نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
0
0

چگونه یک دستگاه DVR را به کامپیوتر یا لپ تاپ وصل کنم؟

16377 بازدید

سلام دوستان در این مقاله از سایت آموزش برق می خواهیم به نحوه اتصال DVR به کامپیوتر یا لپ تاپ صحبت کنیم. لطفا تا انتهای این مقاله کاربردی همراه ما باشید. فرضاً در یک پروژه نصب دوربین مداربسته بعد از نصب دوربین ها و کابل کشی تا محل DVR، تصاویر را با استفاده از کابل HDMI به یک مانیتور وصل کرده اید. در زمان تحویل کار، مشتری از شما درخواست می کند که تصاویر دوربین‌ها را علاوه بر روی مانیتور، در یک اتاق دیگر و برای نگهبان ساختمان هم نمایش بدهید. یعنی اینکه تصاویر دوربین ها را در دو نقطه مجزا از هم می خواهد. برای اینکه تصاویر در دو نقطه نمایش داده شوند چه باید بکنیم؟

اگر به پنل پشت یک دستگاه DVR نگاه بیندازیم، خروجی های HDMI، VGA ، AV و LAN را می بینیم (تمام دستگاه های بازار سه خروجی HDMI، VGA و LAN را دارند ولی خروجی AV را دستگاه های کمی دارند).

پنل پشتی دستگاه ضبط کننده DVR

HDMI مزایا و معایب آن برای پروژه نصب دوربین مداربسته

کابل HDMI  مخفف عبارت High-Definition Multimedia Interface به معنای رابط چند رسانه ای با کیفیت بالا می باشد. هنگامی که تصاویر دوربین مداربسته را توسط کابل HDMI به مانیتور می دهید، کیفیت تصاویر به نسبت زمانی که همین تصاویر را با کابل VGA منتقل می کنید، به مراتب بیشتر است. در حال حاضر به همین دلیل کاربرد این کابل از مابقی بیشتر است.

کابل HDMI از DVR به مانیتور

اما نکته مهم در مورد استفاده بیشتر از این کابل، انتقال صدا و تصویر توسط آن می باشد. تصور کنید دوربینی که نصب کرده اید دارای میکروفن داخلی باشد و شما با کابل کواکسیال تصویر و صدا را به دستگاه رسانده اید . برای اینکه این صدا و تصویر همزمان از دستگاه به مانیتور منتقل شود نیاز به کابل HDMI دارید چرا که کابل VGA قادر به ارسال صدا نمی باشد.

اما یکی از محدودیت های استفاده از کابل HDMI، متراژ انتقال سیگنال توسط آن است. هیچ مرجعی به صورت رسمی متراژ انتقال را در مورد این کابل ذکر نکرده است ولی بر حسب تجربه و پروژه های اجرایی پیشنهاد می کنم از این کابل تا حداکثر ۱۰ متر استفاده کنید.(مطمئنا متراژهای بیشتر از این هم استفاده می شود و این متراژ صرفا پیشنهاد من هست). اینکه در متراژهای بیشتر از این چه مشکلاتی امکان دارد که پیش آید، باید سری به تعمیرگاه های دوربین و DVR زد تا بفهمیم که امکان مواردی مانند برق زدگی یا فشار به CPU در متراژ بالا برای دستگاه بوجود می آید.

نکته فنی : همیشه در صورتیکه قصد اتصال کابل HDMI به DVR را دارید، اول دستگاه را خاموش کنید و سپس کابل HDMI را وصل کنید.

معایب کابل VGA برای پروژه نصب دوربین مداربسته

کابل VGA مخفف عبارت Video Graphics Array به معنای آرایه گرافیکی ویدئو می باشد. وظیفه این کابل انتقال دیتای تصویر بصورت آنالوگ می باشد و کم کاربردترین کابل برای انتقال تصاویر به روی مانیتور است.

سه مورد از مهمترین دلایل عبارت اند از:

۱-کیفیت پایین انتقال تصاویر دوربین مداربسته به مانیتور

۲-عدم توانایی در انتقال صدا از دستگاه به مانیتور حتی اگر دوربین شما میکروفون دارد باشد .

۳-محدودیت در متراژ این کابل برای انتقال تصاویر

خروجی LAN پشت دستگاه و نصب نرم افزار CMS3

برگردیم به داستانی که در اتصال DVR به کامپیوتر در بالا گفتیم. مشتری در یک نقطه از کابل HDMI استفاده کرده است و در نقطه دوم درخواست انتقال تصاویر را با خروجی های دستگاه داده است.

می خواهیم با توجه به معایبی که در مورد کابل VGA گفتیم، برای انجام این پروژه از پورت LAN دستگاه استفاده کنیم.

