0
0

معرفی دوره آموزش عملی برق ساختمان

9190 بازدید
معرفی دوره آموزش عملی برق ساختمان

همراهان همیشگی سایت آموزش برق سلام. امیدوارم که حال دلتان خوب باشد. حتماً اطلاع دارید که چند روزیست مشغول دوره آموزشی جدیدی هستیم، تحت عنوان فیلم آموزش عملی برق ساختمان . ما در این مجموعه آموزشی یک واحد مسکونی ۱۳۰ متری را از صفر شروع به برقکشی کرده ایم و از تمام مراحل کار فیلم برداری کرده ایم. یعنی از شیارزنی گرفته تا نصب قوطی کلیدها و لوله گذاری تا رد کردن سیم ها داخل لوله های برق و نصب کامل کلیدها و پریزها را بصورت عملی می توانید در این دوره مشاهده کنید. در واقع این پیشنهاد شما دوستان بود که گفته بودید بعد از مطالعه کتاب آموزش جامع برق ساختمان ابهاماتی برایتان پیش آمده و می‌خواهید مطالب گفته شده را بصورت فیلم هم مشاهده کنید تا انجام آن مهارت را بهتر درک کنید.

از سوالاتی که شما عزیزان بعد از مطالعه کتاب آموزش برق ساختمان مطرح کرده بودید متوجه شدیم که تنها با مطالعه مطالب تئوری نمی توان برق ساختمان را کامل آموخت، بنابراین این دوره فوق العاده را آماده کردیم تا در داخل فیلم ها به طور واضح بتوانید نحوه اجرای عملی برقکشی ساختمان را ببینید و بهتر متوجه شوید. البته این محصول هم مانند سایر محصولات سایت دارای یک بخش پرسش و پاسخ است و دوستانی که این دوره را تهیه میکنند، اگر در قسمتی ابهامی برایشان پیش آمد می توانند آن را مطرح کنند تا ما به آن سوالات و ابهامات پاسخ دهیم.

بخش پرسش و پاسخ دوره آموزش عملی برق ساختمان

درس ششم از دوره آموزش عملی برق ساختمان

بعضی از دوستان خواسته بودند که قسمتی از دوره را نمایش دهیم تا بتوانند برای تهیه آن بهتر تصمیم گیری کنند. بنابراین درس ششم این دوره آموزشی را که امشب روی سایت قرار گرفته بصورت رایگان در فیلم پایین نمایش می دهیم تا از آن لذت ببرید و اگر تمایل داشتید برای تهیه کل دوره اقدام کنید. مثل قبل هم می توانید این دوره را بصورت خرید آنلاین از سایت تهیه کنید و اگر با خرید اینترنتی آشنا نیستید با شماره ۹۱۳۰۵۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا همکارم برای خرید شما را راهنمایی کند.

اگر فیلم زیر در دستگاه شما از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست می توانید آن را کیفیت HD از گوگل درایو دانلود کنید. برای این منظور کافیست روی این لینک کلیک کنید ( دوره آموزش عملی برق ساختمان – درس ششم ) و سپس در بالای صفحه ای که باز میشود روی دکمه دانلود کلیک کنید. مدت زمان این درس حدوداً یک ساعت است و حجم آن با کیفیت HD حدوداً ۳۷۳ مگابایت است.

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://amoozesh-bargh.ir/?p=10303
اشتراک گذاری:
مهندس مرادی
مطالب بیشتر
برچسب ها:

نظرات

163 نظر در مورد معرفی دوره آموزش عملی برق ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام کلید پارکینگ b32 و داخل واحد ما b25 می‌باشد هنگام اتصال کوتاه هر دو قطع می‌کنند چه کار کنم که فقط داخل واحد قطع کند لطفا پاسخ را به ایمیل بنده ارسال فرمایید چون تاکنون پاسخ را نیافته آم با تشکر.

