشن بالا به درد آن پروژه میخوره یا خیر ، مثلا در شب اصلا دلیلی نداره که دوربین ۴ مگا پیکسلی تفاوت فاحشی نسبت به دوربین ۲ مگا پیکسلی داشته باشه . یا اینکه پهنای باند دستگاه چقدر است و توان دکد کردن تعداد مورد نظر دوربین های شما را خواهد داشت . آیا قیمت بالاتر دوربین های آی پی در یک پروژه برای کارفرما توجیه پذیر است یا استفاده از دوربین های ارزان قیمت تر خانواده hd جواب کار را خواهد داد .
      سوال دوم شما رو حقیقتش نمیفهمم . اگر لطف کنید با جزییات بیشتری بفرمایید میتونم کمکتان کنم.
      در مورد دوربین هایی با تشخیص پلاک یا تشخیص چهره یک راه کار عالی دارم که ایشالا در کتاب دوم که در حال نوشتن هستم به شما خواهم گفت – فقط توی ذهنتان باشد که ارتفاع نصب و فاصله دوربین از سوژه دو عامل اصلی در انتخاب دوربین هستند .
      اما سوال آخر – این دو تکنولوژی هم در کتاب جدید کامل در موردشان صحبت میکنم – فقط در مجموع بدانید که در حال حاضر محبوب ترین ها هستند که توسط دو برند داهوآ و هایک ویژن عرضه می شوند که با هم به شدت رقابت دارند و اختلاق قیمتی اونها در بازار ایران در حدود ۱۰ تا ۱۵ در صد به سود داهوا می باشد . اختلاف کیفیتی مشهودی با هم ندارند -ساپورت صدا در cvi کامل تر هست و کم دردسرتر -tvi کمی پیشتازتر هست و ….

      ۱

      1. مرسی از پاسخ
        توی مشخصات دوربین های ip و nvr پروتکل هایی که ساپورت میکنن و مینویسن مثلا htpp , onvif ,…..
        آیا باید پروتکل های دوربین و nvr یکسان باشد؟ایا تفاوت برند دوربین و ضبط کننده باعث مشکل میشه؟

        نسخه دوم کتاب کی عرضه میشه؟

        لطفا در مورد خانواده های hd بیشتر توضیح بدین.من برای ساختمانمون به ۸ دوربین نیاز دارم.ترجیح میدم هزینه بیشتری صرف بشه تا در موقع نیاز به دیدن فیلم ها ، کیفیت به حدی باشه که به کار بیاد . با این تفاسیر نظر شما روی hd ها هست یا ip؟

        ۱

        1. در مورد آنویف باید عرض کنم خدمتتون وقتی میگویند برند x آنویف ساپورت هست یعنی این برند با هر برندی دیگر مانند y (آنویف ) قابلیت یکپارچه شدن دارد و شما اگر دوربین برند x را روی nvr برند y سوار کنید باید تصویر به شما بدهد . هر چند که به نظر من در مورد برندهای no name بازاری کمی باید در مورد لفظ آنویف آنها که فروشندگان استفاده میکنند کمی باید تامل کرد .
          نسخه دوم کتاب فکر کنم اگر برای مجوز و چاپ به مشکل خاصی بر نخورم تا حدود ۳ ماه دیگه عرضه بشود .
          نظر من روی دوربین های hdcvi یا hdtvi هست که با توجه به توضیحات شما مناسب تر است .

          ۱

          1. اگر دوربین و nvr از onvif پشتیبانی نکنند ولی هردو پروتکلی مشابه( مثلا http که اکثر دوربین ها و nvr ها دارن) داشته باشند
            آیا به هم وصل میشن؟

            ۱

          2. من تا بحال دوربین و دستگاهی ندیدم که انویف نباشد. بنظرم سمت برندهایی ک آنویف نیستند نروید چون مطمینم ک برای پشتیبانیش و آپدیت کردن در آینده ب مشکل می‌خورید. چون برندی ک آنویف نباشد احتمالا صاحب درست و حسابی هم ندارد

            ۳

  8. با سلام خدمت استاد انصاری عزیز
    ببخشید من تا حالا تو کار نصب دوربین مدار بودم فقط نصب و از تنظیمات و دیگر کاری اکتیو کاری اطلاعی ندارم و شاگردی کردم حالا میخوام جدا بشم و اما خیلی استرسی میشم یه جاهایی بابت این جریان توو روبه رو شدن با مشتریا میخواستم بپرسم از حضورتون اینکه ایا با این کتاب میتونم برای رفع این احساس کمبود ها (تنظیمات کامل dvr و nvr و ترفند های نصب و راهکار برای فروش و ارائه خدمات بهتر به مشتریام ) بر بیام ؟؟ الالخصوص دوربین های تحت شبکه که عمده کار من توی این زمینه هست
    ممنون میشم اگه راهنماییم بفرمایید
    با تشکر