مطمئنا برای استفاده از این روش نیاز به یک دستگاه کامپیوتر یا لپ تاپ در نقطه دوم (نقطه نیاز مشتری)دارید. باید متناسب با فاصله ی بین دستگاه DVR تا نقطه دوم کابل LAN(کابل RJ45 یا کابل شبکه) خریداری کنید. کابل را سوکت زده و یک سر آن به دستگاه DVR و سردیگر آنرا به پشت کامپیوتر یا لپ تاپ وصل می کنیم.نوبت به نصب نرم افزار مدیریت تصاویر روی کامپیوتر می رسد. برای اینکار یا از طریق CD همراه دستگاه ضبط کننده DVR یا از نمایندگی و جایی که دستگاه را خریداری کرده اید، نرم افزار را نصب می کنید. اصولا این نرم افزارها در وب سایت کمپانی ها یا وب سایت نمایندگان آنها وجود دارد و دسترسی به آن کار خیلی سختی نیست و شما متناسب با برند دستگاه می توانید آنرا دانلود کنید.

برای مثال در این مقاله قصد دارم نرم افزار پرکاربرد CMS3 دستگاه AHD که برای اتصال DVR به کامپیوتر می باشد، را برای شما تشریح کنم.

مرحله صفر: نرم افزار را دانلود کرده و آنرا از حالت زیپ خارج کنید.

مرحله اول: بر روی آیکن CMS3  کلیک کرده و در صفحه زیر روی NEXT بزنید .

مرحله دوم: در این قسمت از شما آدرس درایوی که می خواهید نرم افزار را در آنجا نصب کنید پرسیده می شود. برای مثال من درایو C را برای اینکار انتخاب کرده ام. دقت داشته باشید باید فضای مورد نیاز روی هر درایوی برای این نرم افزار فراهم باشد. آنگاه روی NEXT بزنید.

مرحله سوم : در این مرحله برای شما یک فولدر بنام CMS3 ایجاد خواهد کرد. شما می توانید نامی دلخواه نیز به آن بدهید. مجدد روی NEXT بزنید.

مرحله چهارم : اجازه بدهید که همانند تصویر عملیات نصب تمام شود. در صورتی که بر روی سیستم C++ نصب نباشد، مجوز نصب آن را نیز از شما کسب می کند. بعد از اتمام نصب مجدد روی NEXT بزنید.

مرحله پنجم : همانطور که در تصویر می بینید، کار نصب تمام شده است. پس روی Finish کلیک کنید.

مرحله ششم: همانند تصویر صفحه Login را می بینید که به صورت پیش فرض یوزرنیم Admin و پسورد ۱۲۳۴۵۶ می باشد. روی ok بزنید

مرحله هفتم : وارد صفحه اصلی نرم افزار می شوید . به شما تبریک می گویم.

با طی این مراحل و در صورتی که کابل شبکه متصل باشد، شما لیست دستگاه و دوربین هایی که متصل هستند را باید ببینید.

امیدوارم در انتهای این مقاله چگونگی اتصال DVR به کامپیوتر یا لپ تاپ، بتوانید تصاویر را به خوبی تحویل دهید.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=10572
اشتراک گذاری:
مهندس رضا شیخ انصاری
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

147 نظر در مورد چگونه یک دستگاه DVR را به کامپیوتر یا لپ تاپ وصل کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام خسته نباشید
    من به پشت کامپیوتر یه کابل lan براب مودم متصل کردم و الان باید چیکار کنم که هم کابل lan دی وی آر به کامپیوتر وصل باشه و هم کابل lan مودم؟؟

    ۸

    1. سلام و ادب.
      شما باید تمام کابل های شبکه را روی یک سوئیچ شبکه یا مودم بیاورید. و از آنجا کابل شبکه برای هر کجا که می خواهید بکشید.

      ۱۰

  2. سلام وعرض ادب
    ما دریک شرکتی دوربین تحت شبکه داریم که از طریق موبایل تصاویر دوربین را فقط با مودمی که به دستگاه nvrوصل هستش میتونیم ببینیم یعنی وقتی موبایل از طریق وای فای مودمی که به دستگاه nvrوصل هستش میتونیم تصویر بگیریم ولی به محض اینکه کابل اینترنت مودمی که به nvrوصل هستش را جدا میکنم و مودم ایرانسل وصل می کنم به شبکه ،دیگه د ر موبایلم نمیتونم تصویر دوریبن را ببینم هم چنین د رمنزل هم که میخوام تصاویر دوربین را از طریق موبایل ببینم چه از طریق مودم منزل و چه از طریق اینترنت همراه موبایل بازهم نمیتونم تصویر دوربین را درموبایل ببینم، ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.در ضمن مارک دستگاه nvrهم های لوک هستش.