    ۵

    1. سلام. خب اینها دو مدار مجزا هستند و نمیشه نول مشترک داشته باشن. شاید کسی بخواد در مسیر پریزها محافظ جان نصب کنه، اگر نول پریزها مشترک باشه با روشنایی ها محافظ جان میپره. بعدش هم اینکه توان تجهیزات روشنایی مثلاً کلیدها ۱۰ آمپر هست ولی برای پریزها ۱۶ آمپره،

      ۴

  2. سوال بعدیم اینه که تو شهر ما اکثرا برقکارها به روش قدیمی سیمکشی میکنن،یعنی سرخط اتاق ها،هال وآشپزخانه جداست.تو این روش سیم نول روشنایی از نول پریز گرفته میشه..آیا مشکلی پیش میاد یا این روش وانجام بدیم؟ممنون.

    ۴

    1. سلام. لطفاً سوالاتی بپرسید که مرتبط با موضوع فوق باشن.
      خب جریانی که از سمت فاز به سمت مصرف کننده میره، از سمت نول باید به شبکه برگرده. اینکه می فرمایید چرا مشکلی ایجاد نمیکنه. منظورتون اینه که چرا باعث برقگرفتگی نمیشه؟؟؟
      چون مقاومت سیم نول کمتر از بدن ماست و الکترون ها بجای اینکه بیان به سمت بدن ما میرن به سمت شبکه و بعدش در زمین تخلیه میشن.

      ۹

        1. سلام. هر زمان که مصرف کننده روشن بشه نول برقدار هست، ولی چون به زمین متصله، ما برق داخل اون رو حس نمی کنیم.

          ۸

  3. سلام اقای مرادی خوب هستید
    طاعات و عبادات شما قبول باشه
    ببخشید لینک های دانلود منقضی شده است و باز نمیکند !
    چکار کنم برای دانلود قسمت های ۹ به بعد؟؟؟

    ۴

    1. سلام علیرضا جان. طاعات و عبادات شما هم قبول، مجدد لینک ها امشب برای تمام کسانی که خرید کرده بودن ارسال میشه. درس نهم هم امشب به مجموعه اضافه شده.

      ۱۰

  4. سلام مهندس خواهشا اگه میشه آموزش و روش همبندی ساختمان‌ و اتصال به چاه ارت رو هم داخل آموزش عملی اضافه کنید چون خیلی کاربردی و مهم هستش داخل کتاب آموزش برق نبود بعضی پروژه ها مهندس ناظر خیلی گیر میدن برای همبندی و ارت،، خیلی ممنون میشم مهندس

    ۴

    1. سلام. این بحث خیلی گسترده ست و خیلی زمان میبره، مهندس پژوهان گفتن که دارن روی یک دوره ارت و همبندی کار میکنن، از ایشون میخوام که سریعتر این دوره رو تکمیل کنن.
      ولی بدونید که همبندی با برقکار نیست و اگر برق اون ساختمان رو حتی متری هم صحبت کرده باشید دیگه اجرای همبندی با شما نیست، ولی اگر بلد باشید و انجامش بدید باید دستمزد جداگانه بگیرید.

      ۲

      1. سلام مهندس عرض ادب
        خب انشااله کی منتظر باشیم؟؟ عملی خودتون انجام نمیدین مهندس؟؟ ببخشید همبندی با کی میشه؟ دستزدش چطور حساب میشه؟ آیا با پیمانکار اداره برق چون چاه ارت خود پیمانکار میاد انجام میده حالا بعضیا با حفاری بعضیا میگن حفاری انجام بشه نصب صفحه و تجهیزات فقط انجام میدن؟؟
        این ساختمان که من میگم صاحب کار آمده داخل ستون های سیمانی ی صفحه فلزی ۱۰ در ۱۰ گذاشته میگه که اینا به میلگرد و شناژ اتصال شده میگه اینا رو هم به چاه ارت وصل کن میخوام ببینم اصلا اصول همبندی چی هست آیا اینکار که این صاحب کار انجام داده اصلا درست هست اصولی هست جواب میده همبندی این شکلی؟؟؟ مرسی از لطفتون مهندس