    ۱

    1. سلام بر شما، هیچ کتابی این دو خواسته ی شما رو برآورده نمیکنه . که هم شما بتونید بطور کامل تنظیمات و ترفندهای نصب رو یاد بگیرید و هم شما بتونید فروش و پرزنت حوبی در کوتاه مدت داشته باشید .در واقع صادقانه بگم حداقلش اینه که کتاب من چنین تسلطی به شما نمیده . چون که دلیلی نداره اگر رانندگی شما خوبه ، شما مکانیک قابلی هم باشید . من بعد از سالها کارکردن حقیقتش جرات ندارم که بگم که تنظیمات کامل دستگاه ها و دوربین ها رو بلدم . بهتون پیشنهاد میکنم قبل از مطالعه این کتاب ، توی اینترنت سرچ کنید ( عزت نفس محمد رضا شعبانعلی ) . این فایل به من خیلی کمک کرد . امیدوارم به شما هم کمک کنه .

      ۱

      1. خیلی ممنونم بابت پاسختون
        فکر میکنم خیلی کلی بیان کردم تقاضام رو
        در حد ابندایی هم گفته باشه من راهشو پیدا میکنم
        سپاس بابت معرفی کتاب صوتی عزت نفس

        ۱

  9. سلام و عرض ادب یه سوالی داشتم ممنون میشم اگه جواب بدید. در یکی از نصب ها زمانی که فازمتر رو بی ان سی میگزارم متوجه میشم برق کوجکی داخل دستگاه وجود داره و هم چنین این مشکل برای یکی از همکاران هم پیش اومده بود ایشان هم دستگاه هم دوربینی که نصب کرده بود برق داشت . به نظر شما مشکل از چی میتونه باشه و همچنین آیا این امکان وچود دارد که سیم ارت بکشیم ؟

    ۱

  10. باسلام وخسته نباشید خواستم بپرسم من دوربین مداریسته دارم وانتقال تصویر دادم به گوشی موبایل والان بعد نصب مجدد نرم افزار توی گوشی یوزر نیم وپسورد را فراموش کردم آیا میتوان از طریق دستگاه درقسمت تنظیمات یوزرنیم وپسورد را پیدا کرد ممنون راهنمایی بفرمائید.
    باتشکر

    ۱

    1. سلام . شما از طریق دستگاه نمیتوانید یوزرنیم و پسورد قبلی خود را پیدا کنید اما میتوانید در همان صفحه پسورد جدیدی بسازید و با این پسورد جدید وارد نرم افزار بشوید .

      ۱

  11. سلام استاد وقت بخیر…
    استاد انتخاب برند دوربین و نوع دی وی ار برام دغدغه شده، نمیتونم انتخاب کنم، ممنون میشم همانند همیشه راهنمایی بفرمایید…

    انتخاب نوع دی وی ار:
    زمانی که دوربین ۲ مگاپیکسل میخریم چرا باید از ۱۰۸۰n استفاده کنیم و از ۱۰۸۰p استفاده نشود؟؟ مگر سری ان ۲ مگاپیکسل نمایش نداره و ۱ مگاپیکسل ضبط میکنه؟ بنابراین اگر از سری ان استفاده شود مانند این است که تصاویر ضبط شده با کیفیت دوربین ۱ مگ را داریم و هزینه اضافی برای دوربین ۲ پرداخت شده توسط مشتری؟؟؟

    انتخاب برند:
    برندهای شناخته شده همانند هایک و داهوا و… چرا دستگاههای دی وی ار خیلی گرونی دارند برای دوربین های ۲ مگاپیکسلی؟؟
    با این تفاسیر اگر از AHD با کیفیت سونی یا اپتینا استفاده شود بهتر نیست؟؟
    چون دی وی ار خیلی ارزونی دارند. و همه جا یافت می شوند،

    با تشکر از شما

    ۱

    1. سلام. وقت شما هم بخیر. مگر سری ان ۲ مگاپیکسل نمایش نداره و ۱ مگاپیکسل ضبط میکنه؟ بله . بحث اصلی روی قیمت هست که دستگاه های سری N قیمت رقابتی تری با دستگاه های AHD داشته باشند . ولی حرف شما در مجموع درست است . قسمت دوم سوال رو نفهمیدم . اگه بحث روی قیمت دستگاه ها هست ، پس چرا اونو با دوربین های AHD با سنسور سونی و آپتینا مقایسه میکنی ؟!

      ۱

  12. سلام .سوالی دارم در رابطه با انتقال تصویر دوربین مداربسته متشکر میشم که جواب بدین .
    اینگونه که من در منطقه ای که خط تلفن نیست تعدادی دوربین و dvr دارم که با مودم ۴g سیم کارتی تصویر را انتقال میدهم وحالا میخواهم با فاصله ۵۰۰ متری همون منطقه دوربین نصب کنم واز یک مودم استفاده کنم بدون کابل کشی .
    ۱.دوربین وdvr نصب کنم وبا فرستنده وایرلس dvr رو به مودم وصل کنم .
    ۲.دوربین wifiنصب کنم و با گیرنده wifiبرد بالا به دوربین وصل بشم وگیرنده رو با کابل lan به مودم متصل کنم .
    در صورت ممکن بودن پیشنهاد کنید کدام روش را انجام دهم و در مورد تجهیزات راهنمایی کنید.