    ۹

    1. سلام و ادب.
      در چند وقت اخیر تعداد زیادی از برندها به این مشکل خورده اند. به احتمال زیاد دستگاه شما برای شرکت پارس ارتباط می باشد. باهاشون تماس گرفته و مشکل را مطرح کنید
      در مجموع به سمت انتقال تصویر با آی پی استاتیک بروید، این مشکلات را ندارید

      ۷

  3. سلام.عرض ادب و خسته نباشید.لطفا بفرمایید ایا میشود از دستگاه دی وی ار یا nvr با کابل شبکه انتقال تصویر بر روی tv داد اگر مبدل باید استفاده کنیم اون رو هم بفرمایید چی هست.سپاس

    ۱۰

    1. با سلام.
      اگر tvشما هوشمند هست، بله به سادگی امکان پذیر هست و با نصب نرم افزار دستگاه یا حتی با وب بروزر روی tv تصاویر قابل مشاهده می باشد.

      ۹

  4. ۱. درود. من تمام کارهای نصب رو انجام دادم. کابل HDMI به تلویزیون یا مانیتور وصل میکنم تصویر دارم ولی وقتی کابل رو به لپ تاپ وصل میکنم اصلا چیزی برای نمایش نیست و کابل رو نمیخونه.
    میخواستم بدونم که آیا تنظیمات خاصی رو باید روی لپ تاپ انجام بدم یا مشکل از خود لپ تاپه؟؟
    با تشکر از سایت خوبتون.

    ۱۰

  5. ۱. با سلام و خسته نباشید
    دوربیم من raster هست کابل lan را به لپ تاپ وصل کردم و برنامه دوربین مدار بسته را هم نصب کردم و از طریق تلویزیون تنظیمات را انجام داده بودم ولی حالا ریست کلی را زدم و میخوام بدون تلویزیون به لپ تاپ وصل بشم نمیدونم چطوری تنظیمات را انجام بدم که تصویر بیاد

    ۷

  6. ۱. سلام خدمت شما جناب مهندس
    من یه dvr نسبتا قدیمی دارم که سوکت لن هم داره ولی اسم دستگاه رو نمیدونم یعنی چینی اشی مشیه آیا برنامه ای هست که جامع باشه و همه رو ساپورت کنه؟

    ۷

    1. سلام خدمت شما. در متن مقاله هم توضیح داده ام که این نرم افزار برای تمام دستگاه ها کار نمی‌کند.
      دستگاه شما احتمالا بیسش XM هست و برای نرم افزارش بهتر است یا از جایی که خرید کرده اید اقدام فرمایید یا اینکه در گوگل سرچ کنید. Cms for xmeye
      اگر با این دو روش به نتیجه نرسیدید، پیام بدهید تا به شکلی دیگر نرم افزار را برایتان بفرستم. امکان ارسال در ایمیل نیست.

      موفق باشید

      ۱۰

  7. با عرض سلام خدمت شمامهندس گرامی وتشکرازجنابعالی بدلیل تشکیل این سایت جهت رفع مشکلات برقی ، خواستم به اطلاع جنابعالی برسونم که بنده ۶ دوربین درمنزلم نصب کردم وتصاویررو هم رو مانیتورو هم رو گوشی با نت مودم با کیفیت خوب داشتم . ولی چندوقت پیش نت منزل تمام شد واز شرکت دیگه ای نت خریدم که ازاون موقع دیگه تصویر روی گوشی رو ندارم ولی رو مانیتور رو دارم ، هرکاری هم کردم نتونستم تصاویر رو روگوشی بیارم . بنابراین ازجنابعالی خواشمندم راهنمایی بفرمایید. (دستگاه دی وی آر با مارک مکسرون با ۸ کانال خروجی و دوربینها هم ۲تابولت و۴تا دام بامارک سونی ( مشهد) ، باتشکر از شما

    ۱۰

    1. سلام.
      وقتتون بخیر. انتقال تصاویر p2p برخی شرکت ها به مشکل خورده است. بهتر است با شرکت وارد کننده مکسرون یعنی شرکت فراگستر الکترونیک تماس گرفته و مشکل را مطرح نمایید.
      تشکر

      ۱۲

  8. سلام آقای مهندس به لب تاپم که دوربین نداره وبکم متصل کردم دوربین فعال میشه ولی متاسفانه فوکوس دوربین خیلی زیاده لطفا بفرمائید چطوری میشه فوکوس وبکم را کم کنم با سپاس

    ۹

  9. با سلام
    من این نرم افزار رو کامل نصب کردم
    کابل شبکه هم وصل هست.
    برای اجرا که یوزر و پسورد می زنم،این پیام میده.دلیل؟