        ۴

        1. سلام مجدد. مهندس پروژهان هنوز خبر ندادن. اگر ایشون آموزش بدن دیگه بنده آموزش نمیدم. از اونجایی که همبندی مبحث جدیدی هست و برقکارها اون رو نمی دونن، یکسری شرکت های مجری هستن که اینکار رو انجام میدن. تا به حال اتحادیه نرخ دستمزدش رو مشخص نکرده. ولی عددهای خیلی زیادی رو من شنیدم.
          بله اون چیزی که مالک میگه برای ساختمان بتنی درست هست. البته زیر بتن رو نمیدونم چه اتفاقی افتاده و چطوری انجام دادن. ولی اون صفحات فلزی ۱۰ در ۱۰ باید وصل بشن به شینه اصلی ارت در کنار تابلو کنتور.

          ۴

          1. سلام
            مچکرم مهندس ببخشید میشه بگی چطور سیم به این صفحه ها اتصال بدم بهتره و اینکه از سیم روکشدار استفاده کنم یا بدون روکش؟ آیا نیاز به لوله کشی هم داره یا نه اتصال بدم به ستون و از کف ببرم داخل حیاط به چاه ارت وصل کنم
            مرسی ممنون

            ۲

          2. سلام. قسمت انتهای یک پیچ رو میگین براتون جوش بدن به اون صفحه ها. مثل تصویر زیر
            https://bit.ly/35xjV0L
            اون صفحه ها باید روی سه تا از ستون ها نصب شده باشه. بعدش سر کابل ها رو کابلشو میزنید و وصل میکنید به اون پیچ و از هر صفحه مستقیم می برید به شینه ارت اصلی در نزدیکی کنتور. از سیم روکشدار استفاده کنید و داخل لوله ها پی وی سی هم نصب کنید.

            ۴

          3. سلام و عرض ادب
            ببخشید مهندس سیم شماره چند استفاده کنم برای اتصال ستون و اینکه تا چه سایز پیچی میتونم استفاده کنم که موقعی که ستون تعمیر میشه و گچ میشه بره زیر کار بیرون نزنه که استاد گچ کار شاکی نشه، مرسی مهندس ببخشید خیلی سوال شد

            ۴

          4. سلام. پیچ خیلی بلندی استفاده کنید و کنارش یک قوطی کلید قرار بدید که آقای گچکار نتونه دور اون پیچ رو گچ کنه. حدوداً سطح پیچ باید هم سطح گچ سفید قرار بگیره تا از دیوار زیاد بیرون نزنه.
            کلفتی سیم همبندی شما هم بستگی به کلفتی سیم فازی هست که وارد کنتور میشه.

            ۴

          5. ببخشید مهندس ی جا گفتین باید این صفحه اتصال روی سه تا از ستون ها باید باشه میشه بفرمایید چرا روی ۳تا ستون باید باشه؟؟؟

            ۲

      2. سلام ببخشید مهندس یعنی من یه قوطی کلید پریز بذارم روی پیچ که گچکار مثل جای کلید و پریز دورش گچ کنه و پیچ داخلش پیدا باشه با لوله پی وی سی که کشیدم اما در آخر این قوطی چی میشه باید همینطور پیدا باشه یا باید با ی چیزی پوشیده بشه آخه اینطوری ظاهر جالبی نداره؟؟؟ نمیشه کلا من اتصال و کارش انجام بدم بعد گچکار روش گچ کنه که بره زیر کار پیدا نباشه؟؟؟

        ۲

        1. سلام. از جعبه تقسیم های ۱۰ در ۱۰ که درپوش دارن استفاده کنید. بهتره که اون قسمت اتصال با گچ پوشیده نشه.

