نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
نوروز 1403 برهمگان مبارک. کد تخفیف عیدانه ویژه کتاب ها (sgr-28) - کد تخفیف ویژه دوره‌های آموزشی (hty458) فروشگاه سایت
0
0

بخش پرسش و پاسخ برای دوره آموزش عملی برق ساختمان

13358 بازدید

 

همانطور که می‌دانید تمام کتاب ها و دوره های سایت آموزش برق دارای بخش پرسش و پاسخ هستند و ما این را وظیفه خود می دانیم که به کلیه سوالات و ابهاماتی که برای کاربران پیش می آید، پاسخ بدهیم. این بخش مخصوص عزیزانی است که دوره فیلم آموزش عملی برق ساختمان را تهیه کرده اند و سوالات و ابهاماتی برایشان پیش آمده است. پس لطفاً سوالاتی را مطرح کنید که مرتبط با این دوره آموزشی باشد. این دوره، یک مجموعه فیلم از پیش ضبط شده است که برقکشی کامل یک واحد مسکونی را از صفر تا صد در طی مدت زمان ۱۸ ساعت آموزش می‌دهد.

هم اکنون می توانید سوالات پایین این صفحه را بخوانید، مطالعه سوالات دیگران قطعاً خود می تواند یک منبع آموزشی خوب برای شما باشد.

پیشنهاد می کنیم در حین تماشای فیلم های دوره آموزش عملی برق ساختمان یک قلم و کاغذ کنار دستتان بگذارید و سوالاتی را که برایتان پیش می آید یاداشت کنید، و اگر تا پایان دوره به جواب نرسیدید، آنگاه در فرم پایین این صفحه سوالتان را مطرح بفرمایید. حداکثر ۲۴ ساعت بعد پاسخ سوالتان را دریافت می کنید.

آدرس ایمیل خود را به دقت وارد کنید، زیرا پاسخ های شما به همان آدرس ارسال خواهد شد.

 

با تشکر: مهندس مرادی – ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=10305
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر

نظرات

283 نظر در مورد بخش پرسش و پاسخ برای دوره آموزش عملی برق ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام؛ در این مجموعه ارتینگ اولیه و همبندی‌های بعد از اون هم هست، من هنوز تهیه نکردم ولی داخل سرفصل‌ها ظاهرا بحثی از چاه ارت و موارد مرتبط نیست

    ۳

    1. سلام جناب میرزایی، ما در این دوره به کارآموزان قول ندادیم که از مبحث ارت هم آموزش میدیم، ولی اگر بریم سر پروژه ای و چاه ارتی رو انجام بدیم، حتماً فیلمش رو میگیرم و به عنوان یک درس اضافه در مجموعه قرار میدیم،ولی اگر منظورتون از ارتینگ اولیه، اجرای سیمکشی ارت در داخل ساختمان است، بله این قسمت داخل پکیج هست.و ساختمانی که ما آموزش میدیم، در سیمکشی داخل ساختمانش ارت هم داره.
      ولی بحث همبندی کلاً از برق ساختمان جداست و قراره مهندس پژوهان در یک دوره دیگه اون رو آموزش بدن.

      ۳

  2. سلام.مهندس درس چهارده توی صفحه ای که خریدیم نیست کلا صفحه سفیده اگر میشه درس چهارده رو برام ایمیل کنید.با تشکر.