    ۱۱

  10. سلام خسته نباشید این نرم افزاری که معرفی کردین برای همه ی دستگاه های DVRمناسب هست یا باید با نرم افزار خوده دستگاه روی لپ تاب تصویر بگیریم

    ۲۸

  11. سلام
    مهندس وقتتون بخیر منهر دو کتاب دوربین مداربسته رو خریدم
    در اون کتابها اشاره ای به ساخت چند اکانت در دستگاه nvr یا dvr
    نشده سوال من اینه من برای مشتری دوربین ایپی نصب کرده ام
    الان چند کاربر تعریف کردم به درخواست مشتری ولی فقط با ادمین میشه از طریق موبایل وصل شد به دستگاه و با سایر کاربر ها حتی اگه تو گروه ادمین هم باشن نمیشه از طریق موبایل کانکت شد لطفا راهنمایی نمایید با تشکر

    ۲۶

  12. سلام استاد در مورد مقاله بالا اگر بخواهیم دستگاه dvrرا به مودم وصل کنیم در صورتی که دستگا فقط یک پورت داشته باشد چکار باید کرد. باتشکر

    ۲۸

    1. سلام.
      دستگاه که یک پورت دارد و شما باید از سوئیچ شبکه استفاده کنید.تمام تجهیزات را به سوئیچ وص کنید و یک کابل از سوئیچ به دستگاه بزنید.

      ۲۸

  13. سلام
    استاد
    من در یک پروژه که قبلاً کس دیگری آن را انجام داده بود به یک مشکل خوردم و مشکل این بود
    دو عدد دستگاه هایک و داهوا NVR در مجموعه نصب بود و یک دو بین آی پی از روی دستگاه داهوا تصویر نداشت اما وقتی که یک کابل رابط شبکه ازهر کدام از پورتهای خالی سویچ متصل به دستگاه داهوا به پشت دستگاه هایک میزدم تصویر این دوربین بر روی مانیتوری که مربوط به دستگاه هایک بود نشان داده میشد که نشان دهنده سلامت دوربین بود
    لطفاً راهنمایی کنید که مشکل از کجاست ؟

    ۲۳

    1. سلام خدمت شما.
      این دوربینی که تست کردی چه برندی هست؟
      در اولین قدم دستگاه و دوربین های داهوا رو آپدیت کن.؟
      اگر قبلا تصویر داشته ای به احتمال زیاد مشکلت حل خواهد شد.

      ۱۱

  14. سلام‌استاد وقت بخیر. در اتصال کابل hdmi با دستگاه dvr هنگام اتصال کابل هیچ‌تغیری در صفحه نمایش ایجاد نمیشود .میشه راهنمایی کنین ممنون.

    ۱۰

    1. سلام. احتمالا سیگنال ارتباطی ندارید. موارد زیر را چک کنید. اتصال یک کابل HDMI دیگر و تست مجدد کنید. اگر شرایط تغییری نکرد و بازهم تصویر نداشتید باید با کابل شبکه به دستگاه وصل بشوید و رزولوشن دستگاه را پایین بیاورید.

      ۹

  15. سلام استاد گرامی سپاس بابت مطالب و مقالات پرمحتوا و فنی حضرتعالی.
    یه سوال از حضورتون داشتم، اگر در حین نصب و راه اندازی اولیه مانیتور در محل وجود نداشته باشه جهت انجام تنظیمات ، آیا میشه از طریق اتصال به لپ تاپ بطور کامل همانند اتصال به مانیتور، DVR رو تنظیم و برنامه ریزی کرد؟یا حتما نیازه که اولین مرتبه جهت راه اندازی و تنظیم دستگاه از طریق مانیتور این کار انجام بشه؟لطفا توضیح مختصری جهت ورود به تنظیمات DVR از طریق لپ تاپ برای راه اندازی اولیه بفرمایید.
    سپاسگزارم

    ۳۰

    1. سلام. ممنونم از لطف شما.
      در مکانی که مانیتور نیست شما می‌توانید تنظیمات مورد نظر خود را با لپتاپ انجام دهید. کافیه آدرس آی پی دستگاه را وارد کرده و به آن وصل شوید. از طرفی در حال حاضر اکثر دستگاه ها نرم افزارهای مدیریتی دارند که این کار را نیز انجام می‌دهند و کافیه فقط روی سیستم نصب شده باشند.
      موفق باشید

      ۲۷

  16. سلام جناب مهندس تو تهران جایی هست بشه اموزش عملی برق رو ببینی اموزش ساختمان و صنعتی و اینا ..ممنون میشم راهنمایی کنین

    ۲۷

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853