تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
تمام سفارشاتی که از امروز در سایت آموزش برق ثبت میکنید، روز 6 فروردین تحویل اداره پست خواهد شد. فروشگاه سایت
0
0

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل – بخش سوم

8096 بازدید

اگر قسمت های قبلی آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته را مطالعه نکرده اید هم اکنون به لینک های زیر مراجعه کنید.

انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل – بخش اول
انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل – بخش دوم

 

تنظیمات مودم جهت انتقال تصویر دوربین مداربسته

نکته مهمی که در تنظیمات dvr  وجود دارد این است که باید دستگاه dvr  شما بعد از اتصال فیزیکی کابل شبکه به مودم شما وضعیت connected  ( اتصال شده است ) را نشان دهد.

تنظیمات مودم جهت انتقال تصویر

 

در صورتی که عباراتی مانند connecting ( در حال اتصال ) و یا not connect  ( متصل نیست ) را مشاهده کردید ، یعنی که دستگاه به اینترنت متصل نشده است که احتمال زیاد در صورت اطمینان از سلامت کابل شبکه ،  IPمودم با دستگاه DVR  شما هم رنج نمی‌باشد . اما هم رنجی را به چه صورت انجام دهیم ؟
برای تنظیمات مودم خود باید از طریق یک سیستم کامپیوتری و یا یک لپ تاپ به مودم خود وصل شوید .
بدین صورت که آدرس IP  مودم خود را که اصولاً :  ۱۹۲.۱۶۸.۱.X  می‌باشد را در نوار آدرس مرورگر ( اینترنت اکسپلورر ، موزیلا ، کروم ) وارد نمایید .

آدرس IP مودم

 

حال از شما یک یوزرنیم و پسوردی می‌خواهد که در اکثر مواقع به صورت admin  و admin  می‌باشد . آن را وارد نمایید تا به صفحه تنظیمات مودم دسترسی داشته باشید. (در بعضی از مدل ها این یوزر نیم و پسورد در زیر مودم هم نوشته شده است).

 

نکته بسیار مهم : آدرس آی پی مودم و آدرس آی پی دی وی آر باید حتماً هم رنج باشند . بدین معنی که برای مثال آدرس آی پی مودم اگر :
۱۹۲.۱۶۸.۱.X
بود ، آنگاه آدرس آی پی دی وی آر  باید به صورت :
۱۹۲.۱۶۸.۱.Y باشد .
این یعنی که فقط و فقط رقم آخر آدرس IP ها باید متفاوت باشند و سه رقم اولی باید مثل هم باشند. پیشنهاد ما این است در صورتی که قصد تغییر یکی از دو تا ip را داشتید ، ip  دی وی آر را تغییر دهید ، چون که این کار راحت تر است . دقت داشته باشید که اعداد X و Y اعدادی هستند که باید در رنج بین ۰ تا ۲۵۵  باشند .
به این راه ، هم رنج کردن گفته می‌شود .
به زبان ساده از این به بعد هرگاه شما از راه دور به این مودم وصل شدید ، شما مجوز دسترسی به دی وی آر و مشاهده‌ی تصاویر دوربین مداربسته را دارید
نکته: در انتها بعد از اعمال هرگونه تغییرات ، شما حتماً باید به ذخیره کردن ( SAVE ) بپردازید . در غیر این صورت تغییرات اعمال نمی‌شود .

۳- تنظیمات روی موبایل :

برای نصب نرم‌افزار انتقال تصویر روی موبایل  به چندین روش شما می‌توانید اقدام کنید .
۱-از طریق QR-CODE خوان : شما می‌توانید با نصب این نرم‌افزار که از برنامه‌ی PLAY STORE و یا بازار ( برای موبایل با سیستم‌عامل  اندرویدی ) و یا app store ( برای موبایل با سیستم‌عامل  ios  )دریافت می‌کنید به اسکن کردن نرم‌افزار انتقال تصویر بپردازید .

 

QRCODE دستگاه دی وی آر

 

– از طریق سی دی کوچک همراه دستگاه DVR ، نرم‌افزار انتقال تصویر مربوطه را روی گوشی خود بریزید . و آن را نصب نمایید . برای این کار سی دی را اجرا نمایید و به دنبال گزینه‌ی mobile monitor از قسمت SOFTWARE بگردید . البته این مسیر شاید در بعضی برند ها کمی متفاوت باشد .

۳-در صورتی که نام نرم‌افزار را میدانید از طریق برنامه‌ی PLAY STORE  برای گوشی‌های اندرویدی و یا برنامه APP STORE  برای گوشی‌های IOS ای ، آن نرم‌افزار را دانلود و سپس نصب نمایید .

نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است که این نرم‌افزار را باید متناسب با نوع سیستم‌عامل گوشی موبایل خود انتخاب و سپس نصب کنید . برای مثال نرم‌افزار گوشی سامسونگ با سیستم‌عامل اندروید را نمی‌توان از پوشه‌ی سیستم‌عامل ios انتخاب و نصب کرد . در بعضی مواقع شما می‌توانید برای گوشی هادی اندروید به جای استفاده از سی دی همراه دی وی آر ، از برنامه play store  اقدام کنید و نرم‌افزار مربوطه را جستجو کنید . برای گوشی هادی اپل با سیستم‌عامل ios  از app store  می‌توانید استفاده کنید . کافی است که در قسمت جستجو نام نرم‌افزار را سرچ نمایید .
نصب کردن این نرم‌افزارها بسیار ساده است و با زدن چندین NEXT به اتمام می‌رسد .
حال بعد از اتمام نصب با کلیک روی آیکون نرم‌افزار شما باید به معرفی دی وی آر به نرم‌افزار بپردازید .
اما در مرحله‌ی نصب نرم‌افزار موبایل ، بعد از وارد شدن گزینه CLOUD  را انتخاب کنید .
با کلیک روی نرم‌افزار اصولاً از قسمت تنظیمات گزینه‌ی ADD را یافته ( در برخی از برند ها به شکل بعلاوه است )  و آنگاه جدولی را که باز می‌شود باید پر کنید. عموماً در نرم‌افزارهای مختلف شما ۴ مورد را باید پر کنید :
DEVICE ID ( نام دلخواهی را وارد کنید ) .
SERIAL NUMBER (سریال نامبر دستگاه ) .
USER NAME  ( یوزر نیم ).
PASSWORD ( پسورد ) .

 

تنظیمات موبایل جهت انتقال تصویر

 

نکته بسیار مهم :
دقت داشته باشید که باید یوزرنیم و پسوردی که در اینجا وارد می‌کنید ، دقیقاً همان یوزر نیم و پسورد ورودی دستگاه دی وی آر شما باشد .
حال باید تنظیمات را ذخیره نمایید . کلیه این تنظیمات فقط برای بار اول باید انجام شود و در دفعات بعد نیازی به واردکردن این تنظیمات نیست .

 

برای واردکردن سریال نامبر  دستگاه، دو راه دارید :
الف – بصورت دستی عددی که بعد از اتصال دستگاه دستگاه به اینترنت را وارد نمایید .
ب – از طریق منوی تنظیمات ، P2P  در دی وی آر نرم‌افزار CLOUD را با نرم‌افزار QR CODE  خوان ، اسکن نمایید تا ID مربوطه را بگیرد .

 

QRCODE انتقال تصویر

 

دقت نمایید در برخی از برندها شما از همین صفحه تنظیمات P2P ، می‌توانید نرم‌افزار انتقال تصویر را نیز از طریق همان QR CODE  خوان اسکن و نصب نمایید .به شکل زیر نگاه کنید :

 

انتقال تصویر P2P

 

تنظیمات انتقال تصویر در این قسمت با واردکردن ۴ مورد بالا به پایان رسید. حال تنظیمات را ذخیره کرده و از دیدن تصاویر لذت ببرید .

 

نرم-افزار انتقال تصویر روی گوشی

 

رفع عیب های رایج در انتقال تصویر دوربین مداربسته

قبل از توضیح در این قسمت این مورد را باید در نظر گرفت که در حالت کلی سرویس انتقال تصویر از طریق p2p سرویسی stable  نیست و قطع و وصلی در آن دیده می‌شود .

در صورتی که با رعایت موارد فوق شما موفق به مشاهده تصویر نشدید ، احتمالاً مشکل از یکی از موارد زیر باشد:

  • سرعت اینترنت شما کم است .
  • کابل شبکه شما یا پورت شبکه مشکل دارد .
  • آدرس‌های IP شما هم رنج نیستند .
  • در قسمت تعریف device name شما چندین بار از یک نام استفاده کرده‌اید .که باید نام‌ های مختلفی را وارد کنید .