    ۲

  3. سلام مهندس . برق راه پله رو از کنتور بگیرم یا از جعبه فیوز واحد ؟؟در یک ساختمان سه طبقه که هر طبقه کنتور جداگونه داره . برق راه پله رو باید از کجا گرفت ؟؟

    لایک

    1. سلام. اگر ساختمان کنتور مشاعات نداشته باشه. بعضی از مشتریها میگن سرخط برق قسمت مشاعات رو ببرید پیش کنتورها و ما هر شش ماه، اون رو به یکی از کنتورها وصل میکنیم. ولی بعضی ها روشنایی ها و پریز داخل راه پله هر طبقه رو به جعبه فیوز اون طبقه وصل میکنن تا هر طبقه هزینه روشنایی طبقه خودش رو پرداخت کنه. که من با گزینه دوم موافق تر هستم چون یادشون میره هر شش ماه برق مشاعات رو بین کنتورها جابجا کنن.
      روشنایی پارکینگ و نما رو هم بین کنتورها تقسیم میکنن، مثلاً اگر در پارکینگ و روشنایی خیابان و روشنایی نما ۶ لامپ دارن، هر دو تاشو رو به یکی از کنتورها وصل میکنن.

      لایک

    1. سلام میلاد جان، میترسم تاریخ دقیق بگم و نتونیم آماده کنیم، بیشتر از ۵۰ درصد این درس آماده شده. آماده بشه براتون ایمیل میفرستیم.

      لایک

  4. سلام مهندس مرسی که به تمام سوالاتمان با وجود مشغله با حوصله جواب میدیدتا ابهاماتمان رفع بشه.چرا توی اینستا گرام پست هاتون (فیلمها )در مورد لوله ها نصفه دیده میشه تااخر نیست یکدفعه وسط صحبتتون قطع میشه میاد از اول شروع میشه .؟لطفا راهنمایی کنید تا بتونیم استفاده کنیم .متشکر

    ۳

    1. سلام. خواهش میکنم. هر فیلمی رو که در اینستاگرام میزاریم در سایت هم قرار میدیم. پس می تونید فیلمها رو در سایت هم ببینید. البته این پست آخر رو هنوز در سایت قرار ندادیم.

      ۴

    1. سلام. مرسی. الان به ایمیل شما ارسال کردم. صفحه رو چند بار رفرش کنید تا دکمه دانلود درسهای جدید نشون داده بشه.

      ۳

  5. سلام آقای مهندس خسته نباشید این دوره کلا چند قسمت دیگه از ش مونده تموم شه؟ آقای مهندس ی لطف کنید ی دوره جدا برای اطفا حریق ونصب آنتن مرکزی بذارید. ی سوال دیگه بعد از ارسال ویدیو هدیه با پست فرستاده میشه؟ ممنون از آموزش خوبتون.

    ۵

    1. سلام حسین جان، این دوره فعلاً ۱۵ تا درس هست، ولی احتمال اینکه در آینده درس های بیشتری به دوره اضافه بشه هست.
      آموزش اعلان حریق و آنتن مرکزی هم انشاا… در یک دوره جداگانه آموزش داده میشه.
      بله کتاب هدیه ای که داخل دوره هست با پست فرستاده میشه.

      ۳

  6. سلام خسته نباشید.
    یک کلید محافظ جان سه فاز رو بهمراه مینیاتوری قبل آن در ورودی تابلوبرق سه فاز تغذیه چند مصرف کننده نصب کردم مطابق نقشه ، ولی هنوز هیچ مصرف کننده ای وصل نشده کلید محافظ جان میپره ، دلیلش چیه ؟ کلید محفظ جان ترکیبی هم استفاده شد بازم همینجور میپره

    ۴

    1. سلام. این تست رو انجام بدید ببینید تاثیری داره. همه سیم های ارت رو از شینه ارت جدا کنید و بعدش یکی یکی به شینه ارت وصل کنید. آخرین سیمی رو که وصل کردین و محافظ جان پرید یعنی در اون سرخط اتصالی بین ارت و نول رخ داده و باید بگردین و پیداش کنید.
      بعدش همه سیم های نول رو از شینه نول جدا کنید و بعدش یکی یکی به شینه نول وصل کنید. آخرین سیمی رو که وصل کردین و محافظ جان پرید یعنی در اون سرخط اتصالی بین فاز و نول رخ داده و باید بگردین و پیداش کنید.