          ۴

  5. سلام مهندس مرادی.من از کتاب اموزش برق ساختمان شما.بسیار استفاده کردم.و کلی جلو افتادم.حدود۱سال ونیم هست وارد کار برقکاری شدم.و بسیار از هر اموزشی استقبال میکنم.سوالم اینه که ایا در این دوره ی عملی این موارد رو هم اموزش میدید به صورت عملی
    -روشنایی راه پله-روشنایی پارکینگ-روشنایی یا نور پردازی نما-روش کار با ریموت کنترل برای نور سقف کاذب-رایزر-نصب اعلان حریق-همچنین اموزش خم گرم-نصب ایفن
    همانطور که بهتر میدونید اینها بسیار مهمه برای برقکار
    تشکر از زحماتتون

    ۵

    1. سلام. ممنونم ازتون. به غیر از نورپردازی نما و اعلان حریق الباقی تویه دوره هست. ولی بعدها اگر سر پروژه ای رفتیم که نورپردازی نما داشت حتماً فیلم برداری میکنیم و داخل دوره قرار میدیم.

      ۱۲

  6. مهندس سلام وقتتون بخیر
    برای دوره عملی برق ساختمان بنظرم لازم هست نصب و سیم کشی جعبه فیوز و تقسیم بندی کلید مینیاتوری و نصب تابلو برق و سیستم محافظتی از تابلو برق هم آموزش داده بشه تا یه مجموعه کامل از برق کشی ساختمان رو داشته باشیم
    میشه محبت کنید این قسمت ها رو هم بعنوان یه بخش به دوره اضافه کنید ؟
    یا اینکه یه مجموعه جدید اضافه کنید لطفا تا بتونیم تسلط روی این بخش از برق کشی ساختمان هم پیدا کنیم

    ۹

    1. سلام احسان جان. این قسمت حتماً تویه دوره قرار میگیره. ولی ما هنوز در درس لوله گذاری هستیم، در درس نهم که احتمالاً تا فردا در پروفایل شما قرار میگیره لوله گذاری این واحد مسکونی تمام میشه بعدش میریم سراغ سیم رد کردن داخل لوله ها و نصب و سیمکشی جعبه فیوز.

      ۹

  7. سلام به شما
    و یه تشکر از شما و تیم تون واسه آموزش های خوبتون.
    من کل آموزش های سایت رو یکجا خریدم و الانم دارم استفادشون میکنم
    آموزش برق عملی رو تا درس ۸ قرار داده بودید که دانلود کردم و الانم که رفتم تا ببینم که اگه درس دیگه ای اومده تا اون رو دان کنم، متوجه شدم که زمان استفاده از لینک منقضی شده
    (راستش مطمئن نیستم که بقیه لینک هایی که فرستاده بودید رو هم تونستم بصورت کامل دانلود کنم یا نه)
    نکته دیگه اینکه توی همون صفحه دانلود برق عملی ساختمان ، یه هدیه گذاشته بودید، حالا من که کل آموزش های (خوب) شما رو یکجا خریداری کردم، امکانش هست این هدیه بمونه واسه محصولات بعدی شما؟
    تشکر بابت پاسخگوییتون.

    ۷

    1. سلام میلاد جان. ممنونم از شما. یک لینک جدید رو مجدد واستون ایمیل کردم. این لینک ها هر یک ماه اکسپایر میشه.
      درس های دیگه رو اگر دانلود کرده باشین تمومه، چون دیگه درس دیگه ای قرار نیست به اونها اضافه بشه. ولی دوره عملی آموزش برق ساختمان هنوز ۶ تا درسش مونده که فردا به احتمال زیاد درس نهمش میاد به پروفایل شما.
      بله از هدیه می تونید برای آموزش های دیگه هم استفاده کنید.

      ۱۰

      1. سلام و طاعات قبول.
        لینک ها مجددن ارسال شدند، دست شما و همکاران درد نکنه.
        منتهی لینک درس جدید (درس نهم) آموزش عملی برق ساختمان توی صفحه مربوطه قرار نداره
        صفحه رو که باز میکنم فقط تا درس هشتم هست که قبلن دانلود کردم
        میخواستم اگه امکان داره درستش کنید تا امشب (با اینترنت شبانه) دانلود کنم

        سپاس از همکاری شما.

        ۴

        1. درود به شما و تیمتون و با تبریک عید فطر
          مهندس مرادی عزیز من همین الان دارم درس دهم رو دانلود میکنم
          توی صفحه دانلود ۲تا لینک جهت درس ۱۰ وجود داشت این ۲ لینک با هم فرقی ندارند؟
          اگه فرق میکنند تا لینک بعدی رو هم دانلود کنم.