    ۱

    1. سلام . سوال شما خیلی تابع محیطی است که قرار است آنجا تجهیزات نصب کنید ولی بر اساس حرف های شما و برداشت من، از مورد اول به نظرم بهتر میتونید جواب بگیرید . اما در مورد انتخاب تجهیزات، شما میتونید به نسبت هزینه ای که انجام میشود از برندهای آنتن مختلف استفاده کنید . مثلا الان برند میکروتیک برند خوش قیمتی در بازار است

      ۳

  13. سلام استاد، سال نو مبارک

    وقتی دوربین ۲ مگاپیکسل رو خریداری میکنیم، طبیعتا باید دستگاه ۱۰۸۰P را هم انتخاب کنیم درسته؟ چطور این قابلیت P را تشخیص دهیم؟؟
    در واقع یا ۱۰۸۰N داریم، یا ۱۰۸۰P درسته؟؟
    ولی چرا شرکت داهوا به عنوان مثال ۵ مدل دی وی ار ۸ کاناله معرفی کرده که خیلی با هم اختلاف ندارند…میشه در مورد اختلاف دی ویار شرکت داهوا توضیح بفرمایید؟؟ تفاوت ۸ مدل در چیست؟؟؟؟
    با تشکر از استاد گرامی،
    ای کاش یک کانال تلگرامی هم داشتید

    ۳

    1. سلام و سال نوی شما هم مبارک باشه . امیدوارم در سال جدید چالشهای بیشتری پیش روی شما باشد . الف ) دلیلی ندارد وقتی که دوربین ۲ مگ می خرید حتما دستگاه شما ۱۰۸۰p باشد ، همانطور که در فایل تصویری دوربین های AHD هم گفته شد شما می توانید از ۱۰۸۰N هم استفاده کنید . ب ) بله ما یا ۱۰۸۰N داریم یا ۱۰۸۰ P . ج ) در مورد مدل های برند داهوآ اگر لطف کنید و پارت نامبر دقیق بفرمایید من بیشتر میتونم کمکتون کنم د) ایشالا امسال در صدد تشکیل کانال تلگرامی هم هستیم . ممنون از پیگیری شما

      ۱

  14. با سلام ودعای خیر.جناب آقای مهندس انصاری .ضمن تشکر از شما وسایت خوبتان که زحمات فراوانی کشیده ایدوضمن تشکر از اینکه تجربیات وزکات علم ودانش خود را در اختیار دیگران قرار میدهید .من این کتاب را خریداری کردم والحق والانصاف کتاب خیلی خوبی است وزحمات زیادی در این رابطه کشیده شد من نصاب نیستم ولی عشق وعلاقه زیادی به این کتابهای فنی دارم وکتاب برق ودوربین را خریداری کردم وبینهایت کتاب خوبی است ومن یک بازنشسته هستم واین کتا ب را برای منزل گرفتم و این کتاب مشکل کوچکی دار د و تصاویر آن خیلی ریز هستند وحتی با عینک خوانده نمیشوند امید وارم در چاپهای بعدی این نقیصه بر طرف شود واگر امکان داشته باشد یک وید یو تصویری در ارتباط با همین کتاب تهیه نمایید.با تشکر

    ۱

    1. سلام آقای رحیمی. بسیار از لطف شما سپاسگذاریم. چون این تعریف و تمجید های شما دوستانه که به موتور محرک من و همکارام سوخت میرسونه تا با سرعت بیشتری حرکت کنیم.
      انشاا… در ویرایش های بعدی کتاب این نظرات شما رو اعمال می کنیم.

      ۱

  15. سلام مهندس. آیا این امکان وجود داره که وقتی تصویر تعدادی دوربین روی یک دی وی آر داره ضبط میشه. همزمان روی یک کیس کامپیوتر هم ضبط بشه؟ و لطفا بفرمایید به چه صورت؟

    ۱

    1. سلام. شما می توانید این کار را انجام دهید. به این صورت که با استفاده از کابل شبکه ارتباط بین کیس کامپیوتر و دستگاه را ابتدا برقرار کنید . سپس روی کیس کامپیوتر نرم افزار CMS از برند دستگاهی که در حال استفاده از آن هستید را از روی CD همراه دستگاه نصب کنید و عمل ضبط را به کمک آن و استفاده از درایور های کامپیوتر انجام دهید . موفق باشید.

      ۱

  16. سلام مهندس من فصل اول کتاب و خوندم علاقه مند به خرید کتاب هستم فقط یک سوال ایا دو مورد دوبین های شبکه هم اموزش دارین؟

    ۱

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853