      ۴

  7. سلام آقای مهندس خسته نباشید
    لینک خریدم error میزنه
    من تا جلسه یازدهم رو دارم
    ممنون میشم بقیه جلسات رو برام بفرستیم

    ۴

    1. سلام. مرسی. به ایمیل شما ارسال شد.
      صفحه ای که بعد از کلیک براتون باز میشه رو چند بار رفرش کنید تا دکمه درسهای جدید نشون داده بشه.

      ۴

  8. سلام . مهندس ایمیل درس سیزده رو واسم فرستادین . رفتم توی ایمیل باز همون دوازده درس رو نشون میده . سیزده رو نشون نمیده چرا ؟؟

    ۴

    1. سلام مجدد، مرورگرتون رو چند بار رفرش کنید، دکمه درس سیزده نشون داده میشه.
      البته درس سیزده رو جدا براتون ارسال میکنم.

      ۳

  9. سلام . عالیه مجموعتون . جلسات بعد کی حاضر میشه ؟؟
    و با همون لینکی که فرستاده شده قبلن برای ایمیلمون میتونیم دانلود کنیم ؟؟

    ۴

    1. سلام میلاد جان، ممنونم از شما. من شرمنده همه دوستانی هستم که این دوره رو تهیه کردن. گرفتاری هایی پیش اومده که نتونستیم این سه درس آخر رو آماده کنیم. ولی از امروز مجدد داریم روی دوره کار میکنیم و تا سه روز آینده درس سیزدهم هم آماده میشه.
      بله با همون لینک می تونید دانلود درس های جدید رو انجام بدید.

      ۳

  10. سلام و درود خدمت شما
    برای اجرای سیستم اعلان حریق چند رشته سیم باید رد کنیم؟؟ منظورم اینه چند رشته سیم استفاده کنیم
    سپاسگزارم

    ۴

    1. سلام. بین هر واحد مسکونی جدا از هم، دو رشته سیم قرار بدید ولی بین تمام دتکتورهای داخل یک واحد مسکونی سه رشته سیم قرار بدید.

      ۳

      1. سلام جناب مرادی ممنون از پاسخگویی شما
        یعنی منظورتان اینه ورودی به شستی دو رشته باشه و و از شستی به دتکتورها سه رشته رفت و سه رشته برگشت ببرم تا آخرین دتکتور؟؟ سپاس فراوان

        ۴

        1. سلام جناب علی زاده، خواهش میکنم،
          لطفاً از این به بعد سوالاتی که مربوط به دوره آموزش عملی نمیشه رو در قسمت سوالات کتاب آموزش برق ساختمان مطرح کنید.
          بله قسمت ابتدایی رو درست گفتین. من جمله تون رو با این جمله کامل تر میکنم.” و اگر چند تا از واحدها در یک طبقه باشن و در یک زون قرارشون داده باشیم، بین هر واحد فقط دو رشته سیم قرار میگیره.

          ۳

    1. سلام. چون در این دوره فقط برق ساختمان آموزش میدیم. اعلام حریق رو قصد داریم بعداً در یک دوره مجزا آموزش بدیم.

      ۴

  11. با سلام و عرض ادب
    جناب مهندس مرادی جلسات ۱۳ و ۱۴ و۱۵ چند روز دیگه انشالله آماده میشه اگه امکانش هست این سه جلسه آخر رو با هم قرار بدین.با توجه به این که لینک دانلود بعد از چند روز غیرفعال میشه اگه براتون مقدوره جلسات جدید که آماده شد لینک جدید برای خریداران این دوره ارزشمند فرستاده بشه
    با تشکر از زحمات فراوان شما

    ۳

    1. سلام خانم مهندس، این درسهایی که میفرمایید هنوز آماده نشده، و از درس سیزدهم هم فقط ۵۰ درصد آماده شده. امکان اینکه صبر کنیم و هر سه درس رو با هم قرار بدیم وجود نداره، چون خیلی طولانی میشه.

      ۳

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853