          سوال بعدی اینکه چنتا از درس های آموزش عملی باقی موندن؟ امکانش هست بفرمایید؟

          با سپاس از زحمات شما

          ۱۱

          1. سلام. عید شما هم مبارک. خیر لازم نیست هر دو لینک رو دانلود کنید.
            به خاطر اینکه در مرورگر بعضی از دوستان دکمه اول نشون داده نمیشه، ما دکمه دوم رو هم قرار دادیم.
            ۴ یا ۵ درس باقی مونده. هنوز باید سیم ها رو داخل لوله ها رد کنیم، بعدش فیوزها، کلید پریزها و چراغ ها رو نصب کنیم.

            ۴

  8. سلام روزبخیر.
    لینکهای دانلود این محصول که به ایمیل ارسال کردید ۲روزه که از کار افتاده و منقضی شده، معمولا هر چند روز سر میزدم تا درس جدیدی باشه دانلودش کنم، مشکلی وجود داره که دیگه ادامه درس ها قابل دسترس نیست؟متاسفانه بخش پشتیبانی هم ضعیفه و اصلا پاسخگوی این مشکل نیست

    ۴

    1. سلام سعید جان. مرسی. لینک جدید به ایمیل شما ارسال شد.
      خیر مشکلی نیست، این لینک ها هر یک ماه خود به خود اکسپایر میشن.
      منظورتون این هست که به پشتیبانی زنگ زدید و تلفن رو جواب ندادن؟ یا اشتباه راهنمایی تون کردن؟ اگر اینطوره حتماً بهم اطلاع بدید.

      ۸

  9. سلام مهندس لطفا موارد زیر رو هم اموزش بدید:

    -روشنایی راه پله
    -روشنایی پارکینگ
    -روشنایی یا نور پردازی نمای ساختمان مثل نما رومی
    -روش کار با ریموت کنترل برای نور سقف کاذب

    ممنون از اموزش های خوبتون

    ۴

  10. سلام وقت بخیر با تشکر از زحمات شما ،در داخل سرویس ها و جاهایی که کاشی میشه هم جدیدا طبق نظر مهندسین برق باید جای لوله کنده بشه و لوله داخل دیوار قرار بگیره تا هنگام سوراخ کردن و پیچ زدن لوله و سیم صدمه نبینه،من با اینکه حدود۱۵سال هست برق کار میکنم اما همیشه دوستدارم چیز جدید یادبگیرم و بروز باشم و هرجا آموزشی ببینم خوشحال میشم موفق باشید

    ۹

    1. سلام. سپاسگذارم. بله این حرف شما درسته،
      ما برقکارها شیطنت زیاد میکنیم، و برای کاهش زحمت شیارزنی تا وقتی که بهمون گیر ندن اینکار رو انجام میدیم. ولی در جایی از آموزش هم قید کردیم که این روش از نظر استاندارد مورد قبول نیست و اگر مهندس ناظری بخواد می تونه بابت این موضوع ازتون ایراد بگیره.

      ۴

    1. سلام هاشم جان، هشت تا از فیلم ها آماده شده، ۲ تای دیگه هم در همون صفحه ای که فیلم ها رو دانلود کردین قرار گرفته، مراجعه کنید به اون صفحه و اون ۲ تا درس جدید رو هم دانلود کنید.

      ۴

  11. سلام، وقت بخیر. در دوره آموزش عملی برق ساختمان مباحث سیم کشی تلفن، آنتن و آیفون و همچنین چگونگی نصب پریزهای تلفن و آنتن و نصب آیفون آموزش داده شده است؟

    ۷

شروع گفتگو در واتساپ
1
آیا نیاز به کمک دارید؟ چت واتساپ
خانم داوودی آنلاین است.
سلام. داوودی هستم، مدیر فروش
هر سوالی که در مورد نحوه خرید کتاب ها و دوره های آموزشی دارید، بنده درخدمتم.
شماره واتساپ: 09194053853