 

این مطلب آموزشی از ” کتاب آموزش دوربین های مداربسته ” انتخاب شده بود. برای دانلود نسخه کامل این کتاب به بخش محصولات آموزشی سایت مراجعه کنید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=1419
اشتراک گذاری:
مهندس رضا شیخ انصاری
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

73 نظر در مورد انتقال تصویر دوربین مداربسته روی موبایل – بخش سوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام ، من تصاویر دوربینها را از طریق گوشی وقتی به اینترنت ثابت و وای فای وصل هستم می بینم ، ولی مدتی است از طریق بسته اینترنت تلفن همراه موفق به دریافت تصاویر نیستم ، اگر ممکنه راهنمایی بفرمائید مشکل چیست

    ۴

    1. سلام و ادب.
      برخی از اپراتورها برخی از پورت های انتقال تصویر رو بسته اند. بهترین کار این است که با جایی که ازش دستگاه را خرید کرده اید تماس داشته و موضوع را مطرح بفرمایید.

      ۵

  2. با سلام و احترام ۰ کارارمند اداره هستم و ۹ تا دوربین رو دی وی آر دارم قبلا انتقال تصویر رو گوشیم داشتم و هیچ مشکلی نبود ۰ ولی جدیدا تا وقتی که تو اداره کامپیوتری که روشن نشده انتقال تصویر نمیده ۰ یعنی وقتی میرم اداره سیستم رو روشن میکنم انتقال تصویر دارم تا یکی دو ساعت بعد خاموش کردن سیستم هم دارم ولی بعدش قطع میشه ۰ممنون میشم جواب بدین

    ۶

    1. سلام خدمت شما. دقیقا نفهمیدم این سیستم کامپیوتری که فرمودین برای چه کاری استفاده می‌شود؟ مودم به کجا وصل شده است؟

      ۷

  3. باسلام خسته نباشید من گوشیمa10sهست وهمه مراحل رفتم امادوربیتv380sروگوشیم تصویرش نمیادچراا؟؟ حتی روی +زدم وهمچی تکمیل اماتصویرندارم؟؟؟؟لطفابگین ممنون

    ۴

    1. با سلام و ادب.
      احتمالا دوربین شما از دوربین های خانگی هست. لطفا این مورد را با فروشنده ای که ازش خرید کرده اید، بخواهید.

      ۶

  4. ۱. با سلام
    انتقال تصویر انجام دادم بدونه اینکه اینترنت داشته باشم از طرق وای فای یا وایرلس تصویر روی گوشی دارم دارم اما از وقتی وای فای را قطع میکنم و با اینترت متصل میشوم تصویر ندارم
    علت چیست؟

    ۱

  5. سلام و وقت بخیر خدمت جناب مهندس…
    من تا چند وقت پیش تصویر روی موبایل داشتم ولی چند وقته که قطع شده. همه چیزو چک کردم مثل اینترنت، کابل و … همه چیز درسته ولی تصویر روی گوشی نمیاد..

    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید…

    ۷

    1. سلام و ادب. مشکل انتقال تصویر کلی و برای اکثر دستگاه ها رخ داده است. شما بهتر است با جایی که خرید کرده اید تماس گرفته و مدل و برند دستگاه رو بهشون بدین تا چک کنن و راه حل بدهند.
      در مجموع بهتر است از آی پی استاتیک استفاده کنید.

      ۶

  6. با عرض سلام خدمت شمامهندس گرامی وتشکرازجنابعالی بدلیل تشکیل این سایت جهت رفع مشکلات برقی ، خواستم به اطلاع جنابعالی برسونم که بنده ۶ دوربین درمنزلم نصب کردم وتصاویررو هم رو مانیتورو هم رو گوشی با نت مودم با کیفیت خوب داشتم . ولی چندوقت پیش نت منزل تمام شد واز شرکت دیگه ای نت خریدم که ازاون موقع دیگه تصویر روی گوشی رو ندارم ولی رو مانیتور رو دارم ، هرکاری هم کردم نتونستم تصاویر رو روگوشی بیارم . بنابراین ازجنابعالی خواشمندم راهنمایی بفرمایید. (دستگاه دی وی آر با مارک مکسرون با ۸ کانال خروجی و دوربینها هم ۲تابولت و۴تا دام بامارک سونی ( مشهد) ، باتشکر از شما

    ۴

    1. سلام و ادب خدمت شما.
      دستگاه های مکسرون قدیمی تر بیس داهوایی داشته اند که شرکت وارد کننده اش، فراگستر الکترونیک هست. بیس جدید مکسرون هایک ویژنی می باشد. به نظرم تماسی با این شرکت داشته باشید و سوال بفرمایید. انتقال تصویر P2P مدتی هست که به مشکل خورده است و برای همین میگم بهتر است با خود شرکت صحبت کنید.
      شاید بد نباشد و آی پی مودم رو هم چک کنید و ببینید با دستگاه هم رنج هست یا اینکه خیر؟
      موفق باشید

      ۵

  7. سلام من نمیدونم چه جوری بارکد دستگاهو بیارم کلا همه چی هست جز اومدن بار کد از کجا بارکد رو روی تلویزیون بیارم تا گوشیم اسکن کنه؟؟؟

    لایک

    1. سلام. وقت شما بخیر. در صفحه شبکه دستگاه باید دنبال آن بگردید. برخی دستگاه های قدیمی این گزینه رو ندارند و باید از سی دی داخل جعبه آن استفاده کنید.

      لایک

  8. سلام.ممنونم از سایت خوبتون.من کل نظرات رو خوندم و متوجه شدم ک خیلیا مشکل منو دارند.در رابطه با اینکه دی وی آر تصاویر رو با wfiمغازه انتقال میده ولی با نت گوشی انتقال انجام نمیشه.
    شما گفتین ک با اون اپراتوری ک خرید کردیم بپرسیم.اما اوناهم علاوه بر توضیحات شما گفتن این تمام اطلاعاتی بوده ک داشتن و چیز دیگه ای نمیدونن….
    ب نظر شما ماهایی ک مشکلمون اینجوریه بایس چکار کنیم؟؟؟

    قبلا از صبرو حوصله و محبت شما از پاسخ سوالم کمال تشکر رو دارم

    ۳۹

    1. سلام خدمت شما.
      همونطور که گفتم برخی اپراتورها یک سری پورت ها را بستند.
      من به تمام مشتریانم وشما پیشنهاد میکنم که از انتقال تصویر آی پی استاتیک استفاده کنید که این مشکلات پیش نیاید.

      ۳۹

  9. سلام، عرض ارادت، dvr ما با داده موبایل بازنمیشه، ولی با وای فای خود دستگاه باز میشه، لطفا راهنمایی بفرمایید،سپاس، ضمنا با adsl خانه هم باز نمیشه

    ۶

    1. سلام مهندس
      برای مکانی انتقال تصویر انجام دادم با وای مکان یا خونه یا همسایه یا فامیل و غیره رو گوشی نشون میده حتی با اینترنت سیم کارت رایتل نشون میده ولی با اینترنت همراه اول و ایرانسل نشون نمیده از خیلی از همکاران پرسیدم حتی با اپراتورها یعنی ۹۹۹۰ و ۷۰۰ تماس گرفتم که شاید آی پی هاشون رو بسته باشن و همچنین نمایندگی هاشون و امور مشترکین …. ولی جواب درستی نگرفتم اگه دلیلشو بهمون بگی لطف بزرگی کردین ضمنا مهندس بنده همکار هستم
      پایدار باشید و برقرار

      ۲۹

      1. سلام خدمت شما.
        این مشکلی هست که برای خیلی ها پیش آمده است.برخی اپراتورها پورتهای انتقال تصویر را بسته اند. راه حلش استفاده از آی پی استاتیک هست.

        ۲۷

        1. سپاسمندم مهندس
          ولی اپراتورها زیر بار بار نمیرن یه ماهه بهشون همینو میگم اصلا قبول نمیکنن بهشونم بر میخوره
          بازم مچکرم از جواب تون
          پایدار باشید ….

          ۳۹

  10. سلام
    این مشکل برای اکثر دستگاه ها جدیدا بوجود آمده است . در صورتی که این مشکل تا چند روز آینده حل نشد لطفا از جایی که خرید کرده اید پیگیری نمایید .

    ۴۱

  11. سلام جناب مهندس امیدوارم حالتون خوب باشه .
    تقریبا یک ساله که ما دوربین مدار بسته به مغازه نصب کردیم و از و به تلفن همراه وصل کردیم اما متاسفانه با داده موبایل نمیاره ولی با adsl خانه میاره به نظر شما چه مشکلی داره؟م

    مارک juan: dvr
    وبا نرم افزار :ip pro

    ۵

    1. سلام خدمت شما.
      چندین عامل میتونه باشه و باید بررسی بشود.
      نرم افزاری روی گوشی شما نصب شده که مانع شده است
      سرور اصلی این برند اختلال داشته باشد.
      شما بنظرم تنطیمات دستگاه را مجددا اعمال کنید و با یک نت دیگر تست بگیرید.

      ۷

      1. سلام خسته نباشید منم این مشکل رو داشتم تا اینکه به این نتیجه رسیدم که این رسیور ها یا دی وی آر ها دارای یکسال اکانت هستند و دوباره باید برای دی وی آر هامون اکانت بخریم تا با دیتای موبایل کار کنن در ضمن من راهکارشو بلدم چیکار کنیم هر کس میخواهد به ایملم پیام بده تا راهنمائیش کنم ممنونم دوستان.

        ۵